Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Medlem

Köpte du det från Amazon med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vdlight:

Köpte du det från Amazon med?

Nej MS store Ireland.

Permalänk
Medlem

crap, ingen mer än jag som kör från amazon. blir nervis

Permalänk
Medlem
Skrivet av eSlave:

Nej MS store Ireland.

Vad kostade det där inkl. alla fraktkostnader etc? Var det bara ps4:at eller killzone-bundlen?

NVM såg inte att du hade köpt xboxen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vdlight:

crap, ingen mer än jag som kör från amazon. blir nervis

Amazon har bra rykte och en massa positiva recensioner, oroa dig inte. Kommer bli kanon ska du se

Permalänk
Medlem
Skrivet av eSlave:

Amazon har bra rykte och en massa positiva recensioner, oroa dig inte. Kommer bli kanon ska du se

Tack
den kommentaren behövde jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tweepey:

Beställde sent måndag kväll från tyska ms store, dem har bara one+fifa men det gick på 4900. Får mitt paket imorgon, Busenkelt att beställa, har du ett live konto med ditt kredtkort var det bara att välja det som alternativ, sen var det bara att skriva in var det skulle levereras.

Tackar för tipset, beställde precis en One + Fifa, återstår att se om jag hinner få det levererat innan jul.
/D

Visa signatur

__________________
Intel Core i7 4770K@4.5ghz | ASUS Maximus VI Formula | Kingston XMP Beast 16GB 1866Mhz | EVGA GTX 780 SC ACX | A-DATA Premier Pro SP900 256GB SSD | WD Green 2TB | Fractal Design Newton R2 1000W | Corsair Hydro H100i | Fractal Design Define R4 |

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Webhallen;14198536"]Det kommer en liten (väldigt liten med våra mått mätt) leverans denna vecka. Vi är som sagt framme på någonstans runt 10:e September i kön och jag vågar inte lova att den räcker fram till att täcka upp fram till och med 16:e.
Men HELT omöjligt är det inte. Fingers crossed!

För Info, jag beställde den 14/9 och min beställning är nu på väg till mig! Skickades vid 12 tiden idag.

Permalänk

Alla December-exemplar utskickade?

Hej Webhallen!

Har alla december-exemplar av PS4 skickats ut nu eller finns det några kvar? Har 16/9 och personen innan hade 14/9. Tänkte om man har stor tur eller en ännu större otur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av hpehrsson:

Hej Webhallen!

Har alla december-exemplar av PS4 skickats ut nu eller finns det några kvar? Har 16/9 och personen innan hade 14/9. Tänkte om man har stor tur eller en ännu större otur

Någon handfull konsoler till kommer att skickas ut, men that's it.
Kan tyvärr inte avgöra om det räcker fram till 16/9

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Nu spårar tråden ur igen med Microsoft Store och Amazon beställningar.
Snälla håll tråden ren, jag vill höra om webhallenstatus, inte massa annat.
Ta det i andra trådar.
Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fråga om dubbel beställning

Hejsan Webhallen!

Har en till fråga, denna gång om hur ert kösystem för PS4 funkar i samband med två beställningar? Har nämligen beställt två separata ordrar, med var sin PS4 genom samma konto hos er. En till mig själv och en till min bror. Dvs. Inte två PS4 i en beställning, utan en i två separata beställningar från samma konto med någon minuts mellanrum mellan dem.

Kommer detta påverka platsen i köordningen eller kommer dessa två skickas ut tillsammans (om det finns tillräckligt med konsoller att täcka just min beställningsdatum hos er) eller kommer personen efter mig prioriteras för den "andra" konsolen?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MisfitZero:

Hejsan Webhallen!

Har en till fråga, denna gång om hur ert kösystem för PS4 funkar i samband med två beställningar? Har nämligen beställt två separata ordrar, med var sin PS4 genom samma konto hos er. En till mig själv och en till min bror. Dvs. Inte två PS4 i en beställning, utan en i två separata beställningar från samma konto med någon minuts mellanrum mellan dem.

Kommer detta påverka platsen i köordningen eller kommer dessa två skickas ut tillsammans (om det finns tillräckligt med konsoller att täcka just min beställningsdatum hos er) eller kommer personen efter mig prioriteras för den "andra" konsolen?

Det ska inte påverka något.
Större ordrar t.ex. tre på samma order eller fler tar vi dock en titt på innan vi godkänner.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen!
Om man lägger en beställning på en Ps4 nu, kan man ha sån tur att den kommer i Januari?

//Emil

Permalänk
Webhallen
Skrivet av barsen:

Hej Webhallen!
Om man lägger en beställning på en Ps4 nu, kan man ha sån tur att den kommer i Januari?

//Emil

Det är inte så troligt att man hinner få det "redan" då tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med xbox leveransen? Eller kommer ni ändra igen på levdatum för 3dje gången? till 1 kvartalet 2014?

Permalänk

Hur ligger det till om man beställde 30/10? Tror ni att man kan få sitt ps4 i januari då?

Tack på förhand!

Permalänk

Lite info

Jag beställde mitt den 16/9 och fick idag besked om att min och min väns PS4 är påväg. Så nu har ni lite koll på var i kön dom befinner sig.

Stort tack till Webhallen som har varit helt fantastiska med snabba och proffsiga svar för att hålla oss alla uppdaterade!

God jul och gott nytt år!

Permalänk
Medlem

Webhallen

Om jag köper ett PS4 från en som hävdar att han tappat kvittot. Kan jag på något sätt få fram det via er? Han har köpt den av er på realesen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är inte så troligt att man hinner få det "redan" då tyvärr.

När beräknas nästa leverans komma efter den i Januari?

Om jag beställer idag och priset går ner, betalar jag då priset som var när jag beställde eller det justeras ner till dagspris?

//Emil

Permalänk
Webhallen
Skrivet av direktiv:

Webhallen

Om jag köper ett PS4 från en som hävdar att han tappat kvittot. Kan jag på något sätt få fram det via er? Han har köpt den av er på realesen.

Kvittot (snarare garantin) är personlig och överförs inte när man köper något begagnat. Därmed är kvitto vid begagnathandel sällan något annat än bevis för att det inte är stulet.
Vi skrive rinte ut personuppgifter på kvittona så hos oss spelar det ingen större roll, däremot återskapar vi inte ett kvitto utan någon form av bevis från kunden på att något är köpt hos oss. (Kan t.ex. vara ett kontoutdrag)

Skrivet av barsen:

När beräknas nästa leverans komma efter den i Januari?

Om jag beställer idag och priset går ner, betalar jag då priset som var när jag beställde eller det justeras ner till dagspris?

//Emil

Om priset går ner justeras i regel även alla befintliga ordrar så att man får det lägre priset.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kvittot (snarare garantin) är personlig och överförs inte när man köper något begagnat. Därmed är kvitto vid begagnathandel sällan något annat än bevis för att det inte är stulet.
Vi skrive rinte ut personuppgifter på kvittona så hos oss spelar det ingen större roll, däremot återskapar vi inte ett kvitto utan någon form av bevis från kunden på att något är köpt hos oss. (Kan t.ex. vara ett kontoutdrag)

Jasså så varför har jag fått saker utbyta på garantin som jag köpt begagnat och reklamerat med någon annans kvitto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

Jasså så varför har jag fått saker utbyta på garantin som jag köpt begagnat och reklamerat med någon annans kvitto?

För att dom inte vet vem som köpte varan och det är bransch praxis att det som har kvittot får garanti men I verkligheten gäller garantin för ursprungs köparen,

Skrivet från mobil = luddigt och felstavat,,,

Permalänk
Webhallen
Skrivet av direktiv:

Jasså så varför har jag fått saker utbyta på garantin som jag köpt begagnat och reklamerat med någon annans kvitto?

Du har ju svaret i det som du själv citerade:

"Vi skriver inte ut personuppgifter på kvittona så hos oss spelar det ingen större roll"

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

nått nytt om xbox one eller är det 2014 som gäller?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av pjarsan:

nått nytt om xbox one eller är det 2014 som gäller?

Inget nytt tyvärr

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inget nytt tyvärr

Alltså som jag skrev 1 kvartalet 2014 ?

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen!

Ser att Siba fått in Xbox One 500GB EU Version + FIFA 14 (dock för 6500kr) , har ni också det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om priset går ner justeras i regel även alla befintliga ordrar så att man får det lägre priset.

Vet du när nästa leverans efter den i Januari kommer?

//Emil

Permalänk
Webhallen
Skrivet av pjarsan:

Alltså som jag skrev 1 kvartalet 2014 ?

Så blir det nog ja.

Skrivet av MarONE:

Hej Webhallen!

Ser att Siba fått in Xbox One 500GB EU Version + FIFA 14 (dock för 6500kr) , har ni också det?

Nope

Skrivet av barsen:

Vet du när nästa leverans efter den i Januari kommer?

//Emil

Februari ser det ut som

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch