Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Avstängd

Högtalaren från JBL har en uppdatering här:
http://www.nokia.com/us-en/support/product/md-100w/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Vilken "utveckling" borde högtalare och hörlurar ha? Bättre ljudkvalitet förstås, men det är ju en fysisk egenskap.

Finns säkert optimeringar och förfiningar man kan göra som med det mesta i alla fall i tillbehör med egen mjukvara i, men tvivlar på att tillverkarna bryr sig om att uppdatera sånt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Vilken "utveckling" borde högtalare och hörlurar ha? Bättre ljudkvalitet förstås, men det är ju en fysisk egenskap.

Bättre BT? Nu när snart alla Lumior har BT 4.0 så hade det varit trevligt om man kunde uppdatera sina högtalare och sina hörlurar så de har samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Högtalaren från JBL har en uppdatering här:
http://www.nokia.com/us-en/support/product/md-100w/

Tack så mycket, för genom din länk såg jag att även min andra har en väntande update.

http://www.nokia.com/us-en/support/product/md-51w/

Permalänk
Medlem

Quizkampen är nu officiellt lanserat för Windows Phone 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Högtalaren från JBL har en uppdatering här:
http://www.nokia.com/us-en/support/product/md-100w/

Vet du hur jag rent praktiskt går tillväga för att få in filen? EDIT: löste det.

Skrivet av Telepati:

Tack så mycket, för genom din länk såg jag att även min andra har en väntande update.

http://www.nokia.com/us-en/support/product/md-51w/

Skrivet av Cable:

Quizkampen är nu officiellt lanserat för Windows Phone 8.

Underbar nyhet!!!!

Permalänk

En fråga angående Verisure-appen:

Jag har en Lumia 920 (jobbet) och en Lumia 925 (privat). Bägge lurarna har GDR3 med senaste uppdateringen i sig. Nu är det så att push-notifieringar från Verisure-appen inte vill fungera på 925:an. Jag får ett felmeddelande när jag försöker aktivera och efter kontakt med Verisure så registreras inte den telefonen i deras system. Dom har ingen aning varför....Däremot fungerade det direkt på 920:an, så man bör ju kunna utesluta GDR3 vilket var min första tanke som skulle kunna ställa till det. Alla andra appar som jag har notifieringar på hos fungerar utan problem på 925:an. Tror ni att en återställning av 925:an löser detta konstiga beteende? Sista utvägen i så fall. Senaste app-uppdateringen (Verisure) löste det inte i alla fall.....

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem

Ställer frågan här också;

Jag har rm-876 men såg att Lumia Black har kommit upp på NF för rm-877, samma färg som min, om det nu spelar nån roll. Kan man köra in den i luren eller blir det pannkaka? Någon som gjort något liknande?

Permalänk

hej!

Har lite problem med kontakter, min telefon (lumia 920) vill inte synca vissa google kontakter. Eller rättare sagt, den synkar kontakterna men inte vissa nummer. Har testat att radera kontakterna från gmailen, synkat om telefonen, laddat upp en färsk kontaktfil från min gamla telefon, syncat om lumian men problemet kvarstår.

Och hur separerar jag hotmailkontakter från facebookkontakter i hotmailskontakthanterare :/?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

hej!

Har lite problem med kontakter, min telefon (lumia 920) vill inte synca vissa google kontakter. Eller rättare sagt, den synkar kontakterna men inte vissa nummer. Har testat att radera kontakterna från gmailen, synkat om telefonen, laddat upp en färsk kontaktfil från min gamla telefon, syncat om lumian men problemet kvarstår.

Det kan vara så att numren ligger under en etikett som inte Windows phone förstår sig på?

Skrivet av Albinfiskare:

Och hur separerar jag hotmailkontakter från facebookkontakter i hotmailskontakthanterare :/?

Du kan inte automatiskt avlänka alla kontakter från facebook som telefonen länkat ihop. Men du kan gå in i inställningar och filtrera så att inga facebookkontakter syns i listan.

Permalänk
Medlem

Känner att jag vill reka kalender-appen Cal, som jag tycker har det jag gillar med Chronos, och det jag gillar i den inbyggda, under samma tak, så därför kör jag med den nu. Skitnöjd och nu känner mig nöjdare än nånsin.

Permalänk
Medlem

Fick precis ett mail där jag fick 20gb extra i SkyDrive i 1 år från Windows Phone, så kolla era mail! Har 65gb ledigt nu!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Alla får det trevliga mailet.

Är det någon som kan reka någon bra löp/promenad-app, eller en ren tränings-app?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Alla får det trevliga mailet.

Är det någon som kan reka någon bra löp/promenad-app, eller en ren tränings-app?

Själv kör jag "run the map" när jag går. <Och den fungerar helt ok.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man enklast tittar på youtubeklipp som inleds med reklam? Kör via Explorer eller "appen" och då spelas reklamen upp sen händer inget mera. Trycker jag igen så visas bara reklamen igen men inte filmen.
Har en Lumia 920 med senaste uppdateringarna om det spelar någon roll.
Tack på förhand.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Alla får det trevliga mailet.

Är det någon som kan reka någon bra löp/promenad-app, eller en ren tränings-app?

Caledos runner, knappt använt den men den verkar funka helt ok, går att koppla ihop med Runkeeper
[size="1"]Skickades från m.sweclockers.com[/siz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneLiu:

Någon som vet hur man enklast tittar på youtubeklipp som inleds med reklam? Kör via Explorer eller "appen" och då spelas reklamen upp sen händer inget mera. Trycker jag igen så visas bara reklamen igen men inte filmen.
Har en Lumia 920 med senaste uppdateringarna om det spelar någon roll.
Tack på förhand.

pröva metrotube den tycker jag är bra för youtube. Men minns inte om den kör videos med reklam.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Det kan vara så att numren ligger under en etikett som inte Windows phone förstår sig på?

Du kan inte automatiskt avlänka alla kontakter från facebook som telefonen länkat ihop. Men du kan gå in i inställningar och filtrera så att inga facebookkontakter syns i listan.

Så var det! nummrena låg på "övrig" på googlekontot.

Men jag har ju facebook kontakter på mitt hotmailkonto, alltså inte bara i telefonen.

Försöker hålla hotmail-listan seriös men det är svårt när den är kopplad till facebook.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Så var det! nummrena låg på "övrig" på googlekontot.

Men jag har ju facebook kontakter på mitt hotmailkonto, alltså inte bara i telefonen.

Försöker hålla hotmail-listan seriös men det är svårt när den är kopplad till facebook.

Så om du loggar in på hotmail.com och väljer kontakter så ser du även där dina facebookkontakter?

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Så om du loggar in på hotmail.com och väljer kontakter så ser du även där dina facebookkontakter?

yes, och när jag ska ta bort dom så säger den "vissa av kontakterna har hämtats från andra källor och går inte att ta bort"

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

yes, och när jag ska ta bort dom så säger den "vissa av kontakterna har hämtats från andra källor och går inte att ta bort"

Något sådant här är det. Jag har inte länkat något facebook konto, men letade lite och detta verkar rätt.

https://account.live.com
Behörigheter
Hantera konton
Här kan du länka bort facebook

Permalänk
Medlem

Någon som vet något spel i stil med Lingo, att man ska gissa ord, eller där man får ord som man måste rimma på, eller nåt? Något svenskt ordspel förutom Wordament och Ordkungen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Någon som vet något spel i stil med Lingo, att man ska gissa ord, eller där man får ord som man måste rimma på, eller nåt? Något svenskt ordspel förutom Wordament och Ordkungen

Nog inte detta heller du eftersöker, men det finns ju Ruzzle http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/ruzzle/df974b24-2...

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan installera skype? får error

Permalänk

Jag fick en Nokia:625 i julklapp av min snälla moder (får den dock först den 10/1) Men undrar nu om det är värt att lägga lite extra cash för att få en 925?
Den uppenbara nackdelen med 925 verkar ju vara att den inte tar micro-SD men har sammtidigt mer i RAM-minne och det är väl det som lockar då jag vill leka med xbox-appen..
Kameran bryr jag mig inte om så lägg inte den som en fördel..

Men va tycker ni? Ska jag nöja mig med 625?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag fick en Nokia:625 i julklapp av min snälla moder (får den dock först den 10/1) Men undrar nu om det är värt att lägga lite extra cash för att få en 925?
Den uppenbara nackdelen med 925 verkar ju vara att den inte tar micro-SD men har sammtidigt mer i RAM-minne och det är väl det som lockar då jag vill leka med xbox-appen..
Kameran bryr jag mig inte om så lägg inte den som en fördel..

Men va tycker ni? Ska jag nöja mig med 625?

Om du behöver mer lagring vet bara du egentligen så det är svårt att svara på har du tänkt lägga över filmer så är det värt med minneskort. Om du med xbox-appen menar smartglass? Ska den väl fungera på en 625 då kravet är 512MB vilket 625 har om jag minns rätt. I så fall är 1GB ram lite "mer framtidssäkert" bara men i dagsläget är det väl bara några enstaka spel som kräver mer än 512 MB.

Personligt hade jag valt en 925 men jag vill ju även ha en lite bättre kamera. Men i ditt fall låter en 625 som ett bra val.

Permalänk
Skrivet av betan:

Personligt hade jag valt en 925 men jag vill ju även ha en lite bättre kamera. Men i ditt fall låter en 625 som ett bra val.

Tack för din input! Hämtar nog ut 625an då och skulle jag sakna det "extra"ram-minnet så får jag se om jag kan byta då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag fick en Nokia:625 i julklapp av min snälla moder (får den dock först den 10/1) Men undrar nu om det är värt att lägga lite extra cash för att få en 925?
Den uppenbara nackdelen med 925 verkar ju vara att den inte tar micro-SD men har sammtidigt mer i RAM-minne och det är väl det som lockar då jag vill leka med xbox-appen..
Kameran bryr jag mig inte om så lägg inte den som en fördel..

Men va tycker ni? Ska jag nöja mig med 625?

Själv skulle jag nog personligen köpa en Lumia 920 över en Lumia 625, som dessutom kostar ungefär lika mycket.

Finns faktiskt inte riktigt något att främja Lumia 625 över 920, förutom microSD och den något större storleken (som har sämre upplösning än 920), alltså 1280x768 mot 800x480 där 625 är 4.7" och 925 är 4.5", samtidigt som du har PureMotion HD+ och ClearBlack-teknologi på 920:an.

Mer RAM även på 920:an, så du kan i princip spela alla spel på telefonen, men oftast så kommer det uppdateringar till spelen för eller senare så de fungerar med 512MB RAM, men inte på alla. Dessutom har Lumia 920 bättre kamera, trådlös laddning, etc.

Något att även tänka på är att du ej kan ha spel eller appar på ditt microSD för tillfället, däremot verkar det komma i nästa stora uppdatering för Windows Phone (8.1). Just nu är det mest för media.

Kolla gärna skillnaderna själv här: GSMArena Compare

Permalänk
Skrivet av Cable:

Själv skulle jag nog personligen köpa en Lumia 920 över en Lumia 625, som dessutom kostar ungefär lika mycket.

Finns faktiskt inte riktigt något att främja Lumia 625 över 920, förutom microSD och den något större storleken (som har sämre upplösning än 920), alltså 1280x768 mot 800x480 där 625 är 4.7" och 925 är 4.5", samtidigt som du har PureMotion HD+ och ClearBlack-teknologi på 920:an.

Mer RAM även på 920:an, så du kan i princip spela alla spel på telefonen, men oftast så kommer det uppdateringar till spelen för eller senare så de fungerar med 512MB RAM, men inte på alla. Dessutom har Lumia 920 bättre kamera, trådlös laddning, etc.

Något att även tänka på är att du ej kan ha spel eller appar på ditt microSD för tillfället, däremot verkar det komma i nästa stora uppdatering för Windows Phone (8.1). Just nu är det mest för media.

Kolla gärna skillnaderna själv här: GSMArena Compare

Hmm, Konstigt att en så "gammal" telefon kan va så mycket bättre på sådana punkter än en "ny" men visst, 625 är ju mer budget.. ska se vad dom säger i affären då.. 920 bllev ju intressant nu!

32gig känns ju betydligt mer acceptabelt än 925ans 16gig...