Tävla och vinn Intel Z97-moderkort med MSI

Permalänk
Melding Plague

Tävla och vinn Intel Z97-moderkort med MSI

Inför mors dag passar MSI på att uppmärksamma alla kära mödrar genom att dra igång en ny tävling för SweClockers medlemmar, där passande nog moderkort står i centrum.

Besök tävlingen

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Lite för fyndig tävling för att jag ska orka sätta igång, annars väldigt kul.
Ser fram emot fina bidrag.

EDIT: Vänta lite nu

Citat:

Det mesta är tillåtet så länge tävlingsdeltagaren skapat allt från scratch

Jag måste alltså rita eller bygga ett moderkort?

Jag kan inte ta en Creative Commons-bild som grund?

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Gjorde mitt bästa, måste säga att mina photoshop skills är aningen rostiga. Men jag är rätt nöjd med slutresultatet!

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Inför mors dag passar MSI på att uppmärksamma alla kära mödrar genom att dra igång en ny tävling för SweClockers medlemmar, där passande nog moderkort står i centrum.

Hur länge pågår tävlingen? Fram till imorgon O.o?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Hur länge pågår tävlingen? Fram till imorgon O.o?

1 Juni, står i kursiv text längst ner

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Måste ju ha en del säljande funktioner oxå...

"Birth Control" - "It's your baby - have it your way!" (alltså en överklockningsfunktion)

"Safe Delivery Networking" - "Integrated control system to avoid unwanted software strains" (inbyggt virusskydd kopplat till nätverkskortet)

Tja det finns säkert fler... Kanske "Facebook"-knapp istället för Power-On, får för mig att många mammor använder Facebook...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Detta Moderkort ska jag ge till min mor EVA.

Kanske måste förtydliga att hjärtat är en kylfläns.

Med komponenter så är det meningen att namnet syns tydligare. Tänker det är ett kylblock på processorn som framhäver det till ett 'A'.

Permalänk
Medlem

Måste säga att ni har lyckats bra med att locka med tredjepriset, överraskningar som pris uppskattas. Gäller att skapa ett bra bidrag som inte riktigt tar sig till toppen, men ändå är värd en vinst.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Mothers edition, or any girl really :$ *Duckar*

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Nyhet:

Modellerna fungerar inte enbart med dagens Haswell och Haswell Refresh utan är även förberedda för nästa generation Broadwell, vilket betyder att dessa hänger med genom både en och två uppgraderingar.

This. Jag tänker lätt uppgradera till Devil's Canyon och sedan till Broadwell ... Vilken prestandaboost jag kommer få!

                                                         very dogewell
                  so pefrormans
                                                    wow

                                  

Men kul tävling, och trevliga priser för den som ska uppgradera till DC!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Big Mommaboard!

Jag är ju riktigt stadig på handen

Måste få tillägga.

Min mamma heter Eva, hon har Fibromyalgi och Reumatism. Men trots det har hon haft sju barn i magen (ett dog) Därför är det 9 Sata kontakter, sju barn, en pappa och mamma = Nio sata kontakter.

Med multitask menar jag att hon alltid har multitaskat i familjen, hjälpt tre ungar med läxor medans hon brände på falukorv med makaroner.

Feeding fans är just det hon gjorde för oss barn i familjen, gav oss kärlek och hjälpte oss i tuffa tider.

Trots sina sjukdomar så städade hon, lagade mat, hjälpte oss, gjorde vi illa oss så såg hon alltid till att vi inte fick infektioner " virus button ". Och var precis som en mamma ska vara! Kärleksfull och stöttande!

Birth genie = Trots alla sina smärtor pga sjukdomar så ville hon ha barn! Och den kraft hon måste ha haft när hon ploppade ut oss barn måste ha varit väldigt stark, en riktigt powerboost så att säga.

Världens bästa mamma, och en väldigt älskad mamma!

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem

Chill Out Mum

Min mamma dricker mycket vin & särskilt Chill Out boxen

Mamma ville att jag inte skulle göra detta men men, Man måste ju ibland bjuda till innan man ska få

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Smetade ihop ett fancy mobo såhär under morgonkvisten jag med!

Modern kör ambulans till vardags (därför hela kortet är täckt med "uiui" samt en symbol i övre högra) och jobbar för tillfället i Afghanistan.
Kortet drivs utav Marabou Saltlakrits, har inbyggt skydd för konstiga shejk-mail från Afrikat samt att alla i/o portar är universala. Kan desvärre inte visa hur denna lösning fungerar, men det sägs att svarta hål och "mamma-vet-bäst"-argument är involverade. Sist men inte minst så luktar det väldigt gott också!

Hoppas jag inte har missat något eller gjort något fel. Är inte direkt någon mästare i Photoshop men håller tummarna!
(Använde ett äldre MSI-kort jag hade liggandes som grund.)

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad (igen)*

Nu är det ändå dags att klippa sig. Givetvis får ni tycka vad ni vill om MSI, men en tävlingstråd är inte rätt plattform att använda som klagomur. Vill ni inte vara med, låt helt enkelt bli. Kommentarer på detta tas vi Kontakta.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

MomboardMotherBoard

http://i.imgur.com/1ak9n7k.jpg

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag!

Lite svårtolkade regler, men men. Chansar ändå.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Mitt Bidrag

Här är mitt bidrag

http://imgur.com/M6JvD8z

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

*tråd rensad (igen)*

Nu är det ändå dags att klippa sig. Givetvis får ni tycka vad ni vill om MSI, men en tävlingstråd är inte rätt plattform att använda som klagomur. Vill ni inte vara med, låt helt enkelt bli. Kommentarer på detta tas vi Kontakta.

Nu skall du inte mobba oss som är långhåriga.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoaz:

Här kommer mitt bidrag!

http://i.imgur.com/Osl5Qax.jpg

Lite svårtolkade regler, men men. Chansar ändå.

Tokigt bra imo..

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoaz:

Här kommer mitt bidrag!

http://i.imgur.com/Osl5Qax.jpg

Lite svårtolkade regler, men men. Chansar ändå.

Cool bild!

Men hur är reglerna svårtolkade? Vet inte hur det kan bli mer solklart...

Skrivet av REGLER:

Rita, skissa, modellera eller gör en fysisk konstruktion. Det mesta är tillåtet så länge tävlingsdeltagaren skapat allt från scratch. Tänk på upphovsrätten!

Och jag tror nog att varje element förutom typsnittet (?) i ditt bidrag bryter mot upphovsrätten

Permalänk

Eftersom jag inte kan Photoshop så gjorde jag ett riktigt Moder-KORT

Anyway Grattis alla mammor!

Visa signatur

6600k@4.7 gHz - 16 GB - Radeon 5700 XT - Corsair Force MP510 1 TB

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag! Moderskort, mother's day limited edition.

Lite features!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

Någon som lagt märke till den konstiga placeringen av pci portarna?

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Mitt Mors Dag bidrag med:

* MoM power chokes
* Mominator platinum DDR3
* Hjärtformat CPU block
* mm.

Hög res bild: http://imgur.com/b4Jcm7U

/Kram Mor från Rakior

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakior:

Mitt Mors Dag bidrag med:

* MoM power chokes
* Mominator platinum DDR3
* Hjärtformat CPU block
* mm.
http://i.imgur.com/dgsTD56.jpg

Hög res bild: http://imgur.com/b4Jcm7U

/Kram Mor från Rakior

Kan det här va blivande vinnaren? ATTANS

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Avstängd

WindowsPaintCartoon3dStyle

http://i.imgur.com/41bNmzV.png

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag, Paint och lite tid, då ser det ut så här. haha

Permalänk
Skrivet av rakior:

Mitt Mors Dag bidrag med:

* MoM power chokes
* Mominator platinum DDR3
* Hjärtformat CPU block
* mm.
http://i.imgur.com/dgsTD56.jpg

Hög res bild: http://imgur.com/b4Jcm7U

/Kram Mor från Rakior

JAJA! Stöddig bild ju

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.