Permalänk
Medlem

Din favoritfilm

Finns en väldigt liknande, dock väldigt gammal tråd, så jag tyckte det vore kul med en ny tråd där man kan dela med sig av sina favoritfilmer. I vanlig ordning så börjar TS.

2001: A Space Odyssey
Filmhistoriens största sömnpiller enligt vissa, helt makalös enligt andra, och jag är då en av de sistnämnda. Handlar om hur mänskligheten upplever sin första kontakt med utomjordlig intelligens. Destomer filosoferar såväl boken som filmen om hur små människor faktiskt är i universum.

V för Vendetta
Den här kan nog ingen ha missat. Finns tyvärr inte som bok utan endast som seriealbum, men likväl är det en otroligt bra film som använder sin music (kära gamla Tjajkovskij ) väldigt väl.

Gudfadern
En väldigt mainstream favoritfilm, men likväl en välberättigad sådan. Personligen gillar jag 20- och 40-talstemat i filmerna och boken.

Sätt igång!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En favoritfilm är väldigt svårt att utse tycker jag, går i perioder. Just nu är det Tusenbröder som gäller, det är väl visserligen en serie men ändå.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Dances with wolves.

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra

Permalänk
Medlem

The Godfather! Första gången jag såg första filmen var jag inte gammal, 5-6 år kanske. Jag skulle rota fram en film, VHS på den tiden, och såg då en rulle med etikett "The Godfather" eller liknande. Tyckte namnet lät intressant så det blev den. Ända sen dess har jag sett filmen flera gånger, vill helst se på VHS-rullen också. Synd bara att den remsan håller på och jävlas på sina ställen nu.

Public Enemy, Remember Me och Roger Rabbit är också några favoriter.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Finns så många filmer jag anser vara riktigt bra, (dock relativt några relativt mängden skit som finns). Att nämna 'favoritfilmer' är inte så svårt tycker jag, då vissa verkligen står ut ur mängden.

2001: A Space Odyssey
Riktigt djup och snygg film. När jag såg den för ett par år sen för första gången så kunde jag inte tro att den gjordes över 40 år tidigare.

12 Angry Men
Mycket bra gjort med tanke på hur "simpel" den är. En hel film där allting filmas i samma rum, och det är bättre än vad man först tror.

Terminator 2
Helt enkelt en klockren actionfilm.

The Dark Knight
Batman & Joker har då aldrig avbildats bättre än så här..

Permalänk
Medlem

Väldigt svårt, finns så många bra..
Får nästa välja en genre som Action och säga Terminator 2 är min favorit då det iaf är ett enkelt val.
I andra genrer finns det så många filmer som är bra på sitt sätt.

Permalänk

V for Vendetta
Av samma anledningar som tidigare skrivits.

The Boondock Saints
Boston-temat tillsammans med underbara rollfigurer spelade av likväl underbara skådespelare. En maffia-film med humor, vapen, och en jäkla massa "fuck".

Across the Universe
En sångfilm där storyn är uppbyggd på Beatleslåtar och där filmens story kan liknas vid hur The Beatles utvecklades som band. Börjar väldigt brittiskt, slutar väldigt Hippie. Ett stort plus är att det är välgjorda covers.