Stardock Start 10 är klassisk startmeny för Windows 10

Permalänk
Medlem

Så jävla töntigt. That's all.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Ja men precis även fast det blir Windows 6999 så ska vi ju ha kvar W7 startmenyn forever.

Om de inte kommer på någon bättre så ja precis, varför välja något sämre?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

vissa förstår inte grejen andra bry sig inte MEN VARFÖR kan de inte göra så de gör båda lägren nöjda`? MÅSTE ligga i deras intresse vi är deras kunder.....

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

För att man inte alltid vet vad det man vill köra heter. Ibland vill man se en lista på alternativ och kunna välja mellan dem, framförallt i kontrollpanelen för min del.

Metro om något är väl bra i så fall? Stora ikoner istället för 5x5 pixlar långt in i en meny. Kontrollpanelen är för övrigt lika många klick från desktop i w8 som i w7

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Föredrar Startmenyn i Win 8.1. Skulle vilja ha en sådan till Kubuntu med. Väldigt segt och omständligt starta program nu när jag vant mig vid 8.1 menyn.

Kommer dock uppdatera och köra på Windows 10. Då jag inte spenderar majoriteten av min tid vid datorn startandes program så är det ingen "dealbreaker".

För kde så gillar jag "lancelot" skarpt.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Kan säga så här.

Jag har suttit vid Windows 10 väldigt mycket sedan i november iaf.
Jag har försökt anpassa mig till startmenyn, sök funktioner till allt och så... men det känns ändå inte rätt.

Jag anser dock att de gjort klara förbättringar mot Windows 8. Då alla menyer på något sätt känns mer genomtänkta.
Men alla små genvägar till kontrollpaneler, bildskärmsinställningar, Windows update, Energi alternativ, osv... är bortblåsta.
Inget emot att man kan söka efter allt, men varför måste jag? Sen måste jag söka på hela internet också.. varför? Jag vet var funktionen är, jag vet hur jag ska ställa den, men jag kan ju inte komma åt den utan att söka.
Om jag sedan 5 år tillbaka har lärt mig var den funktioner är, kan hitta den yrvaken klockan 3 på morgonen på Windows 7, så känns det fel att inte ha den plötsligt.

Windows 10 har många goa finesser, och jag tror att jag kommer byta, men en sådan funktion som detta program blir nog nödvändigt för att kunna jobba effektivt för mig. Dock kommer den väl inte återställa de finurliga genvägarna, så jag måste göra som på XP tiden... skapa egna.

För de som jämför detta med att hämta vatten ur ån. Vad gör du när inget vatten kommer ur kranen? Eller när elen går?. Själv sitter jag då med vatten och värme... (då syftat till att allt modernt är inte alltid bättre, när det inte fungerar).

Och du är en high-end användare, som har förmågan att hitta alternativa vägar. Tänk då vad det här ställer till det för alla de 95% av användarna som helt enkelt måste använda det som MS ger dem. De sitter ju fast i eländet.
Och detta för att MS vill höja sin andel inom mobilt OS. Det är därför de tvingas på detta, så att de skall ”känna igen” det när de ser en mobil enhet.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Fattar inte riktigt start-menyn. Är ju bara trycka windows-knappen och skriva t.ex. "spo" *enter* så öppnas Spotify i 8.1. När man vant sig med det är det ju jobbigare att hålla på musa runt med musjäveln i en start-meny in på olika flikar osv.. näe.. Känns som att folk är lite väl konservativa. "Det var bättre förr"-gubbar, kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeliusCeasar:

Fattar inte riktigt start-menyn. Är ju bara trycka windows-knappen och skriva t.ex. "spo" *enter* så öppnas Spotify i 8.1. När man vant sig med det är det ju jobbigare att hålla på musa runt med musjäveln i en start-meny in på olika flikar osv.. näe.. Känns som att folk är lite väl konservativa. "Det var bättre förr"-gubbar, kanske?

Ibland är det bekvämare eller rentav snabbare att inte behöva flytta händerna till tangentbordet. Ibland kanske man har lite slö stil och inte har en hand på tangentbordet. Ibland glömmer man av vad det där programmet heter som man inte använder så ofta. Ibland är man ute efter kanske "Spotify manual", då måste man genast skriva en massa extra om man ska klara sig utan musen.

Men oavsett så faller det där argumentet lite iom att det går mycket bra med Win + text i Windows 7 med. Jag tror inte någon vill bli av med den funktionaliteten. Vi vill bara ha en bättre grafisk del, vilken ibland kommer tillanvändning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilket menysystem föredrar du?

Gnome2

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte kört Windows 10 ännu, väntar på RTM där.
Efter det så får man se om man ska byta default till tex detta, men Stardock borde tas i örat, så som denna ser ut på bilderna så är den inte som Windows 7s startmeny, deras variant har mer raka kanter osv, inte bra..

Till Windows 8.1 kör jag startisback för att den ser exakt ut som Windows 7 menu, inte liknar den, som start8 och classic shell bara gör.

Tycker fortfarande att MS borde tagit fördelarna från Windows 8 och Windows 10, men i övrigt behållit Windows 7 utseende i minsta detalj, ink aero och skrotat eländet modern UI totalt ink store.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Metro om något är väl bra i så fall? Stora ikoner istället för 5x5 pixlar långt in i en meny. Kontrollpanelen är för övrigt lika många klick från desktop i w8 som i w7

Skickades från m.sweclockers.com

Metro hade väl funkat om det just INTE var så stort att det tog upp hela skärmen. Ibland har jag behov av att fortsätta se information i öppna program vid sidan av startmenyn, om man t.ex. kollar på en hemsida där det står massa parametrar som man ska mata in i "Kör program" för någon ovanlig programändring. Jag säger inte att det är väldigt osmidigt med metro, men om det ens är pyttelite smidigare med ClassicShell t.ex. så väljer jag ju det såklart. Jag kan ju fortfarande välja att använda Metro när som helst genom att trycka Shift+Win t.ex.

Skrivet av Tobberoth:

Windows key -> Skriv "kon" -> tryck enter -> Boom, kontrollpanelen med alla alternativ uppe på skärmen.

Kan tänka mig en hypotetisk situation att jag har program som jag vill köra utan att veta vad de heter... men låter rätt underligt, känns som att om man har så dåligt minne att man inte kommer ihåg ens en del av programmets namn så lär man ha glömt var det låg i startmenyn också.

Ja, sitter man på jobbet och har ett tjugo-tal gamla program till frekvensomformare, PLCs, givare, skrivare och diverse andra apparater som man kanske kör nån gång i månaden, så är det trevligt att ha en lista att titta på. Visst kan man öppna C:\Program och kika, men där ligger inte alltid gamla program.

Plus att man lika gärna kan trycka Windows-knappen och börja skriva i startmenyn också, man får bara det extra valet att även kunna bläddra.

Skrivet av JoeliusCeasar:

Fattar inte riktigt start-menyn. Är ju bara trycka windows-knappen och skriva t.ex. "spo" *enter* så öppnas Spotify i 8.1. När man vant sig med det är det ju jobbigare att hålla på musa runt med musjäveln i en start-meny in på olika flikar osv.. näe.. Känns som att folk är lite väl konservativa. "Det var bättre förr"-gubbar, kanske?

Fast det gör man ju i startmenyn också? Trycker upp den och börjar skriva så dyker alternativen upp i en lista.

Skillnaden är när man inte riktigt vet vad man letar efter eller vad det heter (kanske hittar felsökningbeskrivningar på nätet på engelska och måste lura ut vad det heter på svenska).

Man får fler alternativ helt enkelt, och förlorar inget på det utom att behöva ladda hem ett program och installera, så kanske 5 minuters tid då, så varför inte? Vill man köra Metro kan man ställa in så det fortfarande dyker upp när man trycker på Windows-knappen, eller t.ex. Shift+Win, det är bara att ställa in vad man gillar bäst

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Startmenyn i Windows 10 var bra i början. Men nu när man inte kan ändra storlek på den längre och den dessutom blivid bred som en ladugårdsvägg så blir det nog tredjeparts för min del i alla fall.

Den i Windows 7 tycker jag är perfekt. Den smälter in i gränssnittet bra och känns inte "i vägen" när man använder den.

Sedan är jag såklart införstådd med att Windows 10 fortfarande är i tidig testversion, och så mycket skit som de fått för den senaste ändringen av startmenyn hoppas jag de ändrar den så den blir mindre igen och går att byta storlek på innan skarp release.

Startmenyn i Windows 7 är också i vägen när man klickar upp den. Vet inte riktigt varför du går in i startmenyn, men när jag gör det är det för att starta något. Alltså är den inte i vägen, utan just då vill ja se Startmenyn överst. Sen om det är på en Windows 7, Windows 8.1 eller Windows 10 på burken, det kvittar för mig. Går jag in i startmenyn så är det det jag tittar på och inget annat.

Skrivet av blackeagle:

För att man inte alltid vet vad det man vill köra heter. Ibland vill man se en lista på alternativ och kunna välja mellan dem, framförallt i kontrollpanelen för min del.

Då söker du på "kontrollpanelen" eller "control panel" och sen tittar du igenom allt som finns i kontrollpanelen. Precis som man gjort sen Windows 95.

Skrivet av AxMi-24:

Det fungerar för dig. Vissa av oss använder betydligt fler program och inte överdrivet ofta vissa av de. Testa och sök om du inte kommer ihåg namnet på programmet och se hur långt du kommer.

Sedan är MS insisterande på jävla metro appar irriterande. Man kan inte ha de utan MS konto och man kan inte ta bort skiten om man råkar bry sig om sitt privatliv.

Ja, och Android tvingar mig att ha en Gmail-konto för att ladda ner appar. Apple är ännu värre, dom tvingar OCKSÅ mig att ha ett Apple-konto för att ladda ner appar.
Alltså men banken är nog värst, dom tvingar mig att ha ett plastkort för att kunna ta ut pengar!!!! What liksom??

Klart du kan ta bort ditt ms-konto efter du lagt till det? Vad menar du? Sen kan du välja vad du vill dela med dig med, inga konstigheter där.
Förresten, innan vi går vidare. Har du ett Facebook-konto? Vill bara veta din nivå på kritik mot just Microsoft i det här fallet. För har du ett Facebook-konto så kan jag lugna dig med att ett Microsoft-konto är snällare mot dit privatliv än vad ett Facebook-konto är ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Ibland är det bekvämare eller rentav snabbare att inte behöva flytta händerna till tangentbordet. Ibland kanske man har lite slö stil och inte har en hand på tangentbordet. Ibland glömmer man av vad det där programmet heter som man inte använder så ofta. Ibland är man ute efter kanske "Spotify manual", då måste man genast skriva en massa extra om man ska klara sig utan musen.

Men oavsett så faller det där argumentet lite iom att det går mycket bra med Win + text i Windows 7 med. Jag tror inte någon vill bli av med den funktionaliteten. Vi vill bara ha en bättre grafisk del, vilken ibland kommer tillanvändning.

Hm. Vi måste använda datorer väldigt annorlunda. Personligen försöker jag att undvika musen så mycket som möjligt och har alltid händerna på tangentbordet.
Ju mer jag kan göra med tangentbordet, desto snabbare går det att använda en dator. Musen gör saker väldigt mycket långsammare för mig, och bortsett från att jag har en högermus när jag är vänsterhänt så är jag inte helt säker på att jag är dålig med musen - bara bättre med tangentbordet.

Vad är då en "bättre grafisk del"? Den som folk är nostalgiska efter eller det nya som folk vägrar lära sig för att de är inlärda annorlunda?
Men absolut, jag tycker väl att ett operativsystem som har haft en startmeny i tidigare iterationer ju kan ge valet att ha den även senare.
Så länge jag själv slipper använda startmenyn och kan köra vidare på startskärmen är jag nöjd.

Till personen som ogillade "metro"appar: Jag älskar många av Modern UIapparna. Särskilt Netflix, då browserversionen är helt förskräckligt dålig. Andra appar är betydligt mer trevliga att använda nu då de ju tillåter split-screen i och med 8.1

Till personen som undrade varför folk röstade på Vista: Personligen såg jag inte så mycket poäng med 7 över Vista. Jag gillade Vista och hade inga problem med den; visst, den var inte lika bra på resurshantering som 7, men med senare service pack så var det inte överdrivet mycket skillnad mellan Vista och 7. Då gillade jag egentligen Vista mer. Jag tror att mycket har att göra med hatet som kom när Windows Vista var nytt och att folk går med i memen helt enkelt.
Jag vidhåller att Windows Vista var mycket bättre när det kom än när Windows XP kom, och att när Vista väl var 'färdigt' var det också bättre än XP. T ex.
7 är väl det första Windows som inte varit smärtsamt att använda när det precis lanserades, men det är väl snarare för att det egentligen var ett "fixat Vista" snarare än ett nytt operativsystem.

Till personerna som inte verkar veta att kontrollpanelen finns kvar i 8.1: Pröva att högreklicka på startknappen eller trycka Win+X i 8.1 - denna meny gjorde startmenyn totalt överflödig för mig.
EDIT: Win+I fungerar också för just kontrollpanelen. Och Win+X->P om man bara vill in kontrollpanelen.

Permalänk
Medlem

Program man ofta använder har man taskbaren till, det man använder mer sällan har man startmenyn till. Men smaken är som tungan, kluven. Generation "klick" vill nog bara ha en knapp mitt på skärmen som leder till att alla program öppnas samtidigt.

Hade MS tänkt till lite så hade de haft kvar möjlighet att använda den startmeny användaren väljer att använda. Men lathet slår det mesta, så även på Microsoft.

Permalänk
Medlem

Jisses vad det gnälls på varandra.
Men nästan ingen frågasätter varför inte Microsoft gör alla nöjda och erbjuder alla varianter av UI.
Då kan du som användare välja fritt hur din Win10 ska se ut.
Fattar inte varför MS gör det så svårt för sig själv.
Erbjud alla alternativ, valfritt alla nöjda + extra allt

"We want to move from people needing Windows, to choosing Windows and loving Windows. That is our bold goal with Windows.” Satya Nadella
Svårt att älska något som inte ger vad man vill ha. Massa olika val & valfrihet.

Permalänk
Entusiast

Varför Microsoft?... varför?
Kan ni inte ge kunderna valfriheten i vad de vill använda?
Är ni verkligen så extremt emot valmöjligheter?

Hur svårt kan det vara att lägga till ett pyttelitet val där användaren kan välja vilken typ av startmeny de vill köra?

Men jag antar att Microsoft fortsätter idiotförklara sina användare. Valmöjligheter = förvirrande. Undvik som pesten.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Startmenyn i Windows 7 är också i vägen när man klickar upp den. Vet inte riktigt varför du går in i startmenyn, men när jag gör det är det för att starta något. Alltså är den inte i vägen, utan just då vill ja se Startmenyn överst. Sen om det är på en Windows 7, Windows 8.1 eller Windows 10 på burken, det kvittar för mig. Går jag in i startmenyn så är det det jag tittar på och inget annat.

Jag trycker winkey och skriver det jag vill öppna, så menyn i sig är helt onödig egentligen. Särskillt irriterande blir det ju då den tar upp hela skärmen när det inte behövs. Särskillt om man som jag oftast har massvis med fönster öppna där det händer grejer man vill se.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag trycker winkey och skriver det jag vill öppna, så menyn i sig är helt onödig egentligen. Särskillt irriterande blir det ju då den tar upp hela skärmen när det inte behövs. Särskillt om man som jag oftast har massvis med fönster öppna där det händer grejer man vill se.

Håller med dig, men hur fungerar det nu i Windows 10 om man använder sig av On-Screen Keyboard? Tycker fortfarande att OS X och Spotlight är ljusår längre fram än Windows här.

Windows 10 har hittills bara varit en kräftgång omkring Windows 8.1 enligt mig. Känns som att Windows 8.1 med Classic Shell förblir det ultimata för mig med pekskärm, då senaste previewn i 10:an är horribel sett till startmenyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Håller med dig, men hur fungerar det nu i Windows 10 om man använder sig av On-Screen Keyboard? Tycker fortfarande att OS X och Spotlight är ljusår längre fram än Windows här.

Windows 10 har hittills bara varit en kräftgång omkring Windows 8.1 enligt mig. Känns som att Windows 8.1 med Classic Shell förblir det ultimata för mig med pekskärm, då senaste previewn i 10:an är horribel sett till startmenyn.

Jag har ingen egen erfarenhet av touchfunktionerna i 10an men Microsoft har sagt att de prioriterar mus/tangentbord för nu och tar tag i touch-bitarna sedan. Gissningsvis då när "spartan"-browsern dyker upp. De gör väl såhär eftersom det var många med mus/tangentbord som var missnöjda med 8:an så de vill blidka dem först, men jag tror absolut att de fixar till så det blir bra med touch även på 10:an före release.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hade inte tänkte på detta med startmenyn när jag gick över till Windows 8, speciellt mycket. Nu efter flera månader så saknar jag inte det ett dugg, då allt går hitta minst lika bra.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Testpilot

Har inte testat W10 än, men är något ens i närheten av W8.a när det kommer till saker som startmenyn eller charms-bar, då blir det onekligen Classic Shell oavsett om det tar bort menyn helt.. Avskyr att behöva "söka" efter genvägarna jag vill åt, istället för att enkelt bara klicka "windows knappen">Kontrolpanelen> och sedan gå därifrån till den menyn jag vill åt - Sökfunktionen i många fall ger inte ens rätt resultat om man söker på tex. Engelska och kör ett svensk OS.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk

Windows är ett OS. En av dom mest grundläggande sakerna i ett modernt OS borde vara möjlighet till customization av hur OSet ska presentera sej.

Skulle varit så enkelt för MS att implementerat att låta användaren customiza hur OSets startmeny ska presenteras. Så får man själv styra över hur touchvänligt eller workstation vänligt det ska bli
Gäller båda 10an och 8an.

Det ska bara vara olika mallar för att presentera samma funktionalitet på olika sätt. Fattar inte hur MS vågar ta risker i sådanna här fall där dom egentligen både kunnat erbjuda det nya och gamla i samma produkt, utan att det blivit några konstigheter.

Med det sagt blir jag säkert mer nöjd med Win10 menyn än Win8 menyn iaf - Kanske allra mest nöjd med Start 10 menyn iofs.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimestam:

Uppdaterat!

Borde nog kolla över procenten i omröstningen. Det står 100% på t.ex. "Annan/vet inte".

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Borde nog kolla över procenten i omröstningen. Det står 100% på t.ex. "Annan/vet inte".

Nej, det är nog sammanfattningen på raden under.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tigerhamster:

Nej, det är nog sammanfattningen på raden under.

Inte för mig.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Saknar den riktiga klassiska menyn som man får i Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Har bara hittat en fullskärmsknapp som är lång ifrån Windows 8.1 startskärmen. Även så hittar jag inte att man kan ha sin skrivbordsbild som bakgrund i startmenyn/maximerat läge(inte ens äkta fullskärm läge finns längre). Mycket tråkigt.

Hmm.
Jag vill minnas att det gick, då jag testade det när Technical Preview kom ut... det kanske har försvunnit med alla andra smarta finesser som försvann från startmenyn vid årsskiftet (när de gick till Consumer ver).

Jag ska titta på det när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

Start 8/10 ftw

Skrivet av Ozzed:

Startmenyn i Windows 10 var bra i början. Men nu när man inte kan ändra storlek på den längre och den dessutom blivid bred som en ladugårdsvägg så blir det nog tredjeparts för min del i alla fall.

Den i Windows 7 tycker jag är perfekt. Den smälter in i gränssnittet bra och känns inte "i vägen" när man använder den.

Sedan är jag såklart införstådd med att Windows 10 fortfarande är i tidig testversion, och så mycket skit som de fått för den senaste ändringen av startmenyn hoppas jag de ändrar den så den blir mindre igen och går att byta storlek på innan skarp release.

Enda jag har att tillägga är att i Win 10 startmenyn kan man inte stänga av på samma sätt via lätta knappkommandon som med tex Win 7/Start 8 alltså: Windows knapp Höger piltangent enter.

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X

Permalänk
Medlem

Alltså, ursäkta, men är Windows-folk verkligen så här konservativa? Får ju för fasen Vatikanstaten att framstå som progressiv och nydanande.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]