The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Ganska lätt att hitta save files i X:\Documents\The Witcher 3\gamesaves så att man kan backa upp dom själv Så det inte händer igen menar jag

yes jag vet, men det hjälper ju inte efter man formaterat disken =P

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweets589:

Ganska lätt att hitta save files i X:\Documents\The Witcher 3\gamesaves så att man kan backa upp dom själv Så det inte händer igen menar jag

Man kanske ska synca den mappen mot Dropbox. Synd att förlora många tiotals timmar om något galet händer

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Man kanske ska synca den mappen mot Dropbox. Synd att förlora många tiotals timmar om något galet händer

Fantastiskt bra idé! Funkar det så är det bland det bästa jag hört på ett tag.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Oneone:

jag tror inte det :/ det trode jag också men gör genom gog galaxy verkar inte finnas...

Jag frågade GOG om man hade planer på att ha cloudsaves och man svarade:

Citat:

Not at the moment, but it´s frequently requested, so it may be something we´ll look at after currently planned features are out

Så här får man gissa på "soon™" :/

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Det går att få tillbaka pengarna efter resan dit! Kör det dock i en spoiler utifall att.
För sen efter att ni har tagit båten och...

spolats upp på stranden så ligger kaptenens lik till höger någonstans med era 1000g. Så no loss!

Dold text

Det var riktigt bra tips Jag fick söka lääääänge trots att jag kände till det via ditt tips.
Hade nog aldrig hittat det utan

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem

Angående sparfiler, med Steamversionen så synkar sparfilerna mot Steam cloud automatiskt.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Buio:

Angående sparfiler, med Steamversionen så synkar sparfilerna mot Steam cloud automatiskt.

OM man har aktiverat funktionen(?) Eller gör den detta automatiskt numera?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

OM man har aktiverat funktionen(?) Eller gör den detta automatiskt numera?

Automatiskt för mig. Jag har inte stängt av eller slagit på något i klienten angående det innan.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Buio:

Automatiskt för mig. Jag har inte stängt av eller slagit på något i klienten angående det innan.

Ja då är det riktigt bra! Jag fick sätta igång det själv men det var något år sedan.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ja då är det riktigt bra! Jag fick sätta igång det själv men det var något år sedan.

Gjorde en snabb koll genom att checka storleken på lokala "gamesaves"-mappen och det var lika mycket som Steam anger är sparat i cloud för just det spelet. Max cloudsave är ökat också, verkar vara cirka 1GB totalt.

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Man kanske ska synca den mappen mot Dropbox. Synd att förlora många tiotals timmar om något galet händer

Det är ju faktiskt galet smart, att jag inte hört om det innan

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Det är ju faktiskt galet smart, att jag inte hört om det innan

Saker ingen tänker sen Steam blev bra.
Syncas till molnet där som redan nämnt

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Det var riktigt bra tips Jag fick söka lääääänge trots att jag kände till det via ditt tips.
Hade nog aldrig hittat det utan

Ah, gött att det kom till användning! Dock kunde jag nog ha varit lite mer specifik såg jag nu, haha.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Saker ingen tänker sen Steam blev bra.
Syncas till molnet där som redan nämnt

Vi har ju då antagligen inte steam-versionen

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Vi har ju då antagligen inte steam-versionen

Ja men flera här har säkert spel på Steam och är van vid att saker sparas i molnet.
Dvs glömt att man ibland måste göra backup på sparfiler.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ja men flera här har säkert spel på Steam och är van vid att saker sparas i molnet.
Dvs glömt att man ibland måste göra backup på sparfiler.

Det är säkert något GOG-klienten kommer få så småningom. Hoppas jag i alla fall.

Permalänk

Finns det någon idé till att säga nej till uppdrag?
Eller blir det i nio fall av tio att ingenting händer?

Enda gången så långt jag har spelat jag märkt att de blivit en förändring är att man räddar Triss/magikerna och de börjar bli otrevliga mot alver och dvärgar i staden i stället.

Dold text
Visa signatur

HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 100 GB Hdd | Radeon x1600 256mb |

Permalänk
Medlem

Är lvl 13 igen nu efter att har fått spela om flera timmmar... någon som har tips på vart man hittar bra svärd?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Är lvl 13 igen nu efter att har fått spela om flera timmmar... någon som har tips på vart man hittar bra svärd?

Jaga frågetecken i någon timme så har du din väska full med legendariska vapen (oranga vapen vet ej vad de kallas men legendariska lät bra).

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Känns som att många (en majoritet av de streamers jag kollat) skiter i oljor och pots. Såg även några som lirade utan dodge, cringe som fan att se.

På senaste har jag börjat köra utan olja, det tar bara extra tid.
Swallowpots är det enda man behöver, sen blir spelet nästan för enkelt..

Permalänk
Medlem

@Noobenu okej tack ska testa det

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Är lvl 13 igen nu efter att har fått spela om flera timmmar... någon som har tips på vart man hittar bra svärd?

I lvi 14 kan du nog göra första versionerna av Feline, Griffin, Ursine eller Wolven (Wolven kräver dock att du har tillgång till Kaer Morhen). Dock gäller det då ju att hitta diagram för dessa, men det är riktigt schyssta vapen. Annars är det bara som tidigare nämnt att göra lite quests och hitta några bra vapen. Magic och Relic är då det du letar efter, men i din sits hade jag försökt fixa lvl 14 och sedan skapa något av ovanstående vapen

Skrivet av Noobenu:

På senaste har jag börjat köra utan olja, det tar bara extra tid.
Swallowpots är det enda man behöver, sen blir spelet nästan för enkelt..

Beror helt på hur man ligger till i lvl mot de monster man möter och vilken svårighetsgrad man kör på. Ibland kan det vara gött med en liten bonus

Sen till er som har varit i Kaer Morhen:

Efter 128 timmar har jag nu äntligen tagit mig till Kaer Morhen och känner sådär efter första intrycket... Grafiken är ju sjukt buggig. Det känns som att de har lagt noll tid alls där. Gräset hoppar runt och byter mellan vanligt gräs och lite blommigare gräs när jag vrider på kameran, alla saker så som träd, stenar, etc. hoppar in och försvinner när de själva vill, bilden är sjukt ljus och allt är väldigt skarpt. Någon annan som upplevt Kaer Morhen såhär, eller iallafall att det inte alls är som alla andra områden när det kommer till grafik?

Jag minns att jag upplevde det såhär under spelets prologue, men då trodde jag att jag hade ställt in något galet eftersom allt vart bra när jag väl kom till White Orchard.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Precis börjat lira Witcher 3 men får micro stuttering när jag springer runt etc med mitt GTX 980. Någon som vet vad det kan bero på?

Gjorde för övrigt ingen ren formatering vid grafikkortsbyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

Precis börjat lira Witcher 3 men får micro stuttering när jag springer runt etc med mitt GTX 980. Någon som vet vad det kan bero på?

Gjorde för övrigt ingen ren formatering vid grafikkortsbyte.

Jag har också det med mitt 780, tror även fler har det, och även när man skrittar med Roach så tillkommer stuttering. Får hoppas att det kan patchas bort framöver

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Jag har också det med mitt 780, tror även fler har det, och även när man skrittar med Roach så tillkommer stuttering. Får hoppas att det kan patchas bort framöver

Hmm, ok misstänkte att det eventuellt kunde ha med drivrutiner/optimering att göra. Försvinner om jag tar bort hairworks dock.

Edit: Gjorde en avinstallation på de gamla drivrutinerna med DDU och installerade om dom. Det hela blev liiite bättre men fortfarande micro stutter då och då.

Permalänk
Skrivet av fromis:

Hmm, ok misstänkte att det eventuellt kunde ha med drivrutiner/optimering att göra. Försvinner om jag tar bort hairworks dock.

Edit: Gjorde en avinstallation på de gamla drivrutinerna med DDU och installerade om dom. Det hela blev liiite bättre men fortfarande micro stutter då och då.

I princip all stuttering jag hade försvann när jag ändrade FPS limit från 60 till unlimited, är ju lite smått någon gång ibland ändå, men inte alls så störande som det var innan.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

I princip all stuttering jag hade försvann när jag ändrade FPS limit från 60 till unlimited, är ju lite smått någon gång ibland ändå, men inte alls så störande som det var innan.

Nja, händer inte speciellt ofta för min del heller. Om jag snurrar runt med kameran som en vilde märks det av, tillräckligt för att vara störande. I värsta fall får jag stänga av Hairworks helt enkelt och leva utan Geralts vackra svall tills kommande uppdateringar.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan reparera segelbåtarna eller om de går på respawn när de sänks?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Någon som vet om man kan reparera segelbåtarna eller om de går på respawn när de sänks?

Jag antar att de spawnar om efter ett tag, men är absolut inget jag har funderat över. Har aldrig blivit besvärad av något som har med båtar att göra. Har förvisso aldrig lyckats sänkt en båt heller så...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

Nja, händer inte speciellt ofta för min del heller. Om jag snurrar runt med kameran som en vilde märks det av, tillräckligt för att vara störande. I värsta fall får jag stänga av Hairworks helt enkelt och leva utan Geralts vackra svall tills kommande uppdateringar.

Kolla inställningarna, den kör default på bordeless, ändra till full screen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2