MSI visar Z170A Xpower Gaming Titanium med silverfärgat kretskort

Permalänk
Melding Plague

MSI visar Z170A Xpower Gaming Titanium med silverfärgat kretskort

Intels sjätte generation Core-processor "Skylake" får sällskap av ett nytt moderkort när MSI presenterar den silverfärgade Z170A Xpower Gaming Titanium.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tycker den ser väldigt tom ut. Saknas kanske någon kylfläns under CPU-socketen? Även om det inte behövs, så är det bra mycket snyggare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Jag får lite Storm Trooper-vibbar. Trevligt med ett extra kort där man kan ändra saker, förhoppningsvis utan att boota om datorn.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

Sexigt.

Permalänk
Medlem

jag tycker det ser trevligt ut, gillar dock inte grejerna på pci-e x16 platserna, även om det hjälper grafikkort att inte hänga så mycket.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Såg ju iallafall bättre ut än Asus guldiga färgtema.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

tycker de där skulle passa i mitt nzxt 440. Mycket snyggt!

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Vem fan bryr sig om det är snyggt. Har det massor features, anslutningar, stabilt och snabbt får det gärna se grisfult ut, who cares. Sitta och titta på ett moderkort... lol.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Vem fan bryr sig om det är snyggt. Har det massor features, anslutningar, stabilt och snabbt får det gärna se grisfult ut, who cares. Sitta och titta på ett moderkort... lol.

Folk kanske har fönster på sitt chassi? då är det inte så nice att det ser ut som skit. Jag har inte ett fönster men håller det ganska fint ändå. Om du trollar så kan du vara glad att jag tog ditt b8.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Proffsmobbare

Riktigt kul att se vita moderkort på marknaden igen, men detta var inte ett bra exempel. Resultatet ser väldigt billigt ut.

För mycket kontraster, det ser onaturligt och påklistrat ut. Hoppas fler tillverkare hoppar på tåget och visar hur det egentligen borde göras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Vem fan bryr sig om det är snyggt. Har det massor features, anslutningar, stabilt och snabbt får det gärna se grisfult ut, who cares. Sitta och titta på ett moderkort... lol.

Och om man har fönster på sitt chassi? Jag tycker det är bra om det ser bra ut då det visar att de bryr sig och inte slarvar med grejerna liksom. Är ett moderkort fult är ju steget inte långt till att de skiter i kvaliteten på andra områden också.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@Pappy:

Jag har samma åsikt så länge det inte finns ett fönster på chassit. Köpte precis mitt nya chassi och då är det ju inte så kul om det ser ut som skit när man tittar in. Men det är ju klart att det som moderkortet erbjuder är det som man prioriterar först!

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Jäkligt nice färgsättning på den där faktiskt.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Vad är det som är så svårt att förstå med att vissa vill lägga energi på sin dators utseende? Det är en kul grej, det är precis samma sak som att man kan betala väldigt mycket mer pengar på en bil för att den är snyggare än en annan, inte säkert att den går fortare, snålare eller tystare men man gör det ändå för att man kan och det är kul! Tänk vad tråkig världen skulle vara om alla hade ett sånt tankesätt

edit: Snyggt kort! Glad att man gör lite saker som inte enbart är rött och svart.

Permalänk
Medlem

Asläckert! Kan mycket väl tänkas bli detta i nästa bygge.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iWeeby:

Vad är det som är så svårt att förstå med att vissa vill lägga energi på sin dators utseende? Det är en kul grej, det är precis samma sak som att man kan betala väldigt mycket mer pengar på en bil för att den är snyggare än en annan, inte säkert att den går fortare, snålare eller tystare men man gör det ändå för att man kan och det är kul! Tänk vad tråkig världen skulle vara om alla hade ett sånt tankesätt

edit: Snyggt kort! Glad att man gör lite saker som inte enbart är rött och svart.

Håller med till 100000%, va extremt trist det skulle bli.

Jag gillade kortet, men mycket måste göras om för att det ska passa i mina ögon i min pc

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det där dotterkortet. Jag förstår att man inte kan klämma in hur mycket som helst på ett moderkort, men att schleppa runt med ett löst dotterkort med kabelkoppling (gissar jag), så fort man vill "leka" lite med OC... Gissar att sidopanelen kommer att vara öppen ganska mycket i början. En 5.25" lösning hade väl fungerat? Nåväl, lär väl visa sig hur "besvärligt" det blir när det har kommit ut.

Edit: Ser nu på den stora bilden att det verkar ha en egen (löstagbar?) plats i övre högra hörnet på moderkortet. Kabel som option då? Kitguru skriver "The motherboard is equipped with a new OC Dashboard that is extended by a cable to use separately from the motherboard..."

Edit 2: Aha! Kabeln är till för vid kylning med flytande kväve. Skulle läst lite mer från början. Hade ändå gillat en option att kunna använda funktionerna utifrån.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

Dessa jävla produktnamn alltså... Det vore också trevligt om tillverkarna kunde färgmatcha med sina övriga produkter, så att det är möjligt att få ett enhetligt intryck av andra färger än vitt, svart och rött.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Låter krångligt med knappar på ett dotterkort inuti datorn för överklockning. Kan man inte fixa det i BIOS som vanligt? Vem orkar öppna chassit och joxa hela tiden? Känns som tillbaka till 90-talet då man överklockade genom att flytta byglar på moderkortet. Å andra sidan kanske detta är en retro-trend som går över så småningom?

Sedan är jag benägen att hålla med de som tycker funktion är viktigare än hur det ser ut, men så gillar jag heller inte att ha fönster i datorchassit (jag formligen hatar fönster i chassin, den som uppfann detta borde fått fängelse på livstid). Men det är upp till var och en att välja det man tycker är viktigt här i världen.

Men det som är viktigt (hur många SATA-portar kortet har) det glömmer man berätta. Nej jag är inte imponerad men hör väl heller inte till dem som köper "gaming-prylar" utan mer ser till funktion.

Hur som helst det är lite spännande att se vad Skylake kommer att prestera och ser ändå fram mot lanseringen. Inte för jag tänkt köpa något nu utan för att det är intressant att läsa om. Jag är väl mer den som letar fynden på begagnatmarknaden när andra uppgraderar till nytt.

Permalänk
Avstängd

Silver? Vilken miss dom skulle ha gjort det titanium färgat istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaya:

Silver? Vilken miss dom skulle ha gjort det titanium färgat istället

Skickades från m.sweclockers.com

Och så här ser titan ut

Så de har väl lyckats rätt väl med det

"Titan är i ren form en blänkande, vit metall."

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Låter krångligt med knappar på ett dotterkort inuti datorn för överklockning. Kan man inte fixa det i BIOS som vanligt? Vem orkar öppna chassit och joxa hela tiden? Känns som tillbaka till 90-talet då man överklockade genom att flytta byglar på moderkortet. Å andra sidan kanske detta är en retro-trend som går över så småningom?

Sedan är jag benägen att hålla med de som tycker funktion är viktigare än hur det ser ut, men så gillar jag heller inte att ha fönster i datorchassit (jag formligen hatar fönster i chassin, den som uppfann detta borde fått fängelse på livstid). Men det är upp till var och en att välja det man tycker är viktigt här i världen.

Men det som är viktigt (hur många SATA-portar kortet har) det glömmer man berätta. Nej jag är inte imponerad men hör väl heller inte till dem som köper "gaming-prylar" utan mer ser till funktion.

Hur som helst det är lite spännande att se vad Skylake kommer att prestera och ser ändå fram mot lanseringen. Inte för jag tänkt köpa något nu utan för att det är intressant att läsa om. Jag är väl mer den som letar fynden på begagnatmarknaden när andra uppgraderar till nytt.

att ha överklockning grejer direkt på moderkortet har var på high-end kort länge nu, så det är inte en så ny trend. Vet inte exakt varför man ska ha det över bios men du får väl fråga LN2 överklockarna.

Visa signatur

En dator

Permalänk

Riktigt jäkla fett var det! Vill ha!

Permalänk
Medlem

så när kommer GOLD EDITION Delux?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Kartongen smälte in riktigt bra mot moderkortet, tog ett tag innan jag hittade var kanten gick någonstans.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Vit används sällan som färg för datorkomponenter, men när det väl används så ser det riktig snygg ut. Mer vit åt folket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Tycker den ser väldigt tom ut. Saknas kanske någon kylfläns under CPU-socketen? Även om det inte behövs, så är det bra mycket snyggare.

Nej har sett ut så rätt länge moderkorten Titta på andra moderkort får du se, sitter inget som behöver kylas där längre.

Skrivet av Laine:

Riktigt kul att se vita moderkort på marknaden igen, men detta var inte ett bra exempel. Resultatet ser väldigt billigt ut.

För mycket kontraster, det ser onaturligt och påklistrat ut. Hoppas fler tillverkare hoppar på tåget och visar hur det egentligen borde göras.

Silver ska det vara Även om även jag tycker det ser vitt ut.

Nu saknas ett orange moderkort så skulle jag vilja ha det

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut på bilden, men frågan är hur det ser ut i verkligheten. Svårt att avgöra om det silvriga kommer se billigt ut eller inte, och hur pass reflektivt eller metalliskt det är.

Kul att dom vågar prova nya färger och inte bara köra på svart/rött.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Ruskigt snyggt moderkort hoppas det presterar som det ser ut oxo.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Vem fan bryr sig om det är snyggt. Har det massor features, anslutningar, stabilt och snabbt får det gärna se grisfult ut, who cares. Sitta och titta på ett moderkort... lol.

Man kanske hade kunnat vänta sig en lite högre nivå på inlägget från någon som varit medlem i 12 år. Sen är det semester och man kan inte förvänta sig att folk har koll på läget. Men om i fall att du missat det så finns det personer som gillar att göra snygga byggen med härliga färgkombinationer och inte bara bra komponentkombinationer. Finns ingen anledning att skratta åt det?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC