Vi som har en välorganiserad skithög på skrivbordet :D

Permalänk
Medlem

Vi som har en välorganiserad skithög på skrivbordet :D

Denna tråden är för er som vill dela med er av stöket på era skrivbord.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hemma hos mig är det städat och och ostökigt. Men här på jobbet ser det lite illa ut just nu:

Jag skyller på semesterbrist!

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

@Nauie

Skönt att se att jag inte är den enda med en oorganiserad arbetsyta såhär på sommaren

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur ni står ut i ett råttbo, oavsett om ni påstår att det är organiserat eller ej. Om jag var era mödrar skulle det första jag gjorde vara att slänga ner allt överflödigt i soptunnan. Vissna blommor, skokartonger, och gud vet vad, hur mycket skräp behöver en person?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fille625:

@Nauie

Skönt att se att jag inte är den enda med en oorganiserad arbetsyta såhär på sommaren

http://i.imgur.com/oiwpSst.jpg

Ovanlig montering av kabelstege måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Fattar inte hur ni står ut i ett råttbo, oavsett om ni påstår att det är organiserat eller ej. Om jag var era mödrar skulle det första jag gjorde vara att slänga ner allt överflödigt i soptunnan. Vissna blommor, skokartonger, och gud vet vad, hur mycket skräp behöver en person?

Det är npg snarare så att man spenderar mycket tid framför datorn och måste ha många olika saker runt om. Dessutom kan man kanske ha ett jobb som kräver att månag olika sysslor ska göras (montering, felsökning, arkivering, rapporter, trädgårdsmästare, skokartongssamlare etc etc) Allt går tyvärr inte att få snyggt hela tiden.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk

Äh det där är väl ändå inte så farligt jämfört med de skräckscenarion man har sett på nätet...

Ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Det är npg snarare så att man spenderar mycket tid framför datorn och måste ha många olika saker runt om. Dessutom kan man kanske ha ett jobb som kräver att månag olika sysslor ska göras (montering, felsökning, arkivering, rapporter, trädgårdsmästare, skokartongssamlare etc etc) Allt går tyvärr inte att få snyggt hela tiden.

Dålig ursäkt, spenderar som de flesta andra här på Sweclockers rätt mycket timmar framför skrämen. Det enda jag har på skrivbordet är min telefon och eventuellt en kaffemugg, behöver inte vara mer oreda än så.

Permalänk
Medlem

@fromis: Okej, du har bevisligen aldrig jobbat i en hektisk miljö eller med mycket papper.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Aja ni har iaf inte mer oreda än @Demonoidz

#12655764

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

Dålig ursäkt, spenderar som de flesta andra här på Sweclockers rätt mycket timmar framför skrämen. Det enda jag har på skrivbordet är min telefon och eventuellt en kaffemugg, behöver inte vara mer oreda än så.

Pedant? Mitt skrivbord ser ut som ett helvete. När man har så pass stort skrivbord (180 x 80) så funkar det prima som lagringsutrymme.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

@fromis: Okej, du har bevisligen aldrig jobbat i en hektisk miljö eller med mycket papper.

Du kunde inte ha mer fel. Jobbar som bartender, svårt att hitta mer hektiska jobb än så.

Skrivet av Pelegrino:

Pedant? Mitt skrivbord ser ut som ett helvete. När man har så pass stort skrivbord (180 x 80) så funkar det prima som lagringsutrymme.

Mycket möjligt, gillar när det är rent och snyggt runt omkring mig. Har samma storlek på mitt skrivbord som dig

Edit: Var aldrig någon som sa att det nödvändigtvis tvunget behövde vara arbetsskrivbordet eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem

Gillar idén med tråden ^^
Mer stök!

Permalänk
Entusiast

Jag brukar faktiskt ha ett hyfsat rent skrivbord men när det gäller hyllor så är det oorganiserat som fan

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

För en som har ett enormt städbehov och vilja att ha kliniskt rent hemma så var det här verkligen fel tråd att klicka sig in i

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Rätt välstädat för tillfället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

:3

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Kom igen, nästan alla skrivbord som visats är ju närmast välstädade, med några enstaka papper som ligger där.
Sonnywalks skrivbord är väl det enda som är lite naturligt stökigt. Riktigt illa är det dock bara i det skrivbord Helldildo länkar till.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Lite stök har aldrig stört mig personligen. Jag lyckas alltid samla på mig en massa papper och bös som får ligga ett bra tag innan det organiseras till det runda arkivet. Däremot tjocka lager damm, fettfläckar och kladd är ingen hit.

Bidrar med ett något stökigt skrivbord plåtat med en potatis.

Btw, Tuborg-flaskan är ett mikrofonstativ till zalman-flugan

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

Saker, ting och manicker kan jag acceptera på ett skrivbord. Papper lyckas man alltid samla på sig, USB-minnen, en skruvmejsel. Typ sånt.
Det är när det står flera omgångar skålar, bestick, tomburkar, glas och fimpar som det börjar bli äckligt!
Såg HellDildos bild och höll på att spy i munnen. Den snubben har ju för fan fimpat rakt ner i tangentbordet en månad i sträck och fortfarande inte insett att man kanske skulle röja upp och ta sig en stelkrampspruta.

Så här ser min hörna ut. Ibland har jag en organiserad hög med brev bredvid musmattan veckan innan räkningar ska betalas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

Du kunde inte ha mer fel. Jobbar som bartender, svårt att hitta mer hektiska jobb än så.

Edit: Var aldrig någon som sa att det nödvändigtvis tvunget behövde vara arbetsskrivbordet eller har jag missat något?

Jag menade ju ett skrivbordsjobb. Men nej, bartender kan vara förbannat hektiskt så det har du rätt i

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Får rysningar av att se hur folk har det på sina skrivbord.
Nej rent och snyggt ska det vara!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag brukar faktiskt ha ett hyfsat rent skrivbord men när det gäller hyllor så är det oorganiserat som fan

Jag är helt tvärt om. Organiserade hyllor (bokstavsordning i film-hyllorna och serie/författare ordning i bokhyllan) men ett organiserat och rent kaos på skrivbordet =P

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Som tonåring är det väl mest så att man gräver en gång från dörren till skrivbordet och sängen. Allt som grävs upp slängs på skrivbordet eller i nåt hörn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Hemma hos mig är det städat och och ostökigt. Men här på jobbet ser det lite illa ut just nu:

http://i.imgur.com/eXp2BlX.jpg

Jag skyller på semesterbrist!

Skrivet av Fille625:

@Nauie

Skönt att se att jag inte är den enda med en oorganiserad arbetsyta såhär på sommaren

http://i.imgur.com/oiwpSst.jpg

Ja såhär på sommaren blir det lätt stökigt Antingen är man trött och vill ha semester eller så har man semester och vill göra annat än att städa.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Aja ni har iaf inte mer oreda än @Demonoidz

#12655764

Skickades från m.sweclockers.com

Hahaha Jadu (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP