Regeringen föreslår hemlig dataavläsning, mer kameraövervakning och biometri i pass

Permalänk
Medlem

Terrorism har fortfarande ingen religion du kan skriva vad du vill, då kan man kalla terrorism för kristen med.. terrorism har ingen religion däremot finns det fullt med fanatiker/idioter/extremister som citerar det mesta från det mesta men det gör inte religion till terrorism eller vice versa!
Detta du håller på med är precis vad dessa fanatiker vill uppnå & du travar rätt i fällan om du sätter en religion på terrorism.

Ett exempel... nå vilken religion har nu terrorism?
Terrorism

Stening

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Du, och alla vi andra, kan avskeda dem! Vi har chansen vart fjärde år. Det är det som är poängen med demokrati. Om vi misslyckas, så kan man säga att vi har de politikerna vi förtjänar.

Och du.. Om du inte tycker att de duger, gör det bättre själv! Det är jätteenkelt att gå med i ett parti och engagera sig.

Vår sk demokrati är en representationsdemokrati. Vi väljer ett parti med diverse mörkade frågor och svar och en viljeyttring som ändras efter hand (speciellt när regerandet börjar). Vilka personer som ska ingå väljer partiet genom sina valsedlar. Möjligheten att stryka en person är nästan omöjlig om det ens har förekommit i samband med valet. Om en medlem i partiet inte följer programmet nog mycket så har vi tjänster i t.ex. länsstyrelser och UD som går att ta till. Den möjlighet vi har är att välja parti men är inte säker på att rösträkningen är helt 100%, vet röster på lite mer udda partier som aldrig räknas och inte heller kommer med i statistiken. Om övriga räknade röster är riktig är jag lite tveksam till, den sk övervakningen som alla kan göra är att stå och titta på när sedlarna räknas men vad som står på dom tror jag inte går att se ens. Inte ovanligt att man hittar buntar med valsedlar efteråt heller.
En mer direktdemokrati finns det starkt motstånd till. Det heter att det är för lätt att manipulera. Däremot skulle alla kunna vara med och rösta på olika frågor men det skulle inte bli så lätt att vara regeringsparti utan att kunna få igenom sina förslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Tips: Man redovisar sina grunder först, och drar sedan sin slutsats utifrån dessa, inte tvärt om.
Det krävs varken mer eller mindre kompetens för att länka till just AB jämfört med andra tidningar, det går till på samma sätt. Eller hur menar du ?
Kan du påvisa detta ? Eller är det bara din högst personliga uppfattning ? Jag hävdar att det är skitsnack.
Uppenbarligen gör AB detta, och uppenbarligen har du inte fattat det när du skrive detta; Det är just pga olika betygssystem som man använder omräkningstabeller, som det står beskrivet i artikeln. Hur står det till med läsförståelsen ?
Du kommer bara med en massa smädelser utan något att bygga under dem med.
Det är väl känt att det finns ett samband mellan IQ och skolresultat.
Någon bättre källa lär vara svår att få eftersom jag inte tror att alla partiledarna har gjort offentliga IQ-test. Men de har alla gått i skolan.

Av de manliga har de flesta mönstrat och där brukar det ingå lite diverse tester varav även intelligenstest ingår. Sen kan alla vapenvägrat eller vara väldigt unga och undsluppit kontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Vad är det för vits med biometriska pass när en stor del av de som flyr till Europa just nu helt saknar allt i form av identitetshandlingar?
Vad ska de göra när någon kommer med ett pass utan biometrisk information eller saknar pass? Neka inresa? I så fall har vi ju just löst problemet med flyktingströmmen till Europa, ingen kommer in...

Mest verkningslösa förslaget hittills.
Största problemet sista tiden är att det inte funnits någon form av identitetskontroll över huvud taget i Europa/Sverige.
Om någon är så korkad att de inte tror att detta utnyttjats/utnyttjas av terrororganisationer så är det ju skrattretande.

Vi har några tusen IS-anhängare som kommer in i landet dagligen. Sen så ger vi dom en biljett tillbaka med några SMS-lån. Eller hur fungerar det så nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

Vi har några tusen IS-anhängare som kommer in i landet dagligen. Sen så ger vi dom en biljett tillbaka med några SMS-lån. Eller hur fungerar det så nu.

Vi fängslar dom & lägger ut fängelsevården på entreprenad till ryssarna som placerar dom i gulag.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Håller inte med att det inte kan ha med religion att göra, dock så finns det ju såklart även terrorister som inte lutar sig tillbaks på någon form av religion.

Terrorism kan inte ha en religion däremot kan fanatikerna som begår terrorbrott ha en religiös tillhörighet men en terrorist är en terrorist oavsett vad dom har som ursäkt för att begå brott, men vad jag fått reda på så stöder inte Abrahams gud terrorism!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
A.Einstein

Man slutar aldrig förvånas...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Det luriga med gymnasiet är att man kan kompensera med att lägga mer tid på att plugga (där kom man långt utan att förstå saker, bara man lyckades lära sig dem utantill). Samt lotto med lärarna och vilken linje/skola man gick.

Jag håller med om livets stora lotto, viktigt att välja föräldrar...
Jag hade riktigt dåliga betyg i skolan för jag var en dålig elev, inte för jag hade en lågt IQ (även om man enbart ser till inlärningsförmåga).

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirigoe:

Du skrattar nu, men vid ett regeringsskifte kanske det är du som har den avvikande åsikten.

Antagligen inte då jag inte röstade på den nuvarande regeringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av molzzon:

Jag håller med om livets stora lotto, viktigt att välja föräldrar...
Jag hade riktigt dåliga betyg i skolan för jag var en dålig elev, inte för jag hade en lågt IQ (även om man enbart ser till inlärningsförmåga).

Ja, välja föräldrar är ju en del av det hela.

Grejen är att du kan vara en bra elev med rätt låg IQ / intelligens.
Jag vet många som hade toppbetyg i gymnaset men inte klarade högskolan t ex, där du behöver förstå saker på ett helt annat sätt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Vad bryr du dig om vilka idioter som jobbar i ett parti som har noll makt och noll mandat i alla församlingar ? Systemet funkar uppenbarligen eftersom du kan avskeda politikerna, vilket var just vad du efterfrågade i första inlägget.

Är du för diktatur eller ? Men du tyckte ju att man skulle kunna avskeda politiker, det är ju bara i en demokrati man kan göra det på ett vettigt sätt ?
Ok, så tala om: Exakt vad har du gjort, för att inte få en rödgrön regering ? Har du ens röstat på något annat alternativ ? Du verkar ju bara kunna gnälla, det är skitenkelt att gå med i ett annat parti och jobba för dem.
Vad förordar du då ? Envälde ?
Du kan inte argumentera för din sak. Om du har en annan syn på saken så får du förklara hur du ser det och varför. "Demokrati är piss", jaha, och vad skall vi ha istället då som skulle vara bättre ? Det är just för att folk inte engagerar sig som demokratin funkar dåligt. Men det är fortfarande det minst dåliga systemet.

Avskeda politiker är inte så lätt och sker inte via valurnan.
Alternativen till vår skendiktatur kommer inte under lång tid framöver att gå igenom då våra partier skulle tappa sin makt. Tror inte någon är villig att frivilligt jobba för att tappa sin kontroll över utvecklingen.
Sen är det en hel del allmänt gnäll här också utan att ta på något, mycket missnöje, Skulle vara skoj om det fanns lite verklighetsförankring i dina synpunkter. Egentligen skulle det vara en anmälan i stället men det kanske kommer senare.

Permalänk

Jag skäms över att ha röstat på miljöpartiet! Ska Sverige verkligen behöva bli som store bror? Piratpartiet nästa val då.

Visa signatur

Software patents, in particular, are very ripe for abuse. The whole system encourages big corporations getting thousands and thousands of patents. Individuals almost never get them. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av soulis:

Jasså du tycker att det stämmer bra, själv så tycker jag att Romson verkar ungefär lika smart som en gråsten...

Gråstenen är miljontals gånger smartare, Romson är ju totalt hjärndöd.

Men det är bara toppen på isberget, sedan har vi ju idiot-eliten som vill släcka ner FM-nätet.

(saxat från Wikipedia)

Den 25 juli 2013 utser regeringen docent Nina Wormbs som branschsamordnare med uppdrag att föreslå hur en övergång från FM-sändningar till marksänd digitalradio ska ske. Samordnaren ska utgå från att FM-sändningarna släcks 2022 och att de digitala sändningarna ska nå hela landet och uppfylla högt ställda beredskapskrav. Att satsa på en markbunden teknik är "en viktig fråga för att säkerställa att radiosändningar även når utanför storstadsområden och fungerar väl i beredskapslägen", enligt regeringens PM. Samordnaren redovisade utredningen "Digitalradiosamordningen" SOU 2014:77 den 1 december 2014.[7]

Den 2 oktober 2014 meddelade Myndigheten för radio och TV tillstånd för att sända digital kommersiell radio. Myndigheten hade fått in giltiga ansökningar 21 nationella och fyra regionala kanaler och eftersom det fanns mer ledigt utrymme än sökande fick alla tillstånd. Dessa gäller fram till 30 september 2022

Det dom inte tänker på är att ett xxx antal miljoner radioapparater som blir totalt värdelösa.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lifooz:

Gråstenen är miljontals gånger smartare, Romson är ju totalt hjärndöd.

Men det är bara toppen på isberget, sedan har vi ju idiot-eliten som vill släcka ner FM-nätet.
........
Det dom inte tänker på är att ett xxx antal miljoner radioapparater som blir totalt värdelösa.

/Lifooz

Att ett xxx antal miljoner radioapparater blir värdelösa är helt planerat. Regeringen försöker få in mer pengar via skatt och då krävs det att folk köper nytt. Hur ska regeringen annars ha råd att försörja den nya adeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

SD:s målsättning är att stoppa invandringen helt.

Vad får du detta ifrån? Det är ungefär lika absurt som att säga att Miljöpartiet vill stänga alla gruvor, förbjuda alla bilar, redan imorgon sluta använda olja/bensin/kol oavsett konsekvenser för samhället, avskaffa plast i all dess former och stoppa all djuruppfödning.

Hade du lyssnat till vad SD sagt hade du insett att det är grundat i logiskt resonerande till skillnad mot övriga partier, för vad SD säger är att kultur, yrkes- och språkkunskaper spelar roll i hur lätt människor integreras, att invandring som sådan inte per automatik ger positiva effekter och att Sveriges politiker har ett ansvar att i första hand tillse medborgarnas intressen, inte resten av världens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scheffman:

Jag skäms över att ha röstat på miljöpartiet! Ska Sverige verkligen behöva bli som store bror? Piratpartiet nästa val då.

Tyvärr är inget parti en valmöjlighet.
Detta pågick även under alliansens tid, och situationen hade varit exakt samma med en alliansregering.
SD är bara patetiska och inte en valmöjlighet.
Man får rösta på allt som INTE har med invandringen att göra, som välfärden, och där är vänsterblocket bättre.

Miljöpartiet och Vänsterpartiet var de två partierna som varit mest mot FRA, IPRED och avslyssning, men nu är även de med i skrämseltåget.
Piratpartiet är väll de enda i nuläget som verkar ha lite koll om internetfrågor och historien och vad som hände i USA.
Det verkar mest som att personer inom SÄPO och liknande sagt till partierna massa saker som de sedan gått på utan att ha någon kunskap alls. Tydligen så sitter alla terrorister på Skype och planerar sina terrordåd.

Gillar inte alls hur skrämselpropagandan blivit uppiskat av Media, och SD är inte sena att hänga på.
Mattias Karlsson från SD sa senast igår att "vi befinner oss i krig mot islam". Bara för att öka på Islamofobin.
De flesta kommer hit flyr från just Daesh, men rädslan gör att fler och fler ser alla syrier som terrorister, vilket är riktigt tråkigt.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag har redan bemött det där tramsargumentet:
[quote postid="15802759" userid="151139" name="Oldskool"]
(Tips om du inte orkar läsa alla raderna: Det finns inte några offentliga IQ-resultat av alla partiledarna, däremot korrelerar skolresultat och IQ väldigt väl)

Kan du inte lägga in en länk i stället så att det går att hitta inlägget.
Sen vet jag inte om det är något starkt kausalt samband mellan skolresultat och betyg.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Selo:

Tyvärr är inget parti en valmöjlighet.
Detta pågick även under alliansens tid, och situationen hade varit exakt samma med en alliansregering.
SD är bara patetiska och inte en valmöjlighet.
Man får rösta på allt som INTE har med invandringen att göra, som välfärden, och där är vänsterblocket bättre.

Miljöpartiet och Vänsterpartiet var de två partierna som varit mest mot FRA, IPRED och avslyssning, men nu är även de med i skrämseltåget.
Piratpartiet är väll de enda i nuläget som verkar ha lite koll om internetfrågor och historien och vad som hände i USA.
Det verkar mest som att personer inom SÄPO och liknande sagt till partierna massa saker som de sedan gått på utan att ha någon kunskap alls. Tydligen så sitter alla terrorister på Skype och planerar sina terrordåd.

Gillar inte alls hur skrämselpropagandan blivit uppiskat av Media, och SD är inte sena att hänga på.
Mattias Karlsson från SD sa senast igår att "vi befinner oss i krig mot islam". Bara för att öka på Islamofobin.
De flesta kommer hit flyr från just Daesh, men rädslan gör att fler och fler ser alla syrier som terrorister, vilket är riktigt tråkigt.

Ja, de flesta flyr från Daesh. Genom både Tyskland och Danmark, har hört att dem länderna är riktigt hemska att vistas i

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Vad får du detta ifrån? Det är ungefär lika absurt som att säga att Miljöpartiet vill stänga alla gruvor, förbjuda alla bilar, redan imorgon sluta använda olja/bensin/kol oavsett konsekvenser för samhället, avskaffa plast i all dess former och stoppa all djuruppfödning.

Hade du lyssnat till vad SD sagt hade du insett att det är grundat i logiskt resonerande till skillnad mot övriga partier, för vad SD säger är att kultur, yrkes- och språkkunskaper spelar roll i hur lätt människor integreras, att invandring som sådan inte per automatik ger positiva effekter och att Sveriges politiker har ett ansvar att i första hand tillse medborgarnas intressen, inte resten av världens.

Slösa inte energi på en "bot", dom får sina instruktioner från Aftonbladet eller kvarterets VPK-samfällighet. Att ta in information direkt från källan är tyvärr över deras förmåga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Terrorism har fortfarande ingen religion du kan skriva vad du vill, då kan man kalla terrorism för kristen med.. terrorism har ingen religion däremot finns det fullt med fanatiker/idioter/extremister som citerar det mesta från det mesta men det gör inte religion till terrorism eller vice versa!
Detta du håller på med är precis vad dessa fanatiker vill uppnå & du travar rätt i fällan om du sätter en religion på terrorism.

Ett exempel... nå vilken religion har nu terrorism?
Terrorism

Stening

Religion är ju bara påhittat. Finns vad jag vet inga som helst bevis som säger att det finns en gud av något slag, så jag tolkar det som påhitt iaf.
Varför skulle inte terrorister som i princip gör exakt som profeten muhammed gjorde kunna ha med religion att göra?
Jag har väl inte påstått att kristendom skulle vara något bra? Har väl ställt till med en massa skit genom historien.
Som tur är har vi utvecklats o kyrkan har inget styrande funktion längre till skillnad mot islam o dess sharia.

Att säga att islamska staten inte har med islam o göra tycker jag är rent strunprat.

http://monawalter.blogg.se/ <- ex muslim, mycket bra.

Norge 2013

Påstår absolut inte att precis alla muslimer skulla vilja mörda alla som inte tror på allah.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Religion är ju bara påhittat. Finns vad jag vet inga som helst bevis som säger att det finns en gud av något slag, så jag tolkar det som påhitt iaf.
Varför skulle inte terrorister som i princip gör exakt som profeten muhammed gjorde kunna ha med religion att göra?
Jag har väl inte påstått att kristendom skulle vara något bra? Har väl ställt till med en massa skit genom historien.
Som tur är har vi utvecklats o kyrkan har inget styrande funktion längre till skillnad mot islam o dess sharia.

Att säga att islamska staten inte har med islam o göra tycker jag är rent strunprat.

http://monawalter.blogg.se/ <- ex muslim, mycket bra.

Norge 2013
www.youtube.com/watch?v=EYAcLudBbhg

Påstår absolut inte att precis alla muslimer skulla vilja mörda alla som inte tror på allah.

Islamiska staten vill att vi ska göra det till ett religionskrig men fortfarande kan man inte säga att terrorism har en religion däremot är det kriminellt, jag har mycket svårt att tro att Abrahams gud vill det..du förstår både judendom/kristendom/islam tillber samma gud (jhvh/gud/allah) dvs. Israels Gud!

Abraham

Edit: Ja om du undrar så känner jag muslimer både sunni & shia & ja dom gillar inte varandra!

Edit2: Muslimer håller jesus högt mycket högt & talar om honom med vördnad!

Edit3: Men skitsamma, IS slåss & mördar inte enbart kristna dom dödar allt i sin väg oavsett religion även muslimer & på något sätt måste dessa mördare stoppas.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

@MarkSix: Oh mark, det finns redan.....

Permalänk
Medlem

Jag kan känna, gör vad fan ni vill bara IS krossas för alltid.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Kamerövervakning förhindrar inte brott. Kameraövervakning är inbillad "säkerhet". Det värsta buset är möjligen 0,1% av befolkningen, sätt span/överrock (med fysisk polis) på de få istället - något man gjorde i bl.a. Kalmar för ett antal år sedan med gott resultat - ända tills det inte blev P.K. att ha "fördomar" om värsta packet.

Och som jag har skrivit väldigt många gånger i tråden här, och det några här som citerar missar.

Så gällde det kameraövervakning i England!!!! Inte i Sverige, inte i Kalmar!

Där (I ENGLAND, LONDON) finns det kameraövervakning istort sett varje gathörn, faktum är att det finns ca tre miljoner övervakningskameror i hela Storbritannien, OCH det finns polis som har kontakt med personlig övervakningsenhet som tar in info, och skickar den vidare till en radiobil/polisbil. Som jag skrev innan, din mamma/pappa/dotter/son får en hjärnblödning/misshandel/är på fyllan så ser övervakningsenheten det, och tillkallar en bil!

Vad är problemet med det?

Bra eller dåligt ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Gråstenen är miljontals gånger smartare, Romson är ju totalt hjärndöd.

Men det är bara toppen på isberget, sedan har vi ju idiot-eliten som vill släcka ner FM-nätet.

(saxat från Wikipedia)

Den 25 juli 2013 utser regeringen docent Nina Wormbs som branschsamordnare med uppdrag att föreslå hur en övergång från FM-sändningar till marksänd digitalradio ska ske. Samordnaren ska utgå från att FM-sändningarna släcks 2022 och att de digitala sändningarna ska nå hela landet och uppfylla högt ställda beredskapskrav. Att satsa på en markbunden teknik är "en viktig fråga för att säkerställa att radiosändningar även når utanför storstadsområden och fungerar väl i beredskapslägen", enligt regeringens PM. Samordnaren redovisade utredningen "Digitalradiosamordningen" SOU 2014:77 den 1 december 2014.[7]

Den 2 oktober 2014 meddelade Myndigheten för radio och TV tillstånd för att sända digital kommersiell radio. Myndigheten hade fått in giltiga ansökningar 21 nationella och fyra regionala kanaler och eftersom det fanns mer ledigt utrymme än sökande fick alla tillstånd. Dessa gäller fram till 30 september 2022

Det dom inte tänker på är att ett xxx antal miljoner radioapparater som blir totalt värdelösa.

/Lifooz

Du glömmer det faktum att FM suger hästp***s jämfört med digital radio. Tycker inte heller du ska klaga då riksdagen röstade ner att öht börja med digital radio detta året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Du glömmer det faktum att FM suger hästp***s jämfört med digital radio. Tycker inte heller du ska klaga då riksdagen röstade ner att öht börja med digital radio detta året.

Finns inget behov av DAB, vi har ett mobilnät att streama via.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Det är bra, tvinga alla som vill behålla lite integritet att gömma sig bakom kryptering och annat så kommer ni inte att hitta ett skit sen. Lycka till alla andra.

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk

@Selo:

Ja det du säger stämmer helt. Skype är ju ägt av Microsoft och är långt ifrån att använda krypterad komunication. Tycker det är fel att säta en gubbe att tala om teknik när han uppenbart inte har koll på det.

Man skulle ju kunna låta bli att rösta bara för att det inte finns några bra partier, men då kommer nog något av dom värre partierna i top istället, vi så ju hur det gick för sd senast och med tanke på senaste händelserna i världen så kommer nog dom att växa. Piratpartiet tycker jag låter best just nu, även deras syn på invandrar politiken.

Tycker att det är konstigt också att dom redan har tillstån att avlyssna datatrafik efter dombeslut, men behöver mer avlyssning? vill dom kunna avlyssna datatrafik bara på misstanke då? tycker att det låter väldigt fel, men det kanske bara är jag.

Visa signatur

Software patents, in particular, are very ripe for abuse. The whole system encourages big corporations getting thousands and thousands of patents. Individuals almost never get them. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Så dåligt är det inte, det är rättare sagt moderna enheters minimala antenner som drar ner prestandan.
Dessutom behöver vi inte kunna ta emot fler kanaler än som finns, och då finns det ändå bandbredd kvar åt fler kanaler.
Så jo jag klagar, övergången från analog till digital-TV kunde jag ta, då det var starkt begränsat och bara tre kanaler var tillgängliga.
Men detta är bara jävulskap när systemet förövrigt fungerar så fint.
Jag har inget emot digitalradion så som det är idag, att både analog och digital finns sida vid sida.
Att gå över till enbart digitalradio blir som att skita ner sig. Varmt och bekvämt så länge man är hemma.
Men när man kommer och behöver en digitalbox för att kunna driva jobbradion så lär desto fler klaga.
Men visst, avlid av glädje när den dagen kommer. Det kommer iallafall inte jag att göra, med tanke på dom kostnader det kommer innebära för mig.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Inaktiv

är det inte samma jävla statsminister som sa att sverige har aldrig varit tryggare innan? nu varför i helvete ska man kopiera vad NSA gör mot amerikanerna här?!

kan folk sluta rösta på dessa jävla partier, same shit different name!