Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Fick bli en evo.. Man kan aldrig ha för många ssder...

Eeh... jag hade hållit med dig, men när jag nu har ca 2x fler SSDer än jag har nytta av så börjar det luta lite åt det

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Storage Jar:

Tycker det är bra att butiker gör så och låter inbitna nördar på sweclockers som i princip är stamkunder få en liten förtur. Det blir som en liten rolig f5-tävling.
Man saknar ju cdons 30% swec-rea som kom en gång i månaden.

Något Inet borde satsa på.

Problemet är dock att det har blivit så mycket konkurrans på PC marknaden, samtidigt som dollarn har gått upp, så butikerna går redan med väldigt lite vinst. Men jag kan hålla med dig, det är ju alltid kul för oss konsumenter med stora prisavdrag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Tycker det är bra att butiker gör så och låter inbitna nördar på sweclockers som i princip är stamkunder få en liten förtur. Det blir som en liten rolig f5-tävling.
Man saknar ju cdons 30% swec-rea som kom en gång i månaden.

Något Inet borde satsa på.

Mycket bra ide, ja.

Skrivet av Jonssown:

Problemet är dock att det har blivit så mycket konkurrans på PC marknaden, samtidigt som dollarn har gått upp, så butikerna går redan med väldigt lite vinst. Men jag kan hålla med dig, det är ju alltid kul för oss konsumenter med stora prisavdrag.

Glöm inte att många här är systembyggare som påverkar sin omgivning med tex goda råd om vart man köper saker, dvs ett köp kan generera ett flertal köp till och nya kunder.

Detta är inte samma typ utav rea som tex elgigantens eller netonets e-reklam som går ut till alla som fyller i den där "ja tack, jag vill ha er reklam".

Något som Inet säkert är medvetna om och därför gör saker som denna rea, det är kallt beräknat att få extraköp pga detta och även vanlig reklam kostar.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Eeh... jag hade hållit med dig, men när jag nu har ca 2x fler SSDer än jag har nytta av så börjar det luta lite åt det

Du kan få skicka hälften till mig, betalar självklart för frakten

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Tror ni att vi får varorna imorgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onyx:

Tror ni att vi får varorna imorgon?

Har alltid fått mina paket dagen efter att de har skickats från Inet, tror inte detta blir något undantag. Eller har era grejer inte skickats än?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

En kompis tog skärmen, och den ligger på hans utlämningsställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Har alltid fått mina paket dagen efter att de har skickats från Inet, tror inte detta blir något undantag. Eller har era grejer inte skickats än?

Ja mitt paket har blivit skickat så jag hoppas på att få det imorgon. Undrar om jag får någon pingvinstång, den är ju viktigast (skämt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Tycker det är bra att butiker gör så och låter inbitna nördar på sweclockers som i princip är stamkunder få en liten förtur. Det blir som en liten rolig f5-tävling.
Man saknar ju cdons 30% swec-rea som kom en gång i månaden.

Något Inet borde satsa på.

Vore såklart väldigt trevligt för oss konsumenter men kan lova dig att det svider som satan i plånkan för Inet redan som det är vid såna här reor. Säljer de flesta prylarna med oerhört mycket minus redan som det är.

Missade denna rea helt, ville ha en 6700k

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Du kan få skicka hälften till mig, betalar självklart för frakten

Tror inte du vill ha dem... många är gamla 32GB-64GB och nån 128GB.

Jag har hållit på med SSD i många år, och de uppgraderas
Men det innebär inte att jag inte har fler än jag behöver dock

Jag ska ge bort 3st 128GB till vänner och släktingar nu med min februari städning, inkl lite grafikkort mm, så de användbara SSDerna försvinner nu till bättre hem iaf.

Får jag nån över av vettig storlek ska jag tänka på dig (om du nu inte vill ha små SSDer dvs)

@Ninjaflipp om det svider så mycket...
1 varför gör de reorna?
2 varför skickar de med godis och annat skit?
3 varför ska de göra gratis frakt.

Min poäng, tyck inte synd om dem för att de offrar vinst för att vinna PR... det är så det fungerar. De kan lika gärna skita i oss och nån annan vinner årets butik om det skadar deras ekonomi så mycket, och de inte räknar med att få tillbaka den inkomsten.

Permalänk
Medlem

@Paddanx Självklart är det så att de i slutändan måste räkna hem all marknadsföring. Men det är väldigt naivt (åt hållet som man inte oftast ser) att tro att alla bolag är känslolösa maskiner i alla avseenden. Självklart blir Inet jätteglada för utmärkelsen, då de anställda jobbar hårt varje dag (nåja..) för att vara bäst på just de aspekter som det röstas om. Är det då orimligt att anta att de "firar" med nedsatta priser utan direkt korrelation till vinstmål etc.?

Skepsis är sunt men man skall inte blanda ihop aktiva ägare/anställda med passiva aktieägare. Där är det eventuellt mer befogat att anta cynism.

EDIT: Detta lät ju som att jag jobbar på Inet...

edit
Visa signatur

neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tror inte du vill ha dem... många är gamla 32GB-64GB och nån 128GB.

Jag har hållit på med SSD i många år, och de uppgraderas
Men det innebär inte att jag inte har fler än jag behöver dock

Jag ska ge bort 3st 128GB till vänner och släktingar nu med min februari städning, inkl lite grafikkort mm, så de användbara SSDerna försvinner nu till bättre hem iaf.

Får jag nån över av vettig storlek ska jag tänka på dig (om du nu inte vill ha små SSDer dvs)

Nejmen oj, här skojar man till det lite och får världens snällaste svar

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Onyx:

Tror ni att vi får varorna imorgon?

Mitt moderkort och kylare kom från Inet idag ,men så var jag så förbannad dum snål och köpte ram-minne från Webhallen för att spara en femtilapp , och dessa har ju givetvis inte kommit ,det innebär att jag nu måste åka och köpa minnen i fysisk butik ,då datorn skall byggas i helgen ,så lärdomen är att snålheten bedrar visdomen !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

@Ninjaflipp om det svider så mycket...
1 varför gör de reorna?
2 varför skickar de med godis och annat skit?
3 varför ska de göra gratis frakt.

Min poäng, tyck inte synd om dem för att de offrar vinst för att vinna PR... det är så det fungerar. De kan lika gärna skita i oss och nån annan vinner årets butik om det skadar deras ekonomi så mycket, och de inte räknar med att få tillbaka den inkomsten.

De gör det för publicitet, såklart, och för att de tycker om sina kunder. Det är killar, i grund och botten nördar, som gillar vad de sysslar med som ligger bakom Inet -- klart de blir oerhört glada när de vinner en så pass fin utmärkelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skeggaba:

@Paddanx Självklart är det så att de i slutändan måste räkna hem all marknadsföring. Men det är väldigt naivt (åt hållet som man inte oftast ser) att tro att alla bolag är känslolösa maskiner i alla avseenden. Självklart blir Inet jätteglada för utmärkelsen, då de anställda jobbar hårt varje dag (nåja..) för att vara bäst på just de aspekter som det röstas om. Är det då orimligt att anta att de "firar" med nedsatta priser utan direkt korrelation till vinstmål etc.?

Skepsis är sunt men man skall inte blanda ihop aktiva ägare/anställda med passiva aktieägare. Där är det eventuellt mer befogat att anta cynism.

EDIT: Detta lät ju som att jag jobbar på Inet...

Min poäng var ju att man ska inte behöva tycka synd om dem, då de redan har fått beröm, med bla utmärkelsen, för sitt jobb. Jag kan inte styra deras PR avdelning eller chefers beslut med priser/rea osv, därför tycker jag inte synd om dem heller om de nu "tvingas" rea något till förlust, då det är ett val de själva gör.

Sen är jag som kund inte negativ till en rea såklart, men jag tvingar dem inte till det, iaf

Permalänk
Medlem

@Paddanx Nej synd om dem är det nog ingen som gör.
Fick just mitt paket här i alla fall - både singel och fempack pingvinstång. Tack!

Visa signatur

neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skeggaba:

@Paddanx Nej synd om dem är det nog ingen som gör.
Fick just mitt paket här i alla fall - både singel och fempack pingvinstång. Tack!

Så... fredagsgodis och hårdvara. Vilken lyx

Permalänk

Vilken lyx! Stort tack till Inet!

Permalänk
Lego Master
Skrivet av skogsraggarn:

http://i.imgur.com/WNr2DIh.jpg?1

Vilken lyx! Stort tack till Inet!

HAR DU HÄMTAT UT MITT PAKET?!

Jag har exakt samma grejjor liggande på posten... ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

HAR DU HÄMTAT UT MITT PAKET?!

Jag har exakt samma grejjor liggande på posten... ^^

Troligtvis många som har gjort en liknande beställning. Damp ner i postlådan idag så det bör rimligtvis vara mitt

Permalänk
Medlem

Nu ska det byggas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theez:

Ser grymt trevligt ut, kan du inte speca ner den för oss? : )
Kör en bygglogg eller något, eller skype häng med en videofeed : D

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Ser grymt trevligt ut, kan du inte speca ner den för oss? : )
Kör en bygglogg eller något, eller skype häng med en videofeed : D

Får bli ett galleri med bilder på den istället, slängde ihop den som hastigast idag då jag inväntar lite kablar på måndag!

Blir iaf en i5 6600k, asus z170-a, 8GB kingston 2666mhz ddr4, ghetto-modat sapphire r9 280x (väntar på nya fläktar då dom har lagt av, för nävarande så är det monterat en fractal design 120mm fläkt på kylflänsen)
Kör ett svart & vitt tema i ett NZXT S340 White chassi. Är på jakt efter ett Asus gtx 970 strix för att göra bygget komplett, men ingen som vill sälja till mig...

Permalänk
Medlem

Från att aldrig fått pingvinstänger förr i tiden...så har mängden bara ökat. Synd man kör LCHF, men man kan ju fuska.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsraggarn:

http://i.imgur.com/WNr2DIh.jpg?1

Vilken lyx! Stort tack till Inet!

Nämen, exakt samma sak damp ner i brevlådan idag!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av DWDW:

Mitt moderkort och kylare kom från Inet idag ,men så var jag så förbannad dum snål och köpte ram-minne från Webhallen för att spara en femtilapp , och dessa har ju givetvis inte kommit ,det innebär att jag nu måste åka och köpa minnen i fysisk butik ,då datorn skall byggas i helgen ,så lärdomen är att snålheten bedrar visdomen !

Ja inet skickade min EVO väldigt fort så stort plus för deras snabba leveranstid. Fick min EVO igår och är supernöjd.
Lycka till med bygget!