Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Aldrig hört att det ska vara så, såfall måste det vara VÄLDIGT låg chans att få något sämre än de i listan, som jag länkade.

Jag har kläckt 4st 10km ägg, sen har jag 7 andra vänner jag alltid spelar med, vilka i snitt har kläckt 2-5st ägg var, och ALLA våra 10km-ägg har blivit någon av de Pokémon som listas i 10km-listan. Ändra har du fel, eller så har vi haft ENORM tur, eller så är chansen att få något sämre MINIMAL.

Det har stått på alla ställen jag läst om ägg. Men som du säger är det förhoppningsvis viktat så att man har större chans att få något bättre. Men folk får uppenbarligen även de sämre i bättre ägg.

"I got a pidgey from a 5k and a 2k in the same day"
"Wait until you hatch a Weedle out of a 10km. I wanted to die."
https://www.reddit.com/r/pokemongo/comments/4tbrtp/i_cleaned_...

"10km Pokémon Eggs can not only hatch 10km-only Pokémon, but also any from the 5km and 2km categories. Likewise with 5km Eggs, which can also contain Pokémon from the 2km Egg group… as if Zubat wasn't common enough."
http://www.eurogamer.net/articles/2016-07-18-pokemon-go-eggs-...

"There is a minimum Egg distance for each species, but a species can also hatch from Eggs with longer distances than this minimum."
http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Pok%C3%A9mon_Egg#Pok.C...

Permalänk

Hur funkar det här med att träna på sitt eget gym? Tror jag på nåt vänster lyckades nedgradera från lvl 2 till 1 när jag dödade min egen Pokémon jag lagt in. Polarens var kvar och jag kunde inte lägga in en ny för gymmet var lvl 1 fast vi nyss hade var sin i..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Hur funkar det här med att träna på sitt eget gym? Tror jag på nåt vänster lyckades nedgradera från lvl 2 till 1 när jag dödade min egen Pokémon jag lagt in. Polarens var kvar och jag kunde inte lägga in en ny för gymmet var lvl 1 fast vi nyss hade var sin i..?

Där var någon från ett annat lag i närheten som attackerade samtidigt. Oavsett om du misslyckas att besegra lagets egen Mon så går prestigen inte ner. Syftet med att träna är att besegra de inlagda så att prestigen går upp.

Permalänk
Skrivet av pre-dator:

Där var någon från ett annat lag i närheten som attackerade samtidigt. Oavsett om du misslyckas att besegra lagets egen Mon så går prestigen inte ner. Syftet med att träna är att besegra de inlagda så att prestigen går upp.

Aha, så var det nog för lite senare var det taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Aldrig hört att det ska vara så, såfall måste det vara VÄLDIGT låg chans att få något sämre än de i listan, som jag länkade.

Jag har kläckt 4st 10km ägg, sen har jag 7 andra vänner jag alltid spelar med, vilka i snitt har kläckt 2-5st ägg var, och ALLA våra 10km-ägg har blivit någon av de Pokémon som listas i 10km-listan. Ändra har du fel, eller så har vi haft ENORM tur, eller så är chansen att få något sämre MINIMAL.

Stämmer in i tidigare inlägg om vad man kan få ur äggen. Sedan kan jag bara tillägga att jag har fått Zubat ur ett 5 km-ägg, så nog kan det bli sämre pokémon ur bättre ägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag får inga 10km ägg alls är lvl 17 vafan är felet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag får inga 10km ägg alls är lvl 17 vafan är felet ?

level 20 här, får endast 2 samt 5km ägg

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag får inga 10km ägg alls är lvl 17 vafan är felet ?

Vad du får för typ av ägg har inget med din lvl att göra, har fått 10km ägg från lvl 4 och mitt senaste lvl 13.

Fortsätt spamma stops

(edit: ska tilläggas att besvikelsen av att få en weedle från ett 10km ägg är något större än när man får det från ett 2km ägg, så det har du sluppit)

Permalänk
Inaktiv

Känns som att spelets servrar gick ner rätt skapligt för 10-15 minuter sedan. Tycker det varit stabilt på förmiddagen i övrigt denna vecka.

EDIT: Pokemon GO släpptes tillslut i Japan: http://kotaku.com/pokemon-go-is-out-in-japan-and-coming-to-mc...

Och spelet går att ansluta till igen.

Permalänk
Medlem

Som tidigare bekräftat ..

Pokémon GO ✔ @PokemonGoApp
Trainers in Japan, thank you for being patient. Pokémon GO is now available to download in Japan!

RIP servrar

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur Sverige eller något annat land för den delen kan bli överbelastat när alla fått en "egen" server. Det är uppenbarligen inte sant. Utan trafiken fördelas mellan servrar som står för alla länder.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jo precis även om hela asien dör så borde EU klara sig eller om usa och tvärtom? jag fattar heller inte det, dom kanske ska lösa serverproblemen först och inte släppa det i ytterligare regioner när vi tydligen blir påverkade.. ska bli faktiskt skönt när hypen dör och fölk tröttnat, det gör redan många om man läser omdömen på google play.. spelet har ju noll djup eller story det är egentligen bara kul för stunden spela lite sen pallar man fan inte mer det blir så enformigt i längden.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HazZarD:

Jo precis även om hela asien dör så borde EU klara sig eller om usa och tvärtom? jag fattar heller inte det, dom kanske ska lösa serverproblemen först och inte släppa det i ytterligare regioner när vi tydligen blir påverkade.. ska bli faktiskt skönt när hypen dör och fölk tröttnat, det gör redan många om man läser omdömen på google play.. spelet har ju noll djup eller story det är egentligen bara kul för stunden spela lite sen pallar man fan inte mer det blir så enformigt i längden.

Tycker själv att det snarare blir roligare med tiden, när man kan göra och påverka mer.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jag förstår inte hur Sverige eller något annat land för den delen kan bli överbelastat när alla fått en "egen" server. Det är uppenbarligen inte sant. Utan trafiken fördelas mellan servrar som står för alla länder.

För att hela världen måste fortfarande gå igenom samma login servers. Det är det som är flaskhalsen och inte så mycket de kan göra. Men de lade till 100 servers till idag, där av den första ner tiden idag, sen ville ju HELA världen komma in på samma gång så det var high load på login serverna. Nu när folk har börjat komma in så är allt stabilt igen. Kolla gärna på http://pokegostat.us/

Permalänk
Medlem

Har inte kunnat spela på 2 över timmar nu..
Hur går det för er andra, någon som kommer in?

Permalänk
Medlem

@Mr Mr: Kommer in utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Har inte kunnat spela på 2 över timmar nu..
Hur går det för er andra, någon som kommer in?

Mitt la ner cirka kl 11~ men har fungerat sen kl 12. Så mitt har funkat sen ditt la ner xD

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphone.ninja:

@Mr Mr: Kommer in utan problem.

Kör du via googlekonto då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Har inte kunnat spela på 2 över timmar nu..
Hur går det för er andra, någon som kommer in?

https://go.jooas.com/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Pokémon Trainer Club-kontona verkar vara mer utsatta för störningar än google-kontona.
Tänk om man hade vetat om det från början...
Ja ja, det släpper väl snart får man hoppas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Pokémon Trainer Club-kontona verkar vara mer utsatta för störningar än google-kontona.
Tänk om man hade vetat om det från början...
Ja ja, det släpper väl snart får man hoppas

Det har troligen att göra med att de har ett svagare backbone än Google vilket inte är så konstigt samt att de är lättare utsatta för attacker, Googles infrastruktur online är det få företag som kan matcha.

Jag gjorde samma miss som dig

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det har troligen att göra med att de har ett svagare backbone än Google vilket inte är så konstigt samt att de är lättare utsatta för attacker, Googles infrastruktur online är det få företag som kan matcha.

Jag gjorde samma miss som dig

Nu kom jag äntligen in iaf!

Permalänk
Medlem

Såg den här på twitter, ganska intressant.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Tycker själv att det snarare blir roligare med tiden, när man kan göra och påverka mer.

Kollade upp tecknade serien, tydligen ska man använda en pokemon och fightas med en vild pokemon innan man fångar dom..
finns väl inte med i Pokemon Go om jag inte missat något totalt.. vore ju kul om dom inför det istället för att slösa 30 greatballs på att fånga någon lite svårare pokemon.

Saker som vore skoj om dom implementerade:
Fightas med sina egna pokemon mot vilda pokemon innan man fångar dom.
Duller direkt mellan spelare.
En vänner lista.
Att man ser andra spelare eller iaf spelare från vänner listan på kartan.
In-game chatt (text och eller tal), även om jag ogillar att skriva på mobilen, är det säkert många som vill ha det.
Något bättre sätt att transfera flera dublett pokemons i taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Pokémon Trainer Club-kontona verkar vara mer utsatta för störningar än google-kontona.
Tänk om man hade vetat om det från början...
Ja ja, det släpper väl snart får man hoppas

Japp, jag tror det också. Jag skaffade ett pokemon trainer cluv konto första dagen. Han väl köra några lvls.. Men insåg nästa dag att google är bättre, så började om från början där

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Kollade upp tecknade serien, tydligen ska man använda en pokemon och fightas med en vild pokemon innan man fångar dom..
finns väl inte med i Pokemon Go om jag inte missat något totalt.. vore ju kul om dom inför det istället för att slösa 30 greatballs på att fånga någon lite svårare pokemon.

Saker som vore skoj om dom implementerade:
Fightas med sina egna pokemon mot vilda pokemon innan man fångar dom.
Duller direkt mellan spelare.
En vänner lista.
Att man ser andra spelare eller iaf spelare från vänner listan på kartan.
In-game chatt (text och eller tal), även om jag ogillar att skriva på mobilen, är det säkert många som vill ha det.
Något bättre sätt att transfera flera dublett pokemons i taget.

Håller med dig där, funkar ju också så i GBA/NDS/3DS Pokemon spelen att man fightas mon den vilda pokemonen först och försvagar dem och desto mindre hp desto lättare att fånga, dessutom olika status effekter såsom sleep, paralyzed, poisoned, confused, frozen, burned gör att de blir betydligt lättare att fånga i spelen.

Finns ju enormt mycket som kan förbättras i spelet, hoppas bara man gör det. För mig är nog själva fighting systemet det dåligaste i spelet om jag jämför med de andra Pokemon spelen.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Håller med dig där, funkar ju också så i GBA/NDS/3DS Pokemon spelen att man fightas mon den vilda pokemonen först och försvagar dem och desto mindre hp desto lättare att fånga, dessutom olika status effekter såsom sleep, paralyzed, poisoned, confused, frozen, burned gör att de blir betydligt lättare att fånga i spelen.

Finns ju enormt mycket som kan förbättras i spelet, hoppas bara man gör det. För mig är nog själva fighting systemet det dåligaste i spelet om jag jämför med de andra Pokemon spelen.

Ni bör tänka på affärsidén bakom Go. Det heter Go för att det är ett mobilspel. Mobilspel har som koncept att det ska gå snabbt att ta fram spela lite och lägga ner. Att slåss mot Pokemon hade ökat tiden det tar att ta sig från A till B med ca 3-4 gånger (uppskattningsvis). Indirekt hade man lvlat saktare fått allting saktare och behövt stå på samma plats längre, allt hade tagit längre tid.

En sådan "liten" ändring är egentligen väldigt stor och det skulle nog inte passa Go. Det är därför GameBoy spelen finns.
Finns dock mycket annat smått och gott som de kan implementera och som är på väg utan att störa flödet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Ni bör tänka på affärsidén bakom Go. Det heter Go för att det är ett mobilspel. Mobilspel har som koncept att det ska gå snabbt att ta fram spela lite och lägga ner. Att slåss mot Pokemon hade ökat tiden det tar att ta sig från A till B med ca 3-4 gånger (uppskattningsvis). Indirekt hade man lvlat saktare fått allting saktare och behövt stå på samma plats längre, allt hade tagit längre tid.

En sådan "liten" ändring är egentligen väldigt stor och det skulle nog inte passa Go. Det är därför GameBoy spelen finns.
Finns dock mycket annat gått som de kan implementera och som är på väg utan att störa flödet.

Kan också ha att göra med att spelet gjorts på två år av ett företag med 20 anställda.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Blev väldigt lätt när man har en karta som visar alla spawnade Pokémon med timer under som visar hur lång tid det är kvar tills dom dspawnar

https://pokevision.com

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic