Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av K0mplext:

Åja, det har ju trots allt gått ett år sen dess. Om 1070 kostade x på Black Friday förra året lär det ju kosta en bra bit under x i år. Speciellt nu efter lanseringen av 1070ti.

Tyvärr brukar det sällan vara så, men jag hoppas för vår skull att det blir bra pris på grafikkorten

Permalänk
Medlem

Single's Day har grymma erbjudanden, t.ex. en Gigabyte GTX 1080 Windforce OC för 4400kr och då får man med Destiny 2 som kan säljas för runt 300kr. D.v.s. att slutpriset kan bli 4100kr för en 1080. Finns säkert annat, får bli att ta en titt Kompletts hemsida.

Permalänk
Skrivet av Zapa:

Single's Day har grymma erbjudanden, t.ex. en Gigabyte GTX 1080 Windforce OC för 4400kr och då får man med Destiny 2 som kan säljas för runt 300kr. D.v.s. att slutpriset kan bli 4100kr för en 1080. Finns säkert annat, får bli att ta en titt Kompletts hemsida.

Nu när mediamarkts dragit igång så kan jag bara säga att den är extremt usel. Elgigantens är inte heller så bra. Den enda värd två öre är kompletts, 20% rabatt på i princip all elektronik (10 lax) är ju mer eller mindre otroligt med dagens låga marginaler inom branschen.

EDIT: Lite dum uträkning såhär sent på kvällen. Det är 20% oavsett rabattkod du använder (om du handlar för exakt 2500, 5000 och 10000).

Permalänk
Medlem

Fick tag på sista gtx 1080 för 4400 på komplett

Permalänk
Medlem

Satan i gatan så snabbt CDON tog bort Spelkonsol dealsen.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Satan i gatan så snabbt CDON tog bort Spelkonsol dealsen.

Det missade jag helt. Har du några exempel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Det missade jag helt. Har du några exempel?

1TB Ps4 slim med någorlunda nya spel (t.ex. Uncharted 4) för 2444kr. Paketen finns fortfarande kvar men listas som tillfälligt slut även om det fortfarande verkar gå att beställa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/spel/playstation_4_1tb_special_edition_%2b_disney_infinity_3-0-36603804

Skrivet av Swe.Stars:

Det missade jag helt. Har du några exempel?

Skrivet av ågren:

1TB Ps4 slim med någorlunda nya spel (t.ex. Uncharted 4) för 2444kr, antingen felaktigt prissatt eller begränsat till ett fåtal enheter eftersom erbjudandet tagits bort innan dagen knappt hunnit börja.

Skickades från m.sweclockers.com

http://cdon.se/spel/playstation_4_1tb_uncharted_4_limited_edition-36685129

Går fortfarande att beställa men står "tillfälligt slut" under.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Går fortfarande att beställa men står "tillfälligt slut" under.

Ja, jag såg att erbjudandet fortfarande ligger kvar nu när jag dubbelkollade. Jag antar att det var dessa konsoler som menades för jag har i alla fall inte sett några andra erbjudanden hos CDON.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Själv så kommer jag inte in på uncharteds länk. Får bara en "vilse på nordens största varuhus" 404 placeholder. "Den sida du sökte kan ha blivit borttagen, flyttad eller vara tillfälligt nere.".

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Hej funderar på att köpa ett 1070 evga sc eller 1080 windforce skillnaden är 150kr är de värt att gå på 1080 har ett litet chassie så rätt viktigt att fläktarna är tysta vet ej om gigabyte är de, har ett ncase m1.Har bara hört bra om evga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Själv så kommer jag inte in på uncharteds länk. Får bara en "vilse på nordens största varuhus" 404 placeholder. "Den sida du sökte kan ha blivit borttagen, flyttad eller vara tillfälligt nere.".

Kom in där ca 10 min sen men den verkar vara nedtagen nu. Kommer personligen dock vänta till BF, man märker nu att PS4 priserna börjar gå ner igen mot 2000 kr strecket nu när Xbox One X är lanserad.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Gjorde en beställning som gick igenom. Får väl hoppas att de håller upp det bara

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk

Kunde inte låta bli att beställa denna från komplett

https://www.komplett.se/product/933134/datorutrustning/pc-kom...

la till en billig surfplatta till frugan/dottern så jag kom över 10K utnyttjade Singlesday rabattkoden och fick således 20% på GPU så den hamna på 7440:- vilket jag tyckte var helt ok..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Trodde jag drömde i morses när jag såg Kompletts erbjudande. Gällde ju även på Apples produkter så det blev en Iphone 8 Plus 64GB för ~7100 kr.

Dessutom Intel i5-8400, MSI Z370-A Pro, MSI GTX 1070 Ti 8GB, Corsair 550W, Samsung 960 Evo 512GB för ~9000 kr. Har en fractal låda och cpu-fläkt hemma, bara komplettera med minne så har vi en ny dator.

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch
Super mario odyssey
Zelda breath of the wild
Mario cart deluxe 8
Joycon wheel x2

4.400kr med rabatten.

Rätt bra.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trnqt:

Nintendo Switch
Super mario odyssey
Zelda breath of the wild
Mario cart deluxe 8
Joycon wheel x2

4.400kr med rabatten.

Rätt bra.

Rabatten som Komplett har antar jag?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Korrekt! Trodde knappt mina ögon när jag skulle beställa julklapparna....

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trnqt:

@Icte: Korrekt! Trodde knappt mina ögon när jag skulle beställa julklapparna....

Galet bra pris, kanske blir att slå till själv också!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Tack för tipset med Kompetts koder
1080ti dyker ner till 6559kr nu
Kräver en funderare detta
Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC
Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti OC Black

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Vettigaste kampanjen på Komplett på länge. Synd att man inte behöver något.

På tal om inget, anser ni att Corsair H100 är ett bra köp år 2017? Finns för 420 kr inkl. frakt på Asedo. Det måste ju göra den till den billigaste allt-i-ett-vattenkylaren på marknaden bortsett från någon enstaka snikmodell.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Blev https://www.komplett.se/product/865262/demovaror/datorutrustn... för min del med 1000kr rabatt extra så 5790kr, tyckte det var ett ok pris. Nyrpis ligger på 7990kr.

Blev lite sur för jag köpte grafikkort för 2 veckor sen så hade jag köpt båda nu hade jag fått 2000kr rabatt istället.

Någon som har erfarenheter av demoexemplar?

Permalänk

Hittar ni några bra priser på SSD? Har kollat med Netonet, Elgiganten , Komplett men de verkar inte ha några bra priser idag.

Permalänk
Medlem

Komplett måste ha höjt priserna bra på vissa segment innan detta?

Jag började plocka ihop en order på en hel stationär dator. men när jag fick se minnespriserna så fick jag en smärre chock. 2179kr för billigaste 16gb 3000mhz paketet. mot 1699 på netonnet och elgiganten.

Så min poäng är att kolla över era ordrar på prisjakt, vissa delar kanske är värt att plocka från andra återförsäljare! 500kr skillnad på minnena tar ju bort en bra del av rabatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Hittar ni några bra priser på SSD? Har kollat med Netonet, Elgiganten , Komplett men de verkar inte ha några bra priser idag.

MX300 SSD exempelvis 1TB för 2499:-. (komplett)

Permalänk
Inaktiv

PG348Q har ju varit ner på 9890-9990 flera gånger det senaste året, senast i September. Det är ju nästintill standardpris.

Långt mycket intressantare är Acer X34A för 7889kr med rabattkod. Det är det lägsta någonsin för den skärmen, 1500kr lägre än rekordlägsta hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

@railman: mmm..fast vill man ha en demo?

När det gäller just datorskärm tror jag faktiskt att det kan vara positivt att köpa en demo. Det borde säkra mot döda pixlar och bleed och liknande, eftersom affären inte vill ha en sån skärm som visnings-ex. Köper man en helt ny har den ju inte kontrollerats och det lär vara större risk att få ett måndags-ex.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 7 1800x @Stock | GTX 1080 WINDFORCE OC | ASUS ROG B350F GAMING | Vengeance LPX Black 16GB DDR4 @ 2933MHz | BeQuiet! Straight Power 80+ Gold 680W | Samsung 960 EVO 250GB + Seagate Barracuda 1TB @ 7200rpm | Noctua NH-U9B SE2 | ASUS ROG Swift PG278QR GSYNC 1440p @144Hz | Acer 27" K272HLE 1080p @60Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av K0mplext:

När det gäller just datorskärm tror jag faktiskt att det kan vara positivt att köpa en demo. Det borde säkra mot döda pixlar och bleed och liknande, eftersom affären inte vill ha en sån skärm som visnings-ex. Köper man en helt ny har den ju inte kontrollerats och det lär vara större risk att få ett måndags-ex.

Demoprodukter innebär sällan att de har stått i demo, utan oftast rör det sig om återköp. Sedan vad gäller faktiska demoexemplar så är min erfarenhet att de aldrig någonsin kontrolleras för defekter. Man ser ändå ingen bleed i den starka butiksbelysningen även om du så kör maximal ljusstyrka och det lär vara svårt att se en död pixel likaså.
I just Kompletts fall så har de väl ingen form av demoprodukter alls då de inte har någon fysisk butik?

Ett återköp på en skärm innebär ofta att den är returnerad av en specifik anledning, ofta en defekt på skärmen. Men det behöver naturligtvis inte vara så. Skit bakom spakarna är vanligt eller så kan det vara så att köparen som inte var nöjd med fotens design eller att det fungerade dåligt att koppla in PS4an eller liknande.

Permalänk
Medlem

@anon12433: JO,är det samma skärm som på asusen?någon som har den? och är den bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

PG348Q har ju varit ner på 9890-9990 flera gånger det senaste året, senast i September. Det är ju nästintill standardpris.

Långt mycket intressantare är Acer X34A för 7889kr med rabattkod. Det är det lägsta någonsin för den skärmen, 1500kr lägre än rekordlägsta hittills.

El-Giganten hade X34 för 6666kr förra veckan.
Visserligen första modellen men den enda skillnaden är tydligen roterbart fäste, hörlurskrok och uppdaterad meny.

Är man ute efter en X34a är det kanske bäst att ha lite is i magen, uppföljaren lanseras kring årsskiftet om jag inte minns fel och då lär de sälja ut den utgående modellen. Så här tätt inpå BF känns det lite dumt att göra teknikinköp över huvud taget om man inte får ett riktigt pangpris och priserna är på nedgång oavsett så man har nog inget att förlora på att vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz