PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Om folk inte redan uppmärksammat det så i just Mediamarkts fall så verkar det som om det går att köpa i omgångar under dagen när de väl gör ett släpp. Jag köpte t.ex åt en vän bara några minuter efter någon här sagt att det inte gick att köpa längre, så ge inte upp hoppet bara för att det inte går just precis när ni försöker.

Det som köptes igår från MM ska komma redan idag till upphämtningsstället i vårat fall.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Ringde MM och de sa att min kommer att skickas om några dagar

Permalänk

NetOnNet har nu skickat ut den digital som jag beställde den 25'e

Permalänk
Medlem
Skrivet av generalknas:

NetOnNet har nu skickat ut den digital som jag beställde den 25'e

Samma för mig! Äntligen!

Permalänk
Medlem

Mediamarkt verkar skicka ut nu

Permalänk
Medlem

Beställde MM PS5 25/5 20:07, har skickats nu.

Permalänk
Medlem

Min blev skickad nu av mediamarkt

Permalänk
Medlem

Fick också kolli nu av mm (beställd 15.11 25/5), betyder inte nödvändigtvis att den blivit hämtad av fraktbolaget ännu dock.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 w/ Seasonic FOCUS PX 850W | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5900X | 32GB TridentZ 3600Mhz DDR4 | Geforce RTX 3080 Ti

Permalänk

Skickat av MM nu. Beställde 14:48 i tisdags.

/Andreas

Permalänk
Medlem

Samma här MM skickad. Beställde 15:08

Permalänk
Medlem

MM skickad. Fast jsg valde hemleverans ska jag hämta den i serviceställe

Permalänk
Medlem

Samma, beställde i tisdags 1440, skickat av MM nu precis.

Permalänk

Min blev skickad nu av MM. Tack till dig som lade ut detta erbjudande i tråden👍

Permalänk
Medlem

Min visar bara reggad i postnord appen, så gissar att dom inte skickas förräns senare i eftermiddag. Så får väl den mån-tis

Permalänk
Medlem

CDON 21/5 16:50. Väntar på att hämtas ut
MM 25/5 16:10. Paketet registrerat

Läste om brister hit och dit men det verkar ha lossnat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

CDON 21/5 16:50. Väntar på att hämtas ut
MM 25/5 16:10. Paketet registrerat

Läste om brister hit och dit men det verkar ha lossnat?

Nej, det har inte lossnat. Det kommer mindre släpp då och då. Men folk ska ju köpa på sig så många som möjligt *host*, så det blir inte över till alla som ska spela.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Där kom leveransbekräftelsen från MM, sjukt glad. Blir en LG CX65 tv i helgen om den kommer imorgon.

lider med är som får vänta tills nästa gång. Håll utkik här det lönar sig!

Permalänk
Medlem

Beställde från mediamarkt och hämtade ut den nyss! Tack den som tipsade! 😁

Permalänk
Medlem

Fick hem PS5 från MediaMarkts senaste släpp med extra handkontroll idag.

Tyvärr för min del verkar jag ha fått en returnerad PS5:a. Fick känslan då klisterlapparna som håller ihop lådan inte satt riktigt och det var lite avskavd färg som om dom dragits av tidigare.

Det hade inte spelat någon roll om inte själva konsolen har lite rakapparats-varning inne i spel. Är väl coil whine. Hoppas ni andra haft bättre tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorggg:

Fick hem PS5 från MediaMarkts senaste släpp med extra handkontroll idag.

Tyvärr för min del verkar jag ha fått en returnerad PS5:a. Fick känslan då klisterlapparna som håller ihop lådan inte satt riktigt och det var lite avskavd färg som om dom dragits av tidigare.

Det hade inte spelat någon roll om inte själva konsolen har lite rakapparats-varning inne i spel. Är väl coil whine. Hoppas ni andra haft bättre tur.

Usch, hoppas jag har bättre tur

Permalänk

Fick notis idag i postnord appen, skickat från MM idag! Hoppas jag inte får en begagnad PS5 :/

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB] [Noctua NH-D15] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [Steelseries Rival 300 mus] [QPAD Musmatta] [MSI Radeon RX 6800 XT 16GB] [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX AMD] [Windows 10 Pro 64-bit] [Samsung 860-Series EVO 1TB] [2x Samsung 1.0T] [1x Seagate Barracuda 4TB 256MB Cache] [Fractal Design Define R6 USB-C Gunmetal TG] [PSU Corsair RM750X 750W v2 Modulär]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Nej, det har inte lossnat. Det kommer mindre släpp då och då. Men folk ska ju köpa på sig så många som möjligt *host*, så det blir inte över till alla som ska spela.

Husfriden kanske blir bättre om barnen får var sin...

Sony verkar dessutom försöka lura på sina kunder en mer högljudd variant - för samma pris. Blir nog en del garderingar. Känns som PS4 Pro all over again.

Här verkar det ivaf komma en del bra tips. Annars är det väl distill eller partalert/discord/telegram nästa. Och sist en bot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorggg:

Fick hem PS5 från MediaMarkts senaste släpp med extra handkontroll idag.

Tyvärr för min del verkar jag ha fått en returnerad PS5:a. Fick känslan då klisterlapparna som håller ihop lådan inte satt riktigt och det var lite avskavd färg som om dom dragits av tidigare.

Det hade inte spelat någon roll om inte själva konsolen har lite rakapparats-varning inne i spel. Är väl coil whine. Hoppas ni andra haft bättre tur.

Om den där "klisterlapp" är bruten borde du klaga! Varför ska du betala hel pris för något som inte är nytt?

Permalänk
Skrivet av Haztheman:

Fick notis idag i postnord appen, skickat från MM idag! Hoppas jag inte får en begagnad PS5 :/

Ska strax hämta ut min..hygglig mycket ångest inför de 😄

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Att ps5 bristen skulle släppa är nog inte sant. Det är kanske bara att färre söker sig till produkten på samma sätt. Alltså köpkraften och åtgången är densamma (full) men konsumenterna sitter inte i samma utsträckning med webläsar-plugins och discord och forums etc.

Skrivet av TuHack:

Sony verkar dessutom försöka lura på sina kunder en mer högljudd variant - för samma pris. Blir nog en del garderingar. Känns som PS4 Pro all over again.

Vid tiden det finns nya exklusiva titlar så lär det finnas nån typ av ps5 pro såväl som slim. Går inte snabbt på spelutvecklingssidan nu inte. Matchar ungefär utrullningen av konsollen

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedaE:

Om den där "klisterlapp" är bruten borde du klaga! Varför ska du betala hel pris för något som inte är nytt?

Den var inte bruten och det var två varav en uppvisade tecken på att den har pillats med. Vad gäller konsolen är det inget extremt coil whine. Med normal volym vid spel tror jag inte det kommer höras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorggg:

Den var inte bruten och det var två varav en uppvisade tecken på att den har pillats med. Vad gäller konsolen är det inget extremt coil whine. Med normal volym vid spel tror jag inte det kommer höras.

Något som däremot i efterhand gör mig något ilsken är MediaMarkts sätt att sälja en efterlängtad konsol med en obligatorisk extra handkontroll. Jag har inget behov av den just nu.

Släng ut den på blocket eller Facebook för 600 spänn så lär det vara löst, och då har du köpt en ps5 legit bara några hundringar över marknadsvärde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Dom är tydligen till folk som förbokat.

Jag gick till butiken för att det stod på hemsidan att det fanns 1 på lager i Liljeholmen men killen i kassan sa till mig att dom skickas till dom som förbokat och sidan hinner inte uppdatera.

Haha det är så bs kommer från mig som jobbat i webhallen, lagersaldot är rappt som fan. Det var säkert tänkt för någon där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Haha det är så bs kommer från mig som jobbat i webhallen, lagersaldot är rappt som fan. Det var säkert tänkt för någon där.

De sa samma sak på chattsupporten dock, tror du att det är en konspiration om att alla webhallens medarbetare köper upp PS5or innan öppning eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedaE:

Om den där "klisterlapp" är bruten borde du klaga! Varför ska du betala hel pris för något som inte är nytt?

PS5 är dyrare begagnad än ny, jorggg är skyldig affären en tusenlapp.