Permalänk
Medlem

Sorry, tog tid, men här kommer en ny

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Metal slug?

Permalänk
Skrivet av eriksson850:

Jag tror jag har rätt på förra så fortsätter, annars tar jag tillbaka den.

Men suck, det är inte metal slug, vänta med nästa spel tills du får rätt eller fel.

Gällande bild

Permalänk
Medlem

Tipsdags. Det är inte metal slug, men plattformen är samma.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Tipsdags. Det är inte metal slug, men plattformen är samma.

Shock troopers? Fast det verkar mer isometriskt men detta kanske är en boss?

Edit: Mer googlande på run&gun gav Cyber Lip som mer trolig kandidat!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Shock troopers? Fast det verkar mer isometriskt men detta kanske är en boss?

Edit: Mer googlande på run&gun gav Cyber Lip som mer trolig kandidat!

Cyber Lip är korrekt!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Cyber Lip är korrekt!

Då slänger jag in detta!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Den där körde du juli förra året med typ samma bilder
Kom inte ihåg namnet men mindes den arga fågeln, så fick söka tillbaks bakåt i tråden en bra bit...
Heavy Unit bör vara namnet.

... inte riktigt på humör att hitta på någon bra bild dock så lämnar till den som vill

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Den där körde du juli förra året med typ samma bilder
Kom inte ihåg namnet men mindes den arga fågeln, så fick söka tillbaks bakåt i tråden en bra bit...
Heavy Unit bör vara namnet.

... inte riktigt på humör att hitta på någon bra bild dock så lämnar till den som vill

Haha! Jag var osäker på vilken jag tog då, valde mellan denna och en annan men valde tydligen samma båda gångerna 🙈

Men då smiter jag in med det jag valde mellan nu istället 😁

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Haha! Jag var osäker på vilken jag tog då, valde mellan denna och en annan men valde tydligen samma båda gångerna 🙈

Men då smiter jag in med det jag valde mellan nu istället 😁

https://i.ytimg.com/vi/Ex3ZOIvj4Qo/hqdefault.jpg

Känns som det behövs en ledtråd

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte lägga in någon ny bild, men eftersom ingen annan verkar komma på vad det är så säger jag:

Arrow flash (SEGA Megadrive).

Har för mig att det var ganska vanligt på Megadrive tiden.

Permalänk
Medlem

Då slänger jag upp en ny eftersom föregående postare inte vill.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Då slänger jag upp en ny eftersom föregående postare inte vill.

https://i.imgur.com/gyXvTMu.jpg

Eraser: Turnabout gissar jag på

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Eraser: Turnabout gissar jag på

Rätt, Hur fasen kunde du ta den? Känns som ett obskyrt spel som ingen utom jag spelade.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Rätt, Hur fasen kunde du ta den? Känns som ett obskyrt spel som ingen utom jag spelade.

Är det något liknande Phantasmagoria?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Rätt, Hur fasen kunde du ta den? Känns som ett obskyrt spel som ingen utom jag spelade.

Misstänkte att det var nåt med Eraser (filmen med Arnold) iom att det stod Erased uppe till vänster

Tar en gammal klassiker nu, lätt beskuren...

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Misstänkte att det var nåt med Eraser (filmen med Arnold) iom att det stod Erased uppe till vänster

Tar en gammal klassiker nu, lätt beskuren...

https://i.imgur.com/f0Bh6Pf.png

Ski or Die?

Permalänk
Skrivet av Kilrah:

Misstänkte att det var nåt med Eraser (filmen med Arnold) iom att det stod Erased uppe till vänster

Tar en gammal klassiker nu, lätt beskuren...

https://i.imgur.com/f0Bh6Pf.png

Winter games?

Permalänk
Skrivet av eriksson850:

Är det något liknande Phantasmagoria?

Rent grafiskt finns det likheter a la video på CD-ROM sent 90-tal, men spelet verkar snarare se ut som ett slags fps med quicktime events än ett äventyrsspel.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Rent grafiskt finns det likheter a la video på CD-ROM sent 90-tal, men spelet verkar snarare se ut som ett slags fps med quicktime events än ett äventyrsspel.

Ja det har du rätt i, tror faktiskt jag har spelat det där. Plockade upp det i någon rea-korg runt 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Ski or Die?

Fick faktiskt lov att kolla in lite gameplay på Eraser: Turnabout, hade nog varit rätt kul när man var en liten grabb.
Påminner lite om Police Quest: Swat

Korrekt är det med Ski or Die iaf

Varsågod!

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Fick faktiskt lov att kolla in lite gameplay på Eraser: Turnabout, hade nog varit rätt kul när man var en liten grabb.
Påminner lite om Police Quest: Swat

Korrekt är det med Ski or Die iaf

Varsågod!

Tyckte jag kände igen det! Eller, inte spelat så många andra skidspel som ser ut sådär!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Tyckte jag kände igen det! Eller, inte spelat så många andra skidspel som ser ut sådär!

Är det Interstate 82?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Är det Interstate 82?

Stämmer bra!

Permalänk
Medlem

Nice, hade lite flyt där
(har spelat genom spelet en gång förvisso men det var braaaa länge sen! Som för de flesta så fastnade nog I76 bättre i minnet än I82...)

Svårt att komma på nått men vi tar ett rätt abstrakt spel som har ett namn som råkar vara relevant

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ingen respons alls?
Spelet var nog ingen jättesäljare (och inte särskilt kul som jag minns det - väldigt klumpiga sega udda kontroller) men utvecklades av en mycket kompetent brittisk spelutvecklare som släppte några få men ganska kända 16-bitars spel!
Plattformen är Amiga/Atari och DOS också...
Och namnet är som sagt rätt relevant nu i dessa pandemitider

En bild till också:

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ingen respons alls?
Spelet var nog ingen jättesäljare (och inte särskilt kul som jag minns det - väldigt klumpiga sega udda kontroller) men utvecklades av en mycket kompetent brittisk spelutvecklare som släppte några få men ganska kända 16-bitars spel!
Plattformen är Amiga/Atari och DOS också...
Och namnet är som sagt rätt relevant nu i dessa pandemitider

En bild till också:
https://i.ytimg.com/vi/QTPc6-FZ4iE/hqdefault.jpg

Ser 100% ut som samma värld som ’amiga juggler’ demot:

Men ska jag gissa på något nutida så får det bli ’omicron’ dock osäker på om det finns ett sånt spel

(Edit: verkar finnas ett spel med det namnet med David Bowie... men inte alls detta)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ser 100% ut som samma värld som ’amiga juggler’ demot:

Sant där, estetiken i det här spelet försöker nog medvetet likna den där tidig raytracing stilen, men det finns ingen annan relation med juggler såvitt jag vet
...
Förresten, det finns även ett annat spel från samma utvecklare med väldigt liknande stil som det här (fast helt platt 2D) som kom före detta spel. (Det kanske väcker minnet hos någon?)

Skrivet av medbor:

Men ska jag gissa på något nutida så får det bli ’omicron’ dock osäker på om det finns ett sånt spel
(Edit: verkar finnas ett spel med det namnet med David Bowie... men inte alls detta)

Bra tänkt! Men som du märkte så är Omikron är ett helt annat senare spel från 32 bits eran
När det gäller namnet, tänk lösning snarare än problemet för att komma närmre rätt svar.
(lagom luddigt?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Förtydligande: Tänk motmedel snarare än sjukdom
(nej, spelet heter inte Corona eller Pfizer Generellare än så)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Virus? Har för mig att det finns något gammalt PC spel som hade liknande grafik men det är ju inte ett motmedel..