Permalänk
Medlem

Går denna dator att köpa i en vanlig butik?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Kör med det intergrerade ett tag för att säkerställa att den är stabil, om den är det så kontakta dom & påpeka det & säg att dom som har X-Fi kort inte lider av problemen med hängningar ...

Tack för tipset, ska prova det!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ring & säg att du ska ha ett X-Fi kort istället!

Det var vad jag sa, de hänvisade mig till beredningsgruppen på ett annat nummer. Snubben som svarade sa att jag skulle återkomma när jag fått tillbaka datorn och problemet var fixat, men det rör sig i så fall om nån form av kompensation.

Permalänk

Får man inga problem med hängningar om man har X-Fi kortet? Jag får min dator i februari och jag har gått och svettats i flera veckor nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elektrofores
Får man inga problem med hängningar om man har X-Fi kortet? Jag får min dator i februari och jag har gått och svettats i flera veckor nu.

Samma här får min också i feb...

Permalänk
Medlem

Ja Skruvis.. av den tråd har vi nu åtminstonde kommit fram till hur Ateas nästa reklam kampanj kommer se ut "Atea - In cyberspace noone can hear u scream" ....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Ja Skruvis.. av den tråd har vi nu åtminstonde kommit fram till hur Ateas nästa reklam kampanj kommer se ut "Atea - In cyberspace noone can hear u scream" ....

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elektrofores
Får man inga problem med hängningar om man har X-Fi kortet? Jag får min dator i februari och jag har gått och svettats i flera veckor nu.

Jag har inte problem med hängningar iaf & jag har X-Fi kortet, har haft andra smärre problem däremot.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elektrofores
Får man inga problem med hängningar om man har X-Fi kortet? Jag får min dator i februari och jag har gått och svettats i flera veckor nu.

Jo,det är fortfarande probs med denna excellenta maskin,har haft bort samtliga pci kort,kört det interna ljudkortet,externt nätverkskort, natuligtvis plockat bort det interna nätv.kortet i bios,ändå hänger sig burken till och från,med största sannolikhet är det mobot som är skräp (ati) hmmmm....påstås vara allergiskt mot 7800 gtx.

Visa signatur

Hilding

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Jag har inte problem med hängningar iaf & jag har X-Fi kortet, har haft andra smärre problem däremot.

Vad har du då för andra problem med datorn?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Vad har du då för andra problem med datorn?

Kändes seg samt att UT (Unreal Tournament) inte vill fungera bra.. det gick fort - långsamt - fort - långsamt osv.. samt hängde sig när jag gick online..

Efter ominstallation så känns den bara lite seg & UT fungerar bättre.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

min ´funkar utan probs. lite hackigt i nfsmw av nån konstig anledning, men det är nog enda grejen...

Permalänk
Medlem

Jag har, som de flesta i denna tråd, ett styck paket d4196.se med X-Fi-kort.

Hade problem med CS:S som hänge sig hela tiden. Det enda som hjälpte var att avaktivera X-Fi-kortet och bara använda ljudkretsarna som sitter på MB.

Det är ett AC97, men duger åtminstone till att spela spel med....

Update: Nä, så kul skulle vi inte ha. Hänger sig mao fortfarande.....kanske skulle se till o fixa mig ett styck mammakort som funkar då....

Permalänk

NEJ inte CS:S.. det är det enda spel jag spelar. Jag känner mig inte så sugen på att avaktivera X-Fi-kortet när jag har köpt logitech z-5500.
Kan man inte få moderkortet utbytt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elektrofores
NEJ inte CS:S.. det är det enda spel jag spelar. Jag känner mig inte så sugen på att avaktivera X-Fi-kortet när jag har köpt logitech z-5500.
Kan man inte få moderkortet utbytt?

Kan alltid köpa ett mATX från Asrock och trycka in istället...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Kan alltid köpa ett mATX från Asrock och trycka in istället...

Jag har för mig att nån här på forumet har fått i ett ATX DFI-kort i sin 4196.se. Kan nån bekräfta?

Visa signatur

i5 -750 4 gig ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skalle
Jag har för mig att nån här på forumet har fått i ett ATX DFI-kort i sin 4196.se. Kan nån bekräfta?

Huh? Var såg du det

Permalänk
Medlem

Det är väl samma chassi som i förra årets HP burkar?

Isåfall passar vanliga ATX lika bra som mATX.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av billp
Jag har, som de flesta i denna tråd, ett styck paket d4196.se med X-Fi-kort.

Hade problem med CS:S som hänge sig hela tiden. Det enda som hjälpte var att avaktivera X-Fi-kortet och bara använda ljudkretsarna som sitter på MB.

Det är ett AC97, men duger åtminstone till att spela spel med....

Antar att det är en d4296.se du har, d4196.se har ett 2 ZS vilket jag har.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skalle

Jag har för mig att nån här på forumet har fått i ett ATX DFI-kort i sin 4196.se. Kan nån bekräfta?

Chassit följer vanligt ATX-standard vad jag vet. Har i alla fall fått in ett annat nätagg samt ett Asrock K7S8X i den utan problem.

Permalänk
Medlem

Någon som hört nått om datorn jag får då ? D4396.se ? Allt ser ut o vara samma sak. Nån som fått den ännu ?

http://felia.mine.nu/hp.jpg

Permalänk

Kom en snubbe med datorn precis.

På listen över åtgärder står det:

  • Systemåterställning

  • Uppgradering av BIOS

  • Byte av moderkort

  • Byte av hårddiskkablage (Varför?)

Återstår bara att se om det fungerar, ska kolla upp vad det är för moderkort med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
Kom en snubbe med datorn precis.

På listen över åtgärder står det:

  • Systemåterställning

  • Uppgradering av BIOS

  • Byte av moderkort

  • Byte av hårddiskkablage (Varför?)

Återstår bara att se om det fungerar, ska kolla upp vad det är för moderkort med.

Okej, det vore toppen. Lämnade in en beställning idag på en d4396.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
Kom en snubbe med datorn precis.

På listen över åtgärder står det:

  • Systemåterställning

  • Uppgradering av BIOS

  • Byte av moderkort

  • Byte av hårddiskkablage (Varför?)

Återstår bara att se om det fungerar, ska kolla upp vad det är för moderkort med.

Vilken BIOS version var det?

Jag har 3.41 och den funkar då ej!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Vilken BIOS version var det?

Jag har 3.41 och den funkar då ej!

Det är version 3.41 på min, det var 3.40 som ställde till det för mig.

Skruvis: Enligt Everest så är mitt moderkort ett exakt likadant som ditt, så det borde fungera bra nu. Har testat BF1942 hittills och det krashade inte.

12/26/2005-RS480-SB400-6A666M4DC-00

MSI RS482M2/RX482M2 (MS-7093)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden

Skruvis: Enligt Everest så är mitt moderkort ett exakt likadant som ditt, så det borde fungera bra nu. Har testat BF1942 hittills och det krashade inte.

12/26/2005-RS480-SB400-6A666M4DC-00

MSI RS482M2/RX482M2 (MS-7093)

Då får vi hålla tummarna att det fixar sig nu då!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Då får vi hålla tummarna att det fixar sig nu då!

Har spelat Vietnam nu också och det flöt hur bra som helst, så allt verkar vara som det är tänkt.

Någon som har koll på drivisar för WLAN-kortet och TV-kortet till x64?

Permalänk
Medlem

Är det endast en hempc dator eller går den att beställa någon annanstans?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis

Hur kom du åt recovery partitionen? Går inte för mig, kommer bara upp en varningsruta med lite text. Har testat via kommandotolken samt felsäkert läge.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av saluut
Är det endast en hempc dator eller går den att beställa någon annanstans?

Tror den bara finns som hempc, har i alla fall inte sätt den någon annan stans. Om det nu finns så lär inte priset vara det samma då vi inte skattar för den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
Hur kom du åt recovery partitionen? Går inte för mig, kommer bara upp en varningsruta med lite text. Har testat via kommandotolken samt felsäkert läge.

öö vad menar du?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Deimos Sweden: Funkar din dator bra efter din BIOS uppdatering? Den "hänger" sig aldrig!?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD