Dell 2407, någon som köpt den nyligen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Tycker den är långt ifrån värd 9k då det är en herrejöses massa pengar för en elektronisk plastbit, tycker den är halvdålig i bild när man kollar film..

vad använder ni för kalibreringsverktyg och finns det någon howto för detta?

Jag kan köpa din, PM:a mig om du är sugen på att sälja

Nä, men allvarligt, jag är sugen på den här skärmen.
Ngn som jämfört med ngn annan i samma prisklass och storlek i olika spel? Främst FPS spel då.

Permalänk

intressant är ocksä vilken skärm du haft tidigare Def_Dog. Jag har haft min samsung 710T nu i ett bra tag, så jag tror jag inte blir besviken om jag köper en ny skärm särskillt inte i den här prisklassen

Permalänk
Medlem

Jag hade hemma Samsungs 244T en vecka..
Den va så jävla dålig, så jaglämnade tillbaka den.

Det gick verkligeni nte att spela spel på den skärmen, och sen va den inte så snygg heller.

Det är den enda erfarenheten jag har av skärmar i denna storleken.

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViZioN
Jag hade hemma Samsungs 244T en vecka..
Den va så jävla dålig, så jaglämnade tillbaka den.

Det gick verkligeni nte att spela spel på den skärmen, och sen va den inte så snygg heller.

Det är den enda erfarenheten jag har av skärmar i denna storleken.

Du kan inte vara lite mer specifik i fråga om varför den "var så jävla dålig" ? Man köper väl knappast en sådan skärm bara för att spela på den?

Permalänk
Medlem

Nu kostar ju skärmen strax över 10k, sköna dom är på dell. Kommer väl en prissänkning som vanligt i oktober så den hamnar runt 8k..

NEC 1920NX har jag flr mig min gamla skärm hette, den är typ ~5 år gammal men jag märker ingen skillnad i ghosting eller något sånt, dock så är ju bildytan större och det är ju bra, skulle dock velat ha mer upplösning

Permalänk
Medlem

shit, va snålt. Går på högskolan dalarna så då får jag ingen studentrabatt på Dell för vi är inte med i mecenat (är med i membit, men de har inget samarbete med dell)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
shit, va snålt. Går på högskolan dalarna så då får jag ingen studentrabatt på Dell för vi är inte med i mecenat (är med i membit, men de har inget samarbete med dell)

Hur mkt rabatt får man som student?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luftis
Hur mkt rabatt får man som student?

5%

Permalänk
Medlem

5% rabatt till på rabattpriset
8LVMX2KSBHQ3WK

kanske funkar för 2407 som för 2007...

Permalänk
Medlem

Fått hem min 2407 och är nöjd hittills. Inga pixelfel, bra bild.
Det jag saknar är en knapp för "sleep-mode". Jag använder aldrig power-management utan stänger alltid av mina skärmar när de inte används, men då lägger ju USB-hubben av och man får felmeddelande när man kör på den igen. Inget stort problem, men lite irriterande.

Den är stor. Den är snygg. Går det att använda följande som raggningsreplik?
"Hej där snygging, själv har jag en 24-tummare...vill du se... wink wink"..."

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Fått hem min 2407 och är nöjd hittills. Inga pixelfel, bra bild.
Det jag saknar är en knapp för "sleep-mode". Jag använder aldrig power-management utan stänger alltid av mina skärmar när de inte används, men då lägger ju USB-hubben av och man får felmeddelande när man kör på den igen. Inget stort problem, men lite irriterande.

Den är stor. Den är snygg. Går det att använda följande som raggningsreplik?
"Hej där snygging, själv har jag en 24-tummare...vill du se... wink wink"..."

Trevligt att du blev nöjd med den.

Jag får väl komma över och titta på den nångång.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Pappy>

Gör som dig, stänger av skärmen när jag inte använder den - men jag har inga problem med USB-hubben när jag slår på skärmen igen.
Förmodar att det kanske mer är ett moderkortsproblem än ett problem med skärmen...

Har ett Asus A8R-MVP moderkort.

Permalänk
Medlem

Nu har de sänkt priset igen. Om man utnyttjar studentrabatten som gäller fram tills imorgon så får man skärmen för 7400 inkl. frakt.

Jag är så sjukt sugen på att slå till.

Permalänk
Medlem

Japp.. sitter precis själv och dregglar över det nya priset. Den ligger i varukorgen, sitter och funderar på om jag ska checka ut den eller inte...

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920@3.8GHz | 12GB Corsair XMS3 | GeForce GTX 260 | Intel X25-M G2 80GB | 2TB WD Drives | DiNovo Cordless Desktop | MX Revolution | Wacom Intuos3 A5 Wide | Dell 2408WFP
3D Portfolio

Permalänk
Medlem

Nej nu jävlar lägger jag en beställning. Har typ gått och velat i några år nu. Sitter fortfarande på crt. Men mitt Mecenatkort ut i oktober så lika bra att lägga beställningen nu

Men jävlar om jag inte får Rev02

Edit: Sådär då, då var man 7418:- fattigare

Permalänk
Medlem

Kunde inte heller hålla mig längre. Det åkte iväg en beställning från mig också tidigare idag!. woohooo! 7805 kronor fattigare blev dock jag. Men riktigt bra pris i vilket fall. Nu börjar den olidliga väntan på att den ska komma bara.

Japp.. Rev02 måste det ju vara.. annars får man väl hålla ut nån månad och se till att få den bytt på garantin sen om den lider av bandingsproblem.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920@3.8GHz | 12GB Corsair XMS3 | GeForce GTX 260 | Intel X25-M G2 80GB | 2TB WD Drives | DiNovo Cordless Desktop | MX Revolution | Wacom Intuos3 A5 Wide | Dell 2408WFP
3D Portfolio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av artstorm
Kunde inte heller hålla mig längre. Det åkte iväg en beställning från mig också tidigare idag!. woohooo! 7808 kronor fattigare blev dock jag. Men riktigt bra pris i vilket fall. Nu börjar den olidliga väntan på att den ska komma bara.

Jag lyckades hitta mitt Mecenatkort som inte var aktiverat. Satt fortfarande fast på lappen från Februari. Jäkligt skönt att dessa inte slutar gälla förren några månader in på nästa termin. Pluggar ju inte längre, utan det är förra terminens kort som jag lyckades leta fram

Permalänk
Medlem

Även jag föll för frestelsen och beställde.

Det gick alldeles utmärkt att använda koden ett par inlägg upp för att få studentrabatt. Jag fick 5% och jag är bra långt ifrån student.

Permalänk
Permalänk
Medlem

StarChild: Ah, där fick du mig nästan att avbeställa min, och beställa igen.. men det priset du har sett är ju ex moms, vilket är samma som tidigare idag som är ink moms.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920@3.8GHz | 12GB Corsair XMS3 | GeForce GTX 260 | Intel X25-M G2 80GB | 2TB WD Drives | DiNovo Cordless Desktop | MX Revolution | Wacom Intuos3 A5 Wide | Dell 2408WFP
3D Portfolio

Permalänk

Oj sorry

Permalänk
Medlem

shit jag som köpte min för 9000. lite synd faktiskt, fast bra för alla andra

Permalänk
Medlem

Bilen: Kom ihåg att du inte betalade mer för skärmen. Bara det att vi fick betala mindre.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920@3.8GHz | 12GB Corsair XMS3 | GeForce GTX 260 | Intel X25-M G2 80GB | 2TB WD Drives | DiNovo Cordless Desktop | MX Revolution | Wacom Intuos3 A5 Wide | Dell 2408WFP
3D Portfolio

Permalänk
Medlem

6837,50 kr fick jag min för, kommer hem imorrn.

Den tidigare skärmen var REV 02 så dessa som kommer nu är också REV 02.

Permalänk

1) Hur ska de här produkterna användas?
Handel/kontor

Myndighet/privatperson

Myndighet/militär

Forskning om kärnvapen/framställning

Forskning om missilteknik/framställning

Kemisk forskning/framställning

Biologisk forskning/framställning

Återförsäljare/distributör

Någon som provat att klicka i "Forskning om kärnvapen/framställning"?

Är väldigt sugen på den här skärmen. Det skulle vara intressant med någon slags statestik över andelen levererade skärmar med döda pixlar... Vansinnigt att det fortfarande betraktas som normalt att trasiga skärmar får säljas som hela.

Visa signatur

your lichen-covered corpuscles are filthy to my fist
infection is your finest flower mildewed in the mist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
6837,50 kr fick jag min för, kommer hem imorrn.

Den tidigare skärmen var REV 02 så dessa som kommer nu är också REV 02.

Hur fick du den så billigt?

Permalänk
Medlem

Jag beställde min i förra rabattsvängen och jag kan säga att jag är grymt nöjd.
Jag har den i huvudsak till bildbearbetning och har kalibrerat/profilerat den med en Gretag Macbeth Eye One.
Den blev snäppet bättre efter detta, dock är den grymt ljusstark som man kan se av specen, så jag har dragit ner det rätt ordentligt. Detta just pga att jag arbetar med bilder.
Inga döda pixlar och Rev 02, kan inte tänka mig att någon får något annat än Rev 02 idag så det lär ni knappast behöva oroa er för.

Klart häftigt att ha den på skrivbordet, den är så stor så stor.
Har testat att spela lite på den, dock så är min dator lite out of date så jag får ju inga grymma fps direkt. Jag personligen har inte märkt någon ghosting, men så jävla kräsen är jag inte heller.

Jaja, det var mina högst personliga åsikter om denna skärm.

Visa signatur

Jag har konverterat till Macismen och där tänker jag förbli.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luftis
Hur fick du den så billigt?

Kontakter.

Tycker skärmen är rätt ball, har kört GTR 2 i 1920x1200 utan problem

Permalänk

Jag beställde en igår eftermiddag
Väntar med spänning, får se vilken rev det blir

Här är för övrigt en noggran jämförelse mellan samsung och dells 24":are:
http://www.behardware.com/articles/629-1/24-inches-the-dell-2...

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, om man beställer 24" i USA kommer det bli något problem med att använda den här i Sverige? då tänker jag på Hz och volten.

100 to 240 VAC / 50 or 60 Hz + 3 Hz / 2.0A
(Max.)

Så stog det i produktionsbladet och jag uppfattar det som att det finns 2 olika modeller, en med 50 Hz och en med 60 Hz? Och att den automatiskt ändrar mellan 100 till 240 V.
Någon som kan säga mig om det blir något problem? Eller måste man använda en transformator kanske för att omvandla detta Hz och Volts?

Tacksam för svar..

Mvh sWe. Titus^

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"