Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creamzor
Funkar underbart i växjö inte märkt några problem som ni verkar ha

inkompetenta helsingborgare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik.
inkompetenta helsingborgare?

Ditt inlägg är nog det som tillfört absolut mest i den här diskussionen, tack.

Visa signatur

N/A

Permalänk

orkar inte mer

Såg en intressant film på fragzone som jag ville tanka hem .... 120 kbit/s , ringer min syrra som har bahnhoff 10mbits lina och säger till henne att tanka hem den filen som jag försöker få hem ... 1,2mbit/s tankade hon med.
Så ringer man in till supporten för att kolla om de har någon information om när de ska åtgärda problemen i Helsingborg ........ och gissa om man får något svar ......precis ..inte ett skvatt vet de, och då sa jag att jag vill säga upp mitt abbonemang som jag inte ens haft en månad (blev kund 23 september) och jag vill säga upp det för att de kan inte leverera den tjänsten som de sålde till mig .... och nu kommer det bästa, för att kunna säga upp sig som deras kund måste man skriva, skicka brev, det går inte ringa eller skicka e-mail. I dagens IT samhälle från en internet leverantör så finner jag inte ord om hur jävligt illa det är ...jag var och är fortfarande så #!"!#"!#"!#¤"!!!! &%%¤¤% förbannad.

Kommer lösa det genom att bli kund hoss Adamo och ge dem fullmakten så säger de upp abbonemanget åt mig.
JAG VILL ALDRIG NÅGONSIN MER HÖRA TALAS OM BB2, har haft internet sen 97/98 började med telefon modem , telia, TELE 2 ,comhems cabel ,ADSL,VDSL bredbandsbolaget , telia adsl, vattenfals stadsnät och aldrig någonsin har man haft så dålig respons från supporten som med BB2.

För er som har kvar BB2 som ISP ..vill jag bara säga lycka till ...och jag hoppas verkligen de löser problemen till slut ...jag orkade inte vänta.....

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3 | Core i7, 2600K | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | Corsair SSD Force Series 115GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Creative SB X-Fi Fatality XtremeGamer | Silverstone ST60F-ES600W ES | Taurus HAF Miditower | Win 7 Home Prem 64-bit
http://www.inet.se/artikel/1517095/taurus-overkill-gamer-gtx580-i7-2600k

Permalänk
Medlem

Re: orkar inte mer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chewie999
Såg en intressant film på fragzone som jag ville tanka hem .... 120 kbit/s , ringer min syrra som har bahnhoff 10mbits lina och säger till henne att tanka hem den filen som jag försöker få hem ... 1,2mbit/s tankade hon med.
Så ringer man in till supporten för att kolla om de har någon information om när de ska åtgärda problemen i Helsingborg ........ och gissa om man får något svar ......precis ..inte ett skvatt vet de, och då sa jag att jag vill säga upp mitt abbonemang som jag inte ens haft en månad (blev kund 23 september) och jag vill säga upp det för att de kan inte leverera den tjänsten som de sålde till mig .... och nu kommer det bästa, för att kunna säga upp sig som deras kund måste man skriva, skicka brev, det går inte ringa eller skicka e-mail. I dagens IT samhälle från en internet leverantör så finner jag inte ord om hur jävligt illa det är ...jag var och är fortfarande så #!"!#"!#"!#¤"!!!! &%%¤¤% förbannad.

Kommer lösa det genom att bli kund hoss Adamo och ge dem fullmakten så säger de upp abbonemanget åt mig.
JAG VILL ALDRIG NÅGONSIN MER HÖRA TALAS OM BB2, har haft internet sen 97/98 började med telefon modem , telia, TELE 2 ,comhems cabel ,ADSL,VDSL bredbandsbolaget , telia adsl, vattenfals stadsnät och aldrig någonsin har man haft så dålig respons från supporten som med BB2.

För er som har kvar BB2 som ISP ..vill jag bara säga lycka till ...och jag hoppas verkligen de löser problemen till slut ...jag orkade inte vänta.....

Du kan säga upp ditt abb. via brikks portalen, det gjorde jag.

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på Adamo i Hbg.. Hur e dom vs BB2??

Visa signatur

Mac Pro+Mac Mini,,, Mac OSx rules!!!!
"Finns det nåt på Spik"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trulex
Någon som har koll på Adamo i Hbg.. Hur e dom vs BB2??

Vill oxå veta det, var någon som skrev för ett tag sen här att han hade 11.5mb/s upp och ner, intressant om det är mot andra isp eller bara mot adamo eller internt i stadsnätet.framförallt alltid!!

stadsnätet klarar 100mbit duplex stort sett på alla tider, har testat mot polaren.

jag väntar tills den sista sen blir det byebye Birgerson piss nät

Permalänk
Medlem

Re: Re: orkar inte mer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lando
Du kan säga upp ditt abb. via brikks portalen, det gjorde jag.

Japp. Har sett att det går att logga in på www.brikks.com och pilla lite tills du kommer till ditt abonemang, och klicka på avsluta det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djjosse
Vill oxå veta det, var någon som skrev för ett tag sen här att han hade 11.5mb/s upp och ner, intressant om det är mot andra isp eller bara mot adamo eller internt i stadsnätet.framförallt alltid!!

stadsnätet klarar 100mbit duplex stort sett på alla tider, har testat mot polaren.

jag väntar tills den sista sen blir det byebye Birgerson piss nät

http://www.danasoft.com/sig/djjosse.jpg

Jag har adamo 100Mbits tjänst och är helnöjd, tankar i 11.5MB/S ner och laddar upp 11.5MB/S.Den tjänsten funkar bra för mig iaf och några vänner har också samma hastighet på samma tjänst.

EDIT:Hastigheterna är kontrollerade via torrents och ftp.

Permalänk
Medlem

Ångerreätt på bb2

Glöm inte att ni har 14 dagars ångerrätt hos Bredband 2.
Ringde precis till kundtjänst och fick min order makulerad.
Vad förvånad jag blev (not) när de inte kunde svara på när hastigheterna skulle bli bättre i Helsingborg.
Får nog bli Adamo istället.

Permalänk
Medlem

Hur funkar bahnhof i Helsingborg??

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opox
Hur funkar bahnhof i Helsingborg??

Dom kör 100/100mbit i Helsingborg nu ivarjefall och enligt en vän till mig har dom hyfsad speed (han hade runt 5000kb/s), nice att man får 10 ipadresser av dom ivarjefall, känns ju som det blir lite problem med att göra av med dom

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bladee
Jag har adamo 100Mbits tjänst och är helnöjd, tankar i 11.5MB/S ner och laddar upp 11.5MB/S.Den tjänsten funkar bra för mig iaf och några vänner har också samma hastighet på samma tjänst.

EDIT:Hastigheterna är kontrollerade via torrents och ftp.

Är hastigheterna inom helsingborgsnätet eller ut till någon annan leverantörs nät också? Tror inte problemet existerar lika kraftigt när man är inom stadsnätet i helsingborg som när man ska komma åt andra nät.

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffyp
Är hastigheterna inom helsingborgsnätet eller ut till någon annan leverantörs nät också? Tror inte problemet existerar lika kraftigt när man är inom stadsnätet i helsingborg som när man ska komma åt andra nät.

EDIT:Hastigheterna är kontrollerade via torrents och ftp. står det om du läser längst ner....

Visa signatur

Mac Pro+Mac Mini,,, Mac OSx rules!!!!
"Finns det nåt på Spik"

Permalänk
Medlem

Ok jag gissar att du menar att hastigheterna är utifrån stadsnätet i helsingborg då.

Såg precis att BB2 aktiverat alltså ska börja ta betalt för mitt internet... så får vi se om ca 8 dagar om skiten blivit någon förbättring.

Ser ut som jag byter till Adamo vid nästa månadskifte eller så snart det är möjligt i annat fall...

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffyp
Ok jag gissar att du menar att hastigheterna är utifrån stadsnätet i helsingborg då.

Såg precis att BB2 aktiverat alltså ska börja ta betalt för mitt internet... så får vi se om ca 8 dagar om skiten blivit någon förbättring.

Ser ut som jag byter till Adamo vid nästa månadskifte eller så snart det är möjligt i annat fall...

Såg precis på Adamo:s sida att de kör med erbjudande i HBG...
Teckna innan 15 nov så får man 4 mån för halva priset.
Man kanske ska passa på och byta bara för att testa ...
Man börja bli trött på BB2...

Visa signatur

Mac Pro+Mac Mini,,, Mac OSx rules!!!!
"Finns det nåt på Spik"

Permalänk
Medlem

Undrar vad som hänt med alla som är anställda på BB2, kommer det inte hända någon förbättring med linan?

Undrar om man skickar med en fullmakt om uppsägning som har uppsägningstid på 1 mån då räknas som att du beställer det datumet de tar emot beställningen eller om det är vi inkopplingstillfället. Borde vara det första, men man vet aldrig.

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem

Längesen det skrevs nåt i den här tråden
har alla blivit nöjda med bb2 nu?
jag undrar om grabbarna grus har planer på att förbättra eller
bara låter tiden gå sin gilla gång för att för få personer klagar
på tjänsten....tåls att tänkas på....
blir adamo den 18/11 för min del iaf

Permalänk
Medlem

För min del funkar BB2 sämre och sämre just nu. Funderar starkt på Bahnhof istället.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Jadå inte fungerar det bättre iaf

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem

Samma i Halmstad, BB2 funkar sämre för var dag som går. Ett Isp-byte står på dagordningen för mig!
Kul att anställda/ansvariga på BB2 inte bryr sig ett skit och inte ens bemödar sig svara på mail längre, vilket sätt att behandla sina betalande kunder alltså!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Samma i Halmstad, BB2 funkar sämre för var dag som går. Ett Isp-byte står på dagordningen för mig!
Kul att anställda/ansvariga på BB2 inte bryr sig ett skit och inte ens bemödar sig svara på mail längre, vilket sätt att behandla sina betalande kunder alltså!

Jag fick svar på mail från deras support att BB2 skulle uppgradera massa inom snar framtid. Dock kunde han inte säga exakt när.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
Jag fick svar på mail från deras support att BB2 skulle uppgradera massa inom snar framtid. Dock kunde han inte säga exakt när.

Av erfarenhet kan jag berätta att det är deras "standard-svar" du råkat ut för, det kan ta allt mellan 10 minuter och 1 år innan problemen är lösta!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd

Någon som vet hur BB2 fungerar i Södertälje Stadsnät?
Funderar på att beställa deras 100/20 tjänst..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djjosse
Längesen det skrevs nåt i den här tråden
har alla blivit nöjda med bb2 nu?
jag undrar om grabbarna grus har planer på att förbättra eller
bara låter tiden gå sin gilla gång för att för få personer klagar
på tjänsten....tåls att tänkas på....
blir adamo den 18/11 för min del iaf

http://www.danasoft.com/sig/djjosse1.jpg

Jag orkar inte bry mig så mycket nu , det har blivit lite bättre med att tanka från sunet och fz.se , men det känns fortfarande när nätet är belastat dvs. mellan 17.00 till 24.00. Surfandet på usa´s www går fortfarande segt som fan.....så för att summera allt ........IT STILL SUX BIG TIME!!!!!!!
Jag väntar på att få adamos bredband, gjorde som jag skrev tidigare ...gav fullmakten till adamo så de kommer säga upp abonemanget åt mig.....så inom snar framtid så slipper jag BB2.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3 | Core i7, 2600K | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | Corsair SSD Force Series 115GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Creative SB X-Fi Fatality XtremeGamer | Silverstone ST60F-ES600W ES | Taurus HAF Miditower | Win 7 Home Prem 64-bit
http://www.inet.se/artikel/1517095/taurus-overkill-gamer-gtx580-i7-2600k

Permalänk
Medlem

hoppla bb2 sänker priserna rejält i HBG
Internet
10/10 Mbit/s för endast 73 kr/mån (ord. låga pris 145 kr)
100/100 Mbit/s för endast 123 kr/mån (ord. låga pris 245 kr)

är det bara för att kompensera den dåliga speeden måntro

Permalänk
Medlem

Herregud ännu värre, de har kopierat adamos erbjudande som för mig låter mycket bättre än BB2s eftersom jag vet vilka dåliga hastigheter de erbjuder.

Beställ innan 30 nov och få halva priset fram till 1 april 2007! (Gäller nya kunder)

Tycker fortfarande att 4mån halva priset med full hastighet hos adamo är bättre än BB2s erbjudande.

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem

Kommer detta nya priset gälla oss andra som redan har det?

edit: mailade bb2 om detta nu och får se vad de svarar.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur BB2 kan rekrytera nya kunder när dom bevisligen inte har kapacitet till deras nuvarande? Jag menar det strular ju i nästan varje stadsnätet dessa dagar. Jag har polare i 4 olika stadsnät och det är samma skit hos dom.
Vilka snikna rackare, mitt är numera uppsagt och ett Banhof abbonemang är på g!
Jag rekommenderar alla andra som har problem till detsamma(alltså säga upp sitt abb.). Sitter vi bara tysta och betalar vår räkning varje månad kommer det aldrig bli löst, nej att säga upp sitt abbonemang verkar vara det enda sättet att göra sin röst hörd på, därav mitt avsked till BB2.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teXmeX
Kommer detta nya priset gälla oss andra som redan har det?

edit: mailade bb2 om detta nu och får se vad de svarar.

Nej det står i erbjudandet att detta erbjudande endast gäller NYA KUNDER, så tyvärr =/

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk

Bra tråd, då stryker jag BB2 från listan inför flytten
Adamo, Bahnhof eller Blixtvik blir de då

Svara gärna i denna tråden: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6... om vilket jag ska ta och vad ni tycker om dom olika ISP'erna

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350