Permalänk

Halloj allihop!

Hörni ja tänkte höra en sak om detta spel ... Alla säger att de har Rockande grafik om man använder sig av en HD-tv, dock så har jag inte möjlighet till en sådan i mitt rum så min fråga ÄR: Är spelet fortfarande värt att köpa och kommer de vara bra grafik?

Visa signatur

Xbox 360 gamertag: Neonx019

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Crawler
Halloj allihop!

Hörni ja tänkte höra en sak om detta spel ... Alla säger att de har Rockande grafik om man använder sig av en HD-tv, dock så har jag inte möjlighet till en sådan i mitt rum så min fråga ÄR: Är spelet fortfarande värt att köpa och kommer de vara bra grafik?

Ja, och ja. Grafiken ändras inte, den bara framhävs med HDTV.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Så det är fortfarande värt det? Börjar bli avunsjuk på alla med HD-tv får för mig att min grafik suger tack vare min tv.

Visa signatur

Xbox 360 gamertag: Neonx019

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Crawler
Så det är fortfarande värt det? Börjar bli avunsjuk på alla med HD-tv får för mig att min grafik suger tack vare min tv.

klart det är värt det, det var ju inga problem att spela spel på vanliga Xbox, eller hur ;). Men man ska inte hymla om att det är ganska stor skillnad med och utan HD.

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
<3 doom 1/2 ^^
Man behövde bara rikta sig ungefär åt det hållet fienden var sen skötte siktet sig själv

Precis så är det när jag lirar CS...

Permalänk
Medlem

Äntligen fått tid att börja spela klart spelet.
Kommit till RAAM nu och han är ju omöjlig, hinner skjuta två skott så har han redan kommit fram till dig, försöker man springa så dödar ju kryllsen dig på 2s.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Äntligen fått tid att börja spela klart spelet.
Kommit till RAAM nu och han är ju omöjlig, hinner skjuta två skott så har han redan kommit fram till dig, försöker man springa så dödar ju kryllsen dig på 2s.

Du måste helt enkelt vara snabbare än så. Använd Torque Bow för att få bort hans kryllsköld, ta sen snabbt fram snipern och lägg in ett skott eller två i huvudet på honom. Upprepa det där ett par gånger, sen när han är nära kan du kasta 2 granater framför honom så att han går på dem själv. Dör han inte då så får du försöka springa över till andra sidan och göra samma sak där. Alternativt kan du skjuta honom med bågen istället för snipern, men jag anser att det är bättre (säkrare) att skjuta på långt håll med sniper och spara skotten till bågen.

Något i den stilen gjorde jag iaf, funkade efter ett par försök :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Får väl köra om det tills jag klarar, går bättre och bättre varje try...

Ångrar ibland att jag började köra på hardcore, vissa ställen får man köra om typ 10 gånger...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Äntligen fått tid att börja spela klart spelet.
Kommit till RAAM nu och han är ju omöjlig, hinner skjuta två skott så har han redan kommit fram till dig, försöker man springa så dödar ju kryllsen dig på 2s.

sen måste du ju hålla dig i ljuset, annars får du krylls över dig.. vissa ställen där man tar skydd har belysning och vissa inte.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Får väl köra om det tills jag klarar, går bättre och bättre varje try...

Ångrar ibland att jag började köra på hardcore, vissa ställen får man köra om typ 10 gånger...

Vänta bara tills du börjar leka med Insane då ^^.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Vänta bara tills du börjar leka med Insane då ^^.

Lite offtopic.
Guiseppe ska du acceptera min friend invite på Live nångång eller?

Slut på lite offtopic.

Känns som jag ligger lite efter, men ikväll ska jag ta mig tid att spela ut GOW tror jag.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .j
Lite offtopic.
Guiseppe ska du acceptera min friend invite på Live nångång eller?

Slut på lite offtopic.

Känns som jag ligger lite efter, men ikväll ska jag ta mig tid att spela ut GOW tror jag.

Jag har inte märkt någon invite från dig. Säker på att du fick in tre p istället för två? :). Prova igen så accepterar jag när jag går online nästa gång.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Är insane ens möjligt att klara själv, måste man nästan inte köra co-op då ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Är insane ens möjligt att klara själv, måste man nästan inte köra co-op då ?

Visst är det möjligt. När jag gjorde det så var striden mot RAAM det enda jag hade större problem med.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

RAAM var ju piece of cake ^^

Sköt lite tills han kom nära, sprang över till andra sidan där de fanns en machine gun sköt bort skölden, sen vare bara att peppra med machine gun så dog han ganska snabbt...

Jävligt nice slut scen, nu blir det att lira igenom de co-op på insane...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Jag har inte märkt någon invite från dig. Säker på att du fick in tre p istället för två? :). Prova igen så accepterar jag när jag går online nästa gång.

Det var på dom 3 p' na det gick snett. Har skickat en ny nu.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
RAAM var ju piece of cake ^^

Sköt lite tills han kom nära, sprang över till andra sidan där de fanns en machine gun sköt bort skölden, sen vare bara att peppra med machine gun så dog han ganska snabbt...

Jävligt nice slut scen, nu blir det att lira igenom de co-op på insane...

humm försökte med det men det va helt mörkt vid den så där dog man innan man lyckades skjuta ett skott, körde på hardcore.
Klarade han dock med endast motorsågs geväret och några granater

Permalänk
Medlem

En grej undrar jag, om man downar någon och går fram och slår till honom med tex hagelgeväret, räknas det som en execution kill då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
En grej undrar jag, om man downar någon och går fram och slår till honom med tex hagelgeväret, räknas det som en execution kill då?

Om det blir huvudskott gör det. Spelade jag mot dig innan idag förresten?

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Om det blir huvudskott gör det. Spelade jag mot dig innan idag förresten?

Ingen aning, hittade inte ditt nick på min vän-lista iaf.:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Är insane ens möjligt att klara själv, måste man nästan inte köra co-op då ?

Ja, så svårt är det inte. Om man tar det lungt. Körde alla acter själv utom huset i Act 4. Men det går snabbare om man kör co-op.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Ja, så svårt är det inte. Om man tar det lungt. Körde alla acter själv utom huset i Act 4. Men det går snabbare om man kör co-op.

Exakt, största (enda?) riktiga problemet är RAAM. Han kan vara lite klurig..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Exakt, största (enda?) riktiga problemet är RAAM. Han kan vara lite klurig..

Jag tyckte inte Raam var särskilt svår på svåraste, man fatta liksom vad man skulle göra efter att ha kört en gång på varje svårighets grad.

Därimot var det jävligt drygt när man skulle köra bilen i act 2.

Föresten när spelar alla från swec? Tycker där bara är amerikaner.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller äger den här Mad World?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Jag tyckte inte Raam var särskilt svår på svåraste, man fatta liksom vad man skulle göra efter att ha kört en gång på varje svårighets grad.

Därimot var det jävligt drygt när man skulle köra bilen i act 2.

Föresten när spelar alla från swec? Tycker där bara är amerikaner.

Jag hade lite problem med RAAM för när jag tog honom på hardcore hade jag extrem tur och tog honom på första försöket med Troikan, så man blev lite förvånad på insane.^^

Tidigt spelar jag föressten, mycket mindre amerikaner då.

Permalänk
Medlem

Jag spelar mest hela dagen jag :P.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att det kommer en update så man kan se ping, eller i alla fall vilket land hosten kommer från. Laggar ju som sjutton nu.

Lite kul grejer som hände pga. lagg igår t.ex:
Jag motorsågar en som är down:ad, allt ser ut som vanligt, jag vänder mig om och blir dödad av han jag nyss sågat, någon skriker i micken "how the fuck could he kill him?!".
Senare springer jag bakom en och börjar såga honom, då vänder han sig och börjar såga mig samtidigt, jag dör och han står och skakar som när man blir sågad, sen sprang han iväg som ingenting. Pluss att jag blev granade-taggad på flera meters håll ett par gånger.
En annan kul grej som händer rätt ofta är att någon ska såga en men man hoppar bakåt precis innan, ser det ut som, sen står han ~2m ifrån mig och sågar i luften och jag står lutad bakåt och skakar, och sen dör:P.

Vad är det klantigaste ni gjort i GoW btw?
Själv har jag lyckats med att plocka upp rökgranaterna från en i samma lag som jag när jag skulle plocka upp frag granades (lagg inblandat där med, såg ju ut som jag var först på plats, men iaf) utan att märka detta. Sen springer jag fram och ska tagga en, tyckte jag träffade men inget händer, testar igen och ser röken från den första granaten komma, blir dödad. Garvade som fan när jag hörde mina lagkamraters reaktion. Först helt tyst, sen "duuude he tagged him with smokes, twice, what a nuuub...".:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00

Vad är det klantigaste ni gjort i GoW btw?

Har väl hänt några gånger att man tänkt skjuta någon med sniper riflen, missar totalt och misslyckas med active reload för att sedan bli sönderskjuten.^^

En grej igår var så sjuk att jag måste berätta det. Jag var på canals och sprang rakt mot en fiendekrypskytt med torque bow, jag laddar den men zoomar inte. Pang så ryker min skalle...och mitt skott träffar honom. Jag siktade inte ens!:D

Permalänk

Precis köpt GoW och undrar en sak.

Kan man starta ett coop-game vid sidan av singelplayer-gamet utan att mitt singeläventyr sparas över?
Alltså, blir det två separata savar så att säga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terminator
Precis köpt GoW och undrar en sak.

Kan man starta ett coop-game vid sidan av singelplayer-gamet utan att mitt singeläventyr sparas över?
Alltså, blir det två separata savar så att säga?

Japp.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.