Ds lite-tråden, samt vanliga Ds. ;)

Permalänk
Medlem

Ska nu beställa, blir ett DS Lite Vit och Advance Wars: Dual Strike till..det verkar kunna hålla mig sysselsatt ett tag frammåt iaf
Sen verkar Ace, autorny(stavning?^^) väldigt spännande också.

EDIT: nu så var de beställt, längtar tills jag har den i handen och kan sjunka ner i soffan och njuta

EDIT2: så mycket med den beställning, avboka och åkte till EBgames efter jobbet, samma pris dock ingen frakt så de blev lite billigare. Fastna på parkeringen i 1½timma med Advance wars! Älskar DS med hela min själ(inte mer än tjejen min, men en stark tvåa!)

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som är intresserad av MOH?

Riktigt offtopic men tror ni någon kan vara intresserad av Castlevania: Dawn of sorrow?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på en DS att ha och roa mig med på bussen.

Vad för spel är det som gäller att börja med? Super Mario 64 känns som att man borde ha det, lika dant med Super Mario Cart. Animal Crossing verkar riktigt bra också. Vad tycker ni?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Funderar starkt på en DS att ha och roa mig med på bussen.

Vad för spel är det som gäller att börja med? Super Mario 64 känns som att man borde ha det, lika dant med Super Mario Cart. Animal Crossing verkar riktigt bra också. Vad tycker ni?

Gillar du Mario får du ju absolut inte missa New Super Mario Bros. Även Elite beat agents samt Tetris DS är trevliga titlar som rekomenderas starkt.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
Gillar du Mario får du ju absolut inte missa New Super Mario Bros. Även Elite beat agents samt Tetris DS är trevliga titlar som rekomenderas starkt.

Känns som att New Mario är lite väl likt de gamla. Verkar som att det bara är att tjata sig igenom samma sak en gång till, fast med lite coola saker.

Eller?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Känns som att New Mario är lite väl likt de gamla. Verkar som att det bara är att tjata sig igenom samma sak en gång till, fast med lite coola saker.

Eller?

Nejdu, New är mycket roligare än 64, rekomenderar New starkt. Tycker inte heller att 64 går att styra så bra på DS:et då det är gjort för en joystick från början.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Känns som att New Mario är lite väl likt de gamla. Verkar som att det bara är att tjata sig igenom samma sak en gång till, fast med lite coola saker.

Eller?

Både och, förutom vanliga spelet har du dessutom en del minispel som är ganska roliga att fördriva tiden med. Skulle inte vilja säga att det är tjatigt att spela igenom New Super Mario Bros om man spelat tidigare Mariospel, snarare kommer man gilla det, det gjorde iaf jag.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Funderar starkt på en DS att ha och roa mig med på bussen.

Vad för spel är det som gäller att börja med? Super Mario 64 känns som att man borde ha det, lika dant med Super Mario Cart. Animal Crossing verkar riktigt bra också. Vad tycker ni?

Några spel jag tycker är värda att ha:
Advance Wars Dual Strike (turbaserat stategispel)
Mario & Luigi Partners in Time (svårt att placera, har plattforms-, pussel- och rollspelsinslag)
Mariokart DS (mariokart, inte så mycket att tillägga)
New Super Mario Brothers (SMB med lite nyheter + ett gäng kul minispel)
Tetris DS (tetris, vad kan man säga...)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Någon annan än jag som är intresserad av MOH?
http://orange.quickshareit.com/share/bia_ds_jeep_screen_7_1_2...
http://clementine.quickshareit.com/share/bia_ds_jeep_screen_9...
http://kumquat.quickshareit.com/share/bia_ds_jeep_screen_14_1...

Riktigt offtopic men tror ni någon kan vara intresserad av Castlevania: Dawn of sorrow?

När kommer MOH eller har det redan kommit? Ser trevligt ut i alla fall....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Det är Brothers in Arms,inte Medal of Honor

Permalänk
Medlem

Spel som varje DS-ägare bör ha:

Trauma Center
Phoenix Wright
New super mario Bros
Mario Kart
Hotel Dusk, room 215
Dr Kawashimas braintraining
Animal Crossing
Yoshi Island
Elite beat Agents
Advanced Wars: Dual Strike
Mario 64
Trace Memory
och sist men inte minst Elektroplankton!!!!!!

tröttnar du på dessa skaffar du R4 och lägger in monkey island, day of the tentacle m.m.

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

Argh!

Elgiganten har tydligen problem med att få enheter levererade till sig. Jag vill ha en DS nu

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Argh!

Elgiganten har tydligen problem med att få enheter levererade till sig. Jag vill ha en DS nu

http://www.spelbutiken.se/php-bin/bundle.php?bundle=9

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Liten fråga, är sugen på att skaffa DS lite istället för mitt GBA.
Idag använder jag ett flashkort för att slippa ha med 15 kasseter med mina spel när man ska resa. Funkar det att använda i DS också? Vill kunna spela mina klassiker utöver DS'ens nya härligheter.

EDIT: Hittade något vid namn M3 som kanske kan funka. Stämmer det?

Är DS lite regionsstyrda? Ska till staterna snart och de kostar 500kr mindre där. Vill gärna kunna köpa svenska spel sen.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Inaktiv

köp där

Permalänk
Medlem

Beror på vilken flashkort du sitter på, min EFA linker funkar kanonbra på min DS och det kortet är över 3år gammalt.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Liten fråga, är sugen på att skaffa DS lite istället för mitt GBA.
Idag använder jag ett flashkort för att slippa ha med 15 kasseter med mina spel när man ska resa. Funkar det att använda i DS också? Vill kunna spela mina klassiker utöver DS'ens nya härligheter.

EDIT: Hittade något vid namn M3 som kanske kan funka. Stämmer det?

Är DS lite regionsstyrda? Ska till staterna snart och de kostar 500kr mindre där. Vill gärna kunna köpa svenska spel sen.

Japp finns flashcarts. www.gbatemp.net har hyffsad koll på dem. Tänk på att många av dem inte stödjer GBA spel så bra, kolla upp det i deras forum innan du köper.

DS har inga regionsbegränsingar. Min DS är också köpt i USA och klarar dem svenska spel jag stoppat i den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Japp finns flashcarts. www.gbatemp.net har hyffsad koll på dem. Tänk på att många av dem inte stödjer GBA spel så bra, kolla upp det i deras forum innan du köper.

DS har inga regionsbegränsingar. Min DS är också köpt i USA och klarar dem svenska spel jag stoppat i den.

Sweet, då kan man köpa ett när man är över nästa gång

M3 tror jag det får bli för mig så behöver man inte byta kort hela tiden. Går att spara båda GBA och NDS spel på det. Skönt att slippa byta kassetter när man reser mycket.

Har ni mer tips om spel man ska köpa, pauq hade en bra lista. Tänkte ha med den när jag är i staterna också så man kan kika efter lite spel där.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Har ni mer tips om spel man ska köpa, pauq hade en bra lista. Tänkte ha med den när jag är i staterna också så man kan kika efter lite spel där.

Jag kollar ibland på http://ds.ign.com/index/reviews.html där kan man enkelt sortera efter betyg, och man ser direkt vilken sorts spel det handlar om etc.

Warioware: Twisted till gba tycker jag du ska kolla in också. Blev valt till det bästa gbaspelet någonsin av ign för ett tag sedan.
Har inte släppts i europa, och är rätt gammalt, så du kanske måste gräva i nån reaback på walmart eller ngt.
Anledningen till att det inte släppts här sägs vara ett gyrokretsarna innehåller kvicksilver vilket eu tydligen har typ nolltolerans mot.

Nya turtlesspelet till gba (gba, inte nds alltså) ska också vara bra om man gillar gamla sidscrollande beat'emups.

Permalänk
Testpilot

Har under dom senaste dagarna fastnat för det nyaste Kirbyspelet, Kirby: Squeak Squad tycker det är jäkligt skoj. Det har inte släppt här i Europa än utan kommer till sommaren med namnet "Kirby: Mouse Attack". Dock kan man ju alltid importera det

Det är ett så svårt spel men gillar man dom andra kirbyspelen så gillar man nog det här med.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Fy fan vad kul Pokémon Diamond är.

Fick mitt importerade nu, helt underbart spel.

Kalla mej vad ni vill, men jag har klarat samtliga Pokémon spelen, nästan iaf. (Red, Yellow, Gold, Crystal, Saphire och nu Diamond.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Fy fan vad kul Pokémon Diamond är.

Fick mitt importerade nu, helt underbart spel.

Kalla mej vad ni vill, men jag har klarat samtliga Pokémon spelen, nästan iaf. (Red, Yellow, Gold, Crystal, Saphire och nu Diamond.)

Diggar det också. Orkade dock aldrig köra igenom hela GBA liren, men har fått upp glöden med Pearl nu. Man känner sig någorlunda borta när det finns 200 nya pokémon. Har inte kommit speciellt långt i det än dock.

Min FC är 4897 2397 5707 ifall du är sugen på att battla/byta pokémon.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd

Morr, sitter o trilskar med mitt nya 2GB microSD i OS X... Har inte fungerande USB 2.0 så fick använda en gammal USB 1.1-läsare, den visar 2GB-kort men den är otillförlitlig och fuckar upp datan på kortet då o då...

Har en nyare 2.0-läsare med men den brukar ju inte fungera, fick den att funka nu men via USB 1.1, dock så verkar jag bara se 1GB av kortet!?!

Den är ifrån Biltema, är det en begränsning i deras läsare eller är det OS X som strular till det? Jag har inte Windows så jag kan inte prova där, får väl prova hos någon annan imorrn eller så annars.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Liten fråga, är sugen på att skaffa DS lite istället för mitt GBA.
Idag använder jag ett flashkort för att slippa ha med 15 kasseter med mina spel när man ska resa. Funkar det att använda i DS också? Vill kunna spela mina klassiker utöver DS'ens nya härligheter.

EDIT: Hittade något vid namn M3 som kanske kan funka. Stämmer det?

Är DS lite regionsstyrda? Ska till staterna snart och de kostar 500kr mindre där. Vill gärna kunna köpa svenska spel sen.

Ditt gamla flashkort kommer väl helt säkert fungera för GBA-spel, har för mig att det i början fanns patchar så det även gick att använda för NDS-grejer, men det vågar jag inte lova.

Om du vill ha ett flashkort till DS så är det så att lösningarna för GBA-sloten som kräver ett passcard eller flashat DS för att boota oftast stödjer både GBA- och NDS-applikationer, nackdelen med dessa är att du i samtliga (?) måste patcha rommar för att de skall fungera, och har du otur finns inget stöd för rommen du vill använda, eller så buggar det. M3 har bra stöd för sådant där dock, själv har jag ett M3 lite. Det drar en hel del ström dock tror jag.

Sedan finns flera lösningar för NDS-sloten, men då tappar du möjligheten att köra GBA-prylar, fördelen är dock att man inte behöver patcha rommarna på flera av dem, men jag har förståt det som att det ofta inte fungerar så bra med "clean roms" så eventuellt får man göra det ändå, vet inte. En ny av vad det nu var för fabrikat gjorde dessutom att wifi download play fungerade även med rommar, var bara ett som inte funkade, det är annars ett problem på DS lite för jag antar att de gör någon form av check av spelet som skickas över det trådlösa nätverket eller så, och då mottagaren inte ett flashat DS så kommer inte det nedladdade spelet att fungera, men med det där kortet uppfattade jag det som att det skall fungera.

Eventuellt är ezflashV den trevligaste lösningen som finns just nu, du har ett kort i NDS-sloten som tar microSD, dvs NDS-spel fungerar, eventuellt rena, och du har ett vanligt minneskort, men du har även en sak i GBA-sloten som gör att du bl.a. kan köra GBA-spel (tror de skickades från NDS-kortet till GBA-kortet), men den har även minnesexpansion så du kan köra Opera utan att använda minnesmodulen som hör till det, och inbyggd rumble pack!
Mao NDS-slot1-flashcart, GBA-flashcart, rumble pack, opera minnesexpansion i ett.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZoulE
Hallo någon som vet hur mic chatten fungerar genom metroid prime hunter ? har läst att spelet skall ha en inbyggd chattfunktion som gör att man kan prata mellan spelarna över wifi´n, någon som vet hur man får igång den ?

ZoulE

Skitgammalt inlägg men om ingen annan har svarat på det:
Jag tror bara man kan prata genom att trycka X medans man sitter och väntar på spelare och inte har startat ett game. I ett av spelen, vettefan om det inte var pokemon, så finns dock voip som fungerar medans man spelar också.

Finns ju så sjukt mycket bra spel, ninja gaiden verkar ju ballt med, tyvärr har jag inte kunnat spela så mycket på sistone då min utrustning strular

En annan nackdel med M3-korten är att folk verkar få utslitna kontakter på dem, jag vet inte om det är lika vanligt på andra lösningar, läser mest om M3 eftersom det är vad jag har.

Jag köpte ifrån divineo.cn, billiga och skickar paketet väldigt trevligt så slank förbi tullen både för mig och min polare iaf, grymt billig frakt om du har tid att vänta 1-2 veckor med. Billigaste screenprotectorn var väl sådär om du frågar mig, dragons stylusset är inget vidare, så jag skulle köra på en comfort stylus med screenprotector om jag var du, men de får du beställa direkt ifrån tillverkaren och inte divineo isf.

Så liras det något då? Jag är på o spela vad som helst med vem som helst. Kontakta mig via mail eller im eller så så.

Gällande färg på konsollen så har jag svart såklart, fettfläckar låter som ett problem för 10-åringar, och om man nu tycker att det ser så jättehemskt ut är det väl bara att torka av det, men bry sig? Det är en spelkonsoll, inte bil/smycke/... för hundratusentals kronor.

"Har kommit över ett gammalt DS och undrar om detta är allt som behövs för att kunna köra nds, nes, snes spel etc? Finns det bättre saker och är priserna rätt?

PSC3 PassCard 3 for Nintendo DS / DS Lite 290,40 Kr
M3SDMiniP M3 Perfect Pro Mini-SD adapter / flash kit for NDS/NDSLite (w/o memory) 475,91 Kr "

Är inte provarianten den som inte klarar GBA, eller hur det är? Passcard 3 behövs inte om du kan låna ett och flasha DSet. NES och SNES-spel fungerar inte så bra som texten på förpackningen säger, det finns emulatorer för det, och de kan du köra på alla flashcarts, men de stödjer inte alla rommar, så bli inte besviken om det inte fungerar perfekt.

"Nån som vet hur det är med DS-X + Linux? Går det att överföra saker till den från linux mao?"

Vet inte vad du menar men ja, du kan skriva filer på kortet ifrån linux, och i ds-linux har du nätverksstöd, irc, och lite så, vet inte om det finns någon ftpklient där men antagligen gör det det, annars finns en ftpklient som homebrew.

"Det har fått riktigt bra betyg men verkar, ja som gjort för barn. Fast är det kul även om man är lite äldre runt 15?"

Vad du tycker är kul vet ju inte jag, men själv är jag 28 om två månader, vad det nu säger...
Mario64 DS har jag dock inte kört, men väl kirby, new super mario bros, yoshi island ds, mario kart, castlevania, megaman zx, och så, men finns ju tokmycket många bra spel nu på senare tid, flera final fantasy släppta/på väg (fyra totalt om jag minns rätt), children of mana, etrian oddysey.

Jag har alltid föredragit snabba spel, dvs sådana man kan ta upp, spela lite och sedan lägga ner rätt fort, därför jag lirar mest quake och strategispel o dylikt, sitta i flera timmar framför något spel ensam är inget jag brukar göra, så för mig är DS perfekt, skönt att dra fram yoshi island ds när man är på dass =P

sonic rush, elite beat agents och warioware suger ju? ;/

En sak som är lite trist med DS är att vi i europa får spelen sist, och missar flest titlar dessutom, japanerna har det ju bäst såklart =P

"Finns två spel till ds, tre till gba plus att minst ett NES spel har konverterats till gba. Så om du blir intresserad finns det massor av m ys att ta av. "

Gällande castlevania finns det mycket riktigt 2 till DS, tror det finns tre till GBA, två till NES, två eller dylikt till SNES, även till PS2 om jag minns rätt...
Men ja, castlevania är ju klassiker deluxe, jag tycker att det är lite svårt att hitta o så, men det är inte lika svårt att spela som Megaman zx, new super mario bros och yoshi island ds är ju toklätta dock.

Permalänk
Medlem

Tycker ni man ska köpa sig ett R4 Revolution och ett 2gb minne från webhallen och vid ett senare tillfälle köpa nån slot 2 lösning så man kan köra gba grejer också?

Är ett R4 så bra som det verkar? För om man som jag vill köpa ett slot 2 flashcard så verkar det ju vara kanon. Någon som inte håller med?
Drar ett R4 mycket på batteriet?

Sen kanske man ska passa på att fråga vad ni rekommenderar för slot 2 lösningar. Vill helst ha något som inte drar allt för mycket av batteriet och som kan köra homebrews, typ DSLinux eller så.

Hoppas någon kan svara på dessa frågor.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Avstängd

synt4x: Jag inbillar mig att mitt passcard 3 + m3 lite + microsd drar en hel del batteri iaf, när dset är på vet jag inte om skillnaden är så stor med i sleepmode däremot, jämfört med enbart alarmklockan, om det är någon skillnad jämfört med ett originalspel i sleepmode har jag dålig kill på ;/

R4 drar antagligen som ett riktigt spel eller lite till om nu microsdkortet drar lite mer, G6 real har ju minnet inbyggt och är eventuellt mer likt ett riktigt spel, men i vilket fall som helst tror jag inte något av dem drar några enorma extra mängder ström och du kan ju alltid ladda dset medans du spelar om du nu är orolig.

Vad som drar mest ström vet jag inte, supercard hade bättre homebrewstöd än m3 förr, medans gbaspel på supercard laggade men inte på m3...
Nuförtiden eller inom en snar framtid borde dock uppdaterad homebrew fungera på alla lösningar.

Kör på en slot1-lösning du och komplementera med en slot2-lösning om du märker att du har ett behov av det, du kan ju ta ezflash 3-in-1-kort isf förutsatt att det är bra på gbaspel, för då får du gba-spel, rumblepack och minne till opera i ett.

(Ett annat alternativ är ju såklart R4DS + M3 lite och TVÅ MicroSD-kort eftersom du får massor med minne.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
(Ett annat alternativ är ju såklart R4DS + M3 lite och TVÅ MicroSD-kort eftersom du får massor med minne.)

Det är nâgot sânt jag är ute efter, och den kombinationen verkar rätt bra.
tack för tipset!

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
Det är nâgot sânt jag är ute efter, och den kombinationen verkar rätt bra.
tack för tipset!

Ett alternativ som jag tycker är bättre om du vill ha två microsd kort är en R4DS och en EZ-Flash IV Lite Deluxe. EZFlash kortet har bäst GBA kompabilitet och har dessutom inbyggt ramminne som den lägger spelet man spelar i.

Fast den största fördelen är definitivt att den är betydligt billigare än en M3 Lite

Permalänk
Medlem

Hmm, ja den verkar ju bättre
Tack igen!

EDIT: dessa verkar vara de enda som har lager i sverige också:
http://www.totalgba.com/products_ez4.php

Men är den sidan seriös? Finns det nåt bättre ställe att köpa från?

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte om Divineo har ezflash men http://www.divineo.cn/

Annars får du väl leta liknande butik någon annanstans.

Permalänk

jag köpte mitt EZ-Flash 4 från www.bamboogaming.com