Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fsvo
från webhallen

StarCraft II (2) [4:e kvartalet 2007]
PC 449 kr

chansar de hejvilt på datumet eller?

Ja dom chansar hejvilt eftersom SC2 beta kommer i slutet av året..det är långt ifrån färdigt i slutet av året.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Ja dom chansar hejvilt eftersom SC2 beta kommer i slutet av året..det är långt ifrån färdigt i slutet av året.

Och vars har du hört om den betan då?

Permalänk

Förboka DukeFore på amazon. Kommer i september. XD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iklilja
Och vars har du hört om den betan då?

Tror det står i deras FAQ på starcraft2.com att en beta inte vore omöjligt, jag minns inte så väl men jag läste nått om beta iaf.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Tror det står i deras FAQ på starcraft2.com att en beta inte vore omöjligt, jag minns inte så väl men jag läste nått om beta iaf.

"en beta är inte omöjlig" = beta i slutet av året?
Låter lite... hmm... långsökt?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Menar ju det

Permalänk
Medlem

Och även om det kommer en beta så finns det inget som säger att den kommer till jul... den kanske kommer om en månad, det vet bara blizzard

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk

Precis, lika bra att låta allt till dem istället.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

Nån som har en aning om vilka systemkrav spelet kommer ligga på?
Kan man spela det med bra flyt på en bärbar med 2gb ram och X1600/1800?

Permalänk
Medlem

Med tanke på att de vill nå en så stor publik som möjligt, tror jag inte systemkraven kommer vara så allvarliga. Det kommer säkert vara väldigt skalbart, och gå att spela helt utan problem på din burk (med snygg grafik dessutom).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
Och även om det kommer en beta

Varför skulle det inte komma en beta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Varför skulle det inte komma en beta?

Finns många spel som inte släpps som öppen beta... om det är en intern beta så lär vi inte komma över den i första taget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Finns många spel som inte släpps som öppen beta... om det är en intern beta så lär vi inte komma över den i första taget

Mja men beta som beta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Mja men beta som beta.

Ofc, men det som åsyftades här ovan var nog en öppen beta... jaja skitsamma.

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg Wc3 betan. Jävligt annorlunda det riktiga spelet. Orcs hade farms och Undead kunde endast få trupper genom lik från marken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jag kommer ihåg Wc3 betan. Jävligt annorlunda det riktiga spelet. Orcs hade farms och Undead kunde endast få trupper genom lik från marken.

Ja Warcraft 3 betan var skoj, har kvar den fortfarande

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iklilja
Och vars har du hört om den betan då?

Det är ju givetvis inga uppgifter som måste stämma..men innan SC2 presenterats så gick de rykte om att det va SC2 dom håll på med och att en SC2 beta skulle se dagsljuset i slutet av året (då enligt en säker källa) och SC2 stämde ju att dom höll på med och antar att betan kommer i slutet av året med..verkar vara en vettig tidslinje med en beta då sen släpps spelet ett par månader in i 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Ja Warcraft 3 betan var skoj, har kvar den fortfarande

Jepp jag med, men servrarna är ju nerlagda. Går inte att spela!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Det är ju givetvis inga uppgifter som måste stämma..men innan SC2 presenterats så gick de rykte om att det va SC2 dom håll på med och att en SC2 beta skulle se dagsljuset i slutet av året (då enligt en säker källa) och SC2 stämde ju att dom höll på med och antar att betan kommer i slutet av året med..verkar vara en vettig tidslinje med en beta då sen släpps spelet ett par månader in i 2008

Det gick rykten om D3 också. Ett rykte är ett rykte
De flesta gissade ju på att det var SC2 eller D3 som var under utveckling. Men att släppa en beta vid slutet av 2007 hade ju varit härligt, men det återstår ju att se.

Permalänk
Medlem

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iklilja
Det gick rykten om D3 också. Ett rykte är ett rykte
De flesta gissade ju på att det var SC2 eller D3 som var under utveckling. Men att släppa en beta vid slutet av 2007 hade ju varit härligt, men det återstår ju att se.

Alltså, dom visar upp en trevlig ingame film. Tror en beta kan vara närmre förestående än slutet av året. De har ju trots allt redan jobbat med spelet i fyra år redan. Det är ju inte Starcraft Duke Nukem Edition.

Permalänk
Medlem

Med en text som " Hell, it's about time" kan det ju inte vara långt kvar.

Permalänk

För att lugna ner allas föväntningar (och spara på nagelband) har jag varit runt på vårt kära Internet och hittat lite godis (maps):

www.dougremer.net/Precursor.zip - Starcraft prequel. Tydligen det som hände innan storyn tar fart (det man kan läsa i manualen).

www.dougremer.net/enslave2full.zip - Tar plats efter Episode I (Terran campaign) innan Zergerna når Aiur.

www.dougremer.net/T07_Biting_the_Bullet.scm - Ett av två missions som blizzard tog bort för att få 10 episoder istället för 12. Det här skulle egentligen vara level 7.

www.dougremer.net/T10_Operation_Silent_Scream.scm - Skulle vara lvl 10 av 12.

Mer information om dessa två uppdrag:
http://starcraft.wikia.com/wiki/Hidden_Missions

Här kan ni även söka på allt som har med Starcraft att göra.

Hoppas att det lugnar några nerver iaf.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Och när ni är för trötta för att spela Dougremers fynd, passa på att njut av publikhystering i Korea. Underbart att se publik som om det vore en koncert eller nåt.. ;D

http://www.youtube.com/watch?v=l143R0uWpXA

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Med en text som " Hell, it's about time" kan det ju inte vara långt kvar.

jag tror dom menar att det är på tiden att vi får veta att de kommer släppas....

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Jag läste just att många förmågor sås om yamtao gun kommer att kunna auto-kastas. Detta är nått som jag alltid velat ha. Låter bra att bli av med en hel del mikro.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg just ingamevideon. Jag tycker det ser bra ut, battlecruisersarna såg väl lite ihoptryckta och larviga ut kanske. Men det kommer nog ändras.

Vad jag gillar mest är fysiken i spelet än så länge, verkar skitbra.
Protos verkade ha fått en hel del nya units, undrar vad terran och zerg har för nytt (förutom dom med jetpack).

Som dom nämner i FAQ:n (har jag för mig) så kommer spelet klara många units, hoppas på det... (kanske därför grafiken inte är på top?).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Nån som har en aning om vilka systemkrav spelet kommer ligga på?
Kan man spela det med bra flyt på en bärbar med 2gb ram och X1600/1800?

Ingen aning om systemkraven men tror inte det kommer bli så krävande. Blizzard brukar inte skapa så krävande spel.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Jag läste just att många förmågor sås om yamtao gun kommer att kunna auto-kastas. Detta är nått som jag alltid velat ha. Låter bra att bli av med en hel del mikro.

Neej. Tvärtom ska det vara.
Micro ska man ju tjäna på, det är ju därför spelet slagit så stort. Boxer (alla borde veta vem det är) vinner ju matcher med 2 marines och en medic bara för att han har sån micro. Det som gjort det till en pubilksport jue!

Permalänk

Blä man ska inte behöva ha det jobbit a styra sina soldater och dom ska inte vara korkade utan kunna tänka själva. Vem vet iframtiden kanske vi kan ge röstkommandon och soldaterna har dunder AI?

Visa signatur