Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk

maerem - Jag saknar mail från dig, ser fram emot att få hjälpa både dig och oss i detta.

SUMITOMO - Vi återbetalar regelbundet överskutande belopp efter det att ordern levererats, både för förskotts- och kortbetalda ordrar. Tycker du det dröjer kan det bero på att det hopat sig över helgerna, maila mig ditt ordernummer så trollar jag.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
[B]Nvidia_for_life - Min produktansvarige för denna typ av produkter låter hälsa att vi redan har ett alternativt sortiment i "A4-Tech" som troligtvis kan tänkas komma från samma fabrik..

men det gör dem inte media-tech är från polen och är ett eget bolag
a4-tech är ett helt annat bolag och tillverkas inte i samma fabrik media-tech tillverkas i polen och A4-tech tillverkas i usa

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk

Nvidia_for_life - Världen är inte riktigt så enkel, troligtvis tillverkas hela rasket i Kina eller någon annanstans i Asien, och brandas sedan av bolag i Polen och USA som aldrig sett en fabrik från insidan..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Snälla acceptera min köpångest av P5N32-E SLI som jag bränt iväg ett mail om nu! har bara haft kortet i 15 dagar!

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att hitlils är ja faktiskt riktigt nöjd med datorbutiken.com.

Hade visst missförstått att beställer man inom kl14 skickas de samma dag, va väll som någon sa packas samma dag.

Har fått strul med en komponent ja köpte och kan bara meddela att ja är kanonnöjd med den support ja fått hitils. Fortsätter de bra hela vägen ut kommer ja starkt rekomendera er till mina vänner!

Bra jobbat!

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul med lite mera info, vad beträffar om ni kommer ändra så att man lättare kan köpa på avbet(räntefri lån) vid stora beställningar. Då det verkar en aning rörigt och osmidigt i dagsläget.

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Medlem

Vad är normal väntetid i arbetsdagar för att få återbetalning? Min order skickades 9 januari och pengarna har inte synts till än.

Sen undrar jag hur det funkar med bonuspoängen. Jag har handlat för ca 6500:- i januari som jag betalt och fått levererat men har ändå bara 2 bonuspoäng.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk

Alltså den här "extragodis" koden.. jag skrev in den och fick inte en godis? Jag menade att jag ville ha lite extra, inte något alls

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersson89
Alltså den här "extragodis" koden.. jag skrev in den och fick inte en godis? Jag menade att jag ville ha lite extra, inte något alls

Jag fick inte heller godis förra gången, hade iofs inte din specialarkod som plockar bort godis Vi kanske beställde för för lite? Så vi inte var värda gottis :-s

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wicke666
Jag fick inte heller godis förra gången, hade iofs inte din specialarkod som plockar bort godis Vi kanske beställde för för lite? Så vi inte var värda gottis :-s

Tja, denna beställningen låg på ungefär 400:- och inget godis. Förra gången när jag beställde hela min dator ~13000:- så fick jag inget heller dock använda jag inte extragodis koden då.. lite dåligt iaf

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

Riktigt nöjd.

Mitt nya kort kom efter 2 dagar, datorbutiken lämna till posten redan samma dag ja beställde, men de gick inte iväg förns dagen efter därför 2 dagars väntan.

Även deras retur system är riktigt bra, där man bara klistrar på en lapp så är allt betalt och ordnat, dvs inget krångel alls.

Rekomenderar verkligen då supporten inte kan vara bättre!

Bra jobbat!

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Medlem

Vore rätt bra om man kunde välja 2 st produkter från Bonuspoäng listan.

Exempel
Maglite 2-Cell D ficklampa 2xLR20
Och
Extra godis i samband med order

Iallafall Extra godis ska man kunna välja + en sak till, Extra Godis vill man ha i varje paket ju =).

Dessutom kanske det borde vara så här att ju mer saker/värde i paketet ju mer godis får man. Fick bara 6 godis bitar på 16k paket har jag för mig(kunde varit fler är inte säkert, men det var inte så många godis bitar iallafall), det är iallafall bättre än inget så.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Travella
Dessutom kanske det borde vara så här att ju mer saker/värde i paketet ju mer godis får man. Fick bara 6 godis bitar på 16k paket har jag för mig(kunde varit fler är inte säkert, men det var inte så många godis bitar iallafall), det är iallafall bättre än inget så.

Det där lät bra Dock så har man skrivit extragodis koden så skulle man få mer godis.. tycker jag iaf

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

Jo det tycker jag med =).

Förrästen hur går det med spara kundvagn funktionen ni har ju hållit på med den sen 2007-05-11 borde vara klar snart tycker man.
Vore väldigt bra om den någon gång kommer till datorbutiken.

Permalänk
Medlem

Om jag säger ett fel hos er kan lilla gulliga jag få en gratis frakt?

Det står på bannern här brevid att 500GB:n WD kostar 2995:- vilket är waaay off!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Nvidia_for_life - Världen är inte riktigt så enkel, troligtvis tillverkas hela rasket i Kina eller någon annanstans i Asien, och brandas sedan av bolag i Polen och USA som aldrig sett en fabrik från insidan..

okej jag vet att media-tech tillverkas i polen för jag är agent åt dem

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nvidia_for_life
okej jag vet att media-tech tillverkas i polen för jag är agent åt dem

Jaså...

Citat:

Saxat från "http://www.media-tech.pl/firma.php?lang=s"
i Kina där de flesta produkterna tillverkas

Jag tycker för övrigt att det är lite fult att skriva i både den här tråden och i kompletts tråd om media-tech, utan att skriva att du representerar dem själv. När du skriver sådär framstår du som en vanlig kund som letar efter media-tech-grejer, men det kanske var meningen?
Jag tänker på § 9 forumreglerna...

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

precis, kanske ett lämpligare nick för dig vore mediateck_4_ever med deras logga som bild.

Permalänk

har ni någon möjlighet att plocka in dessa i lager? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334571

och sen måste ja också säga att DB är en väldigt bra affär med bra priser och inte överdrivet dyr frakt.

MVH

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Jaså...

Jag tycker för övrigt att det är lite fult att skriva i både den här tråden och i kompletts tråd om media-tech, utan att skriva att du representerar dem själv. När du skriver sådär framstår du som en vanlig kund som letar efter media-tech-grejer, men det kanske var meningen?
Jag tänker på § 9 forumreglerna...

förlåt att jag glömde det

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk

xfire

Det jag saknar stort i datorbutiken är moderkort för AMD processorer som stjöder crossfire, till rimligt pris, under 1000 lappen. Såg en enda hos er, medan hos era konkurrenter hittade jag runt 5-6 st.

Permalänk

ElZoido - När din order är fullt redovisad får du dina poäng. Har du fortfarande inte fått dem - maila ditt ordernummer till mig.

Andersson89, wicke666 - Man ser att koden fungerar genom att man får en artikel "EXTRAGODIS" lagd i kundvagnen.

Travella - Koden "EXTRAGODIS" anger man i kundvagnen, den kan man nyttja i samband med val av bonusvara. "Spara kundvagnar" kommer. Det är inte så att vi "hållit på med den" utan att andra saker som inte syns utåt haft högre prioritet internt, däribland nya kassassystem och hemsida till JME-butikerna.

8bergsson, Ökenräven - Har vidarebefordrat era tips till produktansvariga. Tack!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Avstängd

- Garderar mig mot att någon kan ha påpekat detta innan -

Öppettiderna på eran hämtbutik är väldigt ogynsamma för oss som arbetar eller studerar. Ni stänger stänger vid fyra fast har öppet redan så tidigt som vid nio.

Kan förstå att det kostar att bemanna disken där med varför inte ändra om så att ni exempelvis har öppet från 11-18 istället?

Det är lika länge men skulle förmodligen göra det ännu attraktivare att välja att hämta på lagret och skulle hjälpa er på så vis att färre varor skulle ligga kvar extra länge för att ingen har tid att hämta dem.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

Kul att man aldrig får nått svar på sina frågor, man får la fortsätta handla hos komplett.

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk

extragodis koden funkade inte för mig sist jag beställde.
Men det gör inte så mycket tack vare att jag fick bra mailsupport av db-mannen medans min beställning väntade.

( tyvärr så fungerade inte moderkortet så det får bli rma på det )

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem

Står här nu på jobbet och håller i ett par minnen från DB.
OCZ nVidia SLI XTC 2x2048MB (tot. 4096MB) DDR2 PC2-6400 800MHz

Och är så Glad

Jag skickade in förra måndagen ett par minnen, för att byta ut dem.

En kund som är nöjd och tacksam

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk

swedishpro - Jag tar till mig av dina synpunkter och förstår att öppettiderna är lite begränsande för somliga.

Catch - Sorry för att jag missade ditt inlägg. En tanke är att man ansöker om ett Resurskort i förhand som man sedan kan använda att handla med. Kort som gäller på datorbutiken.com gäller också hos JME Data och vice versa. Vad tror du om detta?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Hur gör jag om jag vill pausa min order? Om jag tex har beställt antal saker och står i kö för bekräftelse via email och kmr på att jag ska beställa några saker till men inte vet riktigt vilka?

Jag vet att det är bara att lägga till saker i ordern innan det är beställd, men hur lång tid ca har jag på mig att göra det innan den blir 'aktiverad'?

Dessutom., om jag har valt att jag ska skicka utan frakt o med extra godis etc etc.. Kommer dom erbjudningar, poäng, etc. vara kvar om jag avbryter hela beställningen?

mvh David

Permalänk

Svartfogel - Lite "off topic" men då detta har allmänintresse.. Så snart din order blir leveransklar kommer den att skeppas iväg om du inte valt att betala i förskott via bankinbetalning - då skeppas den först när vi fått betalningen. Mailar du mig kan jag spärra den för leverans fram till ett visst datum. Avbeställer du hela ordern kommer eventuella nyttjade bonuspoäng att återföras till ditt konto men din fraktfria leverans är förbrukad. Koden "extragodis" är aktiv så den kan man ange vid nästa ordertillfälle också.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Svartfogel - Lite "off topic" men då detta har allmänintresse.. Så snart din order blir leveransklar kommer den att skeppas iväg om du inte valt att betala i förskott via bankinbetalning - då skeppas den först när vi fått betalningen. Mailar du mig kan jag spärra den för leverans fram till ett visst datum. Avbeställer du hela ordern kommer eventuella nyttjade bonuspoäng att återföras till ditt konto men din fraktfria leverans är förbrukad. Koden "extragodis" är aktiv så den kan man ange vid nästa ordertillfälle också.

Ah, okok. Tack så mycket för ett bra svar.

Det behövs ingen spärr, Jag han beställa allting, så det är lungt