Far Cry 2 - Officiella Tråden

Permalänk
Medlem

ALT + ENTER, vet inte hur man stänger av det

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

Ny patch har kommit eller har jag missat något?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

jag hitta en sak jag stör mig på, när du skjuter med rocker launcher inte rpg den andra, så börjar gräset bakom dig brinna och du förlorar liv skit irriterande.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Hitta ett träd som varit uppbränt men nu börjat växa ut igen ganska ballt!

http://img227.imageshack.us/my.php?image=namnlsut1.jpg

*bort*

/OSkar000

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Hej! jag har på något sätt råkat ställa in window moder och nu kan jag ej stänga av det? Vet någon hur jag kan ändra detta ?

Gå in på options och sen display så ska det finnas en box man kan trycka i ( i ditt fall ur) hoppas det hjälper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
jag hitta en sak jag stör mig på, när du skjuter med rocker launcher inte rpg den andra, så börjar gräset bakom dig brinna och du förlorar liv skit irriterande.

He? Jag tycker det var en fantastiskt kul grej, att de har tänkt så pass långt att flamman antänder gräset.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk

Så grafikmässigt, är Far Cry 2 snyggare än Crysis? Och är den bättre optimerad?

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Så grafikmässigt, är Far Cry 2 snyggare än Crysis? Och är den bättre optimerad?

bättre optimerad: ja
snyggare: nej

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Är väl ungefär lika snyggt tycker jag.

Fler än jag som blir "åksjuk" när ni spelar? Man rör sig på helt annat vis än tex Crysis som är mer neutralt i rörelserna.

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
Men du kan juh ha AK, Pistol och sedan köpa dig den där lilla snipern som inte låter nått för fem öre. Den kan man ha som special weapon

åfan, ahha nu jävlar

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna tänka sig att lägga upp en .save fil med 20% completed? Var så långt jag hann komma och vet inte om jag orkar köra om allt. Skulle uppskatta det rejält.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Så grafikmässigt, är Far Cry 2 snyggare än Crysis? Och är den bättre optimerad?

Skulle svara nej på båda faktiskt. Tycker jag ser mer prestanda per polygon i Crysis. + Mycket buggar i FC.

Visa signatur

[Quad SLI (2x) EVGA 9800 GX2][Q9450(överklockad till 3,5GHz)][CPU kylare Noctua NH-U12P + extra fläkt][4094MB DDR3 Corsair @1333MHZ][EVGA nForce 790i Ultra SLI][Samsung Spinpoint F1 750GB][Corsair HX1000W][Samsung T220 22"][Antec P182][Vista Home Premium 64-bit]

Permalänk
Medlem

Jag blir så trött:

Rensade ut "Private property" området, gick in i friggin villan och hittade ett kassaskåp som inte gick att öppna! Det var bara en textur på väggen! Sämst! Sedan gick jag vidare till mitt uppdrag(det här var på vägen till det). Uppdraget var att bryta sig in i det huset jag nyss varit och rensat och hota någon kille. Såklart är det helt orört och fullt av fiender igen när jag kommer tillbaka andragången 5 minuter senare. Förstörde kännslan totallt och spelet känns helt meningslöst. >_<

Dold text
Permalänk
Medlem

Bleh, har precis gjort uppdraget där man ska ha sönder nån vattenpipeline och ska nu till APR-huvudkvarteret för att hämta ett nytt uppdrag. När jag ska gå in i byggnaden så tas vapnen ifrån en som vanligt, men dörren in till chefen är STÄNGD, även fast detta uppdrag är det enda jag kan ta nu (har gjort alla de andra).

Är det något speciellt jag behöver göra, eller är detta en bugg?

Permalänk

Någon som prövat denna och blev det någon skillnad?

http://www.sweclockers.com/nyhet/8422-amd_och_nvidia_optimera...

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

jag fick mer prestanda med den iaf. speciellt ingame.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Old KnotVillage
Någon som prövat denna och blev det någon skillnad?

http://www.sweclockers.com/nyhet/8422-amd_och_nvidia_optimera...

Jag rövade och det var minimal skillnad för mig.

Geforce 178.24

Run 1
Settings: Demo(Ranch Small), 1280x1024 (60Hz), D3D10, Fixed Time Step(No), Disable Artificial Intelligence(No), Full Screen, Anti-Aliasing(2x), VSync(No), Overall Quality(Very High), Vegetation(Very High), Shading(Very High), Terrain(Very High), Geometry(Very High), Post FX(High), Texture(Very High), Shadow(Very High), Ambient(High), Hdr(Yes), Bloom(Yes), Fire(Very High), Physics(Very High), RealTrees(Very High)

Average Results

* Average Framerate: 51,13
* Max. Framerate: 67,52
* Min. Framerate: 41,24

Geforce 180.42 (BETA)

Run 1
Settings: Demo(Ranch Small), 1280x1024 (60Hz), D3D10, Fixed Time Step(No), Disable Artificial Intelligence(No), Full Screen, Anti-Aliasing(2x), VSync(No), Overall Quality(Very High), Vegetation(Very High), Shading(Very High), Terrain(Very High), Geometry(Very High), Post FX(High), Texture(Very High), Shadow(Very High), Ambient(High), Hdr(Yes), Bloom(Yes), Fire(Very High), Physics(Very High), RealTrees(Very High)

Average Results

* Average Framerate: 51,71
* Max. Framerate: 68,56
* Min. Framerate: 43,29

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

mitt spel totalfailar. efter att en polare "slapade" mig på irc så börjar gubben snurra och jag kan inte göra något annat än zooma och skjuta. ?

typ tittar ner i ett hörn hela tiden och står bara och snurrar runt.

hur löser jag detta?

Visa signatur

|Gigabyte DS4| Q6600|Gainward 8800 GTS 512 MB| Corsair 520 W| Corsair XMS2-6400 2x2 GB 800 Mhz|Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail| ThermalRight Ultra Extreme |

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1741

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeebbZ
mitt spel totalfailar. efter att en polare "slapade" mig på irc så börjar gubben snurra och jag kan inte göra något annat än zooma och skjuta. ?

typ tittar ner i ett hörn hela tiden och står bara och snurrar runt.

hur löser jag detta?

Har du kopplat in fler styrenheter t.ex. en extra mus eller en gamepad?
Annars kan du ju installera om spelet!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Tjena!
Har läst att fler har problem med att spelt stängs av utan förvarning...... För mig händer detta riktigt ofta, skulle nog säga att det händer ca 2 gånger/ timmen. Har kollat temperaturen på cpu och graffik kortet, dessa ligger på båda på ca 55 grader som mest, så det är ej de som orsakar. Jag tycker om spelet, men det är riktigt störande när det hela tiden stängs ner och man får börja om från senaste "saven".... det sabbar spel upplevelsen. Har någon en bra lösning på problemet eller finns det patch för detta?

Spelar i DX 10 inställningen och allt på very high, 4xAA.
Average Framerate: 56 i spelets benchmark test.

Permalänk
Medlem

Pröva köra i DX9 många som har en massa konstiga problem i DX10. fixas säkert med nån patch!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

§7

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Nån mer som har problem att publicera eran karta? Står typ , "Kan inte lägga upp kartan fel på Far cry 2's Server" eller något liknande

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

finns det någon "savefil" ? hittar ingen i installationsmapen.

så man slipper spela om allt igen.

//ZeebbZ

Visa signatur

|Gigabyte DS4| Q6600|Gainward 8800 GTS 512 MB| Corsair 520 W| Corsair XMS2-6400 2x2 GB 800 Mhz|Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail| ThermalRight Ultra Extreme |

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1741

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeebbZ
finns det någon "savefil" ? hittar ingen i installationsmapen.

så man slipper spela om allt igen.

//ZeebbZ

Mina Dokument > My Games > Far Cry 2 > SAved Games

Inte jag som gjort My Games mappen, utan Ubisoft spel, så du borde ha den också.

Permalänk
Avstängd

Finns i My Documents -> My Games -> Far Cry 2

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PalmSE
Skulle svara nej på båda faktiskt. Tycker jag ser mer prestanda per polygon i Crysis. + Mycket buggar i FC.

Roligt att folk klagar mycket på buggar. Jag har då iaf inte stött på en ENDA hittils (ca 50% klarat). Ang. optimeringen så måste det vara ett skämt, för om man kollar på hur mycket mer man förlorar så fort man sänker grafiken lite i Crysis jämfört med FC2 så är skillnaden enorm. I Crysis blir verkligen viewdistance noll! Det kan i princip bara spelas med en superdator i min mening, annars försvinner halva spelet. Crysis må ha kraftigt upplösta texturer, men att bara kunna njuta av detta inom ett stenkasts radie är inte BRA optimering om man frågar mig.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Hur ser man hur många % man klarat av (PC)? tycker jag sällan får tillgång till nya vapen =3

har hittat en guld AK BTW! Längst till höger i mitten typ, finns en diamant med, i ett skjul! snygg som fan, dock leker jag sniper, men borde inte guld ak hålla "oändligt"?

spelet kraschar för mig med, ska prova köra DX9 !

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

Helsikefyr vad många personer det är som bryter reglerna nu när Far Cry 2 kom ut :S Värre än någonsin ju... eller?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

import ^^