Nya Iphone 3GS, leveranstid

Permalänk
Medlem

Min tjej beställde Iphone 3GS den 31:a Juli och har fortfarande inte hört något. Verkar vara en väldig variation på när alla får dem!

Visa signatur

__________________
Gigabte GA-P55M-UD4, i5 760 @ Stock, Sparkle GTX460 OC @ 810 Mhz, Fractal Design 650W 80+, Corsair 12GB (2x2048MB, 2x4096Mb) 1333MHz, Lian Li PC-V351R mATX RÖD, Asus VE248H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 246mag
När beställde du, och vilken modell?

Vit, 16GB, 2009-07-31

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infelix
Vit, 16GB, 2009-07-31

då har du väntat ett tag också märker jag.. antar att det bara är o acceptera.

Permalänk
Medlem

Beställde den 3 augusti, fick den 14e aug. 32gb svart, halebop

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Beställde den 12e augusti, 16gb vit, på Halebop. Ej hört något ännu.

Permalänk
Medlem

Beställde en svart 32gb förra fredagen (14/8) i Telias butik i Vällingby, fick den måndagen efter.

Permalänk
Medlem

Just nu verkar det som att Telia och Phone house verkar vara dem bästa.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Inaktiv

Fick idag hem ett brev via snigelpost från Tre där dom beklagar förseningarna och att jag får vänta minst två veckor till.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 246mag
Fick idag hem ett brev via snigelpost från Tre där dom beklagar förseningarna och att jag får vänta minst två veckor till.

Japp samma här, min svarta 32GB ligger på 309:e plats. Jag kan nästan svära på att det var jag som fick dem att skicka ut ett brev. Inte kul att sitta i kundtjänst när jag ringer, troligen pröjsade personalen själva för att få iväg brevet.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartenKL
Japp samma här, min svarta 32GB ligger på 309:e plats. Jag kan nästan svära på att det var jag som fick dem att skicka ut ett brev. Inte kul att sitta i kundtjänst när jag ringer, troligen pröjsade personalen själva för att få iväg brevet.

''

O jäklar, tyckte min låg långt bak i kön, ja hade plats 90 har ringt till dom varenda dag i två veckor nu.. e säkert fler än vi som gjort det, så dom har nog tröttnat... kommer ändå fortsätta ringa minst varannan dag för o kolla läget.

Permalänk
Medlem

Denna länk ( http://www.teliaiphoneblog.se/?page_id=218 )
verkar stämma överens rätt så bra för att kunna bedömma Telias/halebops utskick. Tråkiga nyheter för oss som har beställt någon av de svarta sorterna med andra ord. Beställde min 9/8. Enda svar man får från halebop är att väntetiden är upp till 4 veckor, inget svar på hur man ligger till i köordningen eller när de får in en ny leverans av telefonerna

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

Idag fick jag min leveransbekräftelse.

Köpte min hos Halebop den 5/8 på eftermiddagen.

En 16gb Svart

Permalänk
Inaktiv

Ingen som har nya besked ifrån Tre?

Permalänk
Medlem

Beställde en vit 32gb Iphone från Halebop, bekräftelse och kollinummer idag!

Permalänk
Medlem

Brel, får du upp nåt när du söker på ditt kollinummer? Mitt kommer det inte upp nåt på :/

Permalänk

Står redan i en annan tråd, men jag beställde den 5:e (Svart 32GB) och kunde hämta ut den i telias butik den 14:e (beställde onsdag, hämtade ut fredagen veckan efter). Men det kanske redan konstaterats att Telia var snabba?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Avstängd

Mmm, bra perfekt där, jättestort skrubbsår, lite mer salt också tack, världens bästa massage, tack )Executor(!

Permalänk

Ett litet tips bara, prova att ringa runt till apples egna butiker om ni har någon i närheten. Jag åkte själv till norrköping i helgen, efter att ha hört från dem på telefon att dom hade iphones i lager. Ingen väntelista här inte, 10mil i bil för att få en iphone direkt i handen mot att vänta 2-3veckor.

Pratade även med apples butik i örebro innan jag åkte, de hade 3 personer på sin väntelista för 32gb, och strax innan pratade jag med telia, som hade dryga 40.

Kan vara värt ett telefonsamtal i alla fall, inget att förlora!

Permalänk
Medlem

Ja fick ett brev från Tre där de sa att de var minst 3 veckor innan ja får den:(

"Men en glädjande nyhet är ju att Tre har blivit utsett till årets mobila bredband för tredje gången i rad" För att citera de sista raderna i brevet... JA bryr mig inte alls om det, vill bara ha min mobil

Permalänk

Fick 2 svarta 32gb 3GS från tre för någon vecka sen, värdelös mobil

Permalänk
Medlem

Jag beställde min den 5/8 med 399kr/mån. Bytte sedan till 499kr/mån den 13/8.
Tre:s system är ju ett jävla skämt för de var tvungna att makulera ordern och göra en ny!? Det gick tydligen inte att bara byta abb. form. Helt sjukt!

Så nu är jag på plats 750 istället för plats 200 som jag annars skulle ha varit.

Permalänk
Medlem

Ja tycker de är skumt att de är så svårt att leverera mobiler från apples sida....

Funderat lite, känns ändå som att ja kommer få vänta betydlig mkt längre än 3 veckor... Känns helt jävla förjävligt att behöva vänta så länge

Permalänk
Medlem

Jag beställde en vit 32 3GS i en fysisk telia butik den 31/7, fick besked om att den kommit kring den 15/7.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredl
Jag beställde en vit 32 3GS i en fysisk telia butik den 31/7, fick besked om att den kommit kring den 15/7.

Antar 15/8? Annars kom den in 2 veckor innan din beställning?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Fick min gamla iPhone 3G snodd i helgen så jag beställde en ny 3Gs från Telia i tisdags (25/8).

4 veckors väntetid.

Permalänk

Beställde 26/8 från Telenor med 1-3 veckors väntetid, vi får väl se....
Själv tror jag snarare 4+ veckor :\

Permalänk
Medlem

Farsan beställde en 32 Gb vit i en telenorbutik (Fysisk), han fick svar att det var ca 300 pers på väntelistan och de fått in 3 förra veckan.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Var in på Macoteket igår och de kunde sälja 16GB vit Telenor direkt över disk. Meddela att de kommer sälja med garanti och utan operatörlåsning framöver. Nackdelen då är att om det blir ev garantiärende så skickas telefonen till Italien.

Inget inköp för min del ännu.

Visa signatur

Started out with nothing and I still got most of it left

Permalänk
Medlem

Jag beställde min 32GB 3GS i Sonerabutiken i stan och dom kunde inte alls säga när den skulle komma. Dom sa att dom får leveranser lite då och då med ett okänt antal telefoner per gång.

32GB går dessutom inte ens att beställa på sonera.fi just nu. Skitkul.

Permalänk
Medlem

Ja ja ja, jag ligger på plats 1400 med min svarta 16GB som jag beställde hos Tre de 18/8 så ni skall inte klaga

Visa signatur

AMD Athlon 3500+, 1024MB PC3200, 7800GT, 490GB HDD