Permalänk
Medlem

Bara positiva upplevelser av cdon. Hade mitt paket (chassi & hd) hade jag hemma inom 2 arbetsdagar. Jag är nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

tog en närmare koll på kollit jag fick från cdon, kollit väger 8.5kg men chassit jag beställt väger 12,5kg om de har glömt att skicka mitt chassi blir jag nog tvungen att åka till både Helsingborg och Malmö och ge cdon varsin känga

Edit: blev ingen skåne resa de hade bara glömt att skicka det andra kollit till mig

Visa signatur

i Dare to be stupid

Permalänk

Eftersom det varit mycket gnäll på sistone i den här tråden så tänkte jag att jag skulle komma med lite positiv feedback:

Beställde CPU+mobo+minnen i måndags, fick det idag (onsdag), bra jobbat!

Betalade direkt via bank för att slippa den extra tiden det rimligtvis borde ta om man tar det på faktura med kreditupplysning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrenochrome:

Eftersom det varit mycket gnäll på sistone i den här tråden så tänkte jag att jag skulle komma med lite positiv feedback:

Beställde CPU+mobo+minnen i måndags, fick det idag (onsdag), bra jobbat!

Betalade direkt via bank för att slippa den extra tiden det rimligtvis borde ta om man tar det på faktura med kreditupplysning.

Precis så det ska vara. Märkligt att dina varor skickas snabbare än oss andras. Betalade också med bankkort. Alla varor finns inne säger cdon men inte har jag mina varor icke. Lär väl få vänta 2 veckor till om jag har otur.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk

Jag tycker också det har gnällts lite för mycket här den sista tiden. Har ni Problem så kontakta Edin här på forumet, han verkar till skillnad från vissa på CDON, åtminstone veta vad han pysslar med och sådant uppskattas:)

Dock så återstår det att se om dem gjort den numera vedertagna klassiska "CDON missen", dvs att även i Thor Enride paketet glömma stoppa i mus och tangentbord....:p

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F | i9-9990K | Corsair Hydro H150i PRO | Corsair Vengeance 32GB DDR4 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC V2 | Samsung M.2 970 EVO 1TB | Seasonic PRIME Ultra 1000W Platinum | Fractal Design Define R6 USB-C | Xtrfy H1 Headset |VORTEX TAB 75 PBT, Cherry MX Brown| ASUS ROG Swift PG279Q 165hz IPS 27"

Permalänk
Medlem

Det står på status att min order är annullerad idag, betyder det att den inte kommer skickas då? vilken cirkus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Tydligen var min order annulerad då produkterna jag beställt ej fanns i lager. Det tog en vecka att upptäcka detta, wow. Nu gäller det bara att få tillbaka sina pengar också.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk

Beställde en Thor-Einride dator från cdon, jag förhandsbokade den 2012-05-25 och fick status på att den packades 2012-06-12 och postad igår så jag hoppas man kan få den på fredagen så man hinner och kolla upp datorn samt testa den innan man börjar jobba

Permalänk
Medlem

Jag och min mor beställde grejer sent i tisdags, cdon va rätt snabba ändå posten skickade sms och sa att dem hade fått in det 19 tiden på onsdag.
Fick det idag. Cdon har typ aldrig segat med mina eller morsan paket. Fast vet hur det var på cdons lager när det låg i Älvsered, fyfan va många ordrar.

Edit:

HAHA, fin reklam dem skickar ut med, visitkorthållare och 250 visitkort gratis.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk

Tänkte ge lite beröm.

Bor uppe i norr och för det mest så tar det 3dagar att få sina paket och då är man tvungen att hämta det på postens service ställe. Detta gäller från de flesta butiker i Sverige.

Men med mindre beställningar från Cdon så kommer det direkt i brevlådan på 1dag vilket är sjukt snabbt. Så Tack för snabb leverans.

Har ni något speciellt deal med posten eller? Väldigt sällan jag får grejer köpta i sverige lev så snabbt och fram till dörren.

Visa signatur

Chassi: Define XL, PSU: Seasonic X-460FL, MB: Asus P8Z77-V, CPU Intel Core i7-3770, CPU Kylare: Silver Arrow SB-E, RAM: 16GB CL9 1600Mhz Corsair Vengeance LP, GPU Sapphire HD 7850, GPU Kylare Arctic Accelero S1, SSD 256GB Samsung 830, HDD 2TB Seagate Barracuda Green,

Permalänk

Detta börjar bli drygt nu, fick hem produkt som var trasig, gjorde en felanmälan, detta var 19nde Maj.
Efter mail kontakt fram och tillbaka (dock med dagars mellanrum för att ens få er att svara) tills IDAG 15'e Juni har ni velat ta in varan för reklamation igenom er distributör som ska låta tillverkaren kolla igenom varan. Och för detta så ska ni skicka en fraktsedel på posten som jag kan använda, varför går det inte lika lätt över mail? har varit utan dator i snart 1 månad och kommer nu få vänta tills måndag/tisdag för att få fraktsedel och förmodligen vänta ytterligare 1 månad till för att få min vara lagad eller vad som nu ska hända.
Sjukt

Permalänk
Medlem

Kan bara nämna efter mitt debacle med cdon att ni inte kan lita på deras lager status. Har som jag nämnt vid flera tillfällen här på tråden haft kontakt med chatt support samt deras brevsupport för att verkligen försäkra mig om att produkten fanns i lager. Det är uppenbart att cdon har problem med just detta när inte ens deras anställda har någon koll.

Det kommer ta X antal månader innan jag litar på er igen. Pengarna har jag iaf fått tillbaka så ngt har ni gjort rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk

Litar inte på CDON, får se hur det går med dem 2tb för 599kr, betalt för 5st men ingen på supporten vet något och dem svarar inte på mail som dem på supporten sa man skulle skriva till för att få svar, dem må vara billiga men kolla annat håll när jag handlar hädanefter.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Vill bara ge ett tips angående er sida. När man lagt saker i varukorgen och skall klicka på slutför köp, om någon vara tar slut under denna tid så kommer ingen varning utan de produkterna tas bara bort och de man har kvar beställs utan varning. Eventuella rabatter och rabattkoder försvinner också.

Någon sorts varning måste alltså komma upp att någon del inte finns i lager längre och man måste bekräfta sitt köp på nytt.

Jag har blivit drabbad nu och måste nu sitta i kö hos er chat för att se om dom kan lösa det. Nu är klockan snart fem över 10 och jag står fortfarande som nr 1 i kön. :/

Edit: Amanda på chatten hjälpte mig snabbt att annulera order och gav mig en ny fri frakt kod. Dock återstår ovan problem och jag tycker verkligen det är värt att titta på då det kommer minska belastning hos er.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Måste verkligen ge Cdon riktigt bra kritik, fick lite problem med mina ramkylare och ni löste det verkligen på bästa sätt! till och med över min förväntan

Stort tack!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Hej! Jag undrar hur det fungerar med fyndvarorna. Om en av fyndvarorna (jag tänker nu på i5 3570k) är "tillfälligt slut" betyder det att det kommer komma nya exemplar med detta pris? Eller kommer den snart att försvinna från "fyndhörnan"?

Permalänk
Proffsmoddare

I would like to comment on some great service by CDON..

I have purchased from them one Corsair H80 CPU cooler, that had the "pump rattle noise".

After speaking with them, they have agreed to send me a replacement to my house on an open invoice, and once they receive my defective unit, the invoice will be closed.

CDON's replies over their arenden service was fast, and informative.

Keep it up!

Permalänk
Medlem

hmm, lade nyss en beställning och insåg att CDON höjt fraktkostnaden... eller rättare sagt lagt till en stege med olika fraktklasser. Så där alla ordrar tidigare ALLTID haft en kostnad på 29kr i frakt, eller fraktfritt över 600kr, kostar frakten ny 29-199kr beroende på vara. Tråkigt som tusan. Men det är klart att jag förstår om ni går back på fraktkostnad.

väldigt tråkigt dock, eftersom priskskillnad där CDON nu kan vara billigare än en annan butik nu äts upp av fraktkostnaden. Hade en rabattkod på 50kr på Smarta Deals. sweet tänkte jag, sparar en liten peng så jag la en order men då var frakten på 49kr istället. tjänade en krona mot om jag hade använt min Mecenat fri-frakt kod... grymt erbjudande!

Permalänk
Medlem

Hade för mig jag hitta en länk till cdon att swec hade 5% i förra veckan , är den över nu ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Am86:

Hade för mig jag hitta en länk till cdon att swec hade 5% i förra veckan , är den över nu ?

Samma som vanligt: http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Gillette ska väl ändå inte ligga under Tillbehör till nätdelar?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Hej! Jag undrar hur det fungerar med fyndvarorna. Om en av fyndvarorna (jag tänker nu på i5 3570k) är "tillfälligt slut" betyder det att det kommer komma nya exemplar med detta pris? Eller kommer den snart att försvinna från "fyndhörnan"?

Antagligen så säljs det fortfarande till samma pris ja.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av voffen1:

Tydligen var min order annulerad då produkterna jag beställt ej fanns i lager. Det tog en vecka att upptäcka detta, wow. Nu gäller det bara att få tillbaka sina pengar också.

Betala inte innan du fått varan då?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Beställde DIRT 3 och en SATA-kabel i torsdags förra veckan. DIRT 3 fick jag på måndagen, men sata kabeln väntar jag fortfarande på. Det är även roligt hur de dellevererar en sata kabel för 9 spänn. Kostar ju mer för dem att skicka ut fakturan. haha

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Beställde DIRT 3 och en SATA-kabel i torsdags förra veckan. DIRT 3 fick jag på måndagen, men sata kabeln väntar jag fortfarande på. Det är även roligt hur de dellevererar en sata kabel för 9 spänn. Kostar ju mer för dem att skicka ut fakturan. haha

Blir så eftersom det skickas från olika lager.

Permalänk
Keeper of Traditions

Tänkte bara höra om ni har möjlighet att ta in Crucial's mSata SSD'er?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1295379

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Tycker det är rätt dåligt att man ej kan beställa produkter som inte finns i lager.
Nu måste jag antingen köpa det jag kan och sedan köpa resten när det kommer in i lager, vilket skulle betyda att jag behöver betala frakt flera gånger. Eller så kan jag vänta och riskera att produkterna går upp i pris.

Vet inte om CDON svarar i detta forumet men om så: Vet ni när ni får in i5 3570k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Tycker det är rätt dåligt att man ej kan beställa produkter som inte finns i lager.
Nu måste jag antingen köpa det jag kan och sedan köpa resten när det kommer in i lager, vilket skulle betyda att jag behöver betala frakt flera gånger. Eller så kan jag vänta och riskera att produkterna går upp i pris.

Vet inte om CDON svarar i detta forumet men om så: Vet ni när ni får in i5 3570k?

Jag skulle gissa på att det finns en risk att man kommer behöva vänta mer än en månad för vissa varor, eller att de aldrig får in dem, så det skulle innebära problem om man råkar köpa en utgående vara som de inte har i lager.

Men jag kan förstå att du är frustrerad när det gäller en sådan ny cpu

Btw, någon som har en 50kr rabbatkod att avvara?
PM:a mig i så fall, skulle uppskatta det mycket.

Permalänk
Skrivet av Minimupp:

Jag skulle gissa på att det finns en risk att man kommer behöva vänta mer än en månad för vissa varor, eller att de aldrig får in dem, så det skulle innebära problem om man råkar köpa en utgående vara som de inte har i lager.

Men jag kan förstå att du är frustrerad när det gäller en sådan ny cpu

Btw, någon som har en 50kr rabbatkod att avvara?
PM:a mig i så fall, skulle uppskatta det mycket.

Upptäckte också att 5% rabatten endast går att använda en gång per månad. Köper nog processorn från inet då, kan även köpa fläkten som cdon ej hade på lager då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Tydligen var min order annulerad då produkterna jag beställt ej fanns i lager. Det tog en vecka att upptäcka detta, wow. Nu gäller det bara att få tillbaka sina pengar också.

De brukar bara reservera pengarna innan och dra först när de skickar. Dvs. du borde ha dina pengar kvar.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄