Permalänk

Försändelsen följer inte tjänstevillkoren och kan bli försenad

Vad innebär detta?
Jag har beställt en THOR stationär.

Permalänk
Medlem

när kommer ni skicka? ordernummer: 38346324
den har inte bytt status sen 28

Permalänk
Medlem
Skrivet av mynegroamigo:

Försändelsen följer inte tjänstevillkoren och kan bli försenad

Vad innebär detta?
Jag har beställt en THOR stationär.

Antagligen väger den mer än 20kg vilket är maxvikten för ett vanligt postpaket.

Permalänk
Medlem

Går det att få rabattkoder förlängda eller är jag shit-out-of-luck? Jag antar att man inte vill sätta en precedent, men det är ju värt ett försök. Det gäller den för Thor-datorerna som gick ut igår, såg det inte förrän bara ett par timmar efter...

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Antagligen väger den mer än 20kg vilket är maxvikten för ett vanligt postpaket.

Hur lång brukar förseningstiden vara i dessa fall?
Såg nu att den vägde 20,75 kg

Permalänk
Medlem
Skrivet av mynegroamigo:

Hur lång brukar förseningstiden vara i dessa fall?
Såg nu att den vägde 20,75 kg

Brukar ta en eller två dagar tills du får avisering.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av mynegroamigo:

Försändelsen följer inte tjänstevillkoren och kan bli försenad

Vad innebär detta?
Jag har beställt en THOR stationär.

Hej,
Meddelandet ploppar upp när vi skickar paket över 20kg eller på pall. Sändningen kommer att komma fram.
Mvh//Andreas

Skrivet av mir0:

när kommer ni skicka? ordernummer: 38346324
den har inte bytt status sen 28

Hej,
Din order skickades igår kl13
Mvh//Andreas

Skrivet av CoolOff:

Går det att få rabattkoder förlängda eller är jag shit-out-of-luck? Jag antar att man inte vill sätta en precedent, men det är ju värt ett försök. Det gäller den för Thor-datorerna som gick ut igår, såg det inte förrän bara ett par timmar efter...

Hej,
Jag dubbelkollade detta, hurvida vi kunde göra ett undantag, tyvärr blev svaret negativt.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk

Det verkar finnas ett inkörningsproblem efter ändringen av faktureringssystem och hanteringen av fakturautskick.

På de senaste leveranserna har jag fått jag följesedel med norsk? dansk? fakturadel och med flera rader text skrivet på samma rad.

Inloggning på cdon.se och via det hållet försöka få tag på fakturorna ger inloggning misslyckades mot Klarna.

De e-mail som kommer från klarna "Er faktura från DCON", där är PDF-dokumentet inte kompatibelt med Firefox PDF-funktion .
Formatteringen fungerar inte och det blir endast sporadiska siffror och bokstäver.
PDF: en måste först laddas ned för att visas i annat alternativt PDF-program.

Orderdatum på ovanstående är 28 och 29.Mars

Jämfört med en tidigare order från 28.Feb, där går det att hämta faktura från Klarna via CDON's hemsida
Problemet har alltså uppstått efter det datumet.

Visa signatur

AMD #1: Asus TUF X570-PLUS|Ryzen 9 5900X|1x Asus TUF RX5700XT OC 8GB
AMD #2: Gigabyte B550M Aorus Elite|Ryzen 7 3700X|1x Gigabyte RX5600XT Gaming OC 6GB
Intel #1: Asus TUF Z690-PLUS|Core i5-12600KF|1x Asus TUF RTX 3060 OC 12GB
Intel #2: Asus P8Z77-V|Core i5-3570K@4.5|2x Asus GTX 780 OC 3GB SLi

Permalänk
Skrivet av Eisi:

PDF: en måste först laddas ned för att visas i annat alternativt PDF-program.

PDF:en heter f.ö alltid invoice.pdf.

Den bör istället ha ett fakturanummer eller motsvarande OCR-nr

Visa signatur

AMD #1: Asus TUF X570-PLUS|Ryzen 9 5900X|1x Asus TUF RX5700XT OC 8GB
AMD #2: Gigabyte B550M Aorus Elite|Ryzen 7 3700X|1x Gigabyte RX5600XT Gaming OC 6GB
Intel #1: Asus TUF Z690-PLUS|Core i5-12600KF|1x Asus TUF RTX 3060 OC 12GB
Intel #2: Asus P8Z77-V|Core i5-3570K@4.5|2x Asus GTX 780 OC 3GB SLi

Permalänk
Medlem

Jag fick två fakturor från Klarna idag och det är bara att trycka på dem så öppnas dem i Firefox och ser ut som de ska. Fick även en faktura den 24:e som även den både såg bra ut och fungerande som den skulle. Så antingen har något tillfälligt fel skett däremellan eller så ligger felet inte hos CDON/Klarna

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Hej

Beställde ett paket med faktura som betalningssätt.
Men det var enbart en följesedel i paketet och har inte heller fått en faktura på mailen.

Står ett faktura nummer på följesedeln, men den verkar inte finnas registrerad på Klarna.
Finns inte heller någon annan faktura på mitt namn på Klarna...

Ordernr: 38361926
Fakturanr: 00101338669419

/Mats

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Medlem

Fakturorna mailas ut när paketen skickas så den ska du ha innan du har fått paketet. Åtminstone är det så när det gäller filmer.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Fakturorna mailas ut när paketen skickas så den ska du ha innan du har fått paketet. Åtminstone är det så när det gäller filmer.

Jo så har det vart för mig förut också, men inte denna gången :S

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mosl92:

Jo så har det vart för mig förut också, men inte denna gången :S

Nog bäst att kontakta Klarna, eller vänta några dagar för att se om något dyker upp på posten eller på deras sida.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Hej Andreas,

Fick nyss hem mitt Gigabyte GTX670 men upptäckte att kartongen (inte själva leveranskartongen med er tejp osv) inte var försluten med varken tejp eller plombering. Påsen som grafikkortet låg i satt ihop med en vanlig tejpbit.

Min fråga är alltså följande: Brukar ni/leverantören inte plombera grafikkorten eller hur är det? Just nu känns det ju som att man bara kan öppna kartongen, försiktigt pilla bort den lilla plastbiten på påsen och använda kortet för att sedan lägga tillbaka den som den var. Lite bittert om man fått hem en demoprodukt.

Tack på förhand

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]

Permalänk

Jag fick hem min Thor Vingtor Laptop idag! http://cdon.se/hemelektronik/thor_vingtor_intel_core_i5-3210m...

Första jag ser när jag startar den är att hårddisken ligger på 111gb Totalt ( Det står 750gb i beskrivningen )
Sen kollar jag upp grafikkortet då är det nån jävla Inte Graphics 4000, ( Ska vara Nvidia Geforce 650M)
Edit: Processorn är rätt men ni skriver ut i beskrivningen 3,1 Ghz ( Någon turbo boost som kommer ibland ?) , Sen är det 2,5ghz när den kommer varför inte bara skriva ut det då ?

Hur kan man göra ett sånt här stort fel??, Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konama:

Hej Andreas,

Fick nyss hem mitt Gigabyte GTX670 men upptäckte att kartongen (inte själva leveranskartongen med er tejp osv) inte var försluten med varken tejp eller plombering. Påsen som grafikkortet låg i satt ihop med en vanlig tejpbit.

Min fråga är alltså följande: Brukar ni/leverantören inte plombera grafikkorten eller hur är det? Just nu känns det ju som att man bara kan öppna kartongen, försiktigt pilla bort den lilla plastbiten på påsen och använda kortet för att sedan lägga tillbaka den som den var. Lite bittert om man fått hem en demoprodukt.

Tack på förhand

Nu är det ett tag sen jag köpte mitt 670, men jag har för mig att både jag och andra hade sådana förpackningar.
Därmed inte sagt att det är en bra ändring av tillverkarna.. :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Jag fick hem min Thor Vingtor Laptop idag! http://cdon.se/hemelektronik/thor_vingtor_intel_core_i5-3210m...

Första jag ser när jag startar den är att hårddisken ligger på 111gb Totalt ( Det står 750gb i beskrivningen )
Sen kollar jag upp grafikkortet då är det nån jävla Inte Graphics 4000, ( Ska vara Nvidia Geforce 650M)
Edit: Processorn är rätt men ni skriver ut i beskrivningen 3,1 Ghz ( Någon turbo boost som kommer ibland ?) , Sen är det 2,5ghz när den kommer varför inte bara skriva ut det då ?

Hur kan man göra ett sånt här stort fel??, Vad ska jag göra?

Du har väl fått en SSD istället.

Och 650M är avstängt med en av Nvidias funktioner för att spara energi. (Gissar jag på till 99%)

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Nu är det ett tag sen jag köpte mitt 670, men jag har för mig att både jag och andra hade sådana förpackningar.
Därmed inte sagt att det är en bra ändring av tillverkarna.. :/

Så din hade inte heller plombering? Man blir ju lite nervös om det är en "begagnad" produkt som de skickat iväg.

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konama:

Så din hade inte heller plombering? Man blir ju lite nervös om det är en "begagnad" produkt som de skickat iväg.

Just så, det är (var då i alla fall) väldigt enkelt att byta ut korten :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Eisi:

Det verkar finnas ett inkörningsproblem efter ändringen av faktureringssystem och hanteringen av fakturautskick.

På de senaste leveranserna har jag fått jag följesedel med norsk? dansk? fakturadel och med flera rader text skrivet på samma rad.

Inloggning på cdon.se och via det hållet försöka få tag på fakturorna ger inloggning misslyckades mot Klarna.

De e-mail som kommer från klarna "Er faktura från DCON", där är PDF-dokumentet inte kompatibelt med Firefox PDF-funktion .
Formatteringen fungerar inte och det blir endast sporadiska siffror och bokstäver.
PDF: en måste först laddas ned för att visas i annat alternativt PDF-program.

Orderdatum på ovanstående är 28 och 29.Mars

Jämfört med en tidigare order från 28.Feb, där går det att hämta faktura från Klarna via CDON's hemsida
Problemet har alltså uppstått efter det datumet.

Hejsan!
Jag har efterfrågat en testkörning av ansvarig avdelning och den är nu klar, de säger att allt fungerar som det ska. Ropa till igen ifall dina problem inte löst sig vid ev framtida beställningar.
Mvh//Andreas

Skrivet av mosl92:

Hej

Beställde ett paket med faktura som betalningssätt.
Men det var enbart en följesedel i paketet och har inte heller fått en faktura på mailen.

Står ett faktura nummer på följesedeln, men den verkar inte finnas registrerad på Klarna.
Finns inte heller någon annan faktura på mitt namn på Klarna...

Ordernr: 38361926
Fakturanr: 00101338669419

/Mats

Hej,
I vårt system ser allt ut som det ska, det enda jag kan tänka mig är att det blivit något fel i synken mot Klarna. För att vara 100% säker om du är orolig så rekomenderar jag dig att kontakta Klarna.
Mvh//Andreas

Skrivet av Konama:

Hej Andreas,

Fick nyss hem mitt Gigabyte GTX670 men upptäckte att kartongen (inte själva leveranskartongen med er tejp osv) inte var försluten med varken tejp eller plombering. Påsen som grafikkortet låg i satt ihop med en vanlig tejpbit.

Min fråga är alltså följande: Brukar ni/leverantören inte plombera grafikkorten eller hur är det? Just nu känns det ju som att man bara kan öppna kartongen, försiktigt pilla bort den lilla plastbiten på påsen och använda kortet för att sedan lägga tillbaka den som den var. Lite bittert om man fått hem en demoprodukt.

Tack på förhand

Hejsan,
De kort/komponenter som vi får tillbaka läggs ut som fyndvaror, det kort som du har fått ska vara nytt.
Mvh//Andreas

Skrivet av AlexTheGamer:

Jag fick hem min Thor Vingtor Laptop idag! http://cdon.se/hemelektronik/thor_vingtor_intel_core_i5-3210m...

Första jag ser när jag startar den är att hårddisken ligger på 111gb Totalt ( Det står 750gb i beskrivningen )
Sen kollar jag upp grafikkortet då är det nån jävla Inte Graphics 4000, ( Ska vara Nvidia Geforce 650M)
Edit: Processorn är rätt men ni skriver ut i beskrivningen 3,1 Ghz ( Någon turbo boost som kommer ibland ?) , Sen är det 2,5ghz när den kommer varför inte bara skriva ut det då ?

Hur kan man göra ett sånt här stort fel??, Vad ska jag göra?

Hej,
Jag kollar med ansvarig, återkommer.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av AlexTheGamer:

Jag fick hem min Thor Vingtor Laptop idag! http://cdon.se/hemelektronik/thor_vingtor_intel_core_i5-3210m...

Första jag ser när jag startar den är att hårddisken ligger på 111gb Totalt ( Det står 750gb i beskrivningen )
Sen kollar jag upp grafikkortet då är det nån jävla Inte Graphics 4000, ( Ska vara Nvidia Geforce 650M)
Edit: Processorn är rätt men ni skriver ut i beskrivningen 3,1 Ghz ( Någon turbo boost som kommer ibland ?) , Sen är det 2,5ghz när den kommer varför inte bara skriva ut det då ?

Hur kan man göra ett sånt här stort fel??, Vad ska jag göra?

Hejsan,
Hdd – kika under datorhantering för att se ifall partitionen är skapad.
Finns inte grafikkortet under enhetshanteraren? Vänligen, ring THOR Support så guidar de dig rätt.
Ser att texten UPP TILL 3,1 Ghz har fallit bort, ber om ursäkt för detta och uppdaterar.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Edit: Processorn är rätt men ni skriver ut i beskrivningen 3,1 Ghz ( Någon turbo boost som kommer ibland ?) , Sen är det 2,5ghz när den kommer varför inte bara skriva ut det då ?

Var i beskrivningen står det 3.1ghz?
(under Processor står det ju "Processor frequency 2.5 Ghz" )
Har beskrivningen ändrats?

Om hårddisken: det är väl inte så att den är uppdelad i fler partitioner?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan,
Hdd – kika under datorhantering för att se ifall partitionen är skapad.
Finns inte grafikkortet under enhetshanteraren? Vänligen, ring THOR Support så guidar de dig rätt.
Ser att texten UPP TILL 3,1 Ghz har fallit bort, ber om ursäkt för detta och uppdaterar.
Mvh//Andreas

Grafikkortet var rätt det hitta jag!, Det var det andra som arbetade när datorn inte belastades:), När jag körde benchmark i steam så fick jag fram att det var en 750GB hårddisk i Fast när man går in i system osv så ligger fortfarande den där på 111Gb. Så jag vet inte om jag har rätt eller inte.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Var i beskrivningen står det 3.1ghz?
(under Processor står det ju "Processor frequency 2.5 Ghz" )
Har beskrivningen ändrats?

Om hårddisken: det är väl inte så att den är uppdelad i fler partitioner?

Det finns bara 1. (C)

Som du kan se i tidigare inlägg så har han ändrat det!

// Mvh alex.

Permalänk
Medlem

Hej CDON

Jag såg att ni tagit in Miia MTV-32LCHD http://cdon.se/hemelektronik/32_lcd-tv_miia_mtv-32lchd-210580...
Kommer ni även ta in följande TV av Miia http://www.miiastyle.com/ledtv-miiavision-32-white/ ?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Hej Andreas.
Köpte en xbox360-kontroll (varianten med USB-mottagare för PC) från er den 26/3. Fick hem den för att upptäcka att vänster styrspak gnisslar så jag blir tokig.
skapade ett ärende (FC2E0A819E) hos er och fick som svar att jag skulle ta det med "xbox" för att de själva sköter sina returer.

Jag vill dock ha den utbytt av er eftersom den ska räknas som DOA, och vill slippa krångel med att kontakta tillverkare hit och dit, vilket jag nämnde i ett svar i ärendet de 2/4. Jag har fortfarande inte fått något svar.

Kan du kolla upp detta och se till så jag får en returfraktsedel? Jag står inte ut med detta förbannade gnissel när jag spelar burnout paradise.

PM'a mig om du behöver ytterligare information.. men all info borde finnas i ärendet jag nämnde ovan.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Hej CDON

Jag såg att ni tagit in Miia MTV-32LCHD http://cdon.se/hemelektronik/32_lcd-tv_miia_mtv-32lchd-210580...
Kommer ni även ta in följande TV av Miia http://www.miiastyle.com/ledtv-miiavision-32-white/ ?

Hejsan,
Jag kollade med ansvarig och vi kommer tyvärr inte ta in http://www.miiastyle.com/ledtv-miiavision-32-white/
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Nästkommande Sweclockers-rea vill samtliga medlemmar ha följande inkluderat;

*BitFenix Prodigy
*Corsair H100/H100i
*Z77-baserat ITX-moderkort
*240gig SSD alá Intel 520, Samsung 840, etc.
*GTX 680 med 2-slots-kylning

Make it happen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Hej CDON!

Nästkommande Sweclockers-rea vill samtliga medlemmar ha följande inkluderat;

*BitFenix Prodigy
*Corsair H100/H100i
*Z77-baserat ITX-moderkort
*240gig SSD alá Intel 520, Samsung 840, etc.
*GTX 680 med 2-slots-kylning

Make it happen

Samtliga utom jag isåfall.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator