Permalänk
Medlem

Hej Inte, jag måste ge kred verkligen. Vilken service ni har. Snabb leverans, älskar att jag får mitt paket dagen efter om jag hinner beställa innan 17. Jag bryr mig inte om vissa produkter är kanske lite dyrare hos er. Jag betalar gärna mer så länge jag får ingen huvudvärk. Älskar alla sms jag får ifrån er.

Verkligen fortsätt på denna hög nivå. Ni är bäst ifrån ägare till arbetare. Hatten av för er allihopa.

Med vänliga hälsningar

MQ

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Medlem

Om man väljer er kampanj fri montering, det betyder att alla komponenter byggs ihop och testas?

Annat jag undrar är om man även får med originalkartongerna eftersom produkterna då är uppackade?

Permalänk
Medlem

Tänkte höra om ni har möjlighet att ta in Akasa Crypto AK-ITX02BK ?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Om man väljer er kampanj fri montering, det betyder att alla komponenter byggs ihop och testas?

Annat jag undrar är om man även får med originalkartongerna eftersom produkterna då är uppackade?

Detta frågas det om då och då i alla butiks (inet,dustin,webhallenkomplett,osv) trådar.
Och svaret är alltid det samma NEJ du får inte med kartongerna men OM man kontaktar butiken och säger till att man VILL ha med kartonger så fixar dom det.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Detta frågas det om då och då i alla butiks (inet,dustin,webhallenkomplett,osv) trådar.
Och svaret är alltid det samma NEJ du får inte med kartongerna men OM man kontaktar butiken och säger till att man VILL ha med kartonger så fixar dom det.

Jadu, vilket resultat tror du jag skulle fått om jag sökte igenom 400 sidor?

Tack för svaret ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Jadu, vilket resultat tror du jag skulle fått om jag sökte igenom 400 sidor?

Tack för svaret ändå

Om du läser inlägg #12135 så ställs samma fråga och svar ges. Dessutom på denna sida, inte nån av de "400" föregående.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Om du läser inlägg #12135 så ställs samma fråga och svar ges. Dessutom på denna sida, inte nån av de "400" föregående.

Skickades från m.sweclockers.com

Är ett par sidor bakåt och tänk om jag började från sida 1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Jadu, vilket resultat tror du jag skulle fått om jag sökte igenom 400 sidor?

Tack för svaret ändå

Om du sökt på "montering" så hade du fått svar i första träffen.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Inet
Skrivet av Shitpommfrit:

Köpte en Acer W700 ifrån er den 25 November 2013. Först och främst köpte jag denna för att kunna använda på natten, för att inte störa tjejen när hon sover. Åker in till er där ni lovar att den inte är högljudd, får varken testa den innan eller lämna tillbaka om jag inte var nöjd. (Aja, tänkte jag, ni brukar ju kunna gå att lite på). Däremot, har man igång den i 20-30 min och surfar lite så går fläktarna igång på högvarv typ var 15:e sekund. Sedan har den har krånglat som bara den, i början så fungerade inte Wi-fi:n. Åkte in med den till er, men då sa ni till mig att jag skulle installera om den från fabriksinställningarna. Detta fungerade inte direkt för den fungerade fortfarande inte, väntade några dagar p.g.a. att jag hade mycket i skolan och helt plötsligt fungerar den. Dock fortsätter den fungera av och till. Har även problem med ljuddrivrutiner som kraschar varje gång man låser den med låsknappen, så man måste sedan starta om hela plattan. Nu har dock högtalarna gått sönder, det som förut brukade låta imponerande för att vara i en surfplatta låter nu lägre och sämre än små 9 kr in ear hörlurar (Då menar jag utan att ha hörlurarna i huvudet, alltså bara liggandes på bordet eller liknande). Ringer in för att försäkra mig att jag kan få den repererad och inom en godkänd tid, då jag använder den flitigt då det är examensjobbstider... Får då som svar att åka in till er, då det är en till en och en halv veckas rep. tid. Detta tyckte jag var okej, då jag använder skype etc. till exjobbet så var man ju behov av högtalarna. Då man kommer fram så säger dom i affären att det kommer ta minst 2-3 veckor och att det inte går att få tag i en lånedator för den delen heller. Detta var då oacceptabelt så åker då hem istället, för att sedan helt enkelt leva med trasiga högtalare tills exjobbet är slut. Dock tycker jag detta är helt oacceptabelt från er sida. Först att man knappt får någon hjälp, och får åka fram och tillbaka hela tiden. Som student så har man inte riktigt råd att åka 7-8 mil varje gång i onödan. Finns det inget sätt att lösa detta än att vara tvungen att vänta flera veckor? Är ju riktigt trött på denna surfplattan också, så vill ju framförallt få någon ersättningsplatta från något annat märke (Kan tänka mig lägga emellan pengar om det behövs). Varför har ni inte ersättningsdatorer som man kan få låna? Jag menar, lägga ner 5199 i en surfplatta som halvt fungerar och som kräver en massa resor fram och tillbaks samtidigt som man knappt får någon hjälp är riktigt surt. Får ju bättre service på Siba, MediaMarkt eller Elgiganten då dem direkt hade gett mig en ny. (Har haft problem med bärbara datorer förr). Och när man väl testar "Årets Nätbutik 2013" så får man bara dålig service? Ursäkta om jag är lite sur, men detta kommer så olägligt som det verkligen kan...
MVH Andreas

Hej Andreas! Tråkigt att du är missnöjd med din surfplatta från Acer och jag kan förstå din frustration. Hade vi fått ersättningsprodukter från tillverkaren så hade vi självklart bytt ut produkten direkt - med vissa produkter så har vi faktiskt såna avtal och i andra fall gör vi vad vi kan för att få ner väntetiden. Problemet är när det kommer till t ex laptops och surfplattor som ofta har en extern verkstad och där vi "måste" skicka in den för reparation så finns det inte så mycket vi kan göra tyvärr. Det är inte ekonomiskt hållbart för oss att stå för kostnaden själva att byta ut så dyra produkter utan ersättning från tillverkaren. 2-3 veckor är också vad som anses vara normal och rimlig väntetid på vanliga garantiärenden.

För vissa tillverkare och speciella serier så finns det extra försäkringar man kan köpa till där det ingår att servicetekniker kommer ut till dig på plats och har avhjälpt problemet inom 24-48h, men det kostar såklart en hel del extra.

Har du väldigt långt till butiken så kan du alltid skicka in datorn till oss, vi står för frakten båda vägarna när det gäller produkter under garantin. För hjälp med detta eller mer konkret hjälp med ditt ärende så får du gärna kontakta oss direkt på 031-65 27 00 eller info@inet.se. Det här forumet är inte till för att ta upp enskilda ärenden.

Skrivet av foh668:

Inga klagomål eller frågor i detta inlägg.
Vill ge Inet beröm för att ha skickat de tre orders jag beställde slutet på Februari och i början på Mars redan samma dag som beställningen var gjord. Vilket ledde till (tack vare Posten) att jag dagen efter kunde kvittera ut mina paket. Kommer fortsätta göra mina inköp hos er så länge ni har bra priser. Ni förtjänar verkligen mer beröm än vad ni får.

Klagomål och frågor får man gärna ta upp men inte om enskilda ärenden och ordrar det hänvisas till ordinarie kundtjänst för snabbast och bäst hjälp.

Kul att du är nöjd med oss! Trevlig helg!

Skrivet av Dahle86:

Tänkte höra om ni har möjlighet att ta in Akasa Crypto AK-ITX02BK ?

Det har vi tyvärr inte. Vi har kollat på Akasa och ser ut att ha en del trevliga chassin men tyvärr är det inget som vi kommer ta in i dagsläget.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med garanti hos er? Om jag köper en vara köpt hos er av en privatperson och denna vara fortfarande har garanti kvar - gäller denna garanti om den går sönder och jag lämnar in varan hos er?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Om du sökt på "montering" så hade du fått svar i första träffen.

Jaså? När jag sökte på montering fick jag upp detta

Inet.se
(Flersidig tråd 1 2 3 4 5 ... Sista sidan)

Så vilken funktion har jag missat där jag kan gå in direkt på den rätta sidan av 400 sidor på inet när jag söker montering då?

Permalänk

Inet Stockholm/Hötorget

Vill bara ge bästa beröm och högsta betyg till er personal i butiken i Stockholm/Hötorget!
Jag har varit inne några gånger för att känna på några bärbara datorer som jag funderar på att köpa. Varenda gång har dom varit som otroligt trevliga och bemötande. Jag jobbar själv inom serviceyrket sedan 24 år tillbaka och vet hur man ska bemöta sina kunder, så mina krav är riktigt höga kan jag säga. Var jag ska göra mitt köp, ja förmodligen alla mina framtida köp, är därför väldigt enkelt att säga...

Så...tack för allt, vi ses på onsdag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Jaså? När jag sökte på montering fick jag upp detta

Inet.se
(Flersidig tråd 1 2 3 4 5 ... Sista sidan)

Så vilken funktion har jag missat där jag kan gå in direkt på den rätta sidan av 400 sidor på inet när jag söker montering då?

Klicka in på den tråd du vill söka i (i det här fallet inets tråd då det ju gällde deras tjänst) och använd "sök i tråden" som finns uppe till höger ovanför översta inlägget på sidan. Givetvis är det inte säkert att du får det svar du vill ha direkt i första träffen, men i det här fallet hade frågan ställts bara några inlägg tidigare.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Inet
Skrivet av giplet:

Det var väldigt trevligt att ni tog in Cooler Master V-series nätagg, men jag förstår inte hur jag ska tolka lagerstatusen för V700.

Tyvärr är detta ett generellt problem hos er. Massor med varor ligger i listan till försäljning, men det ser inte ut som att man kommer att få någon om man beställer. Jag har inga problem med att vänta några dagar extra på de prylar jag vill ha, men jag vill gärna veta om jag ska vänta tre dagar eller en månad extra.

Hej, såg att jag missat svara dig. Ber om ursäkt för det.

Är tyvärr väldigt lång leveranstid och får räkna med minst en månad :/ Vi uppdaterar produktsidan så fort vi vet mer.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Treant:

Hur fungerar det med garanti hos er? Om jag köper en vara köpt hos er av en privatperson och denna vara fortfarande har garanti kvar - gäller denna garanti om den går sönder och jag lämnar in varan hos er?

Kort svar är att konsumentköpslagen inte längre gäller då du ingått ett avtal med den ursprungliga ägaren och inte oss men så länge det är tillverkargaranti kvar på produkten så gäller detta fortfarande och inget vi bryr oss om. Då är det bara att komma in till oss eller skicka in den så hanterar vi det som vilket case som helst. Vi försöker alltid hjälpa kunder så mycket vi kan.

Skrivet av PainkillerSWE:

Vill bara ge bästa beröm och högsta betyg till er personal i butiken i Stockholm/Hötorget!
Jag har varit inne några gånger för att känna på några bärbara datorer som jag funderar på att köpa. Varenda gång har dom varit som otroligt trevliga och bemötande. Jag jobbar själv inom serviceyrket sedan 24 år tillbaka och vet hur man ska bemöta sina kunder, så mina krav är riktigt höga kan jag säga. Var jag ska göra mitt köp, ja förmodligen alla mina framtida köp, är därför väldigt enkelt att säga...

Så...tack för allt, vi ses på onsdag!

Underbart! Hälsade och gav lite måndagspepp.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

hej inet
köpte ett grafikort begagnat.
ena fläkten på kortet har börjat bli lite trögare och snurrar inte lika bra/snabbt som den andra.
jag undrar då om jag har någon garanti på den?
har ju faktiskt fått kvittot från förra ägaren som köpte kortet i dec2013.

Permalänk
Medlem

När kan ni tänkas plocka hem EK-FC780 GTX WF3 - Acetal+Nickel ?

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Inet
Skrivet av shirra:

hej inet
köpte ett grafikort begagnat.
ena fläkten på kortet har börjat bli lite trögare och snurrar inte lika bra/snabbt som den andra.
jag undrar då om jag har någon garanti på den?
har ju faktiskt fått kvittot från förra ägaren som köpte kortet i dec2013.

Garantin ska fortfarande gälla så bara att felanmäla hos oss och skicka in:

https://www.inet.se/support/OrderList

Skrivet av Swekat:

När kan ni tänkas plocka hem EK-FC780 GTX WF3 - Acetal+Nickel ?

Väntar på besked från inköpsavdelningen - normalt är det 2-3 veckors leveranstid på nya delar från EKWB.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Kommer ni att få in svarta blanka Ducky PBT iso set igen?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Vad gäller angående coilwhine på grafikkort?

Permalänk
Inet
Skrivet av Bakgrund:

Kommer ni att få in svarta blanka Ducky PBT iso set igen?

Kollar upp detta och återkommer!

Skrivet av Psychadaelic:

Vad gäller angående coilwhine på grafikkort?

Antar att du syftar på garanti och då är svaret att det beror helt på från fall till fall tyvärr och finns inget riktigt generellt att säga. Utan att själva felsöka kortet så kan vi inte säga om det är något som går på garanti eller inte.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Bakgrund:

Kommer ni att få in svarta blanka Ducky PBT iso set igen?

Japp, det kommer vi ta in igen. Kommer upp på hemsidan inom kort!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Entusiast

Hej Inet,

Finns det några planer gällande kampanj/prissänkning på Asus PB278Q?

Önskar en fortsatt trevlig helg!
/Patrik

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Hej inet

Jag undrar om det går att köpa fläkt filter till Corsair 900d lösa av er. Eller måste man beställa från utlandet. Försökt att googla på det men hittar inget.

De är magnetiska o man fäster de på chassit. Men magneterna har blivigt dåliga så de fäster inte.

Eller tips på hur man får tag på de skulle uppskattas.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vad vi vet så är 5549kr inget officiellt rekommenderat pris och även om det skulle vara det så är det med tanke på vilka inköpspriser vi har idag inte hållbart då det i princip är en förlustaffär för oss. Vi matchar det priset som andra seriösa aktörer har som i skrivande stund ligger på 5790kr, vilket du ser om du går in på prisjakt.

En månad senare har priset hamnat på 5490:- , det vill säga en sänkning på 300 kr. Är det frågan om ett förmånligare inköpspris från distributör, eller känner ni er nödgade att matcha priset som övriga seriösa aktörer har trots eventuell förlust och risk att behöva plocka fram tiggarskålen?

Permalänk
Inet
Skrivet av Jonssown:

Hej Inet,

Finns det några planer gällande kampanj/prissänkning på Asus PB278Q?

Önskar en fortsatt trevlig helg!
/Patrik

Hej Patrik!

Nej, tyvärr inget som är planerat i dagsläget men håll utkik på hemsidan och följ oss på Facebook för att inte missa kampanjer och erbjudanden!

Skrivet av Gunner357:

Hej inet

Jag undrar om det går att köpa fläkt filter till Corsair 900d lösa av er. Eller måste man beställa från utlandet. Försökt att googla på det men hittar inget.

De är magnetiska o man fäster de på chassit. Men magneterna har blivigt dåliga så de fäster inte.

Eller tips på hur man får tag på de skulle uppskattas.

Gör så att du kontaktar oss direkt på info@inet.se så ska vi kolla om vi kan få tag på det!

Skrivet av DeepBlue:

En månad senare har priset hamnat på 5490:- , det vill säga en sänkning på 300 kr. Är det frågan om ett förmånligare inköpspris från distributör, eller känner ni er nödgade att matcha priset som övriga seriösa aktörer har trots eventuell förlust och risk att behöva plocka fram tiggarskålen?

Hej DeepBlue,

Förstår inte riktigt vad du är ute efter och varför sådan tråkig ton? Vi har inte fått något bättre inköpspris, däremot pendlar inköpspriset en hel del med valutan vilket med marginalerna som är på komponenter slår väldigt mycket. 5490kr är en förlustaffär för oss, kortet kostar 4.403kr exkl moms med dagens valuta, lägg därtill kostnader för hantering, frakt (vi tar inte ut någon fraktkostnad om du beställer kortet) returhantering, personal o.s.v. (så nu har vi avslöjat hela vår enorma marginal). Däremot så är det naturligtvis så att vi måste försöka matcha upp då vi kan och speciellt nu när kortet säljer dåligt och vi har inventering snart behöver vi få ner våra lagernivåer.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Swekat:

När kan ni tänkas plocka hem EK-FC780 GTX WF3 - Acetal+Nickel ?

Upplagt!

http://www.inet.se/produkt/5331202/block-ek-fc780-gtx-wf3-ace...

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skäggig legend

Yo Inet!

Jag har bytt ut min QPAD 5k två gånger (garanti) och ska göra det en tredje, men det står obekräftat på leveransen. Tidsram tills de finns i Hötorget?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Hallå Inet!

Swiftech H320, är det en produkt som ni har möjlighet att plocka in?

Typo
Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Hej DeepBlue,

Förstår inte riktigt vad du är ute efter och varför sådan tråkig ton? Vi har inte fått något bättre inköpspris, däremot pendlar inköpspriset en hel del med valutan vilket med marginalerna som är på komponenter slår väldigt mycket. 5490kr är en förlustaffär för oss, kortet kostar 4.403kr exkl moms med dagens valuta, lägg därtill kostnader för hantering, frakt (vi tar inte ut någon fraktkostnad om du beställer kortet) returhantering, personal o.s.v. (så nu har vi avslöjat hela vår enorma marginal). Däremot så är det naturligtvis så att vi måste försöka matcha upp då vi kan och speciellt nu när kortet säljer dåligt och vi har inventering snart behöver vi få ner våra lagernivåer.

Hej Inet!

Jag tycker jag var ganska rak och tydlig i min frågeställning i mitt tidigare inlägg, vilket du onekligen måste ha snappat upp eftersom ditt svar var väldigt informativt, så vad har jag missat ?

Ber dock om ursäkt utifall att du upplever att jag har "tråkig ton". Möjligt att jag ibland i skrift kan uppfattas som aningen rak och en smula rå i min ironi. Även om det finns en allvarlig grundton så är det mesta skrivet med glimten i ögat

Ser förresten att ni efter påskens begivenheter har justerat priset tillbaka till 5790:- såsom det var tidigare. Sitter här och försöker motivera ett köp hos er framför Dustin eller NetOnNet, vilka båda tar 5490:-. Fraktfritt från samtliga, samt bra erfarenhet från er alla och tillgång till butik i NetOnNet's fall. Antar även eventuella reklamationsärenden hanteras av MSI själva ?