Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bilder på ditt senaste inköp (2014)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Xiaomi Pistons 2, kunde inte låta bli efter rekommendationerna i tråden!

http://i.imgur.com/l4xcgoX.jpg

http://i.imgur.com/u4OS8fz.jpg

eh.... Får man verkligen posta porr här?

Hade lätt köpt de ifall det inte hade varit för att mina öron inte pallar med inear.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Idag kom min Silver-Gröna Z3 med lurar på köpet. Gjorde en unboxing också https://www.youtube.com/watch?v=ARDoLzI7AU0

http://forumbilder.se/DE9KN/z3thumb.jpg

Helt OT men jag dog, gav up, lämnade walkover, kastade in handduken, alltså jag fick gå ifrån datorn och ut på balkongen för att samla mig efter att ha sett din Cardshape review.

5 av 5 stänkare!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Avstängd

Dagens fynd. Fullt fungerande. 50kr

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vad tycker du om dem så här långt?

Dom låter löjligt bra för mitt ändamål - pendla 2h/dag samt promenader etc, det är inte det bästa jag hört men av de earbuds jag haft låter dom faktiskt bäst! Riktigt nöjd, fin bas och klart ljud.

Skrivet av Carlj:

eh.... Får man verkligen posta porr här?

Hade lätt köpt de ifall det inte hade varit för att mina öron inte pallar med inear.

Mina öron är lite so-so med, följde med 5 par buds/gummin man kunde byta dessutom.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leafo:

http://i.imgur.com/uMFjDZ1.jpg

http://i.imgur.com/EWSAQDC.jpg?1

Jag gick så långt att betala 400kr mer för höj och sänkbara armstöd i slutändan.

http://i.imgur.com/kunor8a.jpg

Hade en sådan stol en gång i tiden, den var för att uttrycka det inte så värst bra.
Efter ca 6 mån började gasfjädern sänkas efterhand, men den gick att köra upp igen och stannade där ett tag så det blev först efter nästan ett år man åkte till Jysk för att får ny fjäder eftersom då sjönk den mer eller mindre ner på en minut. Den nya skulle beställas, gick väl ganska snabbt om jag mindes rätt. Men när den sen skulle bytas ut så fick jag inte loss gasfjädern så det slutade med att ett ben gick av, åkte in till Jysk för att klaga. Fick då ett nytt underrede med ben och gasfjäder. Dock när man monterat de nya delarna, vad händer då inte när man sätter sig första gången, jo gasfjädern åkte direkt i bottnen. In till Jysk igen för att lämna tillbaka den väldigt icke bra stolen, fick tillbaka en del av pengarna efter mycket om och men kan ju säga att Jysk inte är förstavalet bland heminredningsbutiker p.g.a. deras hanterande av ärendet och kvalitén på stolen. Men det är ju en i mängden stolen kanske inte tålde 90+?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Helt OT men jag dog, gav up, lämnade walkover, kastade in handduken, alltså jag fick gå ifrån datorn och ut på balkongen för att samla mig efter att ha sett din Cardshape review.

5 av 5 stänkare!

Ha ha, kul att höra

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Hade en sådan stol en gång i tiden, den var för att uttrycka det inte så värst bra.
Efter ca 6 mån började gasfjädern sänkas efterhand, men den gick att köra upp igen och stannade där ett tag så det blev först efter nästan ett år man åkte till Jysk för att får ny fjäder eftersom då sjönk den mer eller mindre ner på en minut. Den nya skulle beställas, gick väl ganska snabbt om jag mindes rätt. Men när den sen skulle bytas ut så fick jag inte loss gasfjädern så det slutade med att ett ben gick av, åkte in till Jysk för att klaga. Fick då ett nytt underrede med ben och gasfjäder. Dock när man monterat de nya delarna, vad händer då inte när man sätter sig första gången, jo gasfjädern åkte direkt i bottnen. In till Jysk igen för att lämna tillbaka den väldigt icke bra stolen, fick tillbaka en del av pengarna efter mycket om och men kan ju säga att Jysk inte är förstavalet bland heminredningsbutiker p.g.a. deras hanterande av ärendet och kvalitén på stolen. Men det är ju en i mängden stolen kanske inte tålde 90+?

Det bästa är om man lyckas hitta en begagnad Kinnarps, på blocket eller whatever. Har man pengar ska man definitivt satsa på en stol som gynnar ryggen, jag har fått erfara det den hårda vägen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Hade en sådan stol en gång i tiden, den var för att uttrycka det inte så värst bra.
Efter ca 6 mån började gasfjädern sänkas efterhand, men den gick att köra upp igen och stannade där ett tag så det blev först efter nästan ett år man åkte till Jysk för att får ny fjäder eftersom då sjönk den mer eller mindre ner på en minut. Den nya skulle beställas, gick väl ganska snabbt om jag mindes rätt. Men när den sen skulle bytas ut så fick jag inte loss gasfjädern så det slutade med att ett ben gick av, åkte in till Jysk för att klaga. Fick då ett nytt underrede med ben och gasfjäder. Dock när man monterat de nya delarna, vad händer då inte när man sätter sig första gången, jo gasfjädern åkte direkt i bottnen. In till Jysk igen för att lämna tillbaka den väldigt icke bra stolen, fick tillbaka en del av pengarna efter mycket om och men kan ju säga att Jysk inte är förstavalet bland heminredningsbutiker p.g.a. deras hanterande av ärendet och kvalitén på stolen. Men det är ju en i mängden stolen kanske inte tålde 90+?

Vikten på personen har ju en betydelse såklart. Jag kunde ha tagit "BILLUM" istället för 500kr, men skulle ha svurit som själva fan över att handstöden inte skulle kunna ändras i höjd. Brorsan hade en BILLUM och den höll ju inte så länge, då vägde han ju också över 120kg. Skulle den dagen komma som du beskriver så är det reklamation direkt, jag orkar inte tjafsa med garanti. Jysk ligger så bra till (Mora) när jag drar ut på resorna varannan vecka så det är inga problem.

Sedan vet jag inte om du hade haft ett sånt jäkla oflyt heller.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av KniFF:

Xiaomi Pistons 2, kunde inte låta bli efter rekommendationerna i tråden!

http://i.imgur.com/l4xcgoX.jpg

http://i.imgur.com/u4OS8fz.jpg

Slog också till.

Däremot har lurarna haft samma status sedan 30 sep. Hur länge tog det för dig att få dom levererade?.

The item (X) left Hong Kong for its destination on 30-Sep-2014

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av Bjebbosten:

Slog också till.

Däremot har lurarna haft samma status sedan 30 sep. Hur länge tog det för dig att få dom levererade?.

The item (X) left Hong Kong for its destination on 30-Sep-2014

Resan från Hongkong till Sverige kan ta allt från 3 dagar till 1,5 månad. Oftast tar det under en vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Idag kom min Silver-Gröna Z3 med lurar på köpet. Gjorde en unboxing också https://www.youtube.com/watch?v=ARDoLzI7AU0

http://forumbilder.se/DE9KN/z3thumb.jpg

100/100 för det fantastisk mjuka ljuset. Har du använt något annat än reflekterat dagsljus? Tycker mig ana ett par softboxar spelas i fönstret.
Eller har du kanske fönster från två motsatta håll?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Slog också till.

Däremot har lurarna haft samma status sedan 30 sep. Hur länge tog det för dig att få dom levererade?.

The item (X) left Hong Kong for its destination on 30-Sep-2014

Jag fick båda mina par inom en vecka.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

100/100 för det fantastisk mjuka ljuset. Har du använt något annat än reflekterat dagsljus? Tycker mig ana ett par softboxar spelas i fönstret.
Eller har du kanske fönster från två motsatta håll?

Skickades från m.sweclockers.com

En softbox står typ till höger och längre till vänster finns ett fönster så det blir en klassisk trepunktare även om det var lite mörkt

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

En softbox står typ till höger och längre till vänster finns ett fönster så det blir en klassisk trepunktare även om det var lite mörkt

Man ser telefonen, och landskapet utanför fönstret är inte totalt överexponerat, då är det fullt tillräckligt ljust. Bättre än vad jag nånsin lyckats med iallafall

(Du får gärna skicka ett PM med mer detaljer om softboxen och dess innehåll, är på jakt efter sådant)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

En bok som jag väntat på väldigt länge!!

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Resan från Hongkong till Sverige kan ta allt från 3 dagar till 1,5 månad. Oftast tar det under en vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Bakgrund:

Jag fick båda mina par inom en vecka.

Okej, så det går från Hongkong direkt till sverige...då förstår jag

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Batman:

Det bästa är om man lyckas hitta en begagnad Kinnarps, på blocket eller whatever. Har man pengar ska man definitivt satsa på en stol som gynnar ryggen, jag har fått erfara det den hårda vägen.

Och om man inte har pengarna bör man spara tills man har

Skrivet av Leafo:

Vikten på personen har ju en betydelse såklart. Jag kunde ha tagit "BILLUM" istället för 500kr, men skulle ha svurit som själva fan över att handstöden inte skulle kunna ändras i höjd. Brorsan hade en BILLUM och den höll ju inte så länge, då vägde han ju också över 120kg. Skulle den dagen komma som du beskriver så är det reklamation direkt, jag orkar inte tjafsa med garanti. Jysk ligger så bra till (Mora) när jag drar ut på resorna varannan vecka så det är inga problem.

Sedan vet jag inte om du hade haft ett sånt jäkla oflyt heller.

Man tycker ju de borde skrivit ut maxvikt i så fall.
Men hoppas din varar längre.

När det är rea är det svårt att låta bli, yes VG10.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd

Var i en butik idag som hade konkursutförsäljning. 75% rabatt på allt.

123kr för hela bunten. Chansade på mycket.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

När det är rea är det svårt att låta bli, yes VG10.
BILD

Är det en Yaxell Mon? Vilken längd på bladet är det?

Visa signatur

Arch | Samsung S20 FE 5G

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rothen:

Är det en Yaxell Mon? Vilken längd på bladet är det?

Ja det är det, 25.5cm blev det, kände att prisskillnaden mellan den och 20cm var väldigt liten. Sen tycker jag 20 som kockkniv är lite i underkant, har sedan innan en G-2 som ju är 20.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Pistolgrepp med Lanc,

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Och om man inte har pengarna bör man spara tills man har

Man tycker ju de borde skrivit ut maxvikt i så fall.
Men hoppas din varar längre.

När det är rea är det svårt att låta bli, yes VG10.
http://www.cleancut.se/images/stories/virtuemart/product/Kock...

Hur är kniven jämfört med andra "highend" knivar om du har några att jämföra med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JimmieSan:

Hur är kniven?
Värd dom 600:-?

Inte fått den än
Huh har de sänkt den ytterligare, jag betalade 995.

Skrivet av JimmieSan:

Hur är kniven jämfört med andra "highend" knivar om du har några att jämföra med.

Återstår att se ska se hur den blir jämfört med Goko med Sandvik 19c27 och G-2

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Inte fått den än
Huh har de sänkt den ytterligare, jag betalade 995.

Återstår att se ska se hur den blir jämfört med Goko med Sandvik 19c27 och G-2

Nej jag kollade på 15cm såg dom hade alla sorter av märket, därav edit på min post.
Ska läsa lite, behöver en ny Santoku, kanske läge o köpa en här

Permalänk
Hedersmedlem

Nytt grafikkort till min data

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Köpte en ny datorväska då den enda datorväskan jag har som passar 17" var en rullväska och det går inte så bra att försöka ta den, plus en till rullväska samtidigt, så det fick bli en ryggväska.

Länk till den på Webhallen där jag köpte den: Targus XL Notebook Backpac 17" - Svart/Blå

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Kass bild, ska föreställa ett stycke poster, signerat av Kevin Smith.

Lite film, steelbook.

Permalänk
Medlem

Pickadolver.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Fick bli ett par Xiaomi Pistons 2. Riktigt nöjd! Och då speciellt sett till summan man betalade för dom. 218 kr, med frakt och allt.
Rekommenderas varmt!
Tack till Bakgrund för tipset!

Fick även bli en tur till ikea i veckan.
2 st vitrinskåp(dom till höger och vänster, hade det i mitten sen innan). Så nu har man äntligen något man kan ställa sina figurer i!
Blev riktigt nöjd med resultatet!
Skåpet heter Detolf för dom som är nyfikna.
Bilder i spoilern!

Dold text
Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR