Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Du råkar inte kolla på priset utan moms? Kostar 2990 nämligen.

Jaha. Fan vad luriga de är..

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Minst 1500kr i rabatt på Z3 eller Z3 compact i Tele2butikerna. Man behöver inte vara kund för att utnyttja erbjudandet. Man kan även lämna in sin gamla mobil och få en extra slant för den. Dock inget krav. Jag skulle få 700kr för min 16 månader gamla xperia ZR totalt 2200kr i rabatt. Summa 3185kr för en Z3 compact, billigast på prisjakt 4130kr på CDON.COM
Plus att man får ett aktivitetsarmband SWR10 på köpet, värde minst 450kr.

Länk till kampanjen.

Får inte ihop ditt belopp. 1500 kr i rabatt + 700 kr = 2200 kr. Z3 Compact 4700 kr. 4700 kr - 2200 kr = 2500 kr. Men du skriver 3185 kr för en Kompakt? Iofs så stämmer det om du inte lämnade in din.

Undrar vad man får för en gammal Iphone 4 i den här dealen!?

Inlägg flyttad, ingen diskussion i fyndtråden.
Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Får inte ihop ditt belopp. 1500 kr i rabatt + 700 kr = 2200 kr. Z3 Compact 4700 kr. 4700 kr - 2200 kr = 2500 kr. Men du skriver 3185 kr för en Kompakt? Iofs så stämmer det om du inte lämnade in din.

Undrar vad man får för en gammal Iphone 4 i den här dealen!?

Räknade inte av summan för min mobil i de 3185. I och med att vi alla får olika mycket pengar för våra mobiler. Så som mest kostar den 3185kr utan inbyten.

Var kanske lite otydlig, satt på jobbet och skulle precis sluta så det blev hastigt skrivit. 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av subonez:

Stort tack till alla som svarat, framförallt att ändra till SEK Men då stämmer det att priserna gått upp en del i alla fall eftersom någon har fått en 4tb för samma peng som en annan fick en 3tb. Stort tack till alla som delade med sig.

EDIT: Såg nu att 3TB är ca 90kr dyrare än 4Tb ?!
Model: RWDBFJK0030HBK-EESN
Regular Price: kr 1,156.00 incl. VAT
Promo Price: kr 867.00 incl. VAT

Model: RWDBACW0040HBK-EESN
Regular Price: kr 1,033.00 incl. VAT
Promo Price: kr 774.75 incl.

Skrivet av kronwalled:

Därför 4TB'n stock ryker på 5 minuter.

Prisförändringen var för inte så många dagar sen (på 4TB), kikat in där då och då den senaste veckan eller två och över en natt hade den gått från 6xx till nuvarande. Antar att det har med kronans kurs att göra, och att det bara är lite sega med att uppdatera.

Skrivet av Basketigge:

Exakt den fick jag också i min som kom häromveckan. Det skumma som jag tyckte var att etiketten var svart som det stod WD på och på den Green disk jag har sedan innan, en 2TB intern, har WD med grön text. Så när jag såg loggan så hoppades jag på en bättre disk än green tills jag googlade på beteckningen, men för det priset ska man ändå inte klaga.

Jämförelsen är mellan 4TB av den gamla My Book modellen och den nya My Book 3TB.
Nya My Book 4TB kostar för närvarande 1139,25 kr.
Anledningen till att den nya modellen är så mycket dyrare kan man fundera på.
Min högst personliga gissning är att det kanske är WD Red diskar i den nya modellen.
Vore skoj om någon kunde bekräfta eller dementera detta.

Vad gäller den svarta etiketten så tippar jag på att det har att göra med att den är "Recertified" och ska på så sätt skilja sig från de "vanliga" diskarna.
Står också "Recertified" nästan längst upp på etiketten.

Sen som information till nyfikna när det gäller priserna som flaxar.
Jag har köpt några stycken av den gamla (RWDBACW0040HBK-EESN) 4TB varianten vid 2 tillfällen.
2014-10-29 var priset 723,10 kr/st.
2015-01-07 var priset 619,80 kr/st.

Samtliga 5 diskar var av modellen WD Green WD40EZRX

Simma lugnt

Permalänk
Medlem
Skrivet av chinobar:

Varit på jakt efter en router i några dagar och fastnade för Asus RT-N66U nu när den halkat ner under 1k i pris. Cdon hade den och och jag såg även av en slump att de även har en kod just nu för 20% rabatt på nätverk och routers. (Kod: xY22dvXW)
792 kr med fraktfritt för den kändes som ett riktigt fynd!

Finns kanske även andra bra priser på redan prissänkta produkter med den där koden, men de har jag inte kollat, det kan ni göra själva här:
http://cdon.se/vinterrea/datorer_%26_tillbeh%C3%B6r/n%C3%A4tverk/

Skickades från m.sweclockers.com

Står 1290:-? Tar man bort 20% av det så hamnar man på 1032:-?

Edit: Efter att ha kollat prisjakt så höjdes den med 300 idag, måste varit efter ditt köp antar jag eftersom jag gick in minuten efter du postat.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ollonborre14:

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=3461747&hbx...

Corsair Vengeance minne - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pin - DDR3 på Misco 411kr frakt 59kr tillkommer

[403:- inkl. frakt om man registrerar sig som swec-medlem (ange "sweclockers1337" i fältet "Kod för personalrabatt"). /moderator]

La en beställning igår men fick mail idag om att minnena är slut och att ordern är borttagen.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Skrivet av 20kr:

La en beställning igår men fick mail idag om att minnena är slut och att ordern är borttagen.

Trist, tror det är likadant med min order då jag inte fått ordernummer. Dåligt

Visa signatur

Bitfenix Neos lila - i5 4690K - Asus Radeon R9 280 DirectCU II 3GB - Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - 850 EVO 250GB - WD Blue 1TB - Crucial Ballistix Sport DDR3 2x4GB - XFX PRO 850W - Samsung SH-224DB - Speedlink Rapax.

Permalänk
Medlem

Myspris, blev en spontanbeställning.
Hoppas den är trevlig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av seal33:

Myspris, blev en spontanbeställning.
Hoppas den är trevlig.

Använder en själv och har gjort i över ett år om jag inte misstar mig, fungerar prima.
Min krånglar dock om man ändrar DPIn snabbt med knapparna på musen, då hänger den sig. Kanske bara är mitt exemplar dock, inget annat att klaga på.
Helt OK mjukvara, integrerat minne i musen så du slipper installera och köra massa lullul för att få det som du vill, etc.

Du lär bli nöjd.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Använder en själv och har gjort i över ett år om jag inte misstar mig, fungerar prima.
Min krånglar dock om man ändrar DPIn snabbt med knapparna på musen, då hänger den sig. Kanske bara är mitt exemplar dock, inget annat att klaga på.
Helt OK mjukvara, integrerat minne i musen så du slipper installera och köra massa lullul för att få det som du vill, etc.

Du lär bli nöjd.

Hade samma på min NAOS 7000 och hann byta ut den innan jag märkte att det fanns en lösning, så nu ligger den i hyllan som en reserv.

Lösningen finns här. Det ska inte vara några svårigheter, har själv inte gjort det då den står som reserv än så länge som sagt.

Visa signatur

Jag har en dator, den duger väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Minst 1500kr i rabatt på Z3 eller Z3 compact i Tele2butikerna. Man behöver inte vara kund för att utnyttja erbjudandet. Man kan även lämna in sin gamla mobil och få en extra slant för den. Dock inget krav. Jag skulle få 700kr för min 16 månader gamla xperia ZR totalt 2200kr i rabatt. Summa 3185kr för en Z3 compact, billigast på prisjakt 4130kr på CDON.COM
Plus att man får ett aktivitetsarmband SWR10 på köpet, värde minst 450kr.

Länk till kampanjen.

Klart intressant, har funderat på att plocka upp en Z3 Compact.

Du råkar inte veta huruvida erbjudandet gäller alla färgvarianter eller ej? Vill specifikt ha den svarta varianten.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Någon som har koden till gta5 på gmg som postades igår men togs bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Am86:

Någon som har koden till gta5 på gmg som postades igår men togs bort?

SAVE23-PEROFF-MOSANT

Permalänk
Entusiast
Skrivet av appmas:

Hade samma på min NAOS 7000 och hann byta ut den innan jag märkte att det fanns en lösning, så nu ligger den i hyllan som en reserv.

Lösningen finns här. Det ska inte vara några svårigheter, har själv inte gjort det då den står som reserv än så länge som sagt.

Tack & bock!

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av jh8001:

SAVE23-PEROFF-MOSANT

Vilket format var det till? Hittar inte posten när jag går back minst 2 sidor.. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Vilket format var det till? Hittar inte posten när jag går back minst 2 sidor.. :/

Posten är bort tagen om du läste mitt inlägg.

http://www.greenmangaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jh8001:

SAVE23-PEROFF-MOSANT

Tack och bock!

Permalänk
Medlem

Noctua NF-A14 iPPC-2000 140mm för 89:-, säljs annars för ca 300:- alltså ca 70% rabatt.

https://www.komplett.se/noctua-nf-a1...mm-flkt/816903

Tackar för tipset!

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi - XFX ProSeries 750W - MSI Z87 MPOWER - 4770K -Cooler Master Hyper 212 Evo - G.Skill Ares 16GB - Gigabyte GTX 760 Windforce 3x - Crucial M500 240GB
Lurrig; Pro-Ject Head Box ll - NuForce uDAC 2 - AKG K601

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna? Är på jakt efter en ny mus och har tidigare kikat på en steelseries rival men tycker närmare 500:- är lite blödigt för mitt användande. Känns inte som denna kan vara mycket sämre trots halva priset

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Consone:

Vad tror ni om denna? Är på jakt efter en ny mus och har tidigare kikat på en steelseries rival men tycker närmare 500:- är lite blödigt för mitt användande. Känns inte som denna kan vara mycket sämre trots halva priset

Den är toppen, inga klagomål mer än det tidigare nämnt i tråden. Du lär bli helnöjd. Själv har jag haft min i 1-2 år, helnöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Den är toppen, inga klagomål mer än det tidigare nämnt i tråden. Du lär bli helnöjd. Själv har jag haft min i 1-2 år, helnöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt, får nog bli att slänga iväg en beställning! Hur funkar den tillsammans med en hård musmatta, är en i tyg att föredra?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Consone:

Härligt, får nog bli att slänga iväg en beställning! Hur funkar den tillsammans med en hård musmatta, är en i tyg att föredra?

Jag har inte testat någon hård musmatta mer än Mionix egna som fått skitdålig kritik, med den mattan fungerade det skitdåligt.
Jag har dock kört med en Steelseries Qck+ och nu en Qck, fungerar hur bra som helst, så jag skulle rekommendera tyg.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkebuzer:

Kunde inte motstå utan beställde också en. Den ligger dock fortfarande på posten och väntar på att bli hämtad av mig
Läste att någon annan trodde en enhet var DOA, men tydligen måste man ha nätsladden i vid första uppstart. Kanske trivialt, men värt att prova om du inte redan gjort det.

Skrivet av bourne94:

Aah, det var ju rätt schysst pris för en soppas dator så det kan jag förstå Men hoppas du får en bättre än den jag fick då
jaoo, läste också det (när man googla runt som en tok), men hade allt det i från början men det hjälpte inte alls vilket var konstigt tycker jag, inte ett enda livstecken

Men är inskickad till komplett nu, hoppas på snabb respons från dom nu bara

Skrivet av Olegh:

Min Miix 3 transporteras fortfarande. En grej som skulle kunna vara en dealbreaker: Kan den laddas via micro-usb porten? Med tanke på att den har ganska kort batteritid skulle det vara riktigt sugigt om man ska behöva släpa på en nätadapter.

Då det totalt saknas reviews på nätet skulle det vara nice om någon av er ville skriva en :).

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Jag har inte testat någon hård musmatta mer än Mionix egna som fått skitdålig kritik, med den mattan fungerade det skitdåligt.
Jag har dock kört med en Steelseries Qck+ och nu en Qck, fungerar hur bra som helst, så jag skulle rekommendera tyg.

Det lät ju inget vidare.. Får bli att beställa en sån också då! Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

XFX Radeon R9 295X2 8GB GDDR5 6.995:- på Komplett ! för den som vill ha något annorlunda .....
https://www.komplett.se/xfx-radeon-r9-295x2-8gb-gddr5/814511

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Consone:

Härligt, får nog bli att slänga iväg en beställning! Hur funkar den tillsammans med en hård musmatta, är en i tyg att föredra?

Beställde en Mionix mus tidigare i år, kommer inte ihåg exakt modell, Naos 7000 eller 8000 skulle jag gissa på. Fungerade skit på min musmatta (dock är den gjord av glas), frågade deras support som kort och gott svarade att den hade lite problem med vissa underlag (kommer inte ihåg om de specificerade exakt vilka). Om du var helt insnöad på Rival så finns ju den för 449 kr hos cdon, men de har även en 20% rabattkod så det landar väl runt 360 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Beställde en Mionix mus tidigare i år, kommer inte ihåg exakt modell, Naos 7000 eller 8000 skulle jag gissa på. Fungerade skit på min musmatta (dock är den gjord av glas), frågade deras support som kort och gott svarade att den hade lite problem med vissa underlag (kommer inte ihåg om de specificerade exakt vilka). Om du var helt insnöad på Rival så finns ju den för 449 kr hos cdon, men de har även en 20% rabattkod så det landar väl runt 360 kr.

Helt insnöad vill jag knappast påstå att jag var, det var bara det att man hört mycket gott om den. Det fick i slutänden bli en mionix efter några recensioner på youtube, beställde även en steelseries qck musmatta. Lär nog bli en enorm förbättring mot den mus jag sitter med idag, en billig trådlös utan sidoknappar.

Permalänk
Medlem

Fan vad fet Mercan var, överklockar den bra? Rätt ovanligt med LED-strålkastare i den prisklassen förresten, så det får väl anses som en bonus.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Fan vad fet Mercan var, överklockar den bra? Rätt ovanligt med LED-strålkastare i den prisklassen förresten, så det får väl anses som en bonus.

Varit på glöggen nu igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Varit på glöggen nu igen?

Inte alls!

http://www.netonnet.se/art/veckans-klipp/others-mercedesml350...

Visa signatur

My arms, your hearse