Apple prissätter Watch – 100 000 kronor och uppåt för lyxmodellen

Permalänk
Medlem

Detta är ju sjukt! hur bra fungerar batteriet efter att par år? ehhhhhh asså detta är ett skämt. Skulle ALDRIG lägga pengar på en sån klocka haha , köp en Rolex eller dyl istället den tappar iaf inte värde.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Folk förstår tydligen inte att marknaden för Apple's 100K-klocka inte är för oss dödliga, utan andra delar av världen där guld och status är #1

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Två gold edition tack. Kan ju vara bra att ha en till om den ena skulle bli smutsig.

Fan, jag som trodde du skulle vaska en.

https://www.youtube.com/watch?v=uhEpMJ3n_wU

Visa signatur

Games!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leopardkungens:

Nya klockor tappar också i värde, finns inte många som blir dyrare. Sedan finns det såklart vissa märken som håller priserna bättre än andra. Din IWC till exempel är garanterat mindre värdefull nu än den köptes i butik för. Sedan är jag väldigt tveksam till ditt påstående, den dag du säljer din klocka kan du påstå att du tjänat si och så mycket, till dess är den värd det du betalade för. Saker är bara värda det folk vill betala för dem. 5000:- kan den bara gått upp om du köpte den billigt men som sagt så har den inte ökat i värde tills du sålt den.

Det är ju inte helt sant. I takt med hur värdet på ädelmetaller och ädelstenar förändras så påverka detta givetvis värde på klockorna både upp och ner.

Kollar jag däremot runt så här som hastigast på nätet hos olika återförsäljare som säljer samma IWC-modell som jag har så ligger den idagsläget ca 5000 kr högre i pris än vad jag gav för min för knappt ett år sedan. Det betyder självklart inte att jag kommer få 5000 kr mer för klockan ifall jag skulle sälja den idag men indikerar ändå att värdet på just min modell inte har sjunkit.

Permalänk
Medlem

Helt sjuka priser. Nej tack Apple!

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Två gold edition tack. Kan ju vara bra att ha en till om den ena skulle bli smutsig.

Ingen risk att man blir smutsig om händerna när man har så mycket pengar.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Avstängd

Är klockan gjord i Guld kan man mycket väl gå plus på att köpa en relativt till fiat om ett par år.

Annars så förstår jag inte varför någon vill ha en klocka man måste ladda hela tiden när det finns vanliga klockor redan

Permalänk
Medlem

Rolex krona eller ett äpple på armen för samma peng... ett tufft val

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Är det första april idag redan

Skulle inte ge en spänn för dom i metall, och den i guld, tja tvivlar på att guldvärdet i dessa är så högt.

Rent trams är vad det är!

Skrivet av EyeNEye:

Folk förstår tydligen inte att marknaden för Apple's 100K-klocka inte är för oss dödliga, utan andra delar av världen där guld och status är #1

Guld i sig själv har status, men ser ingen som helst status med en pryl det står Apple på mer än alla andra tillverkare av elektronik.
Om denna modell är i massivt guld rak igenom bör värdet vara ca 15000-20000:- kanske.
Skaffar man guldklockan för 100K är man inte frisk i huvudet!

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

100k för en leksak... Hoppas att det inte finns en enda vettig rik människa som slösar pengar på det här skräpet.

OMFG! Det är lyxvarianten i rent guld som kostar 100k+.

Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Rolex krona eller ett äpple på armen för samma peng... ett tufft val

Exakt! De som kan sina klockor skulle aldrig komma på tanken... Känner att jag knappt skulle kunna bära Apple klockan... Inte ens om jag fick 100.000:-

Nä jag skulle nog tråna efter en rolex sea-dweller 4000 för de slantarna och få lite över 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Priset börjar 349 amerikanska dollar för ”Apple Watch Sport” medan mellanmodellen ”Apple Watch” börjar på 549 dollar. Därtill kommer en begränsad utgåva i 18 karats guld som börjar på 10 000 dollar, den kommer bara att säljas i några utvalda av Apples egna butiker.

Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Inte för att vara sån men Moto 360 är ju hiskeligt ful, bara snygg på bild där man ser den rakt framifrån så bara skärmen synns. Från sidan på en handled är det ingen vacker syn. Fästena till armbanden alldeles för lågt, vilket gör att den ser riktigt tjock ut (föreställ dig en hockeypuck fastklistrad på handleden). LG ser ju bara ut som en billigt kinaklocka som man kan köpa på närmsta turistbutik....

Obs, Apple Watch faller mig inte riktigt i smaken för den delen heller, den är fortfarande för tjock men den är forfarande mer väldesignad än ovanstående. Smaken som baken, men jag tror att folk med ett intresse för klockor kommer att attraheras utav Apples klocka i en högre grad.

Jo, håller med om moto 360 inte är helt perfekt. Men formen är ju rätt:)

Tycker LG watch R är helt okej (vist ser mer ut som en sportklocka), men sen har jag ju något liknande själv runt armen (men är mer dum då, bara tidtagning och minne).

Poängen är att alla tycker om olika klockor, appel gör rätt stor miss att bara släppa den i en design (mitt tycke i alla fall).

Vid jag sett på androidsidan, så är det rätt ljummet mottagande för fyrkantiga klockor över lag. Vist är inget stort intresse för en smart klocka, men verkar som massan vil ha något som är likt vanlig klocka (även jag, men kan ju tumma lite på det för att få in ett större batteri eller lite större display än normal klocka).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Ingen risk att man blir smutsig om händerna när man har så mycket pengar.

Vunnit på lotto

Hur som hade varit nått att gå till jobbet med en appel klocka i guld för 100k (jobbar inom industrin och man blir fort svart om händerna ):D Dessutom kör man fräsar och svarvar (svetsning också), hm varm spåna på fel ställe

Hade varit underhållande att se arbetskompisarnas min, när jag gå runt i den skitiga miljön med den klockan:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

För så mycket pengar så hade jag köpt en riktig lyxklocka i stället.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allsop:

OMFG! Det är lyxvarianten i rent guld som kostar 100k+.

Är medveten om det, det är helt omöjligt att guldet på klockan är värt 90000, fortfarande ett extremt överpris det vill säga.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig köpa en smart-phone för 100 lax.

Varför köpa en gimpad smart-phone med ett läderband på för 100 lax?

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Inte för att vara sån men Moto 360 är ju hiskeligt ful, bara snygg på bild där man ser den rakt framifrån så bara skärmen synns. Från sidan på en handled är det ingen vacker syn. Fästena till armbanden alldeles för lågt, vilket gör att den ser riktigt tjock ut (föreställ dig en hockeypuck fastklistrad på handleden)

I så fall är de flesta herrklockor en hockeypuck. Efter lite jämförelse så kan jag konstatera att min Tissot PRC-200 ser ungefär lika stor och tjock ut på min handled, då kan vi också ha i åtanke att jag har den tunnare icke mekaniska varianten av Tissot-klockan jag innehar. Många reagerade dessutom på att Moto 360n var mindre än de trott första gången de såg den (importerade, så den var rätt ovanlig här i Sverige då).

Moto360: 11,5 mm tjock, 46mm diameter
PRC-200: 12mm tjock 42mm diameter

Nåja, smaken är som baken men att påstå att den är som en hockeypuck fastklistrad på armen är en ordentlig överdrift.

Skrivet av NybbTronio:

Nu verkar Apple ha snubblat ordentligt på några nollor!
Var ordvitsarna med mening eller?

Inser att jag skulle kunna hävda att jag är en bra ordvitsare men det där märkte jag inte fören du påpekade det

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Vunnit på lotto

Hur som hade varit nått att gå till jobbet med en appel klocka i guld för 100k (jobbar inom industrin och man blir fort svart om händerna ):D Dessutom kör man fräsar och svarvar (svetsning också), hm varm spåna på fel ställe

Hade varit underhållande att se arbetskompisarnas min, när jag gå runt i den skitiga miljön med den klockan:)

Nej ingen risk att jag vunnit på lotto, då hade jag haft betydligt dyrare grejjor en dom som är under sign.
Skulle man nu ha haft en sån klocka så hade folk säkert skrikit billig kopia ändå. Räcker med att jag haft en billig Rolex kopia en gång i tiden.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Sötast

Hade inte den typ 4-6 H batteritid eller nåt? XD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Feeku:

Smaken som baken, men jag tror att folk med ett intresse för klockor kommer att attraheras utav Apples klocka i en högre grad.

Det tror inte jag. Jag tror att det är precis tvärtom att de som normalt sett inte är intresserade av klockor (mekaniska ur) kommer att vara intresserade av en Apples klocka.

De som är intresserade av klockor har redan avfärdat alla smartwatches som en tramsig gimmick som de aldrig skulle bära även om de så fick en gratis.

Permalänk
Medlem

Den är ju i guld, men ja, överprisat säkerligen. Om man nu vill ha en "fancy" klocka med äkta guld varför inte bara en vanlig? Denna kommer man behöva byta ut ganska snabbt, fast det skiter väl miljonärerna som kommer köpa denna i, dom torkar väl sig redan i arslet med tusendollars sedlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Kommer aldrig köpa en smart-phone för 100 lax.

Varför köpa en gimpad smart-phone med ett läderband på för 100 lax?

Men snälla vad folk stör sig på detta Det är väl inte speciellt svårt att förstå att detta inte är en klocka för gemene man.

Brukar störa mig på folk som påstår att man köper Apples prylar bara för att det skulle vara "status"...men i detta fall är det ju faktiskt precis vad det handlar om. Knappast någon som lägger sin livs besparing på denna utan sannolikt är det en relativ struntsumma för de flesta som är villiga att betala så här mycket för en smartwatch i guld.

Det kommer sticka i ögonen på många oavsett om man tycker den är snygg eller inte...

Permalänk
Medlem

Skulle vara beredd att lägga en 5k på en riktigt bra smartwatch. Men då kräver jag 2 veckors batteritid och att företaget förbinder sig att släppa uppdateringar i minst 5 år.

Edit:
Hade aldrig vågat gå runt med en klocka för 100k på stan... Snacka om stöldrisk.

Permalänk
Medlem

Hahahahhahaha det är ju inte ens första aprill ännu. För det priset får man ju en riktig high-end rolex för bövelen och de har ju batteritid på flera månader och mycket bättre funktioner än nån sketen appklocka.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Har de räknat som Margareta Sandstedt här eller? Löjliga priser då inget på klockorna kan vara värt så mycket pengar, de är inte precis ihopsatta för hand i Schweiz...

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paontuus:

Löjligt dyrt, köper hellre en android klocka ist.

Knappast, ca 3700 kr är inte dyrt för en Apple Watch, utan det var en rätt väntad nivå.

Skrivet av phoenixdisciple:

Haha, detta skämt var nästan lika bra som deras nya Macbook!

Snarare du som inte kan se att Apple med sin nya Macbook just ökade försprånget till andra tillverakre av laptops ännu mer än de tidigare hade.

Skrivet av Bakgrund:

100k för en leksak... Hoppas att det inte finns en enda vettig rik människa som slösar pengar på det här skräpet.

Det är ingen leksak.

Skrivet av Marcusk:

Och om man har köpt billigaste klockan med sportbandet i gummi och senare kommer på att man hellre vill ha ett metall-länkarmband kostar det 4500kr för lite extra metall! Jämfört med valfritt armbandsur för någon hundring som kommer med i princip samma sak.

Nej, det okostar inte 4500 kr extra, utan det enda som kostar är ett nytt armband som börjar på några hundringar och uppåt.

Skrivet av H_Bozz:

Såklart, med trippla övervakningskameror över bandet där bladguldet ska appliceras.

Vilket bladguld menar du?
Du har totalt missa att Apple Watch Edition är gjort från en hel 18 karats guldtacka? Så det är inget "bladguld", och det är därför dens pris skjuter i höjden då hela höljet är gjort av guld, vilket har slipats/polerats ut.
https://www.youtube.com/watch?v=dDAP9OWtQro

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Över 100 000 för en Apple klocka? Har den livstids garanti eller endast två år?

Två år? Appleprodukter brukar komma med ett år

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Hahahahhahaha det är ju inte ens första aprill ännu. För det priset får man ju en riktig high-end rolex för bövelen och de har ju batteritid på flera månader och mycket bättre funktioner än nån sketen appklocka.

Har Rolex gjort ett quartzur för 100k?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv

Helt rimligt !