Apple prissätter Watch – 100 000 kronor och uppåt för lyxmodellen

Permalänk
Melding Plague

Apple prissätter Watch – 100 000 kronor och uppåt för lyxmodellen

Den som vill pryda armleden med Apple Watch får vara beredd att punga upp med en rejäl slant. Instegsmodellen börjar på 3 700 kronor och boetterna av guld intar Rolex-territorium.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Tja... Apples produkter har ju aldrig precis varit så värst billiga. ...men börjar det inte bli lite löjligt nu?

Permalänk
Medlem

Finns säkert någon rik individ som sitter med sedelbuntar i fickorna och letar efter en ny klocka som laddar ur innan dagens slut! Då har hen nu kanske funnit det den letade efter

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tycker dom inte är snygga för fem öre. Men lär ju sälja för det står apple på:)

Motorola och LG vet hur en klocka ser ut i alla fall.

Dold text
Dold text

Detta ryckte av appels klocka, var betydligt snyggare:

Dold text
Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Grymt ful :/

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Två gold edition tack. Kan ju vara bra att ha en till om den ena skulle bli smutsig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Den ser ju inte klok ut. Jag tar en Patek Philippe vilken dag som helst över denna.

Permalänk
Medlem

100,000 för en klocka som måste laddas dagligen, jo såatteh..

Visa signatur

MacBook Pro Retina 2013:
2,8 GHz (3,3 GHz) Dual-Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3L
256 GB PCIe-baserad flashlagring

Permalänk
Medlem

Löjligt dyrt, köper hellre en android klocka ist.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Vart är alternativet för att helt enkelt inte vara intresserad av klocka alls?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Testpilot

Haha, detta skämt var nästan lika bra som deras nya Macbook!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Nej... Visst, det är Apple men nu har någon räknat fel...

Permalänk

Det var mig inte en billig klocka, jeez.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem

Gillar tanken att de skapar en dyr lyxvariant. Nackdelen är dock att "väldigt få" kommer vilja lägga en större summa på en teknisk pryl i guld som kommer vara föråldrad redan de närmsta åren. Min budget för "vanligt ur" hade definitivt överstigit den för smartklocka om ett köp av klocka vore aktuellt. Huvudsakligen för att en "vanlig klocka" inte går ur tiden lika fort.

Nåja, skulle gissa på att den dyraste klockan är något av ett PR-trick, speciellt med tanke på hoppet från 10-12k till 100k. Helt enkelt en modell som det kommer gafflas om de närmsta dagarna och något som ev. kan få en och annan kändis att lämna Breitling-uret hemma.

Permalänk
Medlem

höll på att spotta ut drickan över hela skärmen, va i helv*

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Över 100 000 för en Apple klocka? Har den livstids garanti eller endast två år?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

100k för en leksak... Hoppas att det inte finns en enda vettig rik människa som slösar pengar på det här skräpet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Fine att lägga ordentligt med pengar på en "riktig" klocka, där står sig värdet lite.
Men 100k på en 1a-generationens smartklocka... njaaaa

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Rikemansbarn i Hollywood tycker nog inte så

Skrivet av Paontuus:

Löjligt dyrt, köper hellre en android klocka ist.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Kan inte prissätta en Iwatch som en vanlig klocka, den här klockan kommer vara outdated om ett år. Det kommer inte en vanlig klocka.

Permalänk
Medlem

Undra om 100k-modellen byggs i Foxconn.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag tycker dom inte är snygga för fem öre. Men lär ju sälja för det står apple på:)

Motorola och LG vet hur en klocka ser ut i alla fall.

Detta ryckte av appels klocka, var betydligt snyggare:

Inte för att vara sån men Moto 360 är ju hiskeligt ful, bara snygg på bild där man ser den rakt framifrån så bara skärmen synns. Från sidan på en handled är det ingen vacker syn. Fästena till armbanden alldeles för lågt, vilket gör att den ser riktigt tjock ut (föreställ dig en hockeypuck fastklistrad på handleden). LG ser ju bara ut som en billigt kinaklocka som man kan köpa på närmsta turistbutik....

Obs, Apple Watch faller mig inte riktigt i smaken för den delen heller, den är fortfarande för tjock men den är forfarande mer väldesignad än ovanstående. Smaken som baken, men jag tror att folk med ett intresse för klockor kommer att attraheras utav Apples klocka i en högre grad.

Permalänk
Medlem

Tror nog att 100.000:-klockan köps av folk som dricksar den summan efter en kväll på krogen.

Permalänk
Avstängd

Sanningen bakom Apple guldklockan är precis som varför vissa köper
en bil för flera hundratusen istället för bara ett hundratusen; status.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av Icte:

Över 100 000 för en Apple klocka? Har den livstids garanti eller endast två år?

Gissningsvis 2 års garanti och sen är det dags att slänga den för det inte går att byta ut batteriet som är helt slutkört vid det laget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

100k för en leksak... Hoppas att det inte finns en enda vettig rik människa som slösar pengar på det här skräpet.

Nån kommer köpa skiten bara för att den kostar 100k.

Permalänk
Medlem

Och om man har köpt billigaste klockan med sportbandet i gummi och senare kommer på att man hellre vill ha ett metall-länkarmband kostar det 4500kr för lite extra metall! Jämfört med valfritt armbandsur för någon hundring som kommer med i princip samma sak.

Permalänk

Det där kan nog vara det vackraste jag sett i hela mitt liv. Blir en till mig och en till tjejen.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RasmusC:

Finns säkert någon rik individ som sitter med sedelbuntar i fickorna och letar efter en ny klocka som laddar ur innan dagens slut! Då har hen nu kanske funnit det den letade efter

Det ända säkra är att det måste vara ett hen som köper den.

Permalänk

Nu verkar Apple ha snubblat ordentligt på några nollor!

Skrivet av Massy:

En "vanlig klocka" går inte ur tiden lika fort.

Var ordvitsarna med mening eller?