BF3 förstörs av fuskare, vad gör EA/Dice?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobbbin:

Jag vet inte om jag bara haft tur, men jag har ~60h playtime och aldrig misstänkt någon för fusk. Är jag ensam om detta?
Känns inte som att det är så vanligt som man tror när man läser trådar som denna.

Skönt för dig men 1/10 riktigt bra spelare du möter är säkert fuskare. Ibland när någon kommer runt ett hörn och knäpper dig så var det för han visste att du var där och inte för att han stötte på dig av en slump och var snabbare på avtryckaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Skönt för dig men 1/10 riktigt bra spelare du möter är säkert fuskare. Ibland när någon kommer runt ett hörn och knäpper dig så var det för han visste att du var där och inte för att han stötte på dig av en slump och var snabbare på avtryckaren.

Just det där med att runda ett hörn och mötas av ett perfekt skott händer ofta flr mig. Hur tusan undviker man sådana? Spelar mest på webhallens servrar som borde vara hyfsat säkra.. eller har jag missat något nu.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det ett eskalerande problem, fusken lär inte bli färre, sämre å heller inte lättare att upptäcka.

Det finns väl egentligen bara 3 saker att göra.

1. Spela vidare bli ägd av fuskare å acceptera det
2. Skaffa egen server å banna misstänkta fuskare som i sin tur leder till mer än en felbanning garanterat.
3. Lägga ner allt vad MP heter å bara köra singel å ja kanske coop. Visst fuskare finns i coop också men då spelar dom då inte mot dig i alla fall.

Jag har valt 3 tills vidare, känns faktiskt rätt skönt att slippa bli arg å upphetsad av dessa intelligensbefriade idioter som bara älskar att förstöra för andra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Fan vad rätt. Folk som ska skriva noob och retard till höger och vänster hela tiden är 10år mentalt och 100 gånger värre än fuskare.

Har fått tillbaka accet och dom medgav att det var deras fel. fick en gratis nollställning av mitt account, när dom tog bort bannen. lite surt.

Permalänk
Medlem

Har slutat spela iom det konstanta fuskandet. det tog mig ca 30 timmar att tröttna på att bli dödad med kniv när fienden står på andra sidan banan, bli dödad iom att fienden har konstant koll på var man befinner sig iom autoaim osv. Trist att fuskarna verkar få hålla sig

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av cracko:

Skönt för dig men 1/10 riktigt bra spelare du möter är säkert fuskare. Ibland när någon kommer runt ett hörn och knäpper dig så var det för han visste att du var där och inte för att han stötte på dig av en slump och var snabbare på avtryckaren.

Det där har hänt mig flera gånger på webhallen servers. Svårt och veta men ibland känns det som att de är sjukt snabba och jag har spelat FPS och BF ganska länge så brukar vara rätt bra men man undrar ibland faktist. Svårt att bevisa nått dock.

Får hoppas att de gör punkbuster bättre och PERM bannar alla fuskare , dvs HELA ORGIN kontot med alla spel!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Just det där med att runda ett hörn och mötas av ett perfekt skott händer ofta flr mig. Hur tusan undviker man sådana? Spelar mest på webhallens servrar som borde vara hyfsat säkra.. eller har jag missat något nu.

Det gör jag hela tiden. Så sjukt lätt när man möter noobs som steppar järnet (steppar=springer, avslöjar sig av ljudet)
Lyssnar du på spelet så har du i princip WH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Det gör jag hela tiden. Så sjukt lätt när man möter noobs som steppar järnet (steppar=springer, avslöjar sig av ljudet)
Lyssnar du på spelet så har du i princip WH.

hehe, gör samma sak men har inte tänkt på ljudet av spring. tack för tipset.
dock så är det väldigt irreterande när +20 kill/0 spelare dödar en gång på gång på sånt sätt. då vaknar misstankar om autoaim upp enkelt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Att skicka några snabba bul genom en fiende när de kliver runt ett hörn är inga större problem. Vissa (jag) brukar börja elda innan man kliver runt ett hörn där man vet att någon står / brukar stå. Sen får du även lägga till diverse fördröjningar (du <-> server <-> fiende). Vissa är väldigt uppenbart fuskare, sådanna som dödar innan rundan startar tex. Sen har vi de som dödar på ett skott oavsett vapen / träffyta, dessa är ju lätta att se.
Men att anklaga alla, som råkar vara bättre än Dig, för fusk är nästan värre än att fuska.

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Permalänk

Visst är det surt med fuskare men jag upplever ändå att det är väldigt sällan man råkar ut för det. På sin höjd en till två gånger var femtionde runda. Det är bara byta server direkt och lira vidare, men visst hade det varit skönt om dice/ea kunde få pb fungera effektivare.

Permalänk
Administrativ avgift

Eh ta det med en nypa salt låt dom döda på byt server eller gör något annat.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Fan vad rätt. Folk som ska skriva noob och retard till höger och vänster hela tiden är 10år mentalt och 100 gånger värre än fuskare.

Tål inte sånt heller, skriver någon noob hit eller noob dit i mitt lag så teamkillar jag honom direkt utan att tänka efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

BF3 förstörs av fuskare, vad gör EA/Dice?

inte ett skit eller?
är det nån som vet exakt vad dom gör?

jag har inte spelat BF3 på flera veckor tack vare allt fusk.
har dårarna slutat med aimbot eller är dom kvar på ex webbhallens servrar?

Jo, dom tjänar lite pengar på det då det sälj fler nycklar Finns ju ingen anledning att lyssna på någon som redan betalat för spelet. Pengar är ju redan på kontot. Är nog väldigt få som undviket att köpa ett spel pga hackers. Dom finns ju alltid där oavsett spel.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toerman:

Att skicka några snabba bul genom en fiende när de kliver runt ett hörn är inga större problem. Vissa (jag) brukar börja elda innan man kliver runt ett hörn där man vet att någon står / brukar stå. Sen får du även lägga till diverse fördröjningar (du <-> server <-> fiende). Vissa är väldigt uppenbart fuskare, sådanna som dödar innan rundan startar tex. Sen har vi de som dödar på ett skott oavsett vapen / träffyta, dessa är ju lätta att se.
Men att anklaga alla, som råkar vara bättre än Dig, för fusk är nästan värre än att fuska.

Att skicka några enkla skott mot ställen som fienden brukar hänga kring är nog en regel för många. De uppenbara fuskarna brukar hela omgången vända sig emot - tex de som står med kniv och tar död på alla. Och att anklaga folk för fusk är onödigt, vad ska det leda till?

Vad tycker du om den här killens påstående? Jag delar personens tankebanor om fuskar som bara gör det lite grann.

Hittade youtube länken i denna tråd http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

En ny snutt på dessa mästerkockar
Everyday we run into one. Även om vi inte ser det.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Skönt för dig men 1/10 riktigt bra spelare du möter är säkert fuskare. Ibland när någon kommer runt ett hörn och knäpper dig så var det för han visste att du var där och inte för att han stötte på dig av en slump och var snabbare på avtryckaren.

Bestäm er, ska ni ha fuskare eller vill ni att Origin ska övervaka era filer?
Att ta bort fuskare kommer vara väldigt svårt utan övervakning eller en skann över datorn.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Att skicka några enkla skott mot ställen som fienden brukar hänga kring är nog en regel för många. De uppenbara fuskarna brukar hela omgången vända sig emot - tex de som står med kniv och tar död på alla. Och att anklaga folk för fusk är onödigt, vad ska det leda till?

Vad tycker du om den här killens påstående? Jag delar personens tankebanor om fuskar som bara gör det lite grann.
http://www.youtube.com/watch?v=OSvQ5yqnc6c&feature=related

Hittade youtube länken i denna tråd http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Javisst. Där är det ju uppenbart att han fuskar, om Du tittar noga. Dock finns det riktigt bra spelare med sinnes reaktionsförmåga och riktigt bra koll på kartorna så bara för att någon kastar sig runt ett hörn och har ihjäl 3-4 pers som sitter där bakom så betyder det inte att denne är en fuskare.
Tråkigt med dessa smygfuskare men en fuskare av den där sorten som på videon förstör imo inte så mycket omän tråkigt att spela emot.

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Permalänk
Medlem

Fan EA/DICE när ska ni få ordning på fuskarna?

Kolla leader board för K/D ratio till exempel.

Leder gör: http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/favourites/#!/bf... som skriver "OH NOES "just" 49 RU CD-Keys left...;)1 week ago"

och har COLONEL SERVICE STAR 19 efter 11 timmar.

Han fick ett liknande nick bannat, rapporterad bland annat av mig.

Det roliga är ju att nästan alla på ledarbordet verkar vara fuskare, helt orimliga stats.

Fi fan säger jag bara.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Tycker dom borde inför team vote kick som det finns i LFD och LFD2. Om det är någon uppenbar fuskare så hjälper han ändå inte till, utan står någon stans och skjuter folk i spawn i skallen.

Sedan är det sant som någon säger. Så fort man ligger etta med några poäng före tvåan så blir man direkt anklagad, och i vissa fall kickad av mods/admin. Kul liksom... De enda som är kvar är fuskarna och de medelmåttiga.

GLHF

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

tycker hela bf3 borde omarbetas men det är ju jag de

bf3 gjorde det bra men det är fortfarande extremt mycket cs effekt som jag kallar det. person rusar in i rummet man skjuter personen 15 20 gånger i benet/magen gubbens reaktion 'är att skratta och skjuta en i huvduet då dör man. så som det var med awp på cs. spelade ingen roll vart man sköt personerna så dog dom på ett skott. kunde räcka med skjuta personen i tån

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Fan EA/DICE när ska ni få ordning på fuskarna?

Kolla leader board för K/D ratio till exempel.

Leder gör: http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/favourites/#!/bf... som skriver "OH NOES "just" 49 RU CD-Keys left...;)1 week ago"

Jösses. Men det är iofs bra att sådana som nyss nämnd spelare finns. Då kan vi andra peka på ett tydligt exempel när vi kritiserar skiten som EA/Dice inte kan lösa.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toerman:

Att skicka några snabba bul genom en fiende när de kliver runt ett hörn är inga större problem. Vissa (jag) brukar börja elda innan man kliver runt ett hörn där man vet att någon står / brukar stå. Sen får du även lägga till diverse fördröjningar (du <-> server <-> fiende). Vissa är väldigt uppenbart fuskare, sådanna som dödar innan rundan startar tex. Sen har vi de som dödar på ett skott oavsett vapen / träffyta, dessa är ju lätta att se.
Men att anklaga alla, som råkar vara bättre än Dig, för fusk är nästan värre än att fuska.

+1
Håller med till hundra! Dessutom verkar folk missa att om någon annan ser dig och "spotar" dig så syns du på radarn ett bra tag...
Folk verkar inte tänka på att det finns även bra spelare i detta spel, utan de märker alla direkt som fuskare tråkigt nog..

Själv försöker jag sikta i höjd där jag ungefär vet vart fiendens huvud är och lära mig vapnets rekyl, så klart vinner man 8 av 10 fighter tack vare det. Så bara för man kan detta så fuskanklagas man sönder samman.

Visa signatur

l Maximus V Gene l Intel 2700k @ 4.0GHz l Asus Gtx 680 l
l Corsair Veng LP. 8gb l AX650W l Kingston HyperX 3K 240GB l
l Fractal Design Arc Mini l

Permalänk
Medlem
Skrivet av JIMPAAH:

+1
Håller med till hundra! Dessutom verkar folk missa att om någon annan ser dig och "spotar" dig så syns du på radarn ett bra tag...
Folk verkar inte tänka på att det finns även bra spelare i detta spel, utan de märker alla direkt som fuskare tråkigt nog..

Själv försöker jag sikta i höjd där jag ungefär vet vart fiendens huvud är och lära mig vapnets rekyl, så klart vinner man 8 av 10 fighter tack vare det. Så bara för man kan detta så fuskanklagas man sönder samman.

Trist att du blir anklagad för att du är duktig. Att sikta annorlunda beroende ens vapens rekyl är viktigt samtidigt som sqauad/teams spoting är ett trevligt sätt att öka sin spm. Du verkar dock läst den här tråden helt fel.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Trist att du blir anklagad för att du är duktig. Att sikta annorlunda beroende ens vapens rekyl är viktigt samtidigt som sqauad/teams spoting är ett trevligt sätt att öka sin spm. Du verkar dock läst den här tråden helt fel.

Vet att det handlar om att DICE inte gör något åt fuskarna iaf inget vi märker.. tänkte bara kommentera inlägget. Tror också att enormt många har blivit rapporterade till DICE även om dem inte fuskar och vad kommer hända med dessa användare då? Kommer dem bli oskyldigt drabbade bara för att idio*er inte kan spela ett spel normalt? Eller kommer det dem kämpat för att nollställas...

Visa signatur

l Maximus V Gene l Intel 2700k @ 4.0GHz l Asus Gtx 680 l
l Corsair Veng LP. 8gb l AX650W l Kingston HyperX 3K 240GB l
l Fractal Design Arc Mini l

Permalänk
Medlem
Skrivet av JIMPAAH:

+1
Håller med till hundra! Dessutom verkar folk missa att om någon annan ser dig och "spotar" dig så syns du på radarn ett bra tag...
Folk verkar inte tänka på att det finns även bra spelare i detta spel, utan de märker alla direkt som fuskare tråkigt nog..

Själv försöker jag sikta i höjd där jag ungefär vet vart fiendens huvud är och lära mig vapnets rekyl, så klart vinner man 8 av 10 fighter tack vare det. Så bara för man kan detta så fuskanklagas man sönder samman.

Vet exakt vad du menar. Enligt vissa så kan ingen vara bättre än en själv förutom fuskare.
Fick ett par fuskanklagningar idag på SweC servern bara för att man läxade upp ett par ~0.7 KDR, 250~ SPM, allmänt sunkiga lirare.

Angående det där med hörnskjutare, kolla in det här. Client syncen är ett skämt i det här spelet...
http://www.youtube.com/watch?v=Rc5o-b6zsYo

Nog med off-topic från mig.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Det tragiska med detta är ju att de dödar communityn, spelar inte själv BF3 men varit halvsugen på att börja lira online men ju mer jag ser hur EA och DICE hanterar Origin och BF3 ju mer avtänd blir jag.

Origin säkerheten är ett skämt, att ta över ett konto är för lätt (för er som inte vet så kan man byta pass och byta huvudmail utan att huvudmailen kan stoppa det) och det är lättare för någon att bryta sig in och ta ditt konto utan att du kan stoppa det än det är för dig att få tag i EA supporten och få tbax kontot (gärna då att du har kreditkort bundet till det så de kan köpa saker om de känner för det^^)

Jag kan köpa att det är svårt att stoppa wallhacks m.m. men att stoppa huvudet i sanden och låtsas som att problemet inte finns istället för att gå ut hårt, ja visst fuskare kommer alltid tbax om de vill men de måste då betala för det och även om du har 50keys så om de bannar alla de 50 snabbt kommer det inte vara lika skoj att fuska speciellt inte för "normala P12" och liknande som inte har 50 keys.
Det är ju solklart att folk fuskar, de döljer de inte ens och allt som händer typ är nollat konto sedan börjar man om är ju larvigt och värst är ju att DICE och EA verkar mer hotfulla mot folk som hänger ut fuskare än de som faktiskt fuskar.

Det kombinerat med att inte ha privata servers gör ju att spelet dör pga en grupp, när sedan BF4 kommer och alla har dålig smak i munnen efter BF3 hur går det då? iofs verkar det som att MW3 har oxå problem men trist att låta ett spel som annars är bra försuras på detta sättet utan att ens slå tbax.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Detta händer på alla spel, bara acceptera.. själv kör jag mw2 via alteriwnet (privatservrar, men fan så mycket bättre än riktiga.. mer maps och allt) och minst 3/10 spelare är hackers, MINST.. oftast 7/10.. händer nästan varje game att man springer på andra sidan banan.. nån skuter igenom plåtväggen och följer efter dig när du springer där på andra sidan väggen.. eller sitter och campar med GL och skuter BARA så fort någon är påväg att komma fram, aimbottar som in i helvette och är inte blyg med det heller.. (på i attack helikopter etc).

Men enda jag kan säga är att man blir van, skitkul när man kör mot någon med både wallhack och aimbot och du ligger 74/12 och han 72/43

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Kan inte Dice göra ett program som läser av mus rörelsen och jämför med ingame?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toerman:

Javisst. Där är det ju uppenbart att han fuskar, om Du tittar noga. Dock finns det riktigt bra spelare med sinnes reaktionsförmåga och riktigt bra koll på kartorna så bara för att någon kastar sig runt ett hörn och har ihjäl 3-4 pers som sitter där bakom så betyder det inte att denne är en fuskare.
Tråkigt med dessa smygfuskare men en fuskare av den där sorten som på videon förstör imo inte så mycket omän tråkigt att spela emot.

Eller så har Mik3ster spelat FPS i många år! Det jag såg är att killen vet vad han gör. Han står alltid rätt, och vet kartans alla blindspot. (där alla springer som ska bli dödade) Och det är sorgligt att se att "förföljaren" jagar han! Även om det skulle vara en fuskare så är jag övertygad att "förföljaren" är avis på att "fuskaren" gör allting rätt! Han rör sig rätt, är alltid "på"

Själv är jag tveksam, för jag ser att han spelat innan, men det har inte "förföljaren" fast han vill höja sig till skyarna, för det är det intrycket jag får, han vill verka bättre än han är!! Helt enkelt: Han är avis!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

De rycken man ser mik3ster göra är lite väl häftiga, såsom när han står och tittar in i en vägg och rycker åt höger/vänster. Självklart finns en chans att han är legit men ser väldigt otroligt ut.

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.