BF3 förstörs av fuskare, vad gör EA/Dice?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Eller så har Mik3ster spelat FPS i många år! Det jag såg är att killen vet vad han gör. Han står alltid rätt, och vet kartans alla blindspot. (där alla springer som ska bli dödade) Och det är sorgligt att se att "förföljaren" jagar han! Även om det skulle vara en fuskare så är jag övertygad att "förföljaren" är avis på att "fuskaren" gör allting rätt! Han rör sig rätt, är alltid "på"

Själv är jag tveksam, för jag ser att han spelat innan, men det har inte "förföljaren" fast han vill höja sig till skyarna, för det är det intrycket jag får, han vill verka bättre än han är!! Helt enkelt: Han är avis!

Jag förstår inte riktigt, kanske för att jag inte har spelat så mkt. Men varför ska jag eller någon annan vara avis? Personen som har gjort videon påvisar i andra videos att det här ryckiga beteendet finns hos andra spelare som inte kan kartan utan ställer sig på värdelösa platser och får in massor av kills ändå.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Har 130 timmar spelade och bara sett två fuskare. Men det beror på vilka servrar man kör på. En fuskare skulle aldrig gå in på SWEC serveras. Utan snarare en där dom vet att det aldrig är någon admin inne. Typ webhallen eller liknande.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Eller så har Mik3ster spelat FPS i många år! Det jag såg är att killen vet vad han gör. Han står alltid rätt, och vet kartans alla blindspot. (där alla springer som ska bli dödade) Och det är sorgligt att se att "förföljaren" jagar han! Även om det skulle vara en fuskare så är jag övertygad att "förföljaren" är avis på att "fuskaren" gör allting rätt! Han rör sig rätt, är alltid "på"

Själv är jag tveksam, för jag ser att han spelat innan, men det har inte "förföljaren" fast han vill höja sig till skyarna, för det är det intrycket jag får, han vill verka bättre än han är!! Helt enkelt: Han är avis!

Mm låter troligen speciellt när man ser detta precis när en match startar
http://youtu.be/r5r77_IpXlo?t=5m2s
sjävlklart finns det duktiga spelare men folk som rycker m.m. och gör flera nästan omöjliga skott per match osv, sannolikheten att de är bra spelare är rätt liten.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Jag har träffat på hur många som helst. Ni får tänka på att det är ganska många smygfuskare. När de går dåligt för de sätter det på hacks för att komma ikapp. Jag har spelat mycket på tyska servrar och där fuskas det mycket. Går man i i deras battles så ser man också att de har haft hur många dåliga rundor i rad sen helt plötsligt ligger de på 6 k/d ganska tveksamt. Snipers som skjuter genom 2st tjocka väggar och aimbot finns , men som ni nämnde innan så fuskas det inte på svenska servrar. Jag har mött en fuskare , men då var det på webhallens server , eheeh.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jag är en sådan som köpte spelet på release-dagen och har sedan spelat knappt något online alls. I början var det tidsbrist, men sen när man fick mer tid att sitta, då var det aimbots och annat skräp överallt.

Jag skulle så gärna vilja komma igång igen då när man har tid. Att hoppa in och spela ett par timmar eller bara ta en match innan sängen o sakta få mer erfarenhet och kunskap, men vart?

Jag fattar absolut inte vad som är så "coolt" med att öppet springa omkring med sin gubbe och döda nån på andra sidan banan med ett med-pack eller att köra en aimbot etc etc. Är det nån som allvarligt hört en av dessa "spelare" komma med ett svar? De bannas ju till slut, så vadå...är det för att de ska ha ett screenshot att hänga upp på väggen eller nåt? Photoshop 5 min så har de sina resultat.

Som sagt, seriös server så som de verkade få ihop i den där förälder-tråden som fylldes ganska fort och som även tillåter folk att spela om de inte har möjlighet till att antingen spela varenda dag eller kan köra teamspeak i varje match etc.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim2you:

Verkar som herr ammoboxkilled blivit utpekad fuskare...

Kolla in ledaren på PS3 så...

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Xxcobra-KSAxX/st...

9803spm... Någon jävla måtta får det väl allt vara!!

Hans stats e ju helt nollade

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk

Kör på servers med många aktiva admins, typ webhallens !

Permalänk
Medlem

Detta är vad dem gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Har 130 timmar spelade och bara sett två fuskare. Men det beror på vilka servrar man kör på. En fuskare skulle aldrig gå in på SWEC serveras. Utan snarare en där dom vet att det aldrig är någon admin inne. Typ webhallen eller liknande.

Skrivet av knubbsalen:

Kör på servers med många aktiva admins, typ webhallens !

Det råder blandade meningar, så vart kan man räkna med minst fusk?

Sen en undran. Känner servrarna av nånting om hur du ligger till i stats och gör matcher med något sånär lika motståndare eller blir det smörkniv och soft-air gun från Statoil mot Navy Seals senaste kärnvapen-armborst?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Även om det kan upplevas som jobbigare i början kan det vara bättre att spela på hardcore-servrar för att slippa fuskare, där förekommer inte de uppenbara massdödarfuskarna i alla fall, eftersom de då blir teamkillade av sitt eget lag.

Det finns ingen matchning vad jag vet, så man möter blandat motstånd, men startvapnen är i vissa fall riktigt bra t ex första assaultvapnet m16a3 är bland de allra bästa och fungerar bra med bara järnsiktet.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Även om det kan upplevas som jobbigare i början kan det vara bättre att spela på hardcore-servrar för att slippa fuskare, där förekommer inte de uppenbara massdödarfuskarna i alla fall, eftersom de då blir teamkillade av sitt eget lag.

Det finns ingen matchning vad jag vet, så man möter blandat motstånd, men startvapnen är i vissa fall riktigt bra t ex första assaultvapnet m16a3 är bland de allra bästa och fungerar bra med bara järnsiktet.

Jag spelar bara på rank-servers när jag spelar dessa spel. Inte för att jag tror mig vara nån army-guru, men det känns mera "realistiskt" på rank samt att jag är trött på flams och teams som består av en full helikopterpilot som jagar sin polare o försöker skiva honom med rotorbladen eller på de som ska springa efter dig och skjuta i fotspåren mer eller mindre.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajmaj:

Detta är vad dem gör

Är det så himla kul att leka med html-taggarna att man inte kan skriva ut adressen direkt?

OnT: Så länge uppenbara fuskare inte bannas HELT så gör Dice inte ett jävla skit i mina ögon.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Är det så himla kul att leka med html-taggarna att man inte kan skriva ut adressen direkt?

OnT: Så länge uppenbara fuskare inte bannas HELT så gör Dice inte ett jävla skit i mina ögon.

Ja jag förstår inte logiken alls i vad som sker.

Som jag förstår det så har ju alla en battle-log. När de som fuskar klantar sig och åker dit, är det inte bara att banna deras accounts då? Ska de in och fuska igen måste de ju registrera om ett nytt via Orgins....och det borde väl ändå Dice kunna se och säga

Nej du Cliff-Jesus....du körde Aimbot så du får kolla på tv ist.

Eller har jag missat nåt?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av barbafarsan:

de roligaste e ju att artificial aiming har ordnat så ed själva kan banna vem som helst, man kan säga att de finns ett säkerhetshål i punkbuster höhö...

edit:

här e länk från deras egna forum

http://www.artificialaiming.net/forum/general-discussions/560...

tror itne de görs speciellt mkt åt de hela som de ser ut iaf

Det har florerat ett rykte en längre tid nu att dom (AA) började sprida ett rykte om att dom kan bana spelar som dom vill. Men i själva verket kan det varit så att så många från dom åkte fast så dom påstod att dom var rena och anmälda av AA.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Hur vanligt är

Citat:

You were disconnected from EA Online (1)

för tillfället?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag har haft ovanligt många sådana senaste tiden, men jag får dem bara när jag ska in på en server, inte annars så det gör inte så mycket eftersom jag bara försöker igen, men det är klart störigt. Jag har inte spelat idag så jag har inte senaste uppdateringen dock.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Hur vanligt är för tillfället?

Varje dag jag spelar händer det minst en gång. Den eller:
"Disconnected: Something went wrong" <- Tack för info jäkla apa -.-

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

177h played, tror jag har sett en fuskare. Ganska bra för ett spel tycker jag. Däremot har jag ju ragat "CHEATERR!!!" många fler gånger, men i efterhand så har de nog inte fuskat, in the moment rage endast ^.^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Däremot har jag ju ragat "CHEATERR!!!" många fler gånger, men i efterhand så har de nog inte fuskat, in the moment rage endast ^.^

Det där är ett jävla gissel, antalet paranoida spelare överstiger vida antalet fuskare och är i min mening många gånger ett större problem när det kommer till att förstöra spelet.
"hackusations" skulle straffas på samma vis som regelrätt fusk, tas ut på bakgården och åka på kompanidäng
(Efter många år som aktiv AC vet jag hur lite en ban gör)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

blev just bannad från min första server helt utan anledning.. fick meddelande:
"Game disconnected: you have been banned from this server. Stated reason: You have been banned for having an abnormal kill rate. (6,25)"

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/212802...

jag stod bara och spreja för fullt i tunneln på operation metro och fick flera korkskallar efter varandra..
Körde även bra teamwork med "Ralle92"

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Det där är ett jävla gissel, antalet paranoida spelare överstiger vida antalet fuskare och är i min mening många gånger ett större problem när det kommer till att förstöra spelet.
"hackusations" skulle straffas på samma vis som regelrätt fusk, tas ut på bakgården och åka på kompanidäng
(Efter många år som aktiv AC vet jag hur lite en ban gör)

Håller inte med dig. fusk är mycket värre än nedsättande ord som cheater/noob/osv.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av frankof:

Det där är ett jävla gissel, antalet paranoida spelare överstiger vida antalet fuskare och är i min mening många gånger ett större problem när det kommer till att förstöra spelet.
"hackusations" skulle straffas på samma vis som regelrätt fusk, tas ut på bakgården och åka på kompanidäng
(Efter många år som aktiv AC vet jag hur lite en ban gör)

Språkfilter. Cheater x gånger i chat = kick. Mycket bra script. Man ska rapportera fuskare, inte spamma järnet i chatten.

Skrivet av TNordmark:

blev just bannad från min första server helt utan anledning.. fick meddelande:
"Game disconnected: you have been banned from this server. Stated reason: You have been banned for having an abnormal kill rate. (6,25)"

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/212802...

jag stod bara och spreja för fullt i tunneln på operation metro och fick flera korkskallar efter varandra..
Körde även bra teamwork med "Ralle92"

Låter om du råkat ut för Insane scripten, de innehåller gränsvärden som kdr utveckling och liknande. Till och med över x tidsrymd, ganska avancerat men om inte admins tänker sig för så kan de kicka folk med normal statistik också. Automatik är bra men fungerar bara til en viss gräns.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Låter om du råkat ut för Insane scripten, de innehåller gränsvärden som kdr utveckling och liknande. Till och med över x tidsrymd, ganska avancerat men om inte admins tänker sig för så kan de kicka folk med normal statistik också. Automatik är bra men fungerar bara til en viss gräns.

Okej, det kan nog stämma.. fick ju dom flesta just innan jag blev kickad/bannad.

Permalänk
Medlem

Visst finns det fuskare, men tror att man upplever det som om det är fler än det är. Speciellt när det går dåligt xD

En annan grej jag stör mig på är att oftast när man blir kickad från en server så får man bara det generiska felmeddelandet så att man inte ens vet att man blev kickad utan man tror att man fick connection problem eller nått. Blev kickad ett antal gånger i rad från samma server innan jag listade ut att de scriptat så man blev kickad för att använda vissa vapen (usas)

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navve:

Dom bannar folk som inte fuskar -.-
Blev tydligen bannad 24/1 för lite av varje. dom vägrar ta bort bannen.
Det enda jag har gjort är kanske att skriva noob och dylikt.

Avskyr folk som skriver 'noob', du förtjänar att bli bannad.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Eller så har Mik3ster spelat FPS i många år! Det jag såg är att killen vet vad han gör. Han står alltid rätt, och vet kartans alla blindspot. (där alla springer som ska bli dödade) Och det är sorgligt att se att "förföljaren" jagar han! Även om det skulle vara en fuskare så är jag övertygad att "förföljaren" är avis på att "fuskaren" gör allting rätt! Han rör sig rätt, är alltid "på"

Själv är jag tveksam, för jag ser att han spelat innan, men det har inte "förföljaren" fast han vill höja sig till skyarna, för det är det intrycket jag får, han vill verka bättre än han är!! Helt enkelt: Han är avis!

Så om jag också spelar Fps-spel i många år kommer jag då att utveckla en förmåga att spawna i fiendens baser? Kommer jag även kunna se fiender som befinner sig 200 meter bort bakom en vägg som ingen ens har spottat? Kommer jag få en övernaturlig reaktionstid och röra mitt vapen fram och tillbaka på nolltid?

Ähhh, lägg av nu skog1s, Mik3ster är en solklar fuskare. Jag hoppas du var ironisk och bara skämtade med ditt inlägg, annars vet jag inte vad.

Permalänk
Avstängd

hur går det med tattar fuskarna?
är dom kvar i BF3 eller har Dice fixat bort dom?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

hur går det med tattar fuskarna?
är dom kvar i BF3 eller har Dice fixat bort dom?

Tyvärr verkar dom vara kvar, har stött på flera stycken..

Permalänk
Medlem

Fuskarna brukar försvinna snabbt på em bra server. Dom riktiga spelförstörarna, alla tallanglösa snipers går det tydligen inte göra så mycket åt förrutom att tk'a.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Vi snackade ju förut i nån av fuskartrådarna om att man inte kunde banna folk från ett visst land. Det var ju ryssarna vi ville porta för att de ändå bara var fuskare.

Well, jag lattjade runt och skulle joina en sydafrikansk server när jag möttes av ett felmeddelande:

You have been kicked because you are from Sweden.

Så, det borde ju gå att porta alla ryssar om sydafrikanerna portar alla svenskar.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]