Domstol i USA: "Samsung har kopierat Iphone och Ipad"

Permalänk
Melding Plague

Domstol i USA: "Samsung har kopierat Iphone och Ipad"

Samsung har stulit design från Apples produkter, det menar amerikansk domstol, som nu fäller det koreanska bolaget på en mängd punkter i det uppmärksammade patentkriget.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

suck. Inte helt oväntat dock.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Jajaja, nu vänder vi blad och går vidare.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Hoppas dock att patentsystemet omarbetas snart.

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk

Har varken någon Samsung eller Apple-produkt, men detta är fanimej löjligt!

Permalänk
Avstängd

Hoppas patent systemet tas bort helt...ett Idè system borde upprättas så att skaparen av en upfinning alltid får typ 5% av inkomsterna

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Alla kopiera alla, design och färger går i trender.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jävla dubbelmoral-kärringar Apple beter sig som. Apple "kopierade" ju statusfältet från android 1.6.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det känns som att apple vill att man ska uppfinna hjulet igen... En klocka eller kalender går inte att utforma på så många olika sätt, och tittar man noga på denna bild så tycker jag det är fler olikheter än likheter mellan de olika skärmdumparna.

Permalänk
Medlem

Där ser man, sandlådekriget går mot sitt slut. Den här tråden däremot lär gå ner i flammor.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Det borde vara olagligt och ha patent på något.. detta är för fan lika illa som diktatur! ju fler som förbättrar något desto bättre.

Permalänk
Medlem

Kan ju alltid hoppas på att Google går emellan nu med sina patent som de köpte upp i motorolas mobildivision.

Permalänk
Medlem

Finns bara så många sätt att utforma en kalender på.. så jävla löjligt ^_^

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Jävla dubbelmoral-kärringar Apple beter sig som. Apple "kopierade" ju statusfältet från android 1.6.

http://cache.gawkerassets.com/assets/images/17/2011/10/medium...

http://2.bp.blogspot.com/-GMbK68bT_Ws/UBa9v2xqEdI/AAAAAAAAC7w...

Jag åller med dig i åsikt, men det finns ändå en viss skillnad. Det är inte samsung som har skapat statusfältet, utan det har Android utvecklarna gjort (läs google). Samsung använder bara mjukvaran i sina telefoner

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk

Roligt att designen som Samsung "stulit" från Apple är sådant som Apple redan lånat av andra.. jaja inte så konstigt att en amerikansk domstol dömer till Apples fördel.

Permalänk
Medlem

Men om man kollar på bilderna i artikeln så ser det ju inte jättebra ut för Samsung lägger man då också till hårdvarans utformning så kan jag förstå att Apple försöker stämma. Det finns andra android tillverkare som också har vissa designer som liknar apples men skillnaden kanske är att samsung har ganska tydligt rippat designen ganska rakt av, andra har iaf försökt göra sin egen variant. Eller så är detta bara början för Apples stämmningar.

Permalänk

Om nu Apple får alla dessa pengar, så finns det bara en rätt sak att göra med dem. Hela rubbet till välgörenhet. Till Bill and Melinda foundation vore ett kul drag.

Med tanke på att det var så enkelt för Apple, så vore de korkade om de inte hoppar på alla andra smartphonetillverkare nu.

Permalänk
Avstängd

Seriöst...Känns lite som domaren är en Apple fanboy...Byt domare och ha rättegången i ett annat land, med en domare som har en Nokia mobil

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lanbonden:

Roligt att designen som Samsung "stulit" från Apple är sådant som Apple redan lånat av andra.. jaja inte så konstigt att en amerikansk domstol dömer till Apples fördel.

Tänkte samma sak.. Känns lite uppgjort och köpt liksom det hela..

Ursäkta för dubbelpost! Är trött.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Proffsmoddare

För de som missat. Det händer mycket nu: http://apple.slashdot.org/story/12/08/24/1223256/apple-and-sa...

Citat:

"A South Korean court has ruled that Apple and Samsung both infringed each other's patents on mobile devices. The court imposed a limited ban on national sales of products by both companies covered by the ruling. It ruled that U.S.-based Apple had infringed two patents held by Samsung, while the Korean firm had violated one of Apple's patents. The sales ban will apply to Apple's iPhone 3GS, iPhone 4 and its tablets the iPad and iPad 2. Samsung products affected by the ban include its smartphone models Galaxy SI and SII and its Galaxy Tab and the Galaxy Tab 10.1 tablet PCs."

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Samtidigt tycker brittisk domstol att Apple ska be Samsung om ursäkt för anklagelserna.

Amerikansk domstol <3 amerikanskt företag = sant?

Permalänk
Medlem

galaxy s kom väl ändå innan iphone 4 apropå bilden som jämför de två :>

Visa signatur

Topkek

Permalänk

Men hallå, har ni kollat på Tv-apparater då? Alla har ju fan fyra hörn, de flesta har svarta kanter runt skärmen och ALLA har ju faktiskt en bildskärm! Alla visar idag fler än 3 färger, och har volymkontroll, dessutom kan man byta kanal på var enda jävel nu för tiden. Dessutom börjar fler och fler bli smalare och smalare.

Man tycker ju att stämningar borde hagla där, är ju kopieringar över allt!

Undrar när Amerikas domstol ska växa upp, och när landet ska inse att deras syn på stämningar har gått lite över styr.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Tur Apple vann för de behöver ju pengarna

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Jävla dubbelmoral-kärringar Apple beter sig som. Apple "kopierade" ju statusfältet från android 1.6.

http://cache.gawkerassets.com/assets/images/17/2011/10/medium...

http://2.bp.blogspot.com/-GMbK68bT_Ws/UBa9v2xqEdI/AAAAAAAAC7w...

När släpptes 1.6? Kolla sen när SBSettings släpptes.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelander23:

Jag åller med dig i åsikt, men det finns ändå en viss skillnad. Det är inte samsung som har skapat statusfältet, utan det har Android utvecklarna gjort (läs google). Samsung använder bara mjukvaran i sina telefoner

Självklart vet jag att det är google som har gjort statusfältet. Menar bara att apple inte borde stämma företag, oavsett vilket, då de själva kopierar.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Okej jag förstår, Apple har alltså kopierat "pinch to zoom" och gummibandseffekten från Microsoft, i-namnen från Compaq, den fysiska designen från HTC och andra tidiga smartphonetillverkare och iconskärmen som dom stulit från Palm eller vem mer som var före. Vad blir dom skyldiga att betala?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Jävla dubbelmoral-kärringar Apple beter sig som. Apple "kopierade" ju statusfältet från android 1.6.

http://cache.gawkerassets.com/assets/images/17/2011/10/medium...

http://2.bp.blogspot.com/-GMbK68bT_Ws/UBa9v2xqEdI/AAAAAAAAC7w...

Det där är inte "kopierat", det där är "inspirerats", det är skillnad...får se hur lång tid det tar nu innan Android inspireras av Passbook som finns i iOS6, men Samsung Galaxy S och den Tab det handlar om är en total rip-off, det går inte att komma ifrån

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Swivl:

Okej jag förstår, Apple har alltså kopierat "pinch to zoom" och gummibandseffekten från Microsoft och iconskärmen som dom stulit från Palm eller vem mer som var före. Vad blir dom skyldiga att betala?

Det handlar inte om vem som var först utan om vem som äger patentet. Turligt nog har vi inte mjukvarupatent i Sverige.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Att Apple fick dörren i nyllet kan jag förstå, men att även Samsung åker på en smäll på hemmaplan var lite oväntat.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi