Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

överclocka H77 ?

hejhej, det här är min första tråd så ni vet men iaf som rubriken lyder, jag har precis köpt ny dator och undrar om det går att överclocka ett ASUS P8H77-V?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2451731/2012-10-23 där har ni mina komponenter, har hört från många att det inte går men varför isf ? klarar inte spänningen ?
tack på förhand

http://www.sweclockers.com/galleri/10271-16-arings-overvaning här kan ni kika på min gamnghörna också

Permalänk
Medlem

Moderkortets chipset H77 stödjer inte överklockning. Du behöver ett moderkort med Z77, P75 eller P77.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

Precis som shaglord säger kan man inte överklocka med h77 chipset. Det är en väldigt nedbantad version av z77.

Varför det är h77 chipset i moderkortet är svårt att svara på, troligtvis för att man bara kan ha 1 pcie lane med h77 vilket är vad man får plats med på en mitx bräda och för att man sällan överklockar på mitx moderkort. 3770k är egentligen redan så pass kraftfull att man knappt behöver den extra prestandan man får av att överklocka den.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Du kan helt enkelt inte ändra spänningen till cpu:n.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

okej tack alla för snabba och bra svar, då vet jag

Permalänk
Medlem

Lite synd att du inte hade kollat upp det före, med din setup hade du kunnat få en liten prestanda bit till.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Lite synd att du inte hade kollat upp det före, med din setup hade du kunnat få en liten prestanda bit till.

han i affären sa att det inte gick men jag behöver ju inte överclocka vill bara göra det för skojsskull

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Du kan helt enkelt inte ändra spänningen till cpu:n.

Nja, det är väl multipeln du inte kan ändra.

Skrivet av oskareriksson:

han i affären sa att det inte gick men jag behöver ju inte överclocka vill bara göra det för skojsskull

Med andra ord så kan du överklocka, med hjälp av BCLK, något som dock inte rekommenderas ALLS för IB/SB och som du ändå bara får ut ~100-200 MHz på.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Nja, det är väl multipeln du inte kan ändra.

Med andra ord så kan du överklocka, med hjälp av BCLK, något som dock inte rekommenderas ALLS för IB/SB och som du ändå bara får ut ~100-200 MHz på.

aha okej, men ger mig inte in på att överclocka då men tack