Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Långa skruvar till HDD...

Permalänk
Medlem

Långa skruvar till HDD...

Alltså, jag installerade en ny hårddisk i datorn igår men jag hade bara 3 skruvar som passade, som jag kunde hitta iaf.

Jag har FD Define R2 och man skruvar fast hårddiskarna i en ganska tjock gummibussning, alltså behöver man skruvar av den lite längre typen.
Jag hade tänkt och köpa ett paket sådana men jag hittar dom ingensans, måste ju finnas att hitta enkelt tänker jag men jag är bara dålig på att leta antar jag.
Så ja, snälla, hjälp mig, var hittar jag sånna skruvar?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kilroy:

Alltså, jag installerade en ny hårddisk i datorn igår men jag hade bara 3 skruvar som passade, som jag kunde hitta iaf.

Jag har FD Define R2 och man skruvar fast hårddiskarna i en ganska tjock gummibussning, alltså behöver man skruvar av den lite längre typen.
Jag hade tänkt och köpa ett paket sådana men jag hittar dom ingensans, måste ju finnas att hitta enkelt tänker jag men jag är bara dålig på att leta antar jag.
Så ja, snälla, hjälp mig, var hittar jag sånna skruvar?

Skriv till FD och hör om de har några.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ta bort gummiplupparna och köp dessa: http://www.biltema.se/sv/Bygg/Beslag/Mobeltassar-skydd-och-be...

Mycket bättre gummi och aningen tunnare, då bör skruvarna passa. Kör själv på dessa under min hårddisk och nätaggregatet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Fractal skickar ju med skruvar till alla hd platser från början så har du kollat så du inte har några liggandes i nån kartong,låda sen du byggde datorn?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Fractal skickar ju med skruvar till alla hd platser från början så har du kollat så du inte har några liggandes i nån kartong,låda sen du byggde datorn?

Jag byggde inte ihop min dator själv, för lat för det nuförtiden, utan Inet gjorde det.
Minns inte om dom skickade med skruvar eller hur många men jag har alla min datorskruvar på ett ställe och jag har inga fler där.

Men mailat både Inet och FD och frågat, får se om dom svarar nästa vecka.

Dock konstigt att ingen annan heller vet var man kan köpa dom löst, tycker om att ha en hög extra...

Permalänk
Medlem

Fractal Design Vibrationsdämpningskit

Bra och ha kit med extra gummibussningar och skruvar etc

Permalänk
Medlem

Unc 6-32 gängor är det på skruven. Lite svårare att hitta i butiker dock. Fractal brukar docka vara trevliga att skicka ut nya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Fractal Design Vibrationsdämpningskit

Bra och ha kit med extra gummibussningar och skruvar etc

Ser inga skruvar på bilden och inga skruvar av den typen ingår enligt beskrivningen.
Eller missar jag något?

Permalänk
Medlem

Jag ville bara uppdatera att ett mail till Fractal Designs support fixade biffen, dom skickar ett tillbehörskit till mig.

Skönt med företag som är så enkla i sin support!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kilroy:

Jag ville bara uppdatera att ett mail till Fractal Designs support fixade biffen, dom skickar ett tillbehörskit till mig.

Skönt med företag som är så enkla i sin support!

Bra att det löste sig. Höll faktiskt på att leta upp några skruv som jag kunde skicka till dig men det är ju onödigt nu.
Fractal är oftast väldigt måna om deras kunder. Hade ett problem med en usb-kontakt på ett FD XL, kontaktade FD och dom skickade en helt ny front

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Bra att det löste sig. Höll faktiskt på att leta upp några skruv som jag kunde skicka till dig men det är ju onödigt nu.
Fractal är oftast väldigt måna om deras kunder. Hade ett problem med en usb-kontakt på ett FD XL, kontaktade FD och dom skickade en helt ny front

Haha, schysst!

Och ja, inte nog med att jag verkligen gillar deras produkter, att dom har så vänlig och enkelt support gör ju att man inte direkt gillar dom mindre.