Spela luftgitarr – tävla och vinn Haswell-moderkort från MSI

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sim0nT:

Inga bidrag än? Nästan så att man själv blir sugen på att delta... Nästan...

Är du ensam deltagare vinner du ju alla tio moderkorten. Tänk på möjligheterna!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle_gamer98:

Själv vågar man ju inte visa för forumet hur liten man är. Annars hade jag lätt vunnit såklart...

Buckethead?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av Slagt:

Sjukt störigt att strängarna har spelats sönder och de hade inga luftgitarr strängar i musik butiken =/ All lycka till er som har komplett utrustning

Prova med dessa:

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Medlem

det här va ju intressant... synd bara att jag inte kan spela något luftinstrument, kan bara spela trummor, gitarr, piano och lite annat krimskrams på riktigt kanske måste göra ett försök i alla fall.

Visa signatur

Mb: Asus ROG maximus Gene V Z77 CPU: Intel i5 3570k @4,6ghz CPU kylning: Corsair H80 RAM: Corsair vengeance 8 gb (Red) 1866 MHz GPU: Asus geforce gtx 670 top oc PSU: Corsair AX 750 SSD1: A-Data 510 120gb SSD2: Corsair force gt 60gb HDD: seagate Barracuda 1tb Chassi Cooler master Storm trooper. Citera för svar! Inet Fri Frakt Mina uttalanden är högst mina egna åsikter och bör tas med en nypa salt.

Permalänk
Avstängd

Måste MSI loggan synas i bild hela tiden, eller behöver man bara visa upp en lapp med texten MSI och liknande?

Permalänk
Medlem

Det hade ju varit en variant... om jag hade en sån... ^^

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Avstängd

Haha vad i helvete...

Permalänk

Beroende på vad och hur mycket som har kommit upp så blir det väl kaaaaaanske ett bidrag siste juli

Permalänk

Blir nog att göra en video nu innan man börjar jobba eventuellt... eller när familjen åker på semester...

I vilket fall så är jag nog rätt säker på att ett bidrag kommer från min sida! Nu är ju bara frågan vilken låt man skall ta...

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem

Haha jag vet precis vad jag ska göra om jag gör ett bidrag. Dags att besöka mor och låna HD-kameran.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Inaktiv

Hur pass uppskattat/tillåtet är klippning/redigering/effekter i videon? Bortsett från MSI-loggan dvs. Får jag gå lös i aftereffects så kan detta bli skitkul

Permalänk
Medlem

Kanske man tar och köper ett stativ till kameran så man kan filma imorgon

Bäst man låser dörren till rummet, man borde ju se ut som en idiot för andra? Men 90sekunder, är tok för länge

edit: Kan man klippa in själva musiken i efterhand, har ej tillgång till datorhögtalare(trasiga :/ )

Permalänk

Lol, klockrent tema

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

E jag den första som lägger upp ett bidrag nu ellooorr? xD
Iaf jag kan bjuda på mig själv. Här är min cover på Alias av In Flames.
http://www.youtube.com/watch?v=0wx69_rMcZw&feature=youtu.be

*Edit: Ska tillägga att jag tävlar inom "Luftgitarr" med denna covern.

Tillägg
Visa signatur

Gaming rig! - Intel i7 6700k @ 4.5GHz | Asus Rog Maximus VIII Hero | MSI GTX 980 Gaming 4Gb | Corsair Vengeance 16Gb DDR4 2400MHz | EVGA SuperNova G2 750W | Cooler Master Nepton 240M | Fractal Design Define R5 | 2x 24" BenQ XL2410T| Razer Kraken Pro | Razer BlackWidow Ultimate | Razer Deathadder Chroma | Razer Goliathus Control

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Här är mitt bidrag till tävlingen!

http://www.youtube.com/watch?v=xRdSBsfMfb4&feature=youtu.be

Jag tävlar i luftgitarr

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hur många bidrag per person?

Om ingen lämnar in bidrag så gör jag 10 klipp och kammar hem 10 moderkort!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Mmm At Vance <3

Permalänk
Skrivet av Baemz:

E jag den första som lägger upp ett bidrag nu ellooorr? xD
Iaf jag kan bjuda på mig själv. Här är min cover på Alias av In Flames.
http://www.youtube.com/watch?v=0wx69_rMcZw&feature=youtu.be

*Edit: Ska tillägga att jag tävlar inom "Luftgitarr" med denna covern.

Du va på bråvalla va? Såg In Flames jag med

Permalänk
Medlem

Känns rätt fail denna tävling. Inte så många som orkar eller bryr sig. Lutar ju mot att vi lär se max tio deltagare.. blir inte mkt till tävling då

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av radx:

Känns rätt fail denna tävling. Inte så många som orkar eller bryr sig. Lutar ju mot att vi lär se max tio deltagare.. blir inte mkt till tävling då

Det har gått 2 dagar (utav 30) och vi har redan ett bidrag, så det tror jag inte. Gissningsvis ramlar det in fler ju längre tiden går (med peak sista dagarna), det tar ju lite tid att producera en magnifik luftgitarrsvideo.

Jag får ju inte vara med och tävla, annars hade man ju lätt köpt dödsmetall-peruk och rockat loss.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Jag är snart klart med mitt, Ska bara fixa lite till.... Så ett till bidrag blir det Garanterat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Jag får ju inte vara med och tävla, annars hade man ju lätt köpt dödsmetall-peruk och rockat loss.

För att du är moderator? Bara gör ett nytt konto och be dem skicka kortet till din släkting eller nån annan du känner om du vinner! Om inte annat får vi se en rolig video

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Föredetting
Skrivet av anon214934:

Hur pass uppskattat/tillåtet är klippning/redigering/effekter i videon? Bortsett från MSI-loggan dvs. Får jag gå lös i aftereffects så kan detta bli skitkul

Du *får* gå lös i After Effects, men det är inte en tävling i redigering och effekter. Att klippa ser jag helst att vi slipper, då alla inte har möjligheten/viljan/know-how. Hur du ser ut under framförandet (dvs inlevelse) är det som betygsätts i första hand.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle_gamer98:

Själv vågar man ju inte visa för forumet hur liten man är. Annars hade jag lätt vunnit såklart...

Hehe samma här... :/

Visa signatur

Specs
Grafikkort: MSI N580GTX Lightning Processor: i5 3570k 3.40ghz Nätaggregat: 420w (vet ej något om märket) Moderkort: Gigabyte GA-Z77-DS3H

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag till tävlingen.

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag till Tävlingen!

Jag tävlar inom Freestyle delen och spelar min egen version av Iron Maiden - Fear Of The Dark.

(En video där jag faktiskt spelar låten på piano finns bland mina gamla videos på kanalen).

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av T-quix:

Jag tävlar inom Freestyle delen och spelar min egen version av Iron Maiden - Fear Of The Dark.

http://www.youtube.com/watch?v=6qFLS76y2JE

(En video där jag faktiskt spelar låten på piano finns bland mina gamla videos på kanalen).

Gillar starkt ditt bidrag, men vem fan använder en klocka nuförtiden?

Permalänk
Medlem

Är själv inte så förtjust i de där strängarna. Tycker att de är lite för tjocka och sträva, fingrarna glider inte så bra på dem.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Gillar starkt ditt bidrag, men vem fan använder en klocka nuförtiden?

Många har klocka som en "accessoar" för att det är snyggt och inte för funktionen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator