Spela luftgitarr – tävla och vinn Haswell-moderkort från MSI

Permalänk
Skrivet av radx:

Tänk bara på att om ni har copyright skyddad musik med i ert "uppträdande" så riskerar ni att pappa Youtube plockar bort ljudet i klippet. Kvar blir bara er egna pinsamma uppträdande. Inte lika roligt då, så välj något som inte lär blockeras, eller ännu bättre något eget

Pitchar man upp låten en 0,5 semi-tone så känner youtube icke igen låten. Tips bara, om ni inte vill att ljudet skall blockeras och tas bort

Permalänk

Åh nej, min luftgitarr är ostämd!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: Intel Core i5-3470 GPU:Gigabyte Radeon R9 270X 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600MHz MB: Gigabyte GA-B75M-D3H Lagring: Kingston SSDNow V300 120GB, WDl Caviar Green 2TB PSU: Fractal Design Integra R2 500 W OS Windows 7 64 bit

Permalänk

Jag repostar, i hopp om svar från admin;

Skulle man kunna framföra en hel låt måntro? Alla instrument. (Luft, dock.) I form utav 7-8 olika videoklipp i en video? Eller är det bara ett instrument som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutoniumxx:

Pitchar man upp låten en 0,5 semi-tone så känner youtube icke igen låten. Tips bara, om ni inte vill att ljudet skall blockeras och tas bort

Finns fortfarande alltid några som vill förstöra som kommer flagga klippet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Men jag har ju ingen luftgitarr

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Plutoniumxx:

Jag repostar, i hopp om svar från admin;

Skulle man kunna framföra en hel låt måntro? Alla instrument. (Luft, dock.) I form utav 7-8 olika videoklipp i en video? Eller är det bara ett instrument som gäller?

Du får gärna spela en hel låt, men kör ett instrument. Du kan alltid posta resten av instrumenten separat, men ett instrument per video känns lättast - så det inte blir till en videoredigeringstävling också.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Själv vågar man ju inte visa för forumet hur liten man är. Annars hade jag lätt vunnit såklart...

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av limparion:

Åh nej, min luftgitarr är ostämd!

Och jag hittar inte min D:

Permalänk
Medlem

Vore kul om någon kunde binda fast ett moderkort runt huvudet då kan man vara anonym om man nu vill. Sen två grafikkort runt armen och kanske PATA eller SATA kabel som bälte? Självklart ska det vara från MSI. ESD armband vore något också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äntligen dags att plocka fram den trogna luftgitarren, kanske dags att stränga om

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Man behöver ju ingen gitarr? Eller skämtade du bara?

Skämtade bara, luftgitarrer är väl inte de enklaste att hitta

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle_gamer98:

Själv vågar man ju inte visa för forumet hur liten man är. Annars hade jag lätt vunnit såklart...

Be pappa skapa ett konto och göra en video? Om han är äldre än 40 borde han inte ha något problem med det

Själv ska jag kolla om Molgan har kvar luft-trumsettet vi brukade spela på när vi var mindre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik7191:

Be pappa skapa ett konto och göra en video? Om han är äldre än 40 borde han inte ha något problem med det

Själv ska jag kolla om Molgan har kvar luft-trumsettet vi brukade spela på när vi var mindre!

Det hade ju varit perfekt, han är ju till och med gitarrist på riktigt!

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

trots allt......

Skrivet av Sisyfos:

Hahaha vilken rolig tävling!

Lycka till allihop, själv behåller jag nog min värdighet

.. är det ju en tävling. tycker det är en riktigt bra ide. men finns ju alltid andra som ser på andra.... hoppas ni får bra respons på tävligen SC. lycka till alla som ställer upp.
( jäla jag garva) här e ett annat klipp från VM..
http://www.youtube.com/watch?v=TMIws86ZLyk
hoppas det ställer upp riktigt många.

Permalänk
Medlem

När ska ni testa moderkort för Haswell? Funderar just på köpa ett från MSI.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Fina priser. Har den perfekta låten, men vågar man gå vidare med detta tro?

Fråga, vad säger reglerna om utstyrsel?

Permalänk
Medlem

Sjukt störigt att strängarna har spelats sönder och de hade inga luftgitarr strängar i musik butiken =/ All lycka till er som har komplett utrustning

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Entusiast

Måste ju säga att instruktionsklippet var helt underbart!

Permalänk

Tyvärr. Skinnbanjo är det enda jag kan lira... Tror inte det skulle bli så populärt....

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd

Udda tävlingar på Sweclockers? We like it! Glöm inte att länka era bidrag i tråden så vi kan skratta.. Jag menar.. Förundras över eran skicklighet med sagda påhittade instrument.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

så ni kan få lite inspiration Lycka till alla!
http://www.youtube.com/watch?v=TMIws86ZLyk

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, är videon seriös!?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Så...vem blir den förste som vågar?

Verkar som att det inte kommer bli en tävling om skicklighet, utan snarare en om mod

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ja! Tävlingen håller på till 1 augusti! Skulle skickat in en direkt men sitter för tillfället i en liten husvagn och ska jobba snart.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Lasergurka:

Så...vem blir den förste som vågar?

Verkar som att det inte kommer bli en tävling om skicklighet, utan snarare en om mod

Det tar ju sin lilla stund att göra ett bidrag. Annars är det ju 30 dagar kvar, så man behöver inte skynda så värst.

(Jag gjorde några olika exempelvideos igår, stod säkert och höll på i 45 minuter. Idag har jag ont i nacken.)

ot
Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

OT raderat.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det tar ju sin lilla stund att göra ett bidrag. Annars är det ju 30 dagar kvar, så man behöver inte skynda så värst.

(Jag gjorde några olika exempelvideos igår, stod säkert och höll på i 45 minuter. Idag har jag ont i nacken.)

Kan ju säga att din video blev grym
Finns det några regler på utstyrsel förutom MSI logga? (var några andra som också frågade)

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk

Första tanken, Judas Priest-Painkiller på airdrums frågan e ju om man vågar

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Kel:

Kan ju säga att din video blev grym
Finns det några regler på utstyrsel förutom MSI logga? (var några andra som också frågade)

Jag hade några där jag stod och ramlade omkull på också. Min var dock inte tillräckligt lång. Kanske får klippa lite i mina övriga videos och göra bort mig till den grad att jag kanske inspirerar någon.

Utstyrseln är en del av "humor och kreativitet premieras" - helheten betygsätts, inte nödvändigtvis insatsen på det valda instrumentet. Inlevelse är förstås också en del av det. Lirar man luftgitarr till Manowar förväntar jag mig exempelvis läderbyxor och massvis med babyolja på en bar överkropp.

I praktiken dock: är MSI-loggan med i bild kan vara hur uppklädda eller avklädda ni vill.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd

Inga bidrag än? Nästan så att man själv blir sugen på att delta... Nästan...

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Sim0nT:

Inga bidrag än? Nästan så att man själv blir sugen på att delta... Nästan...

Do it!

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.