Permalänk
Medlem

Information om trådlösa nätverk i skolor.

Har varit uppe på tapeten ett flertal gånger.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Jag tittar på det humoristiska diagrammet nu och bara för att nämna ett exempel så är det uppenbarligen över en miljard gånger värre att använda en trådlös laptop än att vara med om en solstorm t ex. Enligt "studien" så kan man få symptom som trötthet, sömnsvårighet, huvudvärk, yrsel, synstörningar, ledvärk, hjärtrytmrubbningar, hjärntumör och andra sorters cancer på långt lägre strålningshalter än att sitta vid en trådlös laptop.

Det är även värt att nämna att diagrammet mer eller mindre menar att grannarnas mikrovågsugnar kan vara hälsofarliga när de är igång. De orsakar inte cancer och sterilitet som ens egna mikrovågsugn gör, men är en av orsakerna att man råkar ut för sömnsvårigheter och depression.

För att svara dig allvarligt så är det klart att man inte vill se nära och kära sjukna in vad det än kan bero på, men "forskning" som är utförd av riktiga kvacksalvare utan några som helst belägg måste man ta med en nypa salt. Den ena källhänvisningen leder t ex till en "doktor" som tror på helande via kollodialt silver. Tittar man på seriös forskning så finns det inga påtagliga risker med att utsättas för lägre strålningshalter som från trådlöst nätverk.

Man använde silver i äldre tider, och det finns forskning där som påstår att silver kan öka effektiviteten av antibiotika rejält. Orkar inte leta upp källhänvisning men jag läste det i någon medecinskdatabas typ pubmed (seriös forskning) för ett tag sedan. Så doktorn kanske inte är helt fel ute, har inte orkat läsa din länkar.
Och seriös forskning har en tendens att förändras med tiden, det man tycker är hokus pokus idag kanske bevias i framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Gubben heter Olle Johansson och är dermatolog...men har inte producerat någon publicerbar forskning på många decennier men han gödslar mycket dynga om EHS och mobiltelefoner/WiFi. KI har försökt bli av med karln i många år och han är tämligen marginaliserad. Skicka ett mail till KI och fråga vad han pysslar med så får du se...

Tack för namnet! En snabb googling gav svaret att han inte är speciellt begåvad.

http://www.vof.se/utmarkelser/tidigare-utmarkelser/arets-forv...

Skrivet av lappen81:

Man använde silver i äldre tider, och det finns forskning där som påstår att silver kan öka effektiviteten av antibiotika rejält. Orkar inte leta upp källhänvisning men jag läste det i någon medecinskdatabas typ pubmed (seriös forskning) för ett tag sedan. Så doktorn kanske inte är helt fel ute, har inte orkat läsa din länkar.
Och seriös forskning har en tendens att förändras med tiden, det man tycker är hokus pokus idag kanske bevias i framtiden

Nu har jag ingen aning om silver har någon speciell effekt på antibiotika och det var inte det jag riktigt syftade på. Denna "doktor" är är säker på att injicering av silver kan motverka cancer och hävdar att han har behandlat cancersjuka patienter som sedan har blivit friska. Något av en häxdoktor alltså.

Permalänk
Skrivet av Hraf:

Tack för namnet! En snabb googling gav svaret att han inte är speciellt begåvad.

http://www.vof.se/utmarkelser/tidigare-utmarkelser/arets-forv...

Nu har jag ingen aning om silver har någon speciell effekt på antibiotika och det var inte det jag riktigt syftade på. Denna "doktor" är är säker på att injicering av silver kan motverka cancer och hävdar att han har behandlat cancersjuka patienter som sedan har blivit friska. Något av en häxdoktor alltså.

Silver är bakteriedödande så det är inte att det ökar effekten på själva antibiotikan utan snarare att den också hjälper till att döda bakterier, Silver clorid användes förr i tiden i sår och att dricka osv används fortfarande och har bra effekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontmakeme:

Silver är bakteriedödande så det är inte att det ökar effekten på själva antibiotikan utan snarare att den också hjälper till att döda bakterier, Silver clorid användes förr i tiden i sår och att dricka osv används fortfarande och har bra effekt

Jag var tvungen att kolla upp det och fann en intressant artikel på Livsmedelsverket.

Skrivet av http://www.slv.se/sv/grupp3/Nyheter-och-press/Bilagor-till-nyheter/Angaende-eventuella-risker-med-kolloidalt-silver-i-kosttillskott/:

Mot bakgrund av att silver inte anses vara essentiellt för människor finns det för närvarande inte något som talar för att det finns något behov av ett mineraltillskott med detta innehåll. Däremot finns risk för att negativa hälsoeffekter kan uppstå – i synnerhet i samband med intag av produkter innehållande silverföreningar alternativt kolloidalt silver under längre tid.

Man får tolka det som man vill, men det verkar inte vara vedertaget att det är nyttigt att förtära kolloidalt silver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Jag var tvungen att kolla upp det och fann en intressant artikel på Livsmedelsverket.

Man får tolka det som man vill, men det verkar inte vara vedertaget att det är nyttigt att förtära kolloidalt silver.

Påminner mig om gammelsmurfen: http://www.youtube.com/watch?v=qpP-0okXm4o
Tydligen blev han ju dock symptomfri

Permalänk
Skrivet av Hraf:

Jag var tvungen att kolla upp det och fann en intressant artikel på Livsmedelsverket.

Man får tolka det som man vill, men det verkar inte vara vedertaget att det är nyttigt att förtära kolloidalt silver.

Men du vet, allt som är sanning idag är inte sanning imorgon, precis som det var nyttigt att rå i sig radeon i början på 1900 talet... eller att man hade amalgam i tandfyllningar förut... så det de säger får du ta med en nypa salt... och så klart är ingenting bra om man tar det för mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Att hålla någonting för sig själv hindrar utveckling och att kunna tänka annorlunda. Än att vara "Rädd" att man förlöjligar sig.

Och att försöka tysta ner någon som tror på nånting annat än "det som är sant", är precis vad Hitler lyckades med. Så du kommer aldrig lyckas få mig att hålla nånting för mig själv för att DU anser eller många andra, att jag förlöjligar mig. Det förklarar mer om dig än ditt påstående om mig.

Sen försökte jag inte förgifta nånting.

Och hur kan min vantro vara farligare för mig än strålningen? Att jag väljer att vara försiktig och gör lite utav en egen bedömning och att inte ha Sex med min router. Och väljer istället att den står 2meter bort. Kan väl inte skada? :S

Det finns folk som Tror på gud, Bara för en känd forskare eller president Obama säger att gud inte finns. Så får folk tro, och leva med det ändå?

Förstår inte hur det kan vara "skadligt" att vara vaksam?

Enligt vissa religioner får man inte ta emot transplantationer eller blodtransfusioner. De är "vaksamma".

En man lyckades en period få en hel bygd att sitta utan mobiltäckning då han var rädd för strålning. Han var "vaksam".

Kyrkan fängslade och avrättade vetenskapsmän eftersom de trodde att de hotade mänsklighetens existens. De var "vaksamma".

Vad du argumenterar för är inte en hälsosam skepsism, det är i det närmaste en bakåtsträvande religiös rädsla för något som man inte kan se. Forskning visar att det inte kan påvisa några negativa effekter, vad mer vill du ha?

Anledningen till att jag ens argumenterar här är att jag inte vill att andra ska komma in senare och läsa tråden, bilda uppfattningen att det faktiskt finns något att vara rädd för och genom det skapa en oro.

Om ni verkligen tror att wifi kan påverka er så ska ni aldrig någonsin ha en mobiltelefon, varken med handsfree eller utan. Definitivt inte i fickan eller mot kroppen på något sätt. Om du ändå väljer att använda dig av en mobiltelefon är det lite som att oroa sig för smittorisken i ett öppet sår när man blir skjuten i tinningen.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorg:

Enligt vissa religioner får man inte ta emot transplantationer eller blodtransfusioner. De är "vaksamma".

En man lyckades en period få en hel bygd att sitta utan mobiltäckning då han var rädd för strålning. Han var "vaksam".

Kyrkan fängslade och avrättade vetenskapsmän eftersom de trodde att de hotade mänsklighetens existens. De var "vaksamma".

Vad du argumenterar för är inte en hälsosam skepsism, det är i det närmaste en bakåtsträvande religiös rädsla för något som man inte kan se. Forskning visar att det inte kan påvisa några negativa effekter, vad mer vill du ha?

Anledningen till att jag ens argumenterar här är att jag inte vill att andra ska komma in senare och läsa tråden, bilda uppfattningen att det faktiskt finns något att vara rädd för och genom det skapa en oro.

Om ni verkligen tror att wifi kan påverka er så ska ni aldrig någonsin ha en mobiltelefon, varken med handsfree eller utan. Definitivt inte i fickan eller mot kroppen på något sätt. Om du ändå väljer att använda dig av en mobiltelefon är det lite som att oroa sig för smittorisken i ett öppet sår när man blir skjuten i tinningen.

Såå.
När jag kommer med en annan inblick? och ifråga sätter?
Hade du avrättat mig för samma anledning?

Bakåtsträvare är att nöja sig med det som redan finns. Och aldrig ifråga sätta, Ha en annan syn. Tänka annorlunda etc.
Kan nånting utvecklas då?

Jag har aldrig påstått att Wifi är farligt. Men vad skadar det att ha den lite längre bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Såå.
När jag kommer med en annan inblick? och ifråga sätter?
Hade du avrättat mig för samma anledning?

Bakåtsträvare är att nöja sig med det som redan finns. Och aldrig ifråga sätta, Ha en annan syn. Tänka annorlunda etc.
Kan nånting utvecklas då?

Jag har aldrig påstått att Wifi är farligt. Men vad skadar det att ha den lite längre bort?

Fast du kommer inte med någon inblick, du kommer med ett påstående utan grund. Ett närmast religiöst påstående. Du försöker framstå som det sunda förnuftet när du egentligen är det misstänksamma prästskapet.

Att tänka annorlunda och finna nya vägar är fantastiskt, att vara rädd för något för att man själv inte förstår det och inte lita på andra som faktiskt förstår det bättre är enfaldigt.

Vad du inte förstår är att du får ha din router var du vill, precis som du inte behöver gå på A brunnar, tro på det stora pastamonstret eller spotta tre gånger om en svart katt korsar din väg. Men jag vill inte att andra ska behöva lida av din vidskeplighet och adoptera en dålig vana som kan begränsa deras liv.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

För sent, nu åker elementen och ugnen ut genom fönstret, i det här hushållet ska vi inte ha någon värmecancer minsann! *Fixar ett ordentligt lager med foliehattar*

Du får nog slänga ut de cancerframkallande värmeradiovågsfoliehattarna också.
Det kan bli ganska varmt där under hatten. Snart dags att förklara krig mot solen!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorg:

Fast du kommer inte med någon inblick, du kommer med ett påstående utan grund. Ett närmast religiöst påstående. Du försöker framstå som det sunda förnuftet när du egentligen är det misstänksamma prästskapet.

Att tänka annorlunda och finna nya vägar är fantastiskt, att vara rädd för något för att man själv inte förstår det och inte lita på andra som faktiskt förstår det bättre är enfaldigt.

Vad du inte förstår är att du får ha din router var du vill, precis som du inte behöver gå på A brunnar, tro på det stora pastamonstret eller spotta tre gånger om en svart katt korsar din väg. Men jag vill inte att andra ska behöva lida av din vidskeplighet och adoptera en dålig vana som kan begränsa deras liv.

Det finns ingenting och svara på. För uppenbarligen har du ej läst vad jag skrivit.

Kan du snälla citera mig, vart jag har påstått någonting du säger att jag har gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Fråga detta på ett IT forum, är som att fråga moderaterna fall samhället mår bra av mer sänkta skatter...

Det är klart alla säger att det inte är någon fara. frågar du rökare "Men vi lever ju" !.... det finns ingen (tror jag) riktig studie eller bevis. Vissa kanske tar skada av det medan vissa inte..

Och om Wifi ger smygande åkommor, kanske sömnproblem? magbesvär? orolig nattsömn?...
Det finns inget bevis och kvitto för att det är fara med det. Du får avgöra själv hur det känns.

Själv har jag valt att ha den en bit ifrån. Det känns bara bättre så.

Här t.ex antyder du hej vilt att det visst kan vara skadligt men att detta forumet skulle leva i förnekelse. Du säger också "vissa kanske tar skada".

Försöker du paddla bakåt nu?

I en annan post insinuerar du att det finns en komplott rörande routrars skadlighet:

Citat:

Sen finns det bloggare och forskare hit och dit. Vissa är betalda för att gömma undan sanningen. andra inte.

Som att "De Styrande" i världen konspirerar runt att folk ska tro att det livsfarliga trådlösa nätverket människor har hemma är harmlöst så att det kan döda dem så maskinerna kan ta över? Foliehatt?

Så, nog av detta. Jag tror att framtida läsare kan dra sina egna slutsatser.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorg:

Här t.ex antyder du hej vilt att det visst kan vara skadligt men att detta forumet skulle leva i förnekelse. Du säger också "vissa kanske tar skada".

Försöker du paddla bakåt nu?

I en annan post insinuerar du att det finns en komplott rörande routrars skadlighet:

Som att "De Styrande" i världen konspirerar runt att folk ska tro att det livsfarliga trådlösa nätverket människor har hemma är harmlöst så att det kan döda dem så maskinerna kan ta över? Foliehatt?

Så, nog av detta. Jag tror att framtida läsare kan dra sina egna slutsatser.

Är det så konstigt när 90% av kommentarerna på varje Wifi-skadlig-tråd är "på med foliehatt :D:D:D" och inte riktigt leder till nått.

som sagt, vart är mina påståenden från det förra inlägget du gjorde?

Och bara för att det ges ut nånting av "experter" så behöver det inte vara sant?

Kolla svin influensa sprutan (kontrollerad av experter? annars skulle den väl inte mass vaccinera befolkningen?
Talidomid på 50talet (Skulle vara säkert?) http://sv.wikipedia.org/wiki/Talidomid
(Det finns en miljon exempel). Och detta var exempel, som antas vara "säkra"...

Jag har inte sagt att det är farligt.

MEN FINNS DET NÅGON STUDIE DÄR MAN UTSÄTTS FRÅN FÖDSELN TILLS MAN DÖR? av alla 3-4g master, wifi överallt vart man går.
För det är precis det som händer med våra barn idag.

Så därför tror jag inte vi har REN fakta än. utan att det måste gå ett tag först.

Permalänk
Medlem

Jag tror helt klart att det kan påverka en men det är nog försumbart, oron över att det kan påverka en gör nog att man mår 100 gånger mer dåligt än vad strålningen från mikrovågor någonsin kommer orsaka.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Långlivad tråd, jag trodde den skulle dö efter några dagar men nej

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontmakeme:

Men du vet, allt som är sanning idag är inte sanning imorgon, precis som det var nyttigt att rå i sig radeon i början på 1900 talet... eller att man hade amalgam i tandfyllningar förut... så det de säger får du ta med en nypa salt... och så klart är ingenting bra om man tar det för mycket

Allt som är sanning idag är också sanning imorgon. Att vi inte känner till hela sanningen idag är en helt annan sak

Permalänk
Moderator
Forumledare

Allt dödar, i för stora mängder

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Fråga detta på ett IT forum, är som att fråga moderaterna fall samhället mår bra av mer sänkta skatter...

Det är klart alla säger att det inte är någon fara. frågar du rökare "Men vi lever ju" !.... det finns ingen (tror jag) riktig studie eller bevis. Vissa kanske tar skada av det medan vissa inte..

Och om Wifi ger smygande åkommor, kanske sömnproblem? magbesvär? orolig nattsömn?...
Det finns inget bevis och kvitto för att det är fara med det. Du får avgöra själv hur det känns.

Själv har jag valt att ha den en bit ifrån. Det känns bara bättre så.

Det går aldrig att bevisa det negativa. DVS att det är helt oskadligt. Däremot finns det inga studier som tyder på att det är skadligt på de hundra åren vi har hållt på med detta.

Dessutom finns det enormt mycket mer och mycket farligare strålning din kropp utsätts för. Några exempel är beta och gamma strålning från kol 14 atomerna i din egen kropp, elektromagnetisk strålning i hela spektrumet från solen mfl.

Det jag tror Yorg reagerade på är att du liknar det med rökare som tycker att det inte är så farligt då de fortfarande lever. Det är en väldigt skillnad då det finns extremt starka bevis för att rökning är skadligt, och inte ett enda för att radiovågor i de låga doserna skulle vara det. Människors misstankar är helt ovesänntligt, det som betyder något är bevisen. Och jag tror inte han ville hindra någon från att yttrycka sina åsikter, utan att hindra folk att få sina misstankar att låta som fakta (vilket även det var en sak Hitler gjorde, även om jag tycker det är idiotiskt att ta upp det...).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Det är mycket farligare att flyga flyplan, bo högt över marken eller nära berg!

Jag bor på ett berg xD

Permalänk
Skrivet av DevilsDad:

Allt som är sanning idag är också sanning imorgon. Att vi inte känner till hela sanningen idag är en helt annan sak

Jo så är det det som är sant idag kommer vara det imorgon också, menade mer att människor tror att det som är kunskap idag är det som är den riktiga sanningen vilket i många fall inte stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Allt dödar, i för stora mängder

Precis.. Ungefär som med cancerlarmet med pommes. Sluta äta pommes, du kommer få cancer.. kunde man läsa i alla tidningar, framför allt kvällpressen.

Sen kom det fram att man var tvungen att äta 10kg om dagen, innan det började vara farligt typ..

Det är farligt att dricka vatten också, om man dricker för mycket..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DevilsDad:

Det går aldrig att bevisa det negativa. DVS att det är helt oskadligt. Däremot finns det inga studier som tyder på att det är skadligt på de hundra åren vi har hållt på med detta.

Dessutom finns det enormt mycket mer och mycket farligare strålning din kropp utsätts för. Några exempel är beta och gamma strålning från kol 14 atomerna i din egen kropp, elektromagnetisk strålning i hela spektrumet från solen mfl.

Det jag tror Yorg reagerade på är att du liknar det med rökare som tycker att det inte är så farligt då de fortfarande lever. Det är en väldigt skillnad då det finns extremt starka bevis för att rökning är skadligt, och inte ett enda för att radiovågor i de låga doserna skulle vara det. Människors misstankar är helt ovesänntligt, det som betyder något är bevisen. Och jag tror inte han ville hindra någon från att yttrycka sina åsikter, utan att hindra folk att få sina misstankar att låta som fakta (vilket även det var en sak Hitler gjorde, även om jag tycker det är idiotiskt att ta upp det...).

Vad Yorg reagerade på spelar ingen roll.

Om jag väljer och vara vaksam... (med routern i hemmet) så låt mig vara det? Det handlar aldrig om att jag säger att den är farlig.

Och Varför jag Är det., Så undrar jag om det finns det någon studie/forsking som visar att man kan utsättas för wifi 24/7 hela sitt liv i generationer, UTAN att det är fara eller ger Biverkning? Med fostret eller produktion? eller sig själv när man blir gammal?

Finns det någon sådan studie så vill jag gärna läsa den, ANNARS tycker inte jag man bara kan uttala sig att det är 100% säkert!

Därför är jag vaksam.. (KRING routern i hemmet)

Permalänk
Medlem

Det gäller att vara vaksam så länge våra barn befinner sig inne i 3g/4g/5g/wifi/widi ugnen. Men vi måste ju se vad som har hänt med dem efter 60 minuter innan vi kan klassa det som farligt. Allt beror ju på hur pass hög effekt vi kör på. Så tanken på att inte stoppa in barnen i ugnen är löjlig.

Det skulle vara intressant om någon med gröna fingrar kunde göra ett SweClockers experiment, med en drös växter med en aktiv router mitt mellan dem. Sen följa upp med bilder på växternas utveckling från frö till full växt, bärande frukt också kanske. Först då kanske de vaksamma börjar bli lugna.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Vad Yorg reagerade på spelar ingen roll.

Om jag väljer och vara vaksam... (med routern i hemmet) så låt mig vara det? Det handlar aldrig om att jag säger att den är farlig.

Och Varför jag Är det., Så undrar jag om det finns det någon studie/forsking som visar att man kan utsättas för wifi 24/7 hela sitt liv i generationer, UTAN att det är fara eller ger Biverkning? Med fostret eller produktion? eller sig själv när man blir gammal?

Finns det någon sådan studie så vill jag gärna läsa den, ANNARS tycker inte jag man bara kan uttala sig att det är 100% säkert!

Därför är jag vaksam.. (KRING routern i hemmet)

Läs mitt förra inlägg igen. Jag säger ju at du aldrig kan bevisa ett negativt påstående. Men däremot är det väll runt 99% sannolikhet att det är ofarligt.

Du får vara precis hur misstänksam du vill. Det jag inte tycker är okej är att likna det vid en rökares förnekan, det är bara oärligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Vad Yorg reagerade på spelar ingen roll.

Om jag väljer och vara vaksam... (med routern i hemmet) så låt mig vara det? Det handlar aldrig om att jag säger att den är farlig.

Och Varför jag Är det., Så undrar jag om det finns det någon studie/forsking som visar att man kan utsättas för wifi 24/7 hela sitt liv i generationer, UTAN att det är fara eller ger Biverkning? Med fostret eller produktion? eller sig själv när man blir gammal?

Finns det någon sådan studie så vill jag gärna läsa den, ANNARS tycker inte jag man bara kan uttala sig att det är 100% säkert!

Därför är jag vaksam.. (KRING routern i hemmet)

Jag har redan sagt att du får vara precis hur vidskeplig du vill, du bör nog avstå från kolsyrat vatten, luftkonditionering, bergvärme, hörlurar, mat lagad i microvågsugn, mat lagad i varmluftsugn, mat lagad över öppen eld, vårt dricksvatten eller luften vi andas. För mig veterligen finns det ingen studie på människor som utsatts för detta "24/7 hela sitt liv i generationer". Byt ut "wifi" till vilken annan sak som helst och testa din argumentation på det så inser du hur löjligt det blir.

Det finns INGENTING I HELA VÄRLDEN som någon kan säga är 100% säkert. Ingenting. Så att fråga efter det är även det, rent löjligt.

Du är vidskeplig, vad jag vänder mig emot är att du försöker överföra denna vidskeplighet till andra människor.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Wifi är skadligt. Kaffe är skadligt. Köra bil är självmord. Sitta här och spendera tid och skriva detta totalt dumma inlägg är förmodligen skadligt när jag läser svaren jag får. MEN alla vet redan detta och skiter i det. Problemet är att "vissa" tycker inte som andra, Vissa vill kanske ha förändringar i samhället som andra inte vill och då skapas det en konflikt.

Konflikter löser man genom att någon ger sig, problemet är att majoriteten på detta forum kan inte leva utan sitt wifi vilket medför många svar som författaren av denna totalt osmakliga tråd inte kommer gilla.

Så frågan är ju, varför ens ta upp en sån dum fråga?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorg:

Jag har redan sagt att du får vara precis hur vidskeplig du vill, du bör nog avstå från kolsyrat vatten, luftkonditionering, bergvärme, hörlurar, mat lagad i microvågsugn, mat lagad i varmluftsugn, mat lagad över öppen eld, vårt dricksvatten eller luften vi andas. För mig veterligen finns det ingen studie på människor som utsatts för detta "24/7 hela sitt liv i generationer". Byt ut "wifi" till vilken annan sak som helst och testa din argumentation på det så inser du hur löjligt det blir.

Det finns INGENTING I HELA VÄRLDEN som någon kan säga är 100% säkert. Ingenting. Så att fråga efter det är även det, rent löjligt.

Du är vidskeplig, vad jag vänder mig emot är att du försöker överföra denna vidskeplighet till andra människor.

nu får du ta och ge dig...
Du svarar inte på mina frågor. Du påstår saker som du inte kan svara på.

och detta är ett diskussions forum. Kallar du alla "vidskeplig" som har en annan syn på saker? Och säger att dom är löjliga osv..

Du förklarar mer om dig själv än om mig i ditt skrivande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

nu får du ta och ge dig...
Du svarar inte på mina frågor. Du påstår saker som du inte kan svara på.

Vilka frågor? Yorg försöker uttrycka orimligheten i dina krav på
en studie över flera generationer.

Med det sagt, radiovågor är inte farligare än det synliga ljus vi bombarderas av varje dag. Lever du i fullständigt mörker också eftersom ingen har bevisat att ljus är 100% säkert 24/7 över flera generationer?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dagbro:

Vilka frågor? Yorg försöker uttrycka orimligheten i dina krav på
en studie över flera generationer.

Precis det finns ingen studie. Eftersom all kommunikation idag ej funnits så länge. Därför tror jag inte vi kan säga till 100% säkerhet ett blankt NEJ, Det är inte farligt.
fören vi har bättre data i framtiden, Om det ens finns någon påverkan...

Skrivet av Yorg:

Fast du kommer inte med någon inblick, du kommer med ett påstående utan grund..

vart är mitt påstående?

Skrivet av Yorg:

Men jag vill inte att andra ska behöva lida av din vidskeplighet och adoptera en dålig vana som kan begränsa deras liv.

Förklara gärna, vad jag har skrivit som kan få andra att lida? och på vilket sett lider dom?
(av min vidskeplighet och adoptera en dålig vana, när jag inte ens påstått att det är farligt med wifi.)

Skrivet av Yorg:

Vad du argumenterar för är inte en hälsosam skepsism, det är i det närmaste en bakåtsträvande religiös rädsla för något som man inte kan se. Forskning visar att det inte kan påvisa några negativa effekter, vad mer vill du ha?.

Vart beskriver jag min rädsla för wifi ?

Skrivet av Yorg:

Du är vidskeplig, vad jag vänder mig emot är att du försöker överföra denna vidskeplighet till andra människor.

Hur försöker jag överföra den? Jag har inga påståenden om att det är farligt. Jag har till och med sagt det.

Dom frågorna.

SÅ som jag ser det, är att det inte finns en längre studie om (wifi) runt om oss konstant. Och vi kanske skulle må bättre av att kunna koppla ner det i hemmet, för att reducera det vi annars utsätts för?.
Så länge det inte finns någon forskning kring det, så väljer jag att förbli skeptisk till (WIFI) att ha den hela tiden för nära mig, dag som natt.

Människor väljer själva. Och det här mitt sett och se det på. Det betyder inte att alla håller med. och thats fine..
Men hade jag sagt att det är farligt, hade jag förstått alla argument i mot det.