Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Källa på den dementin tack.

"We are very excited that with the launch of Xbox One, we can now bring the latest generation of Direct3D 11 to console. The Xbox One graphics API is “Direct3D 11.x” and the Xbox One hardware provides a superset of Direct3D 11.2 functionality. Other graphics APIs such as OpenGL and AMD’s Mantle are not available on Xbox One."

http://blogs.windows.com/windows/b/appbuilder/archive/2013/10...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Fullkomligt ologiskt att DICE, Crytek och Epic Games skulle backa upp Mantle och göra om sina motorer för endast 5% boost.

Kanske, ja är inte nån marknadsanalytiker eller liknande. Men ja har svårt att tro att det blir så jättestora förbättringar som 10-20%.
Om det ger 5% så kanske det svarar på ökad försäljning av grafikkort med 5% för dem, då är det en rätt så stor siffra med pengar.

Givetvis kul ju mer det blir, men samtidigt skönt att inte ta till så man blir positivt överraskad än besviken. Tycker alltid företagen blåser i visslorna och ringer i klockorna för sina nya produkter. Se drivrutiner ala 10% förbättrad prestanda i bf3 osv osv (fredagspanelen).

Vi får vänta och se helt enkelt.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jag tror Mantle kommer att ge en ordentlig boost i BF4. Fågan är dock hur brett stödet blir för Mantle på sikt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Kanske, ja är inte nån marknadsanalytiker eller liknande. Men ja har svårt att tro att det blir så jättestora förbättringar som 10-20%.
Om det ger 5% så kanske det svarar på ökad försäljning av grafikkort med 5% för dem, då är det en rätt så stor siffra med pengar.

Givetvis kul ju mer det blir, men samtidigt skönt att inte ta till så man blir positivt överraskad än besviken. Tycker alltid företagen blåser i visslorna och ringer i klockorna för sina nya produkter. Se drivrutiner ala 10% förbättrad prestanda i bf3 osv osv (fredagspanelen).

Vi får vänta och se helt enkelt.

Nu pratar ju visserligen både AMD och Nvidia en hel del strunt i rent PR syfte, men jag har ändå svårt att tro på bara en 5%'ig förbättring, med tanke på vad Raja Koduri (Corporate Vice President, Visual Computing hos AMD) sade på GPU 14 eventet. Jag citerar: "It will be like having 2018 hardware today". Han överdriver säkert (både AMD och Nvidia verkar ju vara mästare på det), men eftersom det bara är 2014 så verkar det ju lustigt att nämna hårdvara från 2018 om det handlar om en prestanda boost på 5%. Vad tror du?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

"We are very excited that with the launch of Xbox One, we can now bring the latest generation of Direct3D 11 to console. The Xbox One graphics API is “Direct3D 11.x” and the Xbox One hardware provides a superset of Direct3D 11.2 functionality. Other graphics APIs such as OpenGL and AMD’s Mantle are not available on Xbox One."

http://blogs.windows.com/windows/b/appbuilder/archive/2013/10...

Frågan är dock hur mycket som görs med högnivå-API på konsoler nu för tiden. Framförallt på PS3 har det väl blivit mycket mer lågnivå för att få ut prestandan.

Skrivet av Holic:

Kanske, ja är inte nån marknadsanalytiker eller liknande. Men ja har svårt att tro att det blir så jättestora förbättringar som 10-20%.
Om det ger 5% så kanske det svarar på ökad försäljning av grafikkort med 5% för dem, då är det en rätt så stor siffra med pengar.

5% högre prestanda i en del titlar ger verkligen inte 5% högre försäljning. AMD hade inte brytt sig om ett helt nytt API för 5% högre prestanda. Och det måste vara en avsevärd prestandaboost för att speltillverkarna i sin tur ska bry sig. Men som sagt, det är bara vad jag säger. Tycker mig ha ordentligt fog för det dock.
Glide gav 50% prestandaboost över OpenGL btw.

Skrivet av Holic:

Givetvis kul ju mer det blir, men samtidigt skönt att inte ta till så man blir positivt överraskad än besviken. Tycker alltid företagen blåser i visslorna och ringer i klockorna för sina nya produkter. Se drivrutiner ala 10% förbättrad prestanda i bf3 osv osv (fredagspanelen).

Vi får vänta och se helt enkelt.

Jo vi får se, kanske får ledtrådar redan ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Är inte Cuda fysiska komponenter? Man pratar ju om Cuda kärnor medan AMD kör med sina streamprocessorer?

Jo Cuda cores är fysiska komponenter. Nvidia har utvecklat massa hjälpmedel för att programmerare skall slippa lära sig ett helt nytt språk/API. Så det är fel att säga att det är ett komplett programspråk.
The CUDA Toolkit includes a compiler for NVIDIA GPUs, math libraries, and tools for debugging and optimizing the performance of your applications. You’ll also find programming guides, user manuals, API reference, and other documentation to help you get started quickly accelerating your application with GPUs.

Skrivet av Tumnus:

Har jag missat något eller har verkligen AMD sagt det? Mantle är väl öppet för alla tillverkare att hoppa på.. Att Anandtech säger "For GCN" är ganska uppenbart eftersom det inte finns några som helst garantier att Nvidia och Intel inför Mantlestöd i dagsläget.

Johan Andersson sade på Nvidias senaste event att det till en början bara fungerar med GCN. Det är helt nytt och är fortfarande i beta stadie. Det kommer dessutom aldrig fungerar för Nvidia utan stora modifikationer. Nvidia kommer inte vara intresserade av att hänga på Mantle-tåget. I'm pretty damn sure.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Framgången för Mantle (eller floppen) beror helt och hållet på om man kan göra några samordningsvinster med tillsammans med konsollversionerna, är vissa kodkomponenter i princip lika finns förutsättningar för framgång. Fungerar det inte så tror jag det blir lite PhysX.

Tror på att det kan bli ganska bra personligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

"We are very excited that with the launch of Xbox One, we can now bring the latest generation of Direct3D 11 to console. The Xbox One graphics API is “Direct3D 11.x” and the Xbox One hardware provides a superset of Direct3D 11.2 functionality. Other graphics APIs such as OpenGL and AMD’s Mantle are not available on Xbox One."

http://blogs.windows.com/windows/b/appbuilder/archive/2013/10...

Finns en del rykten som säger motsatsen, så så osvuret är bäst i denna fråga.

http://www.extremetech.com/gaming/168671-xbox-one-will-not-su...

Citat:

Note: Feedback we’ve gotten from other sources continues to suggest that Microsoft’s low-level API for the Xbox One is extremely similar to Mantle, and the difference between the two is basically semantic. This doesn’t square very well with Microsoft’s own statements; we’ll continue to investigate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Finns en del rykten som säger motsatsen, så så osvuret är bäst i denna fråga.

http://www.extremetech.com/gaming/168671-xbox-one-will-not-su...

Ja det står att Mantle inte är tillgängligt. Men om det bara rör sig om små små skillnader (som vissa antyder) så kanske det är väldigt lätt att med små modifikationer få koden att fungera med Mantle. Dessutom har Microsoft (vad jag vet) aldrig sagt något om likheten mellan de två. De säger bara att det inte går att använda Mantle på Xbox. De säger inget om att deras lågnivåspråk med små modifikationer inte kommer fungera med PC (Mantle).

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Väntar ivrigt på Mantle och hoppas innerligt att det blir lyckat. Nvidia vill jag gärna ha med på tåget med, så klart. Microsofts dominans måste få ett slut.
Ja, jag är beredd att köpa Mantle-spel bara för att stödja konceptet (Observera konceptet, inte AMD själva).
Sedan är jag nyfiken vad till exempel Valve säger om detta, då dom verkar lika trötta på Microsoft som oss så många andra, och har storsattsat på Linux på senaste tiden.

Man får säga vad man vill om Microsoft och Windows, men spelar man på PC måste man inse att Microsoft har blivit en alvarlig stoppkloss i framtiden, då vem som helst kan förstå att dom hade gärna sett spel på PC dö och deras Xbox-konsol sälja istället. Just av denna anledning måste dom bort från den sits dom sitter på i dagsläget.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Finns en del rykten som säger motsatsen, så så osvuret är bäst i denna fråga.

http://www.extremetech.com/gaming/168671-xbox-one-will-not-su...

Det jag skrev: Det är inte Mantle men likt.
Det länken påstår: Det är inte Mantle men liknande.

Hur får du det till motsatsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Det jag skrev: Det är inte Mantle men likt.
Det länken påstår: Det är inte Mantle men liknande.

Hur får du det till motsatsen?

Tittade bara på ditt senaste inlägg i tråden, där du citerade deras "dementi". Så nej skrev du samma sak som mig fast i ett tidigare inlägg så är det ju knappast en motsats

Permalänk
Medlem

Kul att se nått nytt iaf, är lite trött på grafikkortsmarknaden.. det kommer ju inte så mycket nytt. Det krävs ju lite innovation då och då är lite trött på alla dessa re-brands. Sitter på två kort från 600 serien och 700 serien va ju inte så spännande direkt. Samma sak med Amd vad denna lansering dock till väldigt bra priser inte som Nvidia som är överprisade.. Men det är ju inte Nvidias fel utan Amds som inte fick tummen ur röven och gjorde nått. Jag menar visst 7970 är ett väldigt bra kort men det lanserades 2011 och visst sen kom ju Ghz-edition men lite mer fart på utvecklingen hade ju inte skadat. Tack för mig. Ha det gött!

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

"We are very excited that with the launch of Xbox One, we can now bring the latest generation of Direct3D 11 to console. The Xbox One graphics API is “Direct3D 11.x” and the Xbox One hardware provides a superset of Direct3D 11.2 functionality. Other graphics APIs such as OpenGL and AMD’s Mantle are not available on Xbox One."

http://blogs.windows.com/windows/b/appbuilder/archive/2013/10...

Då Mantle bara är till PC var väl inte detta oväntat? Alternativet är ju att utveckla ett spel till PS4 konvertera till Mantle och köra på xbone, så konsolerna kommer inte att ha (officiellt) stöd för Mantle. De optimeringarna som är specifika för respektive konsol (minne etc) kommer ju heller inte att ingå i Mantle. Det som Mantle är, däremot, är ett API där varje funktion tar samma invärden och ger samma output som de API:er som används i konsolerna. Men det gäller bara grafikkommandona.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Tivook:

Om dom lyckas få med sig stortitlar som BF4 och nu även andra stora spelmotorer och spelhus citat:

Jag vill minnas att det är en uppsjö av spel som är baserade på Unreal Engine och Cryengine, då dom gigantiska spelmotorerna blir optimerade för Mantle så bör ju automatiskt femtioelva storspel oxå bli kompatibla ( expertuttalande behövs ).

Därför tror jag knappast att mantle kommer bli en flopp. Mest för att jag knappast tror att såpass stora spelhus ens hade brytt sig om Mantle om det bara levererade några futtiga procent.

Jag ska inte stå här o prata som om jag visste något ni inte redan vet om men jag räknar kallt med en prestandaökning på MINST 10-15%.

Källa:

http://www.sweclockers.com/nyhet/17840-amd-mantle-till-star-c...
http://en.wikipedia.org/wiki/CryEngine
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unreal_Engine_games

Jag är ingen expert, men tror att spelltillverkarna är tvungna att kompilera om spelet, för att få med den nya motorn.
Så det krävs nog en viss ansträngning från utvecklarna, för att gamla spel skall dra nytta av detta, nu brukar ju gamla spel gå bra på nyare hårdvara ändå men lite synd är det.
Men jag tror faktiskt också att det finns en god chans att detta kommer att slå.

Funderar lite på vilka grafikkort som Mantle kommer att fungera på, har alla nya AMD-kort stöd för Mantle? och vilka äldre kommer det att fungera på?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag är ingen expert, men misstänker tror att spelltillverkarna är tvungna att kompilera om spelet, för att få med den nya motorn.
Så det krävs nog en viss ansträngning från utvecklarna, för att gamla spel skall dra nytta av detta, nu brukar ju gamla spel gå bra på nyare hårdvara ändå men lite synd är det.
Men jag tror faktiskt också att det finns en god chans att detta kommer att slå.

Funderar lite på vilka grafikkort som Mantle kommer att fungera på, har alla nya AMD-kort stöd för Mantle? och vilka äldre kommer det att fungera på?

Som jag förstod det så är det alla AMD grafikkort som bygger på GCN, det vill säga 7000 serien och uppåt.

Citat:

From a mile-high perspective, Mantle is the harmony of three essential ingredients:
A thin driver within the AMD Catalyst™ software suite that allows applications to speak directly to the Graphics Core Next architecture.
A Graphics Core Next-enabled graphics chip, such as the AMD Radeon™ R9 Series, R7 Series or HD 7000 Series GPUs.
And an application or game engine written to utilize the Mantle SDK, such as the Frostbite™ 3 engine within Battlefield™ 4.

http://community.amd.com/community/amd-blogs/amd-gaming/blog/...

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Eltarion:

Som jag förstod det så är det alla AMD grafikkort som bygger på GCN, det vill säga 7000 serien och uppåt.

Tack, jag har inte riktigt hängt med i svängarna, alla dessa namnbyten gör mig lite förvirrad.
Borde klistras en tråd om vilka olika namn ett någorlunda likt kort kan ha.

edit Verkar som att det krävs HD7700 eller bättre för att stödja GCN.

Citat:

All models up to including HD 76xx based on VLIW5 ISA, HD 77xx-79xx are based on GCN (Graphics Core Next) architecture.

http://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_HD_7000_Series

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasJ:

Då Mantle bara är till PC var väl inte detta oväntat? Alternativet är ju att utveckla ett spel till PS4 konvertera till Mantle och köra på xbone, så konsolerna kommer inte att ha (officiellt) stöd för Mantle. De optimeringarna som är specifika för respektive konsol (minne etc) kommer ju heller inte att ingå i Mantle. Det som Mantle är, däremot, är ett API där varje funktion tar samma invärden och ger samma output som de API:er som används i konsolerna. Men det gäller bara grafikkommandona.

Nej, aldrig påstått att det är oväntat.
Jag länkade och citerade eftersom det var någon tidigare i tråden som ville ha en källa när jag skrev att Mantle inte är till konsollerna.

Permalänk
Medlem

Spännande helt klart!

Permalänk
Medlem

Exakt när kommer dem avslöja Mantle? Suttit på helspänn ett bra tag nu

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeet:

Exakt när kommer dem avslöja Mantle? Suttit på helspänn ett bra tag nu

De avslöjade ju det på sin Tech Day på Hawaii i oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

De avslöjade ju det på sin Tech Day på Hawaii i oktober.

Jo men just prestanda boosten alla pratar om vill ju se lite benchmarks och tester om det är en hiss eller diss

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

Hela APU13 schemat för den som är intresserad.
För min del är det väl Onsdag som är det intressanta.

Agenda for APU-13 follows.

4:00 – 5:00 p.m. (PST), Monday, November 11:

Lisa Su, senior vice president & general manager, Global Business Units, AMD: “Developers: The Heart of AMD Innovation”
Phil Rogers, corporate fellow, AMD: “The Programmers Guide to Reaching for the Cloud”

8:30 – 9:30 a.m. (PST), Tuesday, November 12:

Mike Muller, CTO, ARM: “Is There Anything New in Heterogeneous Computing?”
Nandini Ramani, vice president, Java Platform, Oracle Solutions: “The Role of Java in Heterogeneous Computing, and How You Can Help”

1:15 – 2:15 p.m. (PST) Tuesday, November 12:

Dr. Chien-Ping Lu, senior director, Mediatek USA: “How Many Cores Will We Need?”
Tony King-Smith, executive vice president, Marketing, Imagination Technologies: “Silicon? Check. HSA? Check. All done? Wrong!”

8:30 – 9:30 a.m. (PST), Wednesday, November 13:

Dominic Mallinson, senior vice president, Software, Sony: “Inside PlayStation 4: Building the Best Place to Play”
Brendan Iribe, CEO, Oculus VR: “Virtual Reality – A New Frontier in Computing”

1:15 – 2:15 p.m. (PST) Wednesday, November 13:

Johan Andersson, technical director, DICE: “Rendering Battlefield 4 with Mantle”
Mark Papermaster, CTO, AMD: “Powering the Next Generation Surround Computing Experience”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Hela APU13 schemat för den som är intresserad.
För min del är det väl Onsdag som är det intressanta.

Agenda for APU-13 follows.

4:00 – 5:00 p.m. (PST), Monday, November 11:

Lisa Su, senior vice president & general manager, Global Business Units, AMD: “Developers: The Heart of AMD Innovation”
Phil Rogers, corporate fellow, AMD: “The Programmers Guide to Reaching for the Cloud”

8:30 – 9:30 a.m. (PST), Tuesday, November 12:

Mike Muller, CTO, ARM: “Is There Anything New in Heterogeneous Computing?”
Nandini Ramani, vice president, Java Platform, Oracle Solutions: “The Role of Java in Heterogeneous Computing, and How You Can Help”

1:15 – 2:15 p.m. (PST) Tuesday, November 12:

Dr. Chien-Ping Lu, senior director, Mediatek USA: “How Many Cores Will We Need?”
Tony King-Smith, executive vice president, Marketing, Imagination Technologies: “Silicon? Check. HSA? Check. All done? Wrong!”

8:30 – 9:30 a.m. (PST), Wednesday, November 13:

Dominic Mallinson, senior vice president, Software, Sony: “Inside PlayStation 4: Building the Best Place to Play”
Brendan Iribe, CEO, Oculus VR: “Virtual Reality – A New Frontier in Computing”

1:15 – 2:15 p.m. (PST) Wednesday, November 13:

Johan Andersson, technical director, DICE: “Rendering Battlefield 4 with Mantle”
Mark Papermaster, CTO, AMD: “Powering the Next Generation Surround Computing Experience”

Dold text

bugar och bockar!

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

Antar att det är på tisdag som de kommer titta närmare på steamroller.

Permalänk

Är verkligen intresserad hur detta blir.
Det ja mest är itnresserad över dock är hur stabilt allt kommer bli.

Vi vet alla att även fast DirectX har funnits i hundra miljoner år, finns det mycket problem beroende på grafikkort, windows etc.
Mycket tyder nog på att det är High-Level och arbetar sig genom mjukvaran till hårdvaran.

Men om Mantle nu är närmare hårdvaran så kan nog mycket sånt vara bättre. Det vill säga, funkar det, funkar det.

Dock som alltid vet man, om nåt låter för bra är det alltid en hake.

Antingen funkar det så jäkla bra så finns inte ord, men endast 1 spel har det typ.
Eller så funkar det kasst men massa spel får.

Man får aldrig 2 världar i 99% av fallen;P

Fast gör mig orolig över att det är en AMD grej, gillar AMD, men Nvidia kommer aldrig använda det, vilket kommer krasha marknaden totalt ännu mer på Grafik/spel optimerings fronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeet:

Exakt när kommer dem avslöja Mantle? Suttit på helspänn ett bra tag nu

Som Aleshi skrev, kolla på onsdag.

Rendering Battlefield 4 with Mantle

In this keynote, Johan will discuss how the Frostbite 3 game engine is using the low-level graphics API Mantle to deliver excellent performance in Battlefield 4 on PC and future games from Electronic Arts. He will go through the motivation for developing and using a lower level API and concrete details on how it fits into the architecture and rendering systems of Frostbite. Advanced optimization techniques and topics such as parallel dispatch, GPU memory management, async compute will be covered as well as sharing experiences of working with Mantle in general.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att det blir bättre än DX och att nVidia kommer effektivt att kunna implementera det på sina grafikkort. Så linux-spelandet kanske kan få en skjuts. Med tanke på steamOS ligger under linux och att next gen konsoller ska ha "liknande" språk som mantle så kan detta bli bra. Om speltillverkarna lätt kan porta spel mellan plattformar måste ju gynna oss konsumenter. Och därmed få med nVidia på tåget.

Men jag kör lite på Schrödingers katt tänkandet i detta fall.
Hoppas att det kanske finns någon fin recension på torsdag när man vaknar

Visa signatur

Intel i7-5820k .:. 32GB DDR4 2400 MHz .:. RTX 3060 Ti .:. 1TB 970 EVO NVMe .:. AOC 49" 5120x1440@120Hz
Intel E3-1230v2 .:. 32GB DDR3 ECC .:. GTX 1650 .:. 9x3TB WD Red & 4x10TB IronWolf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Holic:

Kanske, ja är inte nån marknadsanalytiker eller liknande. Men ja har svårt att tro att det blir så jättestora förbättringar som 10-20%.
Om det ger 5% så kanske det svarar på ökad försäljning av grafikkort med 5% för dem, då är det en rätt så stor siffra med pengar.

Givetvis kul ju mer det blir, men samtidigt skönt att inte ta till så man blir positivt överraskad än besviken. Tycker alltid företagen blåser i visslorna och ringer i klockorna för sina nya produkter. Se drivrutiner ala 10% förbättrad prestanda i bf3 osv osv (fredagspanelen).

Vi får vänta och se helt enkelt.

Samtidigt ska Dice anställda tydligen vara riktigt upphetsade över Mantle. Så att det skulle ha och göra med 5% prestanda har jag svårt att se.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Samtidigt ska Dice anställda tydligen vara riktigt upphetsade över Mantle. Så att det skulle ha och göra med 5% prestanda har jag svårt att se.

Klart dom är?
Det skulle ju inte se så bra ut utåt om dom var mest "mje.. det är ok, hyffsat bra grej". Dom revolutionerar ju programering enl dem själva, alla företag pushar ju nått grymt på sina nya produkter.

Ja snackar inte upp nått företag eller ner nått annat, ja vill bara vara lite konservativ och gissar försiktigt. Ja hoppas ni har rätt, kommer troligtvis köpa ett R9-290 när asus och msi och de andra börjat släppa kort med annan kylare.

Men ni verkar så grymt taggade och inne på detta så även om det blir 5-10% bättre prestanda är det ju mycket tycker jag.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James