Hur mycket pengar har ni "bränt" i CS:GO?

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

~1650$ eller runt 11k SEK om man föredrar det.. Började greja med skinsen när det släpptes så har nog lagt runt 800:-/månad, har ett inv värt runt 800€ i market så det är ingen större förlustaffär, än. Loungen äter dock upp en del, fnatics förlust mot wizards var en katastrof..

Hur fungerar de med bettingen? Satsar man skins som insats? Om laget man satsar på vinner så får man tillbaka ovanligare skins eller är dem i samma klass? Du måste ju bränt mest pengar av alla ^^

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av superst4r:

Hur fungerar de med bettingen? Satsar man skins som insats? Om laget man satsar på vinner så får man tillbaka ovanligare skins eller är dem i samma klass? Du måste ju bränt mest pengar av alla ^^

Om du bettar skins för låt oss säga, 5 euro, då får du ett skin eller skins (beroende på hur många du bettade) för samma värde.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av superst4r:

Hur fungerar de med bettingen? Satsar man skins som insats? Om laget man satsar på vinner så får man tillbaka ovanligare skins eller är dem i samma klass? Du måste ju bränt mest pengar av alla ^^

Yup, du satsar skins från ditt inventory på matcherna. Beroende på oddsen får du tillbaka de skins du satsade från början plus skins värda den summa du kommer upp i (värdet på dina skins X oddsen, säg att du bettar värde 10 och oddsen är 1.5, då vinner du skins för ett värde av 15).

Tror inte jag är i närheten av att ha spenderat mest pengar faktiskt. För min del är det lugnt då jag tjänar hyggligt så det är pengar som jag kan spendera utan att behöva fundera på det. Har sett folk som spenderat långt över 2000$ också som inte är i närheten av mitt inventory heller, så det kan verkligen gå hur som helst..

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Yup, du satsar skins från ditt inventory på matcherna. Beroende på oddsen får du tillbaka de skins du satsade från början plus skins värda den summa du kommer upp i (värdet på dina skins X oddsen, säg att du bettar värde 10 och oddsen är 1.5, då vinner du skins för ett värde av 15).

Tror inte jag är i närheten av att ha spenderat mest pengar faktiskt. För min del är det lugnt då jag tjänar hyggligt så det är pengar som jag kan spendera utan att behöva fundera på det. Har sett folk som spenderat långt över 2000$ också som inte är i närheten av mitt inventory heller, så det kan verkligen gå hur som helst..

Okey, de låter som nått kul att börja med!

Med mest av alla så syftade jag på oss i denna tråd

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Skrivet av careau:

kanske lagt 20-30euro MAX på cs, har ett inventory värt 450euro nu..
håller dock på att sälja av allt för irl cash

Tjena mors, hur många har du lurat?

Permalänk
Medlem

Hmm, lite för mycket

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoflCopter:

Tjena mors, hur många har du lurat?

Man behöver inte luras för att tjäna mycket i steam trading.

Jag kör själv mycket tf2 och byter rätt mycket i tf2 (i grund och botten samma sak som trading i csgo) och har i dag ett förråd värt i runda slängar 6000-7000:- och har 220€ i Steam wallet.

Handlar bara om att ha lite tur och att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt.

On topic: Har köpt csgo keys för kanske 30€ totalt, finansierat med saker från tf2 och tur som jag hade så fick jag en awp asiimov field tested som jag sålde i steam market för 220€ (köparen betalade 220€, jag fick naturligtvis mindre)

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoflCopter:

Tjena mors, hur många har du lurat?

Haha...typisk svensk svartsjuka. Man kan lätt tradea upp sin inventory till ett par tusenlappar om man har ett öga för saker. Precis som med aktier och fonder, smart tänkande räcker lång väg.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Vart hittar man det där

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoflCopter:

Tjena mors, hur många har du lurat?

Precis som de andra säger, man måste ha öga för trading - vilket jag tydligen har

Det bästa bytet jag gjort än sålänge är: (dåvarande värden)

M4A4 | Asiimov StatTrak (Battle-Scared) - 80euro då.

MOT

400 lådor (esports, phoenix, csgo1/2/3)

Sålde ALLA på market (tro det eller ej) men fick 200euro för det..

Bara sånna grejer liksom

Permalänk
Avstängd

Måste säga att jag är extremt förvånad över att de drar in pengar på ett spel som praktiskt taget är gratis att köpa, men så spenderar folk på micro transactions. Är kanske för att jag är från en gammal era och inte ser någon nytta med skins för att det skall vara värt att betala för

Visa signatur
Permalänk

Köpte spelet på typ -85% REA wow... Sen så köpte jag 2 nycklar!

Visa signatur

6600k@4.7 gHz - 16 GB - Radeon 5700 XT - Corsair Force MP510 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuk00:

Måste säga att jag är extremt förvånad över att de drar in pengar på ett spel som praktiskt taget är gratis att köpa, men så spenderar folk på micro transactions. Är kanske för att jag är från en gammal era och inte ser någon nytta med skins för att det skall vara värt att betala för

Men precis, se det som vilken samling som helst. Om man inte vill ha skins, kan man helt enkelt skippa dem.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

0kr

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Inaktiv

Har CS:GO blivit pay to win? Det sjukt hur mycket många här spenderar.

Permalänk
Medlem

€0.00

Betalade väl typ 40 spänn för spelet under nån rea. Spelat det kanske 4-5 gånger sedan dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Har CS:GO blivit pay to win? Det sjukt hur mycket många här spenderar.

Nej, se över.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Har CS:GO blivit pay to win? Det sjukt hur mycket många här spenderar.

Du skadar inte mer eller får något som helst övertag med skins och andra knivar, nej.

Det ryktades för ett år sen om att CSGO ska gå f2p. Dock skulle det inte skada förutom att det kommer bli sådan hög drös med cheaters.

Man märker ju redan nu när det är på rea, hur det ökar med fuskare.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Du skadar inte mer eller får något som helst övertag med skins och andra knivar, nej.

Det ryktades för ett år sen om att CSGO ska gå f2p. Dock skulle det inte skada förutom att det kommer bli sådan hög drös med cheaters.

Man märker ju redan nu när det är på rea, hur det ökar med fuskare.

Bara lira på esea

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Tjänat ungefär 25€ på drops som jag sedan sålt. Har allt som allt köpt två keys genom att sälja drops (utöver de i den första meningen) som jag ändå fick gratis in-game. Har inte lagt en krona utöver de ~50:- som jag köpte spelet för.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort några otrevliga inlägg. §1.1 Var trevlig och respektera andra.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Har CS:GO blivit pay to win? Det sjukt hur mycket många här spenderar.

Hur skulle cs funka som pay to win =)?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Hur skulle cs funka som pay to win =)?

Ungefär som alla andra spel, inte alls.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

800 Euro minst !

MEN FÖR HELVETE ROBBAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Ungefär som alla andra spel, inte alls.

Nej , jag menar hur skulle man kunna få CS till pay to win ? , bättre kulor ? auto aim , jag förstår inte vilken funktion man skulle betala för som ger en övertag.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Nej , jag menar hur skulle man kunna få CS till pay to win ? , bättre kulor ? auto aim , jag förstår inte vilken funktion man skulle betala för som ger en övertag.

Med tanke på träffbilden i CS lär iaf jag vara beroende av autoaim för att få något som påminner om acceptabel stats. Köpte spelet och försökte verkligen, men har nu gett upp! Tacka vet jag MW2!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Det finns en sida där man kan byta saker in-game på olika spel mot "forumguld".

Jag brukade spela en hel del Path of Exile, sålde orbsen där mot forumguld, köpte nycklar för forumguldet i ett delforum på sidan, och använde dem för att öppna lådor...
Men tröttnade efter ett tag och sålde alla skins, fick ihop tillräckligt för att köpa TW Shogun 2 åt farsan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zedong:

Hur tänker du nu? Med det resonemanget är ju i princip allting slöseri med pengar?

Varför ska man lägga 10000 på en dator när man kan köpa en dator för 3000 som kör samma spel i lite lägre inställningar?
Varför köpa märkeskläder när man kan köpa en rulle tyg och sy ihop en jävla säck att ha på sig?

Bara för att just DU inte tycker att det är värt att spendera pengar på CS:GO så behöver ju inte alla andra tycka det?

Är du helt ärlig?

En dator för 10000 presterar ALLTID bättre än en dator för 3000, det gör inte en spy grön kniv, och att sy egna kläder är väl knappast många som gör.
Men efter ditt tänkande så kan du ju sy ett par byxor och en tröja så ska vi se vilken kvalité dina varor håller.
Och vad f*n har en säck med saken att göra?
Att betala 1000 tals kronor på att få lite coola färger på ett vapen är inget annat idioti i mina ögon,
men alla har självklart rätt att göra och tycka vad dom vill, precis som jag tycker något nu.
Men din liknelse var sjuuuukt dålig, du behöver jobba lite på den...

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Är du helt ärlig?

En dator för 10000 presterar ALLTID bättre än en dator för 3000, det gör inte en spy grön kniv, och att sy egna kläder är väl knappast många som gör.
Men efter ditt tänkande så kan du ju sy ett par byxor och en tröja så ska vi se vilken kvalité dina varor håller.
Och vad f*n har en säck med saken att göra?
Att betala 1000 tals kronor på att få lite coola färger på ett vapen är inget annat idioti i mina ögon,
men alla har självklart rätt att göra och tycka vad dom vill, precis som jag tycker något nu.
Men din liknelse var sjuuuukt dålig, du behöver jobba lite på den...

Tror det han menar lite mer är att vad som är värt att lägga ner pengar på är väldigt subjektivt och rätt svårt för någon annan än en själv att avgöra

Alltså vad man tycker det är värt att prioritera sina pengar på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Nej , jag menar hur skulle man kunna få CS till pay to win ? , bättre kulor ? auto aim , jag förstår inte vilken funktion man skulle betala för som ger en övertag.

Ja, nu förstår jag. Jo, cs är väl alltför simpelt för att kunna bli pay2win överhuvudtaget.

Tycker det är kul att dom lagt till detta med camos även om jag själv inte förstår hur priset på vissa kan ligga så högt, men uppenbarligen uppskattar ju folk det så det är ju lyckat bland den communityn.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.