TT Esports gör metallknappar för Cherry MX

Permalänk
Melding Plague

TT Esports gör metallknappar för Cherry MX

För den som vill låta fingertopparna dansa på metall släpper TT Esports flera uppsättningar lyxiga knappskal för Cherry MX, där plast ersätts av en formgjuten och eloxerad zinklegering.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fasen vad trevligt! Ruskigt ovärt

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig få för mig att köpa detta. Fult, obekvämt, och svindyrt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Givet köp:)

Visa signatur

CPU:i7 5960X@4,7Ghz MB: Asus Rampage 5 Extreme RAM:HyperX 16GB@2800Mhz GPU:4Way 980Ti@1447Mhz PSU:Corsair AXi 1500 Chassi:Corsair 900D Cooling:Water

Permalänk
Medlem

Som Ozzy hade sagt, go fucking crazy.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Keeper of Traditions

Fräsigt som sjutton! Väldigt dyrt däremot

Är det standardiserat så att det passar på alla tangentbord med dessa brytare?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kan det va skönt att ha metalltangenter?

Lockar inte mig iaf även om nytänkande alltid är kul.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Borde detta inte ändra karaktär på brytarna, metall knapparna väger mer och fjädern i brytaren måste då jobba mot den extra vikten, men viktskillnaden kanske är försumbar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av morxy49:

Skulle aldrig få för mig att köpa detta. Fult, obekvämt, och svindyrt.

Kombinationen med plast var ju kanske ingen höjdare. Hade man dock haft alla tangenter (+ tangentbordets chassi) i metall hade det nog blivit snyggare.

Sedan lär det nog bli en del fingeravtryck på den högblanka metallen vilket inte är lite sexigt. Kanske ett lite mer borstat alternativt hade passat bättre?

Permalänk
Medlem

Jag har provat zinc-tangenter och det är precis som Thunderbolt misstänkte, det förstör känslan helt. Ett jävla ljud blir det med.

Permalänk
Medlem

Jag hade lätt köpt dem om de fanns svarteloxerade, för hela tangentbordet och på svenska.

Permalänk

Mycket tjusigt.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Hedersmedlem

70 dollar för hela kitet låter riktigt bra. Nu blev man sugen!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Undrar hur känslan är jämfört med tjocka PBT-keycaps jag använder nu som jag är stormförtjust i. Den svenska översättningen "knappskal" gör ont att läsa

Permalänk
Medlem

Intressant skulle själv gärna prova men det står inte om legeringen innehåller nickel.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pinkn00b:

Intressant skulle själv gärna prova men det står inte om legeringen innehåller nickel.

Knapparna är ju lackade, borde väl minimera eventuella problem?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem

Funderade på att tjöpa en massa metalltangenter när jag var i Tjina 2012 men blev aldrig av efter jag hört mig för. Ska vara ganska obekvämt enligt vissa.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Skulle inte byta ut mina PBT caps mot dessa men dom såg rätt läckra ut

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Har ett set med 4 keys, piltangenter, esc sen tidigare i zinc & guld färgade. Det ser snyggt ut och ljudet är grymt men man blir less på det höga ljudet (man bottnar hårt med metalcaps) efter ett tag. Men tycker man att blå switchar låter lite och är inte rädd för att bryta "stammen" på sina switchar så skulle jag rekommendera att köpa för tex esc, windowstangent och sånt. Det ser riktigt snyggt ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Dessa eller liknande har funnits på massdrop ett flertal gånger i olika färger dessutom, man kan även gå in och rösta tillbaka dem ifall man vill köpa sådana. Det har funnits både guldiga och de som visas i artikeln. ******

Regelbrott §9/referral-länk raderad
Visa signatur

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. - T.S. Eliot

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Har man ex. ett Corsair K65 är det ju urtrist att tangenterna är av plast. Dessa metalltangenter vore nice.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Har själv ett tangentbord med mestadels zinc tangenter och visst så ändrar de känslan, tex så var jag tvungen att byta till klara brytare då bruna blev för lätta. Jag har inte dessa som de talar om i artikeln men har ej upplevt något problem med nickel (har nickelallergi) dock så upplever jag att det är svårt att se vad det är för tangenter (glansig silver med vit text)

Permalänk
Medlem

Lackat? Lär ju bli ganska osnyggt efter lite användning.
Har nött bort ytan på några knappar på mitt Filco och det är inte fint.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrNeikter:

Kombinationen med plast var ju kanske ingen höjdare. Hade man dock haft alla tangenter (+ tangentbordets chassi) i metall hade det nog blivit snyggare.

Sedan lär det nog bli en del fingeravtryck på den högblanka metallen vilket inte är lite sexigt. Kanske ett lite mer borstat alternativt hade passat bättre?

De är gjorde i zink, det är inte högblankt och blir heller inga fingeravtryck

Skrivet av Pinkn00b:

Intressant skulle själv gärna prova men det står inte om legeringen innehåller nickel.

Det står tydligt att det är en zinklegering, det innehåller nickel

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Tycker själv inte alls att det var särskilt fult, synd bara att det inte finns ett set för alla tangenter på tangentbordet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Vore toppen om någon kunde forska lite i hur mkt skit som släpper från tangentbord och mus för att tas upp av kroppen. Ftalater? BPA? PVC? Tungmetaller? Eller andra hormonstörande eller cancerogena ämnen. Jag skulle helst ha tangenter i trä!

edit: tips: kanske dags för någon tillverkare att börja miljömärka sina prylar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naess:

Vore toppen om någon kunde forska lite i hur mkt skit som släpper från tangentbord och mus för att tas upp av kroppen. Ftalater? BPA? PVC? Tungmetaller? Eller andra hormonstörande eller cancerogena ämnen. Jag skulle helst ha tangenter i trä!

edit: tips: kanske dags för någon tillverkare att börja miljömärka sina prylar?

Här är ju nåt du kan se fram emot: http://www.sweclockers.com/nyhet/17270-oree-gor-tangentbord-a...

Edit: verkar ju fan som att det går att köpa. http://oreedesign.com/products/oree-board

150€ får väl anses som i det dyraste laget men om hälsan är prioritet så låter det rimligt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Hade detta på mitt tidigare tangentbord, givet köp till mitt nya då jag saknar dem som fauen! Lätt värt priset!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Hur tjusigt är det med vitt skilda fonter, olika form och kanske olika höjd på tangenterna efter ett byta av några tangenter på ett icke TT tangentbord?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Sötast

Glöm inte bort att lägga till 15€ på priset för högkvalitativa fingervantar under vintertid, det lär bli rätt kallt!