Apple lanserar Iphone 7 och Iphone 7 Plus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Köp ett par lighting eller använd adaptern?
P7 Wirelsss har både och tex.

Och hur laddar jag då på en 8-10 timmars flygning??

Permalänk
Medlem

Mycket efterlängtad. Ska se om jag kan försöka knipa en iPhone 7 32GB Silver på fredag kl 09:01, ersätter iPhone 5 16GB som varit en trogen följeslagare i tre år.

Mitt hjärta gjorde ett litet hopp när de nämnde Apple Pay och jag trodde genast "this is it, nu kommer Sverige och övriga Europa" för att sedan bli totalt besviken. Svenska banker, vafan håller ni på med? Ge mig ett kontokort med kontaktlös betalning eller gå i säng med Apple och ge mig Apple Pay, eller varför inte både och – jag skiter i vilket egentligen.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av naniska:

Du har faktiskt en poäng där! De skulle kunna ha en dac i mobilen och skicka analogt ljud genom kontakten. Jag hoppas du har rätt i det! Det vore grymt bra.
Dock känns det i magen som om de hade tryckt in en dac i mobilen så hade de nog inte gjort trådlösa nya lurar till den.

Men jag hoppas att du har rätt!!

Lightning har stöd för analogt ljud så sannolikt är det så.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon76929:

Och hur laddar jag då på en 8-10 timmars flygning??

Du lyssnar helt enkelt inte på musik i 10 timmar du kanske kan ladda i 1 timma?

Svårt asså ^^

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Galvanizer:

Lightning är något som bara Apple stödjer till skillnad från USB-C som är öppet för alla tillverkare. Men det finns väl adaptrar?

Jojo men va spelar det för roll i praktiken?
För mig spelar det 0 rolls, och jag har ifåne windows och android.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Det jag undrar över hur mycket kostar adaptern om den som medföljer börjar glappa/går sönder?

Jag gick från trådat efter problemet med att det börjar glappa vid kontakten. Majoriteten har ju telefonen i fickan när man lyssnar på musik och det är svårt att undvika att böja sladden.

För mig att jag hörde 9$ i USA (så i Sverige 499kr )

http://www.theverge.com/circuitbreaker/2016/9/7/12839030/appl...

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

@CeeJaySWE: Se så bra.
Problemet som uppstår då är ju att genomslagskraften i största fall blir minimal eftersom Motorola inte är vad de har varit och att smarttelefonmarknaden inte domineras utav dem, tyvärr.

Men utveckling är bra och att den stora massan får tillgång till det är bra.
Ta bara en sådan sak som GPS, det hade inte riktigt varit likadant idag om bara militären fortsatt med den tekniken.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

va spelar de för roll om det är usb-c eller lightning?

om man har flera enheter, typ en w10m och en i7+.
Vill ha ett para lurar som passar båda inte två. (för att slippa ha adapter)

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Cyberz:

om man har flera enheter, typ en w10m och en i7+.
Vill ha ett para lurar som passar båda inte två. (för att slippa ha adapter)

Ja det kommer jag aldrig runt, jag har 3 telefoner och 5 olika lurar

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

DAC;arna som sitter i telefonerna idag kostar inte ens som en Gott & Blandat. Det är knappast ett problem. Ja, utom möjligen att det kan bli lättare att marknadsföra som "HiFi" och lura okunniga att betala dyrt.

Men jag tror ändå att de kommer ha en dac i telefonen för 3,5 adaptern ser ut så här

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaine_Uro:

Trådlös laddning då? Varför är det en onödig sak jämfört med trådlösa hörlurar?

Kan man ladda 7:an samtidigt som man använder hörlursadaptern? Hade de implementerat trådlös laddning kunde man laddat den på en laddplatta samtidigt.

Låg kapacitet i batteriet är ett minne blott med trådlös laddning. Om du låter mobilen ladda lite varje gång du lägger den ifrån dig så laddar den aldrig ur helt.

Skulle det vara smidigare att sätta i en laddkabel varje gång man behöver ladda jämfört med att underhållsladda mobilen när man lägger den ifrån sig på t.ex. ett bord?

Trådlös laddning låser telefonen fast så du inte kan använda den under tiden den laddas alls, det kan du om du laddar med kabel. Så ja, trådlös laddning är mer begränsande där än med laddning via kabel.

Skrivet av Robocrap:

Vad i helvete? 1795:-???

Nu börjar jag förstå varför man tog bort 3.5mm jacket...

Räkna på det så ser du direkt att det inte är så dyrt, mot ex Plantronics Voyuager Legend (+ 1 headset till + laddarboxen).

Skrivet av paltkoma:

För mig att jag hörde 9$ i USA (så i Sverige 499kr )

http://www.theverge.com/circuitbreaker/2016/9/7/12839030/appl...

Varför ska du sprida felaktigheter?

Adaptern kostar 99 kr, vilket redan skrivits.
http://www.apple.com/se/shop/product/MMX62ZM/A/lightning-till...

"
Lightning till 3,5 mm-adapter för hörlurar

99,00 kr
"

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Idioti att slopa 3,5mm... Det innebär att om jag vill skaffa en Iphone 7 måste jag också lägga ut cirka 2500kr för rimliga Bluetooth hörlurar. :/

Hade de velat "driva" utvecklingen mot trådlöst ljud kanske de skulle ha en generation där båda möjligheterna erbjuds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

#PowerNet Du har i tidigare trådar sagt att andra tillverkare kopierar Apple rakt av, vilket stämmer till viss del.
Och de funktioner som andra tillverkare har men iPhone inte har, säger du bara är onödigt.
Men nu har ju iPhone introducerat 3 funktioner som är direkt från andra tillverkare, är dessa också onödiga?
Dubbla kameror - Huawei.
IP67 - Samsung med flera.
Stereo högtalare - HTC med exakt samma placering.

Med detta sagt, jag tycker det är riktigt bra uppgraderingar Apple har gjort, skit samma att det finns i andra telefoner.
iPhone blir mer och mer intressant i mina ögon, lite mindre döyta och något högre skärmupplösning hade jag önskat.
Att man inte kan ändra om i gränssnitt och mindre kompatibel med saker utanför iOS ekosystem får man väl ta, det är väl det som gör att iPhone fungerar så bra.

@Powernet

Kan tillägga - Om du känner igen LG G5 så känner du till att den också har två kameror, en kamera med en vidvinkellins och en annan med en zoomlins. Vilket är EXAKT vad iPhone 7+ har.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Hur skulle det fungera har du tänkt? Ska en analog signal skickas via den digitala lightning-kabeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Det rymmer garanterat en DAC i Lightningkontaktsänden av kabeln. Redan idag så finner man en mindre krets i lightningkontaktsdelen på alla Lightningkablar.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Skrivet av Bacchus:

Idioti att slopa 3,5mm... Det innebär att om jag vill skaffa en Iphone 7 måste jag också lägga ut cirka 2500kr för rimliga Bluetooth hörlurar. :/

Hade de velat "driva" utvecklingen mot trådlöst ljud kanske de skulle ha en generation där båda möjligheterna erbjuds.

Medföljer ju Lightning till 3.5mm adapter.
Så kommer ju fortfarande att kunna använda dina gamla lurar.

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Men jag tror ändå att de kommer ha en dac i telefonen för 3,5 adaptern ser ut så här

Vad har adapterns utseende med saken att göra? Lightning-porten är digital.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siken:

Hur skulle det fungera har du tänkt? Ska en analog signal skickas via den digitala lightning-kabeln?

https://en.wikipedia.org/wiki/Lightning_(connector) "

"The Lightning to 30-pin adapter supports only a limited subset of the available 30-pin signals: USB data, USB charging, and analog audio output."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Alltså, jag har ju klarat mig hela livet utan powerbank förutom sen pokemon go... Är alla beroende av powerbanks helt plötsligt? Bara för att apple släpper en telefon som inte går att ladda och lyssna på musik samtidigt så går världen under. Jag menar titta på deras macbook som inte går att ladda och... Eh... jag tar tillbaka den, macbooken sög.

Men kom igen, folk har klarat sig på ipones dåliga batteri sen 2007, är det verkligen bara i år när dom ändrar laddsladden som det blev ett problem?

Så du menar att du aldrig behövt dra ner på användningen av din telefon på grund av batteristatusen?

De som Apple nu gjort är att begränsa friheten med sina telefoner än mer. Det finns inga som kramar vägguttag som iPhone-användare. Att du går från plats till plats och ständigt kopplar inte din iPhone för att vara säker på att ha tillräckligt med batteri är bevis nog, sen har just batterikapaciteten varit den enskilt största punkten som konsumenterna klagat på.

Din användning av telefonen förutsätter en, i min mening, väldigt inramad tillvaro. Om du en gång glömmer att ladda telefonen eller du avviker från dina dagliga rutiner, så kan du vara körd. Det handlar inte om att det sker varje dag, utan att det sker tillräckligt ofta för att du vill att telefonen ska klara även denna situation. Det räcker med att du sitter där i bilen eller på bussen, eller på jobbet och tvingas välja mellan att använda hörlurar eller att ladda den.

Personligen är detta ingen problem för mig då jag både nyttjar BT och trådlös laddning på min Samsung. Så jag kan göra både och samtidigt som jag har båda portarna lediga. Men jag tycker att en telefon som iPhone ska klara dessa relativt vanliga vardagssituationerna utan att man tvingas välja mellan musik för tillfället eller batteri för resten av dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vad har adapterns utseende med saken att göra? Lightning-porten är digital.

Och analog. https://en.wikipedia.org/wiki/Lightning_(connector) "

"The Lightning to 30-pin adapter supports only a limited subset of the available 30-pin signals: USB data, USB charging, and analog audio output."

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Blomman90:

Så du menar att du aldrig behövt dra ner på användningen av din telefon på grund av batteristatusen?

De som Apple nu gjort är att begränsa friheten med sina telefoner än mer. Det finns inga som kramar vägguttag som iPhone-användare. Att du går från plats till plats och ständigt kopplar inte din iPhone för att vara säker på att ha tillräckligt med batteri är bevis nog, sen har just batterikapaciteten varit den enskilt största punkten som konsumenterna klagat på.

Din användning av telefonen förutsätter en, i min mening, väldigt inramad tillvaro. Om du en gång glömmer att ladda telefonen eller du avviker från dina dagliga rutiner, så kan du vara körd. Det handlar inte om att det sker varje dag, utan att det sker tillräckligt ofta för att du vill att telefonen ska klara även denna situation. Det räcker med att du sitter där i bilen eller på bussen, eller på jobbet och tvingas välja mellan att använda hörlurar eller att ladda den.

Personligen är detta ingen problem för mig då jag både nyttjar BT och trådlös laddning på min Samsung. Så jag kan göra både och samtidigt som jag har båda portarna lediga. Men jag tycker att en telefon som iPhone ska klara dessa relativt vanliga vardagssituationerna utan att man tvingas välja mellan musik för tillfället eller batteri för resten av dagen.

Laddar min telefon knappt 1 gång om dan... vafan gör folk med sina telefoner

ladda 60 % batteri på 25-30 min på min ifåne 6 atm. "hela dagen"

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Inte intresserad av telefonen personligen. Jag vill dock applådera Apple för det faktum att man återigen vågar ligga i framkant med att fasa ut gamla tekniker.

Självklart kan det diskuteras hur stor påverkan detta har i nutid, men för framtiden är det ett måste att inte hänga kvar vid gamla analoga tekniker. Utbudet av trådlösa hörlurar är tillräckligt stort för att motivera ett byte. Vill man inte köra trådlöst är det bara att använda medföljande adapter.

Jag håller tummarna för att Androidtillverkarna hoppar på tåget så snart som möjligt.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Håller med dig, ser inget andledning till att inte införa trådlös laddning i alla telefoner idag. Tycker även jag det är lite lustigt att @PowerNet förespråkar borttagning av 3,5mm uttaget, för att tekniken ska gå framåt, men tycker trådlös laddning är värdelös skit? Lite komiskt.

Jadu, lite konstig logik där.

Skrivet av Printscreen:

Seriöst, det tar 2 sekunder att peta i en laddsladd i en telefon med lightning/usb c.
Jag laddar min telefon varje dag några gånger beroende på hur länge management sitter i skype och vill ha statusuppdateringar. Trådlös laddning hade ju gett mig ännu sämre batteriprestanda.

Skrivet av PowerNet:

Trådlös laddning låser telefonen fast så du inte kan använda den under tiden den laddas alls, det kan du om du laddar med kabel. Så ja, trådlös laddning är mer begränsande där än med laddning via kabel.

Vad är problemet? Behöver du använda mobilen samtidigt som den laddas, sätt i kabeln? Så gör jag. Men eftersom jag oftast låter mobilen ligga på en laddplatta så händer det så sällan. Den hinner aldrig ladda ur så pass mycket. Än mindre om man använder headset, vilket ni väl gör om ni pratar i flera timmar? Eller sitter ni verkligen med mobilen tryckt mot örat?

Eller ni kanske missuppfattat detta med trådlös laddning och tror att möjligheten att ladda med kabel försvinner?

Skrivet av PowerNet:

Räkna på det så ser du direkt att det inte är så dyrt, mot ex Plantronics Voyuager Legend (+ 1 headset till + laddarboxen).
Varför ska du sprida felaktigheter?

Vad är det för jämförelse? Titta på likvärdiga headset istället. Apples AirPods är riktigt dyra i jämförelse. Att de dessutom är designade på ett sätt så att alla inte kan använda dem är också en stor nackdel.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Kaine_Uro:

Jadu, lite konstig logik där.

Vad är problemet? Behöver du använda mobilen samtidigt som den laddas, sätt i kabeln? Så gör jag. Men eftersom jag oftast låter mobilen ligga på en laddplatta så händer det så sällan. Den hinner aldrig ladda ur så pass mycket. Än mindre om man använder headset, vilket ni väl gör om ni pratar i flera timmar? Eller sitter ni verkligen med mobilen tryckt mot örat?

Eller ni kanske missuppfattat detta med trådlös laddning och tror att möjligheten att ladda med kabel försvinner?

Vad är det för idiotisk jämförelse? Titta på likvärdiga headset istället. Apples AirPods är riktigt dyra i jämförelse. Att de dessutom är designade på ett sätt så att alla inte kan använda dem är också en stor nackdel.

Vettefan om det finns likvärdiga atm, då ingen har testat dom.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

Hade de velat "driva" utvecklingen mot trådlöst ljud kanske de skulle ha en generation där båda möjligheterna erbjuds.

Hur tänkte du nu?
Båda möjligheterna har erbjudits sen första iphonen.
Och långt innan det i andra telefoner.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon130700:

Ja så kanske man kan tolka uttalandet men 649 USD mot 7495 SEK är väl ändå ganska stor skillnad?

Det är inte min tolkning, det är vad de sa. Jag slog upp det på wikipedia åt dig:
"Both devices became available in US stores on September 25, 2015, starting at US$199 and US$299 on a two-year contract, US$649 and US$749 off-contract"

Men nu jämför du ju helt plötsligt USA-pris mot Sverigepris, det är ju en helt annan sak.

USA har delstater med olika sales tax (typ moms), så de anger alltid priset utan moms, så ska du vara lite rättvis får du jämföra såhär:
USA: $649 (5465 SEK enligt google)
Sverige: 7495 * .8 = 5996 SEK

Så det är ett påslag på vadå, 10%? Någon som kan mer än jag kan säkert dribbla bort det med tullavgifter, skatter och att Apple mot sin vilja måste betala sina europeiska anställda skälig lön.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Laddar min telefon knappt 1 gång om dan... vafan gör folk med sina telefoner

ladda 60 % batteri på 25-30 min på min ifåne 6 atm. "hela dagen"

Även om det är ditt normala användande måste det väl varit någon gång du lidit på grund av att telefonen har eller varit nära att dö?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vettefan om det finns likvärdiga atm, då ingen har testat dom.

Finns väl inga "in-ear" som är speciellt bra? De är inte tänkta till folk som är musikälskare eller bryr sig om välljud. Ja iallafall om man jämför med vanliga hörlurar.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Blomman90:

Även om det är ditt normala användande måste det väl varit någon gång du lidit på grund av att telefonen har eller varit nära att dö?

Nope typ aldrig någonsin, jag planerar alltid så den är laddad innan dagen börjar.

Sen har jag batterypack ifall!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Exxovion:

Finns väl inga "in-ear" som är speciellt bra? De är inte tänkta till folk som är musikälskare eller bryr sig om välljud. Ja iallafall om man jämför med vanliga hörlurar.

Finns in-ear som är snuskigt bra till över 12000kr finns det

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240