Kinesiska micro-usb kontakter

Permalänk
Medlem

Kinesiska micro-usb kontakter

Hej, jag har beställt flertalet usb kablar från kina för att ladda telefonen med. Problemet med dom är att de alla sitter relativt dåligt i telefonen i jämförelse till orginalkontakten. Den är dels för lång, sitter löst och går att vicka i kontakten.

Vad är det som gör att dom sitter sämre? det jag kan se är att dom små piggarna är lite mindre (som ska hålla i den i kontakten), men kan det vara så att hålet i kontakten är grundare?

Någon som har samma erfarenheter som kan mäta med precision?

Vet ni om någon lösning på detta? (typ fila ner dom..?) alternativt bättre kablar för et billigare pris än här i Sverige? Känns sjukt att köpa en kabel för drygt 150 spänn när man får dom för 15 kr från kina..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Det kanske finns en anledning till att de är så billiga?

Skrivet av Haptic:

Hej, jag har beställt flertalet usb kablar från kina för att ladda telefonen med. Problemet med dom är att de alla sitter relativt dåligt i telefonen i jämförelse till orginalkontakten. Den är dels för lång, sitter löst och går att vicka i kontakten.

Vad är det som gör att dom sitter sämre? det jag kan se är att dom små piggarna är lite mindre (som ska hålla i den i kontakten), men kan det vara så att hålet i kontakten är grundare?

Någon som har samma erfarenheter som kan mäta med precision?

Vet ni om någon lösning på detta? (typ fila ner dom..?) alternativt bättre kablar för et billigare pris än här i Sverige? Känns sjukt att köpa en kabel för drygt 150 spänn när man får dom för 15 kr från kina..

Permalänk
Rekordmedlem

Det skiljer ganska mycket i kvalitet mellan olika märken så de sämsta är kanske det som de bra har kasserat och nån mindre seriös aktör köpt som skrot och sen kränger billig på Ebay.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Hej, jag har beställt flertalet usb kablar från kina för att ladda telefonen med. Problemet med dom är att de alla sitter relativt dåligt i telefonen i jämförelse till orginalkontakten. Den är dels för lång, sitter löst och går att vicka i kontakten.

Vad är det som gör att dom sitter sämre? det jag kan se är att dom små piggarna är lite mindre (som ska hålla i den i kontakten), men kan det vara så att hålet i kontakten är grundare?

Någon som har samma erfarenheter som kan mäta med precision?

Vet ni om någon lösning på detta? (typ fila ner dom..?) alternativt bättre kablar för et billigare pris än här i Sverige? Känns sjukt att köpa en kabel för drygt 150 spänn när man får dom för 15 kr från kina..

fråga dig själv ifall dessa 135Kr var värt att spara när ditt hus brinner ner.

Dessutom kan du få sladdar billigare än 150:- här i sverige.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

"svenska kablar" är kinesiska kablar. Finns även högkvalitativa kablar från ebay och aliexpress, men för 10 spänn får du så klart bara skrot oavsett land. Kolla på Blitzwolf och Aukey. Använder själv de här: http://m.banggood.com/BlitzWolf-2_1A-Reversible-Braided-Micro... och de funkar helt fantastiskt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Förutom passformen så kan de billiga kinesiska sladdarna ladda telefonen långsammare. Har testat diverse olika sladdar med en usb testare för att jämföra och de kunde vara mycket sämre. En bra sladd laddade min telefon med 1.5A och en billig kinasladd med högst 0.5A.

Permalänk
Medlem