Tomshardware stresstestar AMD vs Intel Dual core live

Permalänk

allt visar att intel inte är att lita på nu - beviset ligger där framför er . amd har inte haft ngr problem . bara intel . kan man inte bara dra en slutsats av det . amd håller måttet . inte intel . det är så enkelt . varför orka spekulera så mkt ?

de håller på att finjustera intel hela tiden . varför inte finjustra amd lite då så att den går ännu bättre ! om den har varit på så länge å inte haft problem är detta system då inte överlägset ? tänk om ni har en firma & ett arbete måste göras nu ( div uträkningar ) ni förlorar 100 miljarder om inte ni får fram informationen i tid . ni har en amd & en intel dator . vilket system skulle ni välja nu ? jag skulle köra amds system .. säkert , nu blev jag 100 miljarder rikare & ni som valde intel skulle få .. ja , bli riktigt fattiga ,,,

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag drar slutsatserna först när jag sitter vid systemen & själv får pula med dessa nya typer av system.. inte föräns då kan jag iaf. dra några slutsatser... som sagt det är många som genom åren påpekat Toms inkompetens på att konfiguera & få systemen till att gå som dom ska.

Iofs. är jag inte pigg på några ompaketerade presscotar....

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Jag drar slutsatserna först när jag sitter vid systemen & själv får pula med dessa nya typer av system.. inte föräns då kan jag iaf. dra några slutsatser... som sagt det är många som genom åren påpekat Toms inkompetens på att konfiguera & få systemen till att gå som dom ska.

Iofs. är jag inte pigg på några ompaketerade presscotar....

så du ska köpa 2 system ? hur annars kan du dra slutsats ?

är det bara jag som tycker att intels kylare ser störret ut !! större rotationsblad . ger mer luft . behöver inte snurra lika snabbt . Det är processorn som är för varm . inte kylarens fel ! haha

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
så du ska köpa 2 system ? hur annars kan du dra slutsats ?

är det bara jag som tycker att intels kylare ser störret ut !! större rotationsblad . ger mer luft . behöver inte snurra lika snabbt . Det är processorn som är för varm . inte kylarens fel ! haha

Nej jag skall inte köpa 2 system men som vanligt är det så att vad man själv tycker & hur systemen fungerar & presterar vet man inte förräns man själv sitter vid ett sådant, allt annat är hörsägen... ungefär som dom gamla K6 systemen som blev beskyllda för att vara ostabila... men jag hade ett sådant själv en K6-2 500MHz på ett Epox mvpg2 moderkort & jag hade inga problem med stabiliteten ...

Men visst är det ett värmeproblem... om man har problem att kyla en prescott under en heatspreader hur blir det då när man stoppar in 2st prescottar under samma heatspreader?

Sen det med fläktarna & hur mycket luft dom flyttar är inte så enkelt som att bara se hur stora blad dom har, utan hur är bladen vinklade & hur dom är svängda samt hur många blad är där etc. etc. & sist men inte minst varvtalet spelar naturligtvis roll med.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

Sist men absolut inte minst är att kylflänsen oftast är viktigare än fläkten. En dålig kylfläns blir aldrig bra oavsett fläkt. Med en bra kylfläns märker man oftast inte så stor skillnad på en fläkt på 190CFM / 56dB och en "normal" som blåser hälften så mycket luft.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Sist men absolut inte minst är att kylflänsen oftast är viktigare än fläkten. En dålig kylfläns blir aldrig bra oavsett fläkt. Med en bra kylfläns märker man oftast inte så stor skillnad på en fläkt på 190CFM / 56dB och en "normal" som blåser hälften så mycket luft.

Det är därför min prolle ligger på ~30grader nu med en rumstemp på ~25grader... bra kylfläns & en hyffsat tyst fläkt..

Men visst är det så... nu tror jag iofs. att Intels kylfläns är bra men den räcker inte till för att kyla ner processorn utan fläkten behöver nog flytta lite mer luft än vad den gör nu... men det är vad jag tror.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur någon skulle kunna använda detta testet som argument för eller emot Intel, eller AMD.

De klantande sig, och körde fläkten på för lågt varv. CPUn blev 90 grader varm, och throttlade.

Dessutom flashade de isönder ett moderkort, och fick ett annat att dö helt plötsligt, hur man nu kan lyckas med det.

Det enda vettiga man kan utläsa är väl att AMD-systemet har fungerat hela tiden. Men det beror väl delvis på att
de inte har rört den efter installationen.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Thomas: frågan är ju bara den om intel flänsarna är jättekassa som deras kylare är? om du frågar mig tycker jag att dom ser ut att ha rätt så bra design om man jämför med AMD's. men i alla fall är så kylflänsarna en del av processorfläkten, eller hur?

-=AgV=-: är det inte ett ganska bra argumentför AMD att denn inte krashat en enda gång?

är det bara jag som tycker att mp3:n är lite knepig? först hade AMD (feta) övertaget, sen fick inte nytt moderkort med nytt chips och whoops så va den ikapp och om, efter att den dragit ifrån med ca:30 skivor så minskar den i hastighet.
och varför sker uppdateringen av AMDs staplar ryckigt med långa tidsperioder imellan medans inteln uppdateras jämt och fint?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dullet

är det bara jag som tycker att mp3:n är lite knepig? först hade AMD (feta) övertaget, sen fick inte nytt moderkort med nytt chips och whoops så va den ikapp och om, efter att den dragit ifrån med ca:30 skivor så minskar den i hastighet.
och varför sker uppdateringen av AMDs staplar ryckigt med långa tidsperioder imellan medans inteln uppdateras jämt och fint?

Inte reflekterat över det, men du har antagligen rätt, i att AMD'n updateras ryckigt... om jag inte4 minns fel drivs det av att burkarna själva sparar status data till den plats varifrån den publiceras... Helt enkelt så att AMD'n inte tycker det är lika skoj som Intelen med flera trådar, och updateringsfrekvensen blir lidande av det? Personligen tycker jag det låter osanolikt, och det finns säkert en bättre förklaring nån annan stans.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

det du säger kan vara sant, men det är en sak som gör att det inte stämmer.
allt datorerna gör lagras i en logfil på den hårddisken som inget arbete med att arbeta med filer sker på (så att inte resultaten blir lidande). sen läser sen server logfilerna och sammanställer diagramen och resultaten så att det ska ta så lite kraft som möjligt både från intel och AMD, allt sånt står i "ordbajset" dom skrev innan dom startade (den första gången) med testet. annars hade ditt alternativ troligtvis vart rätt.

Permalänk
Medlem

En annan grej som verkar va lite knäppt är hur FPS:en varierar i Farcry för Intel. Ibland ligger den på 37 FPS och så sjunker den till 22 och sedan upp igen på 27. Det verkar som att Inteln stannar upp ibland. Ungefär var 20:e minut går den ner till 25-30% load och då sjunker FPS:en märkbart och sedan går den upp igen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dullet
Thomas: frågan är ju bara den om intel flänsarna är jättekassa som deras kylare är? om du frågar mig tycker jag att dom ser ut att ha rätt så bra design om man jämför med AMD's. men i alla fall är så kylflänsarna en del av processorfläkten, eller hur?

Nu är jag lite förvirrad här...
Va?

Det jag menar är att en rejäl kylfläns inte behöver mycket luftgenomströmning, medans en dålig/liten kylfläns inte blir bra oavsett hur mycket det blåser på den. En XP-120 med en lagom 120mm-fläkt skulle antagligen kunna få ner till och med en EE840 till lagom temperatur, medans intels kylare även med fläkten på dubbla varvtalet inte vore så värst bra.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dullet
-=AgV=-: är det inte ett ganska bra argumentför AMD att denn inte krashat en enda gång?

Jodå, skrev lite fel.

Menade bara att om de börjar "fixa" med den, så kanske den också hänger sig. De verkar ju inte vara allt för händiga direkt

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Thomas: vad jag menar är att utifrån mina mycket begränsade kunskaper om kylflänsar ser intel-flänsarna ut att vara ganska bra. långa flänsar som kommer i kontakt med mycket luft och som sedan leder kyla/tar upp värme av en kopparkärna. AMDs där emot verkar jättekass med dom små kylflänsarna och ett stopp längst ner som dämmer upp massa luft + ingen koppar alls i kylningen.

sen menade jag också att det är ju inte i så bra försvar för ett företag att använda "deras boxad fläkt är dålig" (jag påstår inte att nån gjort det). då blir det typ samma sak som att säga "intel har kassa processorer med dom har kassa kylare också". yippie!

Permalänk
Avstängd

Att Intel har problem med:

1. Värmeutvecklingen
2. Strömförrukningen

är väl inga större nyheter. Det är bara intel-fans
som fortfarande är lika insnöade som Göran Persson
som inte inser att Intel har gått för fort fram gällande
sina Hz, MHz & GHz.

Huruvida detta testet visar för eller emot, det låter
jag vara osagt då pojkarna på THG egentligen har
förstört hela testet med byte av det ena och det
andra på intel-plattformen.

Det enda man kan utläsa är väl egentligen att
de tabbade sig och att Intel-plattformen kanske
inte är riktigt justerad ännu.

/Aure

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Om dom hade kört med fel kylare på AMD systemet kan jag tänka mig att det blivit ett himla liv, tur för THG att det var med intel systemet dom klantade sig.

Det man kanske kan utläsa av testet är att X2 har problem med multitasking med flera processer. På X2 systemet släpps inte många cpu cykler till videoenkodingen, systemet arbetar effektivt med tre processer, endå är 840EE snabbare i två av dessa.

Permalänk
Hedersmedlem

Det står ju Boxed cooler på båda, så "fel" kan det väl egentligen inte ha varit? Intels fel om de skickar med fel kylare låter det som.

I varje fall tycker jag det är rätt illa att intel-processorn snittar 67,5C, hoppas VERKLIGEN inte att det är denna kylning de har på den...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Men det beror väl delvis på att
de inte har rört den efter installationen.

Precis, dom har inte behövt det vet du.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spaic
Om dom hade kört med fel kylare på AMD systemet kan jag tänka mig att det blivit ett himla liv, tur för THG att det var med intel systemet dom klantade sig.

Det man kanske kan utläsa av testet är att X2 har problem med multitasking med flera processer. På X2 systemet släpps inte många cpu cykler till videoenkodingen, systemet arbetar effektivt med tre processer, endå är 840EE snabbare i två av dessa.

http://www.digit-life.com/articles2/cpu/amd-athlon-64-x2-4800...
http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2410&p=3

Athlon64 X2 ÄR den snabbaste processorn oavsett. Generellt även i multitasking.

Thomas: Det där med den fläkten du länkade till lät otäckt.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

Thomas: du hittade också den på Torrentbytes forumet ja jävlar ja vilken orkan det är. polarn som är intel fantast kontrade med "ja men intel funkar iaf." hur länge ska man behöva höra det

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem

Nope, hittade den faktiskt på Xtremesystems

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Det är ju konstigt att dom fixar Intel datorn dom vill ju självklart att det skall gå bra för den:/

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Tycker det är otroligt konstigt att den boxade kylaren inte klarar med 840EE. OM man får byta kylare/fläkt till Inteln ska samma sak vara tillåtet även på AMDn.

http://www.tomshardware.com/cpu/20050603/stresstest-18.html
Länk på statistik innan man startade om mätningarna.

Totalt är då Inteln uppe i SJU reboots och AMDn NOLL.

Konstigt är också lastfördelningen, att en EE vinner så otroligt klart i videoenkodningen överraskar mig, troligtvis så beror det på olika lastfördelningar.

Stor skillnad på resultaten http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2410&p=6 och det som THG fått, ingen aning vad det beror på. Mest troligt den olika lastfördelningen mellan intel och amd.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Avstängd

http://www.tomshardware.com/cpu/20050603/stresstest-18.html

och

http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2410&p=6

Intressant...

HT eller inte, fortfarande OS som styr ALLT när det gäller processhanteringen med tidsdelning och prioritet.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Precis, dom har inte behövt det vet du.

Har jag sagt något annat?

Försökte skämta om kompetensen hos Tomshardware-nissarna, men det kanske inte var tydligt nog.

Athlon64 X2 är snabbare för det mesta, och kallare, helt klart "en" bättre CPU, men båda systemen ska ju självklart fungera felfritt om de är rätt konfigurerade.

Sen, varför startade du den andra, helt meninglösa tråden? Får du en kick av att dissa intel eller?

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Mycket konstigt... är allt jag har att säga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Tycker det är otroligt konstigt att den boxade kylaren inte klarar med 840EE. OM man får byta kylare/fläkt till Inteln ska samma sak vara tillåtet även på AMDn.

http://www.tomshardware.com/cpu/20050603/stresstest-18.html
Länk på statistik innan man startade om mätningarna.

Totalt är då Inteln uppe i SJU reboots och AMDn NOLL.

Konstigt är också lastfördelningen, att en EE vinner så otroligt klart i videoenkodningen överraskar mig, troligtvis så beror det på olika lastfördelningar.

Stor skillnad på resultaten http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2410&p=6 och det som THG fått, ingen aning vad det beror på. Mest troligt den olika lastfördelningen mellan intel och amd.

Inteln vinner i lastfördeningen för att den har 4 logiska cpuer medans AMDn bara har 2, inte konstigt att det blir som det blir med DivX då...

sen tyckte inte jag att det var så stor skillnad mellan vad THG kommer fram till och vad AnanndTech har kommit fram till, om man kollar multitasking då och det är ju det dom sysslar med på THG.

som jag sagt tidigare, det hade vart interessant och se om AMDn vunnit/förlorat något mer om man tog bort en av aktiviterna eller la till en ny, typ virusscan eller bildredigering.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Sen, varför startade du den andra, helt meninglösa tråden? Får du en kick av att dissa intel eller?

Den tråden var annorlunda, den handlade om att sammanställa resultatet för Intel-maskinen och jämföra den mot AMD maskinen och sen kommentera det. Alltså informera om det dåliga resultatet för Intel datorn.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

Hehe sledge... du kallar det för information jag kallar det för provokation... där ser du hur vi subjektivt uppfattar saker olika...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Sledgehammer resonerar väldigt vettigt iaf. Jag bildar mina egna uppfattningar inte vad andra skriver. Vill jag ha en produkt så köper jag den. Men det Slegde säger, så finns det sanning i det och därför så uppskattar jag det. Men vill jag ha en Intel så köper jag den.

Permalänk
Medlem

Och, Sledge, du missar nånting viktigt, i anandtech's rewiev testar de 2 trådar, vilket vi redan från början visste AMD'n skulle vinna, medans Tom's lustigt nog påvisar att det finns tillfällen då Intelen kan vara en fördel, sanolikt inte baserat på att det är en snabbare cpu, utan en mer resurseffektiv i just sånna situationer, mycket tack vare HT, som du för övrigt vägrar tillkänna någon nytta alls.

Jag tror inte det är någon som hävdar att Intel cpu'n är kraftfullare än AMD'n, utan bara att nånting gör Intel'n effektivare i det här läget... Som jag påpekat tidigare, hur många av oss har 4'a eller mer krävande trådar igång simultant? jag kan se en del med 2 krävande trådar.. ett sjyst spel, och en film rippning, visst, men i det läget är AMD'n fortfarande vinnaren, först vid 4'a ser det ut som om AMD'n förlorar i prestanda jämfört mot Intelen, och vid 3 skulle det antagligen väga jämt. (att jämföra med att AMD'n normalt piskar Intel'n och att Intel'n nu ändast relativt långsamt drarifrån med audio encodingen, och ganska drastiskt drarifrån med videoencodingen, medans winrar/speldemo ligger väldigt jämt.)

I nuläget är det dåligt lönt att argumentera allt för hetsigt, vi kommer nog få se fler tester, nånting som skulle göra den här diskutionen intressantare är en tredje burk, en Intel, utan HT.(i övrigt identisk med den som snurrar, då det verkar vara en fungerande setup) Jag är ganska övertygad om att den skulla ligga ohjälpligt efter, vilket skulle bevisa att HT inte bara är ett marknadsföringstrick, eller som Sledge menar, fulständigt ointressant ur prestanda synpunkt. Det skulle för övrigt även visa att en Pentium D, som inte är en EE version, är pinsamt ointressant ur vårat perspektiv.

Ledsen om jag inte tillförde nått nytt till diskutionen, jag förstår bara inte varför en del av inläggen känns lite fientliga. Det är för h-vete bara ett par processorer.

Sov gott!
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.