Permalänk

Coolt med de som hittat NES och SNES konsoller och spel. Blev rätt sugen på att söka jobb på skroten av läsningen här

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Gött cl3mens: nysta inte ett ord om att företag kärna köper upp större partier skrot och säljer det vidare eller smälter ner det till cheferna bara
säg att du tar hand om allt vad nerdmontering och sophantering innebär

Mja. de som har svängarna förbi kan få någon cd nätagg och någon idekabel mm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
labmiljö, e det lablab miljö :D, som e dammfritt??

Nah det var en vanlig datorhall. Nu har jag fått gå igenom prylarna, men har inte kunnat hämta något, blir troligen efter nyår.

Urval:
* 15-20 st Sparcstation 2/5/20, mest 2 och 20
* 15-20 st Ultra 1/5/10/60, mestadels 1 och 5
* 1 st Ultra enterprise 450
* 1 st Ultra enterprise 250
* 2 st Compaq Alphaserver DS20
* 1 st Digital Alphaserver, minns ej modell men ganska liten tower
* En hel del diskrack, SCSI
* Externa SCSI-lådor, med enstaka HDD:s/CD-läsare
* Delar till ovan nämnda burkar
* Tonvis med boxade Solaris, mest 7 & 8
* Cisco 4000-routrar och en del switchar
* KVM-switchar med cat5-extenders
* 19"-rack givetvis

+ en hel del annat, det var en snabb rundtur så jag missade nog lite...

-=FULLMOON=-: Det vore synd, för det är roliga maskiner. Men det är ju inga jättemängder så de hade nog tänkt sig att kasta allt i en container.

Permalänk
Medlem

Inte dåligt med grejjer. En DS20 tackar man inte nej till, inte heller Ultra Enterpriselådorna.

Gratulerar till "fyndet".

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem

Hitta dock en Gameboymonter som dom brukar ha i butikerna runt 1991.
Gameboy-monter med Gameboy handenheten.
Riktigt snygg faktiskt.

Visa signatur
Permalänk

cl3mens: du får mig att dreggla över följande.

* Cisco 4000-routrar och en del switchar
* KVM-switchar med cat5-extenders
* 19"-rack givetvis

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
cl3mens: du får mig att dreggla över följande.

* Cisco 4000-routrar och en del switchar
* KVM-switchar med cat5-extenders
* 19"-rack givetvis

Om du orkar med frakten kan jag skicka lite Ciscoprylar åt ditt håll. Rack blir det väl svårare med om du inte orkar besöka stockholm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl3mens
Om du orkar med frakten kan jag skicka lite Ciscoprylar åt ditt håll. Rack blir det väl svårare med om du inte orkar besöka stockholm.

Mm synd bara att Rack är så otympliga när de ska fraktas. Du råkar inte vet om det är monteringsdelbara rack du får tag på?
Du kan ju höra av dig när du kommit över lite grejor. Jag måste iaf leta reda på kablar till mina 2 st 8p kvm switchar jag fick tag på

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
cl3mens: du får mig att dreggla över följande.

* Cisco 4000-routrar och en del switchar
* KVM-switchar med cat5-extenders
* 19"-rack givetvis

Gillar ditt ordval dock tycker jag att du dregglar åt fel saker hehe. Jag tycker datorer o komponenter är kul ,men inte så jag känner att jag dregglar över dom. Däremot kan jag göra det då man ser en rå snygg tjej som står o jobbar med datorer. Ja då kan man dreggla men inte bara för datorgrejen i sig hehe

hare gott

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Mm synd bara att Rack är så otympliga när de ska fraktas. Du råkar inte vet om det är monteringsdelbara rack du får tag på?
Du kan ju höra av dig när du kommit över lite grejor. Jag måste iaf leta reda på kablar till mina 2 st 8p kvm switchar jag fick tag på

Jag tar en titt på dom nästa gång jag är där. Hurdana är dina KVM-kablar, DB25->PS/2 VGA eller samma i båda ändar?

Permalänk

en 15", 17" och 19" skärm Även hittat diverse chassi och en fullt fungerande förstärkare ^^

Permalänk

Två riktigt maffiga högtalare, har de kopplade till stereon, har kopplat stereon till datorn för att få lite mer BOOM i skjutspelen.

Visa signatur

Intel C2D E8500//Gigabyte GA?EP45-DS3//Sapphire RadeonHD 4870//WD Caviar Black 640GB//Antec 300//Corsair 550W//OCZ 2*2GB//Vista Premium 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
Gillar ditt ordval dock tycker jag att du dregglar åt fel saker hehe. Jag tycker datorer o komponenter är kul ,men inte så jag känner att jag dregglar över dom. Däremot kan jag göra det då man ser en rå snygg tjej som står o jobbar med datorer. Ja då kan man dreggla men inte bara för datorgrejen i sig hehe

hare gott

Du har då alldrig upplvet 19" känslan va

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl3mens
Jag tar en titt på dom nästa gång jag är där. Hurdana är dina KVM-kablar, DB25->PS/2 VGA eller samma i båda ändar?

VGA/ PS/2 hane-hane.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulrapist
en 15", 17" och 19" skärm Även hittat diverse chassi och en fullt fungerande förstärkare ^^

Gissar på att det var Ctr? 17-19" Ctr är det enda rätta. över det blir de oftast förstora och 15" är inte mycket mer att ha om man nu inte kör någon Dos historia eller bara vill ha retro känslan.

EDIT: Har någon ett tangentbord Usb eller PS/2 (hälst PS/2) att offra till mig? Har inte lust att modda bort numpadsen till höger för att få tangentbordet mindre. 37,6cm får det Max vara på bredden.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

-=FULLMOON=-: Tyvärr så har jag bara tangentbord i standard storlek, annars kanske kunde offra ett till dig. =/

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OsNy
-=FULLMOON=-: Tyvärr så har jag bara tangentbord i standard storlek, annars kanske kunde offra ett till dig. =/

Har 5-6st extra tangentbord så det behövs inte hade dock varit enklare utan att modda.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

-=FULLMOON=-: Japp det är nog lättare... Men du är ju bra på att modda saker, så varför inte starta en FAQ om hur man förminskar ett tangentbord? ^^,

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OsNy
-=FULLMOON=-: Japp det är nog lättare... Men du är ju bra på att modda saker, så varför inte starta en FAQ om hur man förminskar ett tangentbord? ^^,

Haha.. jobbigt och plasta/spackla ihop tangentbordet plus att det kan vara jobbigt med att klippa bort överflödiga ledningsbanor.. få se hur det blir med det.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hehe det låter som om cl3mens jobbar på Ericsson

Själv har det varit lugnt på "skrotfronten" ganska länge nu.
Har fortfarande ett Antec Aria chassi som står här på jobbet och samlar damm.
Upphittad i grovsoprummet men nätagget var paj.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk

Nog mitt bästa fynd på evigheter

komplett dator med pcikort för att kunna spela in från övervaknings kameror.
något av de bättre p4 config som jag sett och med ca 3 års film snuttar kvar på hdd'n ^^

vet även var stället ligger som de spelat in ifrån

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dan@work
Hehe det låter som om cl3mens jobbar på Ericsson

Själv har det varit lugnt på "skrotfronten" ganska länge nu.
Har fortfarande ett Antec Aria chassi som står här på jobbet och samlar damm.
Upphittad i grovsoprummet men nätagget var paj.

Hehe, I wish... Jag har hört om vad de slänger ut. Köpte faktiskt lite Sun-prylar av en kille som jobbade på ericsson.

Permalänk

4 st 1000mA 24V transfo

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nog mitt bästa fynd på evigheter

komplett dator med pcikort för att kunna spela in från övervaknings kameror.
något av de bättre p4 config som jag sett och med ca 3 års film snuttar kvar på hdd'n ^^

vet även var stället ligger som de spelat in ifrån

aha, haru kvar filmerna?

Hände det några roliga saker i filmerna?

Hur stor hdd har datorn om det får plats 3 års övervakningsfilmer på den?

Permalänk

Fick lite grejor som kummunen städade ut nu inför julen ^^

soppåsen

Vad döljer sig i detta då?
mja har faktist inte hunnit kolla spec vidare la bara upp allting i lite högar

Några diskar 3 är bara kasta direkt iofs. en scis på ca 80gb ^^

lite små skit som ska gås igenom.

en hög strömkablar

ska nog kastas.

ska gås igenom

nått krafs

Hmm minns att dessa kablar är speciela ^^ sun?

nått krafs.

lite nätverkskablar

en drös kvm kablar :D:D

Lång kabel

en kvm switch till med kablar..
Har tot 4 kvm switchar nu

Bonus pic på lite skit sen tidigare.
Världens högsta Cdtower?

Lite skit man haft sen innan ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

ser nice ut, nu har du iaf någonting att göra resten av 2008 iaf

PS den där röda hinken, e det en sån där från täbykommun som man kastar elskrot i?

Permalänk
Medlem

2 stycken golvhögtalare av märket pioneer på vardera 140w. Jävligt bra ljud i dem faktiskt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
ser nice ut, nu har du iaf någonting att göra resten av 2008 iaf

PS den där röda hinken, e det en sån där från täbykommun som man kastar elskrot i?

Supp, det är det. Fast inte från täby kommun

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Har fixat en SuperStack Switch 1100 och en MarQuant högtalare. Men måste ha förstärkare till den så funderar på att sälja den.. ^^

Permalänk
Medlem

* Xbox som inte gick igång, men sen titta ja inne i den och hittade en hd på 120gb som funkade fin fint
* Samsung platt 15" med inbyggda högtalare.
* något ram minne har jag även lyckats hitta.

Visa signatur

Antec P193 | Asus Deluxe V2 | i7 930 @ 4,15Ghz | D14 | Asus 5870 | CM 700W | 6Gb Corsair @ 1600Mhz | DvD | Intel ssd 80gb, Samsung 160gb, WD 500gb + 1,75tb(extern) | Totalt 12 fläktar som styrs av en kaze o en zalman| Logitech Z-5500 | MX 518 | X6 | 2032W |

Permalänk
Medlem

Ja det är otroligt vad vissa har samlat på sig

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vihan
Ja det är otroligt vad vissa har samlat på sig

Syftar du på mig elelr Cl3mens på sidan här en bra samling han med tror han kommer med bild senare.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Mm båda ni behöver nästan ett kärnkraftvärk om ni har igång allt hehe 8)

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D