Permalänk
Medlem

När jag senast gjorde ett köp hos er kollade jag på hemsidan för att se om produkterna var i lageri eran butik, det stod att det fanns hos er i sisjön och jag åkte dit samma dag men icke! vet inte om det var en tillfällighet eller om ni har problem att hundraprocentigt synka erat lager mot hemsidan.

annars toppenbutik med bra priser

Visa signatur

asd

Permalänk
Medlem

Ja du märker ju responsen

Jag och mina kompisar handlar också mer ocj mer hos er nu pga fraktfritt och att ni är billiga

Ofta blir det billigaste just pga att man slipper frakt..

synd att ni inte har/hade MSI moderkortet till min kompis Dator senast vi köpte åt han (2 veckor sen)

köpte det på annat håll,, dock blev det 11900;- med skärm hos er =)=)

Det går lite i vågor det där och tror nog att dustin, misco, komplett och datorbutiken har liknande trådar som denna men de orkar inte hålla den vid liv när de märker att det blir mer å mer att göra..

Kan tänka mig att stor del av era nya kunder i webhandel är från swecklckers medlemmar och ni kommer att få lägga mer av kundtjänst via denna kanal.. men se till att hålla mycket via PM så det inte blir så mycke snacka om småsaker i forumet..

DVs om du får ett rent klagomål/ärende så kan du svara lite kort och sen be denne Pm:a eller så... ???

och följ gärna upp veckovis OM och isf VAD ni har gjort för åtgärder och förbättringar,, skulle va sjysst,, typ ett veckobrev för oss här på forumet

Lycka till och som sagts tidigare,, bra att ni lyssnar på oss (vi som föder er) =P

/e

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Som sagt skulle det varit uppskattat med en sida som visade alla rabatterade produkter i sortimentet.

Keep up the good work!

Permalänk

Hade vart fint med butik i stockholm. Men antar att det inte är så lätt att smälla upp en butik bara sådär.

Angående eran sida så tycker jag att det ser ganska missvisande ut när det står "Boka" när man ska lägga något i sin kundvagn. Det borde stå "Köp" om den finns på lager och sedan hade det vart perfekt om det gick att "Boka" något som inte finns på lager. Så att man genom att "Boka" ställer sig i kö för en produkt. Ska man ha fem produkter och den ena inte finns i lager så ska man fortfarande kunna slutföra sitt köp och sedan vänta på att varan kommer in till er så att ni kan skicka iväg ordern. På det viset slipper man sitta och uppdatera eran sida femtusentvå gånger om dagen för att se om produkten har kommit in i lager så att man snabbt kan boka den innan den tar slut igen. Hoppas ni förstår vad jag menar. Det sista kanske redan finns/fungerar men att det står "Boka" istället för "Köp" är enligt mig bara missvisande eftersom det står det både för produkter i lager och produkter som inte är i lager.

En sak som hade vart underbart skulle vara om man kunde länka hela kundvagnar. Det är ofta trådar och snack om råd och tips av datorköp. Eftersom 99% av alla här på sweclockers föredrar att bygga eget så länkar man oftast ett gäng produkter som tillsammans blir en komplett dator eller uppgradering. Eftersom Inet är ganska dominant när det gäller att köpa produkter över 500kr med tanke på frakterbjudandet som ni har så är det just från Inet det länkas mest (upplever jag iaf). Det går ju att länka 12 produkter separat i 12 olika länkar men en hel kundvagn hade vart bäst!

Ett bredare sortiment av tillverkare hade inte vart fel. Förstår att ni inte kan ha alla som finns men, tja, nästan? Jag hade mer än gärna velat se produkter från DFI, Zotac (framförallt itx moderkort!), MSI, grafikkort från Asus (varför inte? ni levererar Asus moderkort), minnen från mushkin och geil. Riktigt tråkigt att alla era moderkort är från Asus och Gigabyte. Inte för att dom är dåliga men man kanske vill ha annat.

För övrigt så är eran kundsupport den bästa och trevligaste jag har pratat med hittills i mitt liv.

Permalänk
Medlem

En funktion jag saknar hos er är möjligheten att bygga sig sin egen dator på ett smidigare sätt.
Så som t.ex Datorbutiken och Pyrotech
Nu måste man sitta och gå igenom alla kategorierna för sig och lägga det i korgen.

Det är en funktion som jag tror många skulle uppskatta.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har lite konstruktiv kritik till er ang. köp av varor. När jag i helgen skulle köpa datorkomponenter till en dator (i5 dator) så hittade jag vilka minnen och moderkort som jag ville ha. Då hade ni 4 moderkort av det jag ville ha (Asus P7P55D PRO) och 2 paket minnen (2x2gb, 1600mhz, cl9, 1.65v).

Sen när jag hade beställt så loggade jag in tidigare idag för att se om ni packat och skickat allt men så såg jag att moderkort och minnen inte fanns i lager och när jag ringde till er support fick jag reda på att era system med hur många varor ni har inne uppdateras inte då man har beställt utan ordern måste bli bekräftad. Eftersom ingen jobbar på helgen så blir ju detta lite missvisande för fler hade beställt samma vara och de hade fått den före mig.

Det borde vara så att när man har beställt en vara ska det bli -1 på lageruppgiften på varan. Alltså när det fanns 4 moderkort och jag beställde borde det stå 3 istället). Nu trodde jag att jag skulle få varan för det stod att de fanns i lager men det fanns det tydligen inte.

Stort plus till eran väldigt trevliga personal som genast ändrade i min beställning när jag ringde tidigare idag. De har även varit hjälpsamma tidigare. Mkt bättre än de flesta andra företag.

Permalänk
Medlem

Kommer jag kunna förbeställa ett ati 5870 så jag vet att jag får det för dom lär ju ta slut rätt fort

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Jag har också upplevt problemet med att lagerstatus inte uppdateras ordentligt på hemsidan. Köpte två system idag runt 09.30 och fick detta mailet 09.58:

Citat:

Hej.

Brännaren på din order har tyvärr tagit slut (lagerdiff på vår hemsida som sa att vi hade 3st).

Är det ok att byta dessa till www.inet.se/artikel/7104156/ som vi har gott om i lager?

Mycket bra service måste jag säga (en stor guldstjärna till er!), men det hade varit ännu bättre om antalet på sidan alltid stämde till 100%.

Mvh

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Vi har medvetet valt att inte sälja vattenkylningsprodukter, det kostade oss helt enkelt för mkt att ersätta datorer där kylningen börjat läcka, sen tycker jag att lyftkylningsprodukterna idag är så bra att behovet av vattenkylning är väldigt litet överlag.
Inet [/B]

Kan ni inte bara skriva "Vi tar inget ansvar för skador på hårdvara orsakat av läckage" eller något liknande? Eller måste ni enligt lag ersätta datorer som har skadats av läckage?

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunait
Kan ni inte bara skriva "Vi tar inget ansvar för skador på hårdvara orsakat av läckage" eller något liknande? Eller måste ni enligt lag ersätta datorer som har skadats av läckage?

Antar att om de har monterat datorn själva (som de kan göra för 800:-) så är de skyldiga att reparera/ersätta datorn ifall den läcker.

Permalänk
Inet

Tack för all respons, kul att läsa att de flesta är nöjda!

Vill återigen försöka förtydliga att vi kommer ha väldigt svårt att besvara specifika produktförfrågningar i forumet, skicka mycket hellre ett mail till order@inet.se, stort tack på förhand!

Tänkte börja med att svara lite generellt på frågor som framkommit från flera användare.

Fraktfritt till SweClockers-medlemmar
Tack för alla tips och idéer hur vi bättre ska göra det unikt till er medlemmar, ska tillsammans med SweClockers titta på en vettig lösning under hösten, och förhoppningsvis få den implementerad innan jul.

Butiker i Sthlm / Malmö
Riktigt roligt att se att det finns behov av en riktigt bra datorbutik även i Sthlm och Malmö! Vi kommer att öppna fler butiker, var och när kan jag tyvärr inte avslöja i dagsläget. Vi har sneglat på Nordby men anser att Torp Köpcentrum räcker bra för att täcka in fyrstadsområdet och till viss del Norge, som det ser ut i dagsläget i alla fall.

Lagersaldon
Våra lagersaldon uppdateras i dagsläget ungefär var 15e minut under arbetstid och lite mer sällan under kvällar och helger. Tyvärr kan det innebära att lagersaldot ibland uppfattas som felaktigt, detta beror till stor del på att vi har manuell kontroll av alla inkommande beställningar för att även kunna föreslå ersättningsvaror när en vara är till exempel är slut eller om varan i beställningen har väldigt lång leveranstid.
Faller det sig olyckligt kan det vara så att när det är ett fåtal kvar av en viss vara som är populär så hinner dom försvinna medan du som kund i beställningsögonblicket ser ett positivt lagersaldo. Vi håller på och skriver om funktionen för hur lagersaldot beräknas och hoppas kunna visa saldon så nära realtid som möjligt innan november i år.
Lagersaldot visar vårt eget lager och "speglar" alltså inte en massa distributörers lagersaldon som är väldigt vanligt förekommande bland andra aktörer i branschen.

Sortiment
Vi får stundtals kritik för att vi har ett allt för smalt sortiment, vilket jag på sätt och vis kan förstå men det finns även en ganska vettig förklaring. För att vi ska kunna upprätthålla service vad gäller personalens kunskap om produkterna och tillgång kan vi tyvärr inte jobba med alla tillverkare utan väljer att jobba med de som efterfrågas på marknaden som vi har en bra relation med, detta främst för att vår målsättning är att kunna lagerföra så mycket som möjligt av vårt sortiment.
Tackar så mycket för alla förslag på produkter, tar till oss det men kan inte lova att det kommer finnas tillgängligt på studs, är det någon specifik produkt som du som kund vill ha tillsammans med låt säga en beställning av dator i delar kan vi oftast ta in den som en "specialbeställning", kontakta i så fall vår kundtjänst så hjälper de till!

Nedan kommer lite svar på specifika användarfrågor, ber om ursäkt om jag missar någon, bara hojta till igen!

Vargen1973
Det där är en klurig frågeställning, vågar inte ge något generellt svar men om vi säger som så att finns det ingen fysisk åkomma på produkten så täcker tillverkargarantin. Moddar man däremot kylning på t.ex. ett grafikkort eller liknande så bryts garantin, tyvärr händer det att mindre duktiga överklockare/moddar har sönder sina saker och försöker få ut dom på garantin. Finns ett par exempel på det här i forumet...

Jesusbarnet
Den borde vi ha, tar det med inköp imorgon, håll utkik på hemsidan de närmsta dagarna.

M89
I dagsläget lägger vi fokus på att försöka få in och lagerföra S1156 moderkort från Asus och Gigabyte som vi anser är de bästa och mest eftertraktade på marknaden, vi kommer säkert på sikt ta in även Asrock men just nu jagar vi för fullt för att tillgodose efterfrågan på Asus och Gigabyte.

Piece of Cake
Inte meningen att ignorera dig, sorry!
Antec är en superb tillverkare av chassin, nätaggen tycker vi inte haft riktigt lika hög kvalité och eferfrågan har varit på Corsair så vi har helt enkelt valt att fokusera på Antec kabinett och främst Corsair och FSP nätagg som håller mycket hög kvalité till vettiga pengar.

ErikR
MSI moderkort är ingen omöjlighet att du kommer få se på sikt, vi har precis börjat med MSI notebook så vem vet...
I skrivande stund ligger dock fokus på Gigabyte och Asus som jag nämnde ovanför.

Muhihihaha
Skönt nick!
Tack för synpunkterna kring "köp".. vi har i dagsläget ingen "bokningsfunktion" så som du vill ha, inte omöjligt att vi kan få till det i samband med att vi förbättrar lagersaldona nu under hösten, detsamma gäller att kunna spara en varukorg för att sedan kunna öppna upp och redigera den och även kunna länka till den, får be att få återkomma i dessa ärenden.
Asus grafikkort borde vi helt klart ha, och kommer med stor sannolikhet ha inom kort. DFI och Zotac är det lite efterfrågan på, Asrock är ju Asus och smaken är som baken, tidigare skribent önskade mer Asrock... vi upplever inga bekymmer med Asrock.

Tack för de värmande orden om vår kundsupport, det uppskattar dom!!

Kilroy
Vi är medvetna om att vi inte har någon riktigt bra datorkonfigurator, hur skulle du vilja ha den? En AMD och en Intel konfigurator där vi styper ner valen till rimlig nivå?

Tonix
Så fort vi får släppa info om 5870 så kommer vi lägga upp det på hemsidan så det går att beställa, vi har ännu inte fått någon information själva från tillverkarna.

Lunait
Tyvärr får man inte avskriva sig ansvaret gällande ersättning om en produkt vi sålt går sönder och börjar läcka så den förstör en hel dator, detta är en av anledningarna att vi valt att inte jobba med vattenkylning längre.

Hoppas ni är nöjda med svaren, ha en fortsatt trevlig kväll!

Mvh
Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att jag alltid beställt från Komplett förr, men sedan så blev de väll för stora började med reklam på TV osv. Då såg man även att priserna gick upp.
Nu blir det att handla på Inet bara för fraktfritt

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Avstängd

Hejsan Inet!

Jag vill bara säga att jag fullkomligt älskar er kundservice. Den är bra som väldigt få. Beställde lite datordelar förra veckan och ändrade 2st produkter i sista sekund men det var självklart inget problem för killen på kundservice som sprang ner till lagret och sa till killarna att dem skulle packa ner olika saker xD

Fraktfritt är väldigt bra men absolut inget nödvändigt för mig. Ni har så billig frakt ändå.

Det som gör att jag rekommenderar Inet till alla mina vänner är er support, kundservice och att era priser är väldigt låga. Sist men inte minst har ni bara kvalitets produkter på er hemsida vilket jag uppskattar mycket!

Tack från mig!

/0413Fixxer

Visa signatur

Dell Vostro 1710 [ T8100 2,1GHz - 3Gb 800MHz ddr2 - Nvidia 8600M GS - 320Gb Seagate Momentus 7200RPM ]

Permalänk
Medlem

Hade garanterat beställt om det funnits färdiga uppgraderingspaket, kanske en idè att sätta ihop såna när nya generationer processorer lanseras.

Passar mig som hand i handsken som inte är så duktig på vad som går ihop med vad

Just my 2 cents, lite utförligare än mitt förra inlägg, sorry för det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Jesusbarnet
Den borde vi ha, tar det med inköp imorgon, håll utkik på hemsidan de närmsta dagarna.

så jävla gött ! min thermalright true black har bara legat och sammlat damm sen jag köpte den pga dess oflexibilitet.

ni kanske skulle ta att börja med veckans varor eller nått liknande, och inte bara smyg sänka priserna som ni brukar göra!

er hemsida har jag lite blandade kännslor om ibland kan jag tycka att den känns vuxen och professionell, och ibland känns den gammal och tråkig, anntar att ett ansikts lyft skulle göra biffen, det är svårt att sätta fingret på det, men tycker verkligen inte ni ska hålla på med massa flashiga färger eller för den delen hippa ord så som komplett gör tex "1337 w33k" så oseriöst, tycker jag

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cabal
Hade garanterat beställt om det funnits färdiga uppgraderingspaket, kanske en idè att sätta ihop såna när nya generationer processorer lanseras.

Passar mig som hand i handsken som inte är så duktig på vad som går ihop med vad

Just my 2 cents, lite utförligare än mitt förra inlägg, sorry för det

då kan man ju slänga in ett inlägg på köpråd

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Verkligen imponerad av responsen från inet i den här tråden! Superbra verkligen!

Men det där med vattenkylningen låter helt skadat. Om någon köper ett block som senare går sönder och sabbar hela datorn pga läckage kan man väl inte klandra butiken för detta? Möjligen tycker man att man kanske kanske skulle kunna få ett nytt block (om det nu var det som gick sönder och inte slangen/nippeln).

Hur har butiker som chilledpc.co.uk löst det? Eller vcore.dk? Aquatuning.de?

Det är så sjukt drygt att varje gång man ska ha nått från Chilled så kostar det 300(!!!) kr i frakt. Får ju beställa för 2000kr åt gången för att det ska kännas lönt! Hade nog börjat med vattenkylning mycket tidigare om det hade funnits bra butiker för det i Sverige (indomo har så uselt sortiment).

Och att säga att luftkylning nu är så pass bra att det knappt behövs vatten längre? Permaban efter ett sådant uttalande, man svär inte i kyrkan!

Så dyra som vattenblocken är måste det dessutom gå att ha saftiga marginaler på dem. 1000kr+ för en CPU-kylare? Inga problem!

Ok, slut på mitt beklagande, får väl starta upp en egen butik för vattenkylning - med hämtning i Sthlm city!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Stockholmare och webhallen-kund sedan de startade på flemminggatan i stockholm. Sedan de sålde till Elgiganten (eller vilken kedja det nu var) har det bara blivit sämre. De har dock sedan start haft en funktion som de i princip är ensamma om, releasedatum. Ganska bra i dagsläget för ssd exempelvis då utvecklingen går fort, bara att sortera fram de som släppts efter 1:a juli i år för att jämföra. Det finns en mängd anledningar till att releasedatum är ett grymt hjälpmedel när man ska handla.

Har ännu inte handlat från Inet men det verkar vara en tidsfråga.

Jag tycker ni gör rätt som håller ett smalt sortiment med kvalitetsprodukter, detta gör att vi kunder får bättre priser eftersom inköpshanteringen för er blir enklare. Något annat företag kan stå för störst sortiment, fokusera på vad ni är bra på och utveckla det.

Fler kategoriseringar/taggar/egenskaper inom produktområden. Istället för att välja klockfrekvens på minnena kanske jag vill välja märke, eller cas latency eller volt. Lite som pricerunners och prisjakts funktioner för att filtrera exempelvis tv-apparater.

Jag tror att det är viktigt för sweclockers att vara obundna. Det ni får jobba på är helt enkelt att erbjuda medlemskap hos er utan att handla med en parameter som säger sweclocker, ungefär som dustin har med student.

Sist men inte minst en sak som andra tagit upp och som jag saknar i nästan all ehandel, "skapa länk med detta korginnehåll". Ofta hjälper vi här inte bara andra forummedlemmer men även familj och vänner med deras inköp, då vill man kunna skicka en färdig varukorg till dem utan att de skall behöva skapa en varukorg själva och söka rätt på vara efter vara.

Som sagt inte kund än men stor chans att jag blir det i framtiden efter allt positivt jag hört. Kommer det en liten filial till oss 08-or blir vi överlyckliga.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Ok, slut på mitt beklagande, får väl starta upp en egen butik för vattenkylning - med hämtning i Sthlm city!

Tänk bara på att det finns en anledning till varför svenska återförsäljare har litet utbud av vattenkylning. Det är helt enkelt inte lönt pga alla problem.

Jag har läst oändligt många trådar med folk här på sweclockers som köpt komponenter som inte hör ihop för att sedan gnälla på återförsäljaren att det tog så lång tid att få varan utbytt. Eller de som bränt moderkort för att de inte vet hur man installerar. Samma människor kommer tro att de klarar vattenkylning och vips får jag höjda priser för ett gäng tomtar förstör datorkomponenter på löpande band.

Läste ni om han som förra veckan installerade moderkortet utan distanser direkt på moderkortsplåten? Det sade bara pang. Han skickade väl de trasiga delarna tillbaka till inet och hävdade DOA. Ökade kostnader för inet, ökade priser för oss konsumenter.

Permalänk
Avstängd

Tackar för svaret Inet.
Tycker det är jättebra att ni finns här.

Keep up the good work.

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem

Jag är väl en av dom som också kan säga att ni verkligen vet hur man ska bemöta era kunder fortsätt med det! trogen kund.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

jag välkommnar er oxå.

dock vill jag dra er till minnes Skribofonts utveckling i landet och mana er till försiktighet när det gäller expansion!

Visa signatur

Nunca Est Bibendum

Permalänk

Hej.

Har två önskningar.

1: Varukorgen visar ofta fel pris. Har vid flera tillfällen lagt en massa varor i korgen och tyckt att det verkar väldigt billigt. Efter att ha räknat ihop produkterna själv skiljer det ibland flera tusen kronor. Vill kunna lita på det som står.

2: Skulle vara trevligt med en funktion för inköpslistor som Komplett har. Nu kan man bara lägga upp en "lista", det som ligger i varukorgen, och den sparas på datorn du sitter vid för tillfället. Skulle vara behändigt att kunna göra listor som går att nå från vilken dator som helst.

ps Sen skulle jag också önska produkter från MSI, ex moderkort. Även minnen från Patriot hade varit kul.

// Benjamin

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benonikenobi
Hej.

Har två önskningar.

1: Varukorgen visar ofta fel pris. Har vid flera tillfällen lagt en massa varor i korgen och tyckt att det verkar väldigt billigt. Efter att ha räknat ihop produkterna själv skiljer det ibland flera tusen kronor. Vill kunna lita på det som står.

2: Skulle vara trevligt med en funktion för inköpslistor som Komplett har. Nu kan man bara lägga upp en "lista", det som ligger i varukorgen, och den sparas på datorn du sitter vid för tillfället. Skulle vara behändigt att kunna göra listor som går att nå från vilken dator som helst.

ps Sen skulle jag också önska produkter från MSI, ex moderkort. Även minnen från Patriot hade varit kul.

// Benjamin

För hur mycket handlar du, om det skiljer tusentals kronor?
Det låter för mig som om du antingen tittat på exkl moms priset, och sen fått momsen påslagen, eller att du tittat på styckepriset när du beställt flera produkter av samma sort.
Dom har även Butikspris samt E-pris man får välja mellan, där skiljer det några kronor (personligen helt överens med detta, det kostar att ha butik!)

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohannesKBA
+1. Faktura hade varit fint.

Faktura hade varit mycket fint, handlar inte annars. När tog ni bort den valmöjligheten?

Visa signatur

Antec P182 | Asus P5Q Deluxe | Intel e8400 @ 4GHz | Tuniq Tower 120 | EVGA 9800 GTX OC | 4GB Crucial Ballistix DDR2 8500 OC | Corsair TX750W | Samsung 660GB Sata 2 @ 7200rpm | BenQ 21.5" E2200HD | Razer Tarantula | Razer Deathadder | Razer Mantis Speed.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Kilroy
Vi är medvetna om att vi inte har någon riktigt bra datorkonfigurator, hur skulle du vilja ha den? En AMD och en Intel konfigurator där vi styper ner valen till rimlig nivå?

Mvh
Inet

Ja, och även att man kan välja era förkonfigurerade system och sedan göra små ändringar som passar en själv.

Permalänk
Inet

God eftermiddag,

Tack för alla komplimanger om vår kundservice, det uppskattar grabbarna som sitter och besvarar telefon, mail och granskar beställningar hela dagarna!

Fortsätter med svar på de inlägg av lite mer generell karaktär,

Uppgraderingspaket
Vi har haft uppgraderingspaket förr om åren men plockade bort dom för det allt som oftast inte räckte att byta moderkort, minne, processor utan att det ofta behövdes bättre kylning, nätaggregat, ibland även låda. Men tiderna har förändrats och vi får helt klart överväga att sätta ihop ett par olika paket som vi håller uppdaterade och försöka vara väldigt tydliga med vad de kräver för befintlig hårdvara för att fungera.
I dagsläget är ni alltid välkomna att kontakta vår kundtjänst så hjälper de er komponera ett bra paket!

Vattenkylning fortsättning
Tar tillbaka uttalandet om luftkylning.... Men vatten... är det inte lika bra att satsa på flytande kväve direkt i så fall?
Att vattenkylning är så dyrt är nog just beroende på att det är mycket problem med det än idag, vi står tyvärr fast vid att inte ta upp vattenkylning i dagsläget.

Jesusbarnet
Ibland går det snabbt.. Varsågod!
https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/therm...
https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/therm...

B3nnart
Tyvärr får vi ofta väldigt dåliga besked från tillverkare/leverantörer vad gäller datum och ännu mer ofta stämmer tyvärr inte de besked vi får med verkligheten, vi försöker alltid lämna så bra besked som möjligt och har som policy att alltid kontakta kunder som haft beställningar liggande hos oss mer än 7 dagar med en statusuppdatering.

benonikenobi
1. Låter väldigt märkligt, vore kanon om du kunde maila oss en printscreen när detta inträffar så tar vi en kik på det, du ska självklart kunna lita på varukorgen. Tänk dock på att vi har olika prissättning om du handlar i butik eller via hemsidan och får varorna skickade hem.
2. Detta kommer troligtvis finnas när vi under hösten skriver om hur kundvagn/lagersaldon hanteras, tack för feedback.

Sharkfin
Vi har aldrig erbjudit faktura till privatpersoner, men kommer att börja göra det under höst/vinter.

Ha en fortsatt trevlig eftermiddag och kväll!

Mvh
Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Hedersmedlem

Hej

Det skulle vara mycket trevligt om ni kunde ange vilken paneltyp ni har på skärmarna.

Permalänk

Sjukt fin respons här av Inet.se! Försätt så (gillas STORT)!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Jag tänkte maila er kundtjänst och fråga men kan lika gärna ta det här.

Keysonic ACK-540RF Nordic, Trådlöst har utgått ur sortimentet, har ni några planer på att ta in en likvärdig ersättare?