Själv kör jag ePSXe 1.7.0 med Pete's OpenGL2 Driver 2.9 och emulatorns standard-plugin för ljud (ePSXe SPU Core 1.7.0) och det fungerar ypperligt med åtminstone Castlevania: Symphony Of The Night. Final Fantasy VII har jag för tillfället inte möjlighet att testa, men jag har spelat det och en mängd andra spel utan problem förr.
Som tidigare nämnts, kontrollera att 'Use FPS limit' är ibockad i inställningarna för din video-plugin, likaså 'Auto-detect FPS/Frame skipping limit'.
Mest för ögongodisets skull. För att uppnå en mer önskvärd framerate (även om 30 bilder per sekund i spelet i fråga i allra högsta grad är spelbart) brukar jag slå av SSAO och Enhanced Water Detail.
Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten Någon som vet hur man ändrar från DX11 till DX9 utanför spelet? Gjorde misstaget att pröva DX11 i 5040x1050 och nu kommer jag inte ens in i menyn för det laggar så mycket, ominstallation hjälper inte.. funkade fint i dx9.
Kika i filen User.cfg som du hittar på följande plats:
Ursprungligen inskrivet av maverickgoose Var hittar man demon till PC om man vägrar steam?
Installationsfilen kan du få tag i på annat håll (Googla). Det tjänar dock ingenting till då du kommer behöva Steam för att starta spelet när det väl är installerat.
Ursprungligen inskrivet av Allexz Problemet är just SLi, det är då buggen uppstår.
Men jag ska prova med fraps!
Jag tror faktiskt inte det är SLI-relaterat, då jag själv stöter på problemet om jag inte använder mig av just Fraps. Print screen > klistra in i Paint ger bara svart bild (ibland en bild på enbart skrivbordet).
I Fraps blir det som sagt mer lyckat. Sedan är det ju mycket behändigare att bara behöva trycka F10 och få bilden sparad direkt, än att behöva alt-tabba i tid och otid.
Hoppas inte detta faller under §7, isf ber jag om ursäkt.
Jag ser inte varför det skulle göra det.
Vad jag läst har man dock med ovannämnda metod bara lyckats få timern i PDA'n att stanna, medan den faktiska tidsbegränsningen är kvar (som i värsta fall är hårdkodad i motorn).
Ursprungligen inskrivet av Haziza Tråkigt att alla fordon är precis lika tråkigt och livlösa som de vart i första spelet.
Fast, va? Av det lilla jag spelat framstår tvåans bilfysik som en klar förbättring. Kanske inte GTA 4-stuk, men tillräckligt bra för att ge en njutbar spelupplevelse.
Nytt ögongodis att njuta av inför releasen. Om det som visas faktiskt är in-game och inte bara in-engine så är det ju smått fantastiskt vad de åstadkommit med en så pass omfattande spelvärld.