Jag har inga problem med pumpen nu, men däremot var jag i min enfald dum nog att koppla in medföljande fläktarna... nåja, med motstånd så funkar dom väl okej, man hör dock fortfarande motorljudet, men inte lika illa.
Jag hade också problem med luft i pumpen... innan jag installerade den. Jag kopplade i molex-kontakten och guppade paketet tills den var tyst, sedan monterade jag den med radiatorn hela tiden högre än pumpen.
Gjorde såhär istället för att modda och rent kylmässigt funkar det bra. Tidigare låg jag i 75 grader på 4GHz, nu går jag aldrig över 55 grader O.o
Kör även med paketet monterat som TS, även ifall jag helst hade haft den upprätt (glidlager mår inte bra av att ligga, de ska stå upp).
Grafiken påminner mer om D2 än WoW, och jag anser att D3 är mörkare än D2. Sen var även D2 mer linjärt än D3 så jag vet inte hur dina argument håller i min värld
Notera även FoV - i D2 ser man inte hela bilden, medan man i D3 ser hela bilden och källaren 20 meter nedanför...
Sedan angående att D3 är blodigare och mer brutalt än tidigare spelen... utöver alla tämligen okroppsliga (dvs inte alls särskilt otäcka) tortyrmetoder som utövas i storyn, så är det inte direkt grafiskt gore, utöver vissa killshots. Leoric's Mansion har ju knappt mänskliga offer heller, så där är det i princip blodiga hamsterhjul man härjar runt... Sedan ser ju det lilla som finns bara barnsligt ut. Se på detaljerna i D2-bilden ovan, eller The Butcher's rum från ettan.
Alltså, det är inte kul att bli one-shottad. Vem tycker det?
Det är ju en sak ifall man konstant löper risken att dö, men att veta att ifall något snuddar vid en, så är man död... det är inte lika roligt.
Lite som skillnaden mellan att köra med eller utan instagib i UT mot Godlike-bottar. Det ena är fruktansvärt roligt och ger en grym adrenalinrush. Gissa vilket.
Jo, den enda bossen som hittills inneburit problem för min Wizard, är Belial och hans frysattacker (fick köra med mirror image för att klå honom till slut). Annars har det varit kite-seger med samtliga bossar. Grymt drygt redan på Nightmare. Jag minns inte att någon bossfight tog 15 minuter i Diablo 2, men då kanske man hade bättre tålamod/mindre annat att göra än idag. Allting känns väldigt... MMO, på högre svårighetsgrader (tar en EVIGHET att slåss mot blå/gula monster). Både monstren och item find (har bytt ut tre saker ur inventory på Act 1 Nightmare, halva inventoryt är från Act 3 Normal).
Förstår även inte varför det droppar normal-items i Nightmare och uppåt. Man kan inte använda dem och inte sälja dem (okej, max 5 guld styck). Det kanske kan sägas om D2 också, iofs.
Det finns ett annat problem med item find senare i spelet... jag är kör Nightmare Act II och har fortfarande samma utrustning som jag hade i Act IV Normal. Har iofs bara 34% magic find, men ändå.
Där får du en bra fingervisning. För att nätagget ska hålla så länge som möjligt, bör nätagget ligga under 70% belastning och helst över 40%, men jag vet inte om det sistnämnda är aktuellt idag. Nätaggets watt-tal är vad de ska klara av att leverera 24/7 i rumstemperatur, men komponenterna degraderas naturligtvis mycket snabbare då.
Nä, i mina (tämligen begränsade) tester så var det bara i ett test man kunde se skillnad på lägsta FPS. Man kanske även kan se det i CPU-testerna, men där börjar ju samtliga tester på typ 4fps och klättrar, så... vi får utgå ifrån att i mycket isolerade fall, där grafikkortet inte flaskar, så skiljer lägsta frameraten mellan 1333 och 1600 MHz ca 2-3 fps. I mycket isolerade fall, där GPU:n inte gör särskilt intensiva beräkningar.
Hade det här spelet släppts som ett indielir med namnet "Prime Evil" eller något liknande, så hade alla varit jätteglada med spelet och kanske t.o.m. tyckt att det slog Torchlight på fingrarna. Ingen hade jämfört det med Diablo, förutom storyn och att båda spelen är hack and slash. Men nu ska det vara Diablo och det här är inte Diablo. Någon sa att det här är Diablo för WoW-generationen och det stämmer i allra högsta grad.
Angående att gameplay inte är som diablo, utan mer som wow i annat perspektiv (tog första bästa video för jämförelse...):
Det har nog med strömsparfunktioner att göra. T.ex. så står det i varannat test att min CPU ligger på 1600MHz, för att den kontrollerar allt sånt när den förbereder testerna och då är det inte säkert att alla komponenter behöver klocka upp.
Gjorde lite snabba tester. Alla gjorda med 8-8-8-24 timings, utom 1600MHz, som var i 9-9-9-24, så att vi kan jämföra timings vs hastighet. Körde även ned processorn och grafikkortet i stock för säkerhets skull. Enda skillnaden mellan 800-1333MHz är multipliern, i övrigt så är timings, volt och clock densamma.
Verkar som att 3dm11 inte är den bästa plattformen för detta, då jag är ganska säker på att det var gpu:n som flaskade, trots inställningarna. Men men, det ger väl en bra indikation ändå. Har inte tid att analysera nu, för det tog lite längre att göra testerna än jag tänkte mig >_<
En cola och ett cigarettpaket för båda skulle jag tro (helt ärligt). Har nämligen några P2or och P3or som ligger här. Går inte att få iväg dem då det inte finns någon nytta för dem längre ):
Jag måste säga att spelet ändå växer lite grann på en, när man frånser att det är Diablo. Fruktansvärt förenklat gameplay (eftersom man inte bara kan byta skills hur som helst, utan rentav uppmuntras att köra med samma) och helt fel atmosfär i spelet (jämför det här och det här, mot 1, 2, 3 - dock ser Act II riktigt bra ut, men jag antar att det bara finns så många nyanser av brunt ). Om man frånser det, så är det riktigt roligt!
Jag skulle säga att det är ett bra spel, men det är inte alls vad jag förväntar mig från ett Diablo-spel. Dels är det alldeles för lättsinnigt, men sedan är gameplay inte riktigt så mycket RPG som Diablo hittills varit.