Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Gta V Billigt?

Hej.

Min lillebror ska köpa Gta V. Som billigast hittar jag det för 529 på siba. Min fråga är om det finns billigare ? typ som återladdningsbart? hittade ingenting på fast2play som jag i vanliga fall brukar köpa ifrån.

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Hej.

Min 11 åriga lillebror ska köpa Gta V. Som billigast hittar jag det för 529 på siba. Min fråga är om det finns billigare ? typ som återladdningsbart? hittade ingenting på fast2play som jag i vanliga fall brukar köpa ifrån.

Tacksam för svar

Han får inte spela spelet, problem solved

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Han får inte spela spelet, problem solved

Visste inte att du bestämde det. TS kanske är 21 och han brorsa 19 det vet du inte. Men kolla på spelbutiken.se det brukar vara billigt där

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Kostar 30 dollar på Steam i Kina (ej regionslåst), finns folk från Kina på Reddit som säljer Steam preorder för 35 på /r/steamgameswap, så om du har ett Paypal-konto kan du göra en bytesaffär med någon där.

Edit: Steam har regionslåst spelet nu.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Han får inte spela spelet, problem solved

Finns ingen åldersgräns på spel. Finns dock en rekommendation men det är upp till hans föräldrar om de tycker det är ok eller inte.

Ts jag rekommenderar som vanligt att inte förboka. Så att det inte är gta4 kvalité på porten.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Han får inte spela spelet, problem solved

Haha, klokt tänkt!

Skämt åsido TS. Du skriver inte till vilken plattform du ska ha spelet och då blir det lite svårt för oss att hjälpa dig. Oavsett vad så kan du ta en titt på Prisjakt och se ifall du hittar det du söker efter.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Visste inte att du bestämde det. TS kanske är 21 och han brorsa 19 det vet du inte. Men kolla på spelbutiken.se det brukar vara billigt där

Det vet han visst! TS skrev i det ursprungliga inlägget att brorsan är 11 år. Sedan så tog han bort det, blev väl rädd för alla nätpedos.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

Han är bara 11 och 500 kr är rätt så mycket i den åldern. Har försökt att säga att han inte ska köpa men men.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Visste inte att du bestämde det. TS kanske är 21 och han brorsa 19 det vet du inte. Men kolla på spelbutiken.se det brukar vara billigt där

Skrev faktiskt att han var 11 först men ändrade

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cappe97:

Visste inte att du bestämde det. TS kanske är 21 och han brorsa 19 det vet du inte. Men kolla på spelbutiken.se det brukar vara billigt där

Annars så skriver ju TS "Min 11 åriga lillebror", han inleder t.o.m sin tråd med att skriva det och i min värld så är inte 11 år att vara 19 år.

Skrivet av upl8447:

Finns ingen åldersgräns på spel. Finns dock en rekommendation men det är upp till hans föräldrar om de tycker det är ok eller inte.

Märkningen ger en indikation om spelets lämplighet med hänsyn till skydd av minderåriga och 11 år är VÄLDIGT minderårig...men man kanske skulle börja i andra änden och lämplighetsprova föräldrar först.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Han är bara 11 och 500 kr är rätt så mycket i den åldern. Har försökt att säga att han inte ska köpa men men.....

Måste han ha det på releasedagen då? Kan han inte spara ihop pengar tills han har råd, eller vänta ett år på att det har sjunkt i pris? Fråga föräldrarna om de kan bidra med en peng mot hushållsarbete? Möjligheterna är oändliga.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv

Vänta tills du vet att det blir en bra port.

Permalänk

499:- på Elgiganten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av upl8447:

Finns ingen åldersgräns på spel. Finns dock en rekommendation men det är upp till hans föräldrar om de tycker det är ok eller inte.

Ts jag rekommenderar som vanligt att inte förboka. Så att det inte är gta4 kvalité på porten.

Skrivet av anon244686:

Vänta tills du vet att det blir en bra port.

Ni vet väl om att GTA V har gjorts om för PC versionen och att det inte är en port?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galenmus:

Ni vet väl om att GTA V har gjorts om för PC versionen och att det inte är en port?

Tyvärr spelar det ingen roll när merparten av de som skriver detta varken förstår vad en "port" är, eller bryr sig om att försöka ta reda på det. De upprepar och affirmerar bara varandras missuppfattning/okunskap/ignorans tills detta blir en sanning.

Permalänk
Medlem

Lite komiskt att idiotförklara sig själv genom att försöka underlätta för sin 11-åriga lillebror att köpa ett spel som ganska extremt tydligt INTE är för barn.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Lite komiskt att idiotförklara sig själv genom att försöka underlätta för sin 11-åriga lillebror att köpa ett spel som ganska extremt tydligt INTE är för barn.

Som sagt så är jag väldigt emot detta. Men lite svårt att övertyga sina föräldrar som tror blint på att han inte ska skjuta en ända människa....

Permalänk
Medlem

Tror ni att trådskaparens lillebror kommer att bli en seriemördare bara för att han spelat GTA?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Själv spela jag gta 3 när jag var 8 år, haha tyckte det var fräckt att köra i stora städer:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Annars så skriver ju TS "Min 11 åriga lillebror", han inleder t.o.m sin tråd med att skriva det och i min värld så är inte 11 år att vara 19 år.

Märkningen ger en indikation om spelets lämplighet med hänsyn till skydd av minderåriga och 11 år är VÄLDIGT minderårig...men man kanske skulle börja i andra änden och lämplighetsprova föräldrar först.

Det är TS föräldrars ansvar att anse vad som är lämpligt eller ej inte ditt.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Galenmus:

Ni vet väl om att GTA V har gjorts om för PC versionen och att det inte är en port?

Med dagens spelindustri kan man aldrig vara säker. Och efter allt som har hänt 2013-2014 borde nog alla förstå detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Tror ni att trådskaparens lillebror kommer att bli en seriemördare bara för att han spelat GTA?

Inte seriemördare. Men jag är själv inte för det och tror att små barn inte mår bra av att döda horor. Göra drogafärer m.m

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Inte seriemördare. Men jag är själv inte för det och tror att små barn inte mår bra av att döda horor. Göra drogafärer m.m

Tror inte att den typiska 11 åringen vet vad varken droger eller en hora är för något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Som sagt så är jag väldigt emot detta. Men lite svårt att övertyga sina föräldrar som tror blint på att han inte ska skjuta en ända människa....

Jo men om du är emot det behöver du ju inte underlätta genom att leta efter det billigaste stället att köpa det på. Försök berätta för dina föräldrar istället och visa videos på spelet på youtube. Så kanske de förstår?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Tyvärr spelar det ingen roll när merparten av de som skriver detta varken förstår vad en "port" är, eller bryr sig om att försöka ta reda på det. De upprepar och affirmerar bara varandras missuppfattning/okunskap/ignorans tills detta blir en sanning.

Det är ju så idag, inom allt, tyvärr.

Skrivet av DEVAZZOR:

Med dagens spelindustri kan man aldrig vara säker. Och efter allt som har hänt 2013-2014 borde nog alla förstå detta.

Jo, dem kan ju ljuga, men ljuger dem kommer ju sanningen komma fram efter release, och det kommer ju svida för både deras ryckte och oss konsumenter.
Än så länge är Rockstar inte EA eller Ubisoft. Hoppas det håller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Tror inte att den typiska 11 åringen vet vad varken droger eller en hora är för något.

Öhhhh... lever du fortfarande på stenåldern?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Inte seriemördare. Men jag är själv inte för det och tror att små barn inte mår bra av att döda horor. Göra drogafärer m.m

Den biten fick mig att reagera lite. Varför är att döda prostituerade värre än andra civila?

Du kan ju berätta för dina föräldrar att man kan köpa tjänster av prostituerade och man måste tortera en person utöver alla man måste döda.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Den biten fick mig att reagera lite. Varför är att döda horor värre än andra civila?

Du kan ju berätta för dina föräldrar att man kan köpa tjänster av prostituerade och man måste tortera en person utöver alla man måste döda.

Varför spela dum? Klart att han inte menar att det är värre, du behöver inte läsa in saker bara för att kunna säga emot.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GreenSoap:

Tror inte att den typiska 11 åringen vet vad varken droger eller en hora är för något.

Jag visste det när jag var 8, så varför inte? Fast det var ju 1981 jag var 8 år, så det kan ju ha sett annorlunda ut då, vad vet jag.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.