Apple löser Iphone 4-problem med gratis skal

Permalänk
Medlem

den säljs väll inte olåst i usa?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

En sak som Steve sa som är riktigt sant: ”Everythning in life is more complicated than it seems on the surface”. Tänk om folk kunde lära sig och komma ihåg det när man diskuterar saker.

Ja visst är det sant, men det betyder inte att en mobiltelefon(sådan man pratar med andra i) 2010 ska ha sämre täckning än en mobil från 2000 bara för att man håller den på rätt vis? Nä vänta med IPhone4 tills nästa version kommer i höst så att ni slipper detta problem. Även om telefonen inte är värt sitt pris rent hårdvarumässigt så accepterar jag att det finns folk som ändå anser den vara värd sitt pris.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av jens:

ja, du har säkert rätt. men man kan ju alltid hoppas, med tanke på hure gick i Storbritannien som hade rätt liknande förhållanden som här, till skillnad från Tyskland osv. där de bara haft en operatör som sålt, medans Storbritannien haft flera, precis som oss. 629 euro är ju dyrare än va den kostar i Storbritannien

Är knappt en hundrig dyrare tror jag, 629 Euro = 5 980,22kr. Bättre och beställa telefonen till någon man känner än att använda borderlinx, blir billigare eftersom jag inte betalar frakt från Belgien

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

ja, slipper du fraktavgiften från belgien, så äre ju klart fördelaktigt. dessutom slipper du ju borderlix avgift. ska den säljas olåst även i belgien?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Skrivet av jens:

ja, slipper du fraktavgiften från belgien, så äre ju klart fördelaktigt. dessutom slipper du ju borderlix avgift. ska den säljas olåst även i belgien?

Japp det ska den, säljs olåst i Frankrike med. Sen 30 Juli kommer bl a Belgien, Italien mfl sälja den olåst.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Ja visst är det sant, men det betyder inte att en mobiltelefon(sådan man pratar med andra i) 2010 ska ha sämre täckning än en mobil från 2000 bara för att man håller den på rätt vis?

Är det så är det så klart illa.
Men var någonstans finns det visat att det är så?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

o jisses, hela tråden handlar just om impedans förändring pga överlappning av banor med mänsklig hud.
"7k då ska de f*n funka" Jepp, men så länge de är ärt hjärnor som köper hypade skit saker så länge kommer skit att uppstå
ex: Produkt A har en allvarlig enkel defekt å ingen köper, när dom lanserar produkt B så har dom kvalitet säkrat produkt så många ggr för att inte åka på några fler bakslag som kostar dem enorma summor. Dvs konsumentens egna dumdristighet som är felet här!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

o jisses, hela tråden handlar just om impedans förändring pga överlappning av banor med mänsklig hud.
"7k då ska de f*n funka" Jepp, men så länge de är ärt hjärnor som köper hypade skit saker så länge kommer skit att uppstå
ex: Produkt A har en allvarlig enkel defekt å ingen köper, när dom lanserar produkt B så har dom kvalitet säkrat produkt så många ggr för att inte åka på några fler bakslag som kostar dem enorma summor. Dvs konsumentens egna dumdristighet som är felet här!

En med kaxig attityd som samtidigt skriver som en kratta har i alla fall jag svårt att ta på allvar.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Avstängd
Skrivet av star-affinity:

Är det så är det så klart illa.
Men var någonstans finns det visat att det är så?

Beror på dina krav på bevis.

Du har massor av youtube filmer som visar det.
Du har en konsument organisation säger att det är fel på antenn.

I motsats hörn har du steve jobs.

Som först sa att det inte fanns något fel.
Sen sa han att folk höll den fel.
Sen sa han det var ett fel i mjukvaran.
Sen erkände han det var fel eftersom han skickar gratis skydd.
Som Bevis har steve jobs en undersökning från AT&T som visar att fyran inte har fler avbrutna samtal än 3an, men som är hemlig så den får vi inte se. Samtligt som AT&T är i enorm beroende ställning till apple som enda leverantör av iphone på den amerikanska marknaden. Så dess trovärdighet är inte speciellt hög.

En jurist skulle nog kalla allt indicier.
Men alla som tänker självständigt och ifrågasätter saker är övertygade om att det är fel på antenn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Instead of ignoring complaints and telling users to “get over it”, Verizon has admitted that a small number of Droid X users have problems with flickering displays on the recently released device. Instead of offering a rubber band to deal with the problem, Verzon has complained to Motorola which has fixed it.

Instead of blaming rivals, the media, and the dog for eating its homework, Verizon has offered to replace the phones. So while Apple users are praising Steve Jobs for giving them free rubber band which may, or may not fix his poor design problems, Verizon users get a new fixed phone.

Verizon shows Apple how to behave - Mobiles - Mobiles - Fudzilla

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dpom86:

Wow! Du missar verkligen hela poängen... Varför ska man jämföra med andra? Finns det ett fel: Ja/Nej? Att andra har problem betyder ju inte att problemen tar ut varandra så att alla problem bara försvinner. Och ett skal "förbättrar" inte alls upplevelsen. 1. Ett skal ger dig den funktionalitet som produkten borde haft från början. 2. Om man tycker att skalet är fult så _försämrar_ skalet upplevelsen: du tvingas använda något du inte tycker om för att få en fullt fungerande produkt.

Du har uppenbarligen svalt deras PR med hull och hår.

Dock är det väl bäst att veta vad man skall gnälla på innan man böjar? Är det rationellt att klaga på opel för att deras bilar inte kan flyga? Många skulle nog säga att det förmodligen inte är det och att det, även om det vore roligt att flyga, förmodligen inte är just opels fel att bilar i allmänhet håller sig på marken. På samma sätt är det väl rimligt att jämföra telefoner? Om det visar sig att konkurrerande tillverkare har ungefär samma problem är det kanske inte helt befogat att skylla på apple även om världen kanske vore lite bättre om problemen inte fanns. Risken är att den produkt man väntar på varken är ekonomiskt eller fysikt möjlig att bygga.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JonteP0nte:

Skillnaden är dock att om jag skulle hålla en iPhone 4 som jag håller min 5800 idag så skulle jag brygga samman de två antenndelarna och således tappa samtal, få usel surfprestanda och så vidare. Det problemet existerar inte med min nuvarande mobil av någon anledning. Ja, jag är vänsterhänt.

Nu antar du ju dock att du kommer att tappa samtal. Kanske sker inte detta; kanske kommer du (då du sannolikt har god täckning från början) tappa en stapel eller två och inte märka mer än så? Ungefär som med din nuvarande telefon alltså.

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Nu antar du ju dock att du kommer att tappa samtal. Kanske sker inte detta; kanske kommer du (då du sannolikt har god täckning från början) tappa en stapel eller två och inte märka mer än så? Ungefär som med din nuvarande telefon alltså.

Ja, nu får det banne mig vara nog med teorier – det handlar väl om hur det funkar i praktiken?
Som jag skrev på IDG:

”Men staplar och dB hit och dit spelar ju egentligen ingen roll.
Om Apples design gör att den är märkbart sämre än andra telefoner i praktiken - då är det illa. Men vet vi att det är så? Jag har inte blivit övertygad i alla fall.”

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Avstängd
Skrivet av star-affinity:

Ja, nu får det banne mig vara nog med teorier – det handlar väl om hur det funkar i praktiken?
Som jag skrev på IDG:

”Men staplar och dB hit och dit spelar ju egentligen ingen roll.
Om Apples design gör att den är märkbart sämre än andra telefoner i praktiken - då är det illa. Men vet vi att det är så? Jag har inte blivit övertygad i alla fall.”

Tappade samtal är nog inte så farligt. Iphone4 användare kommer ta upp telefon och titta på den och säga:
"Jag har bara 4 staplar, så jag kan inte ringa. Kan jag låna din mobil?"

Sen kommer det påverka data-trafiken mycket mer än samtal. Hastigheten på datatrafiken kommer vara mindre än hälften mot en vanlig telefon så fort du påverkar antenn. Vilket är på det sättet man håller en mobil när surfar.....

Du verkar lite efter, det var föra veckan som macibanera inte trodde det fanns något antenn problem. Nu erkänner de att det finns ett problem, men.....
Denna vecka sprider de myten att det inte kommer märkas i sverige för alla problem beror på AT&T kassa nät...

Jag väntar med nyfiket på nästa veckas myt, från macibanerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Tappade samtal är nog inte så farligt. Iphone4 användare kommer ta upp telefon och titta på den och säga:
"Jag har bara 4 staplar, så jag kan inte ringa. Kan jag låna din mobil?"

Sen kommer det påverka data-trafiken mycket mer än samtal. Hastigheten på datatrafiken kommer vara mindre än hälften mot en vanlig telefon så fort du påverkar antenn. Vilket är på det sättet man håller en mobil när surfar.....

Du verkar lite efter, det var föra veckan som macibanera inte trodde det fanns något antenn problem. Nu erkänner de att det finns ett problem, men.....
Denna vecka sprider de myten att det inte kommer märkas i sverige för alla problem beror på AT&T kassa nät...

Jag väntar med nyfiket på nästa veckas myt, från macibanerna.

Du börjar bli otroligt tröttsam Flogger. Det är ju ingen idé att försöka diskutera med dig längre för det är rätt uppenbart att du nu bara skriver inlägg för att provocera i denna och andra trådar om Apple. Ordet "mactaliban" dyker upp i var och varannat av dina inlägg.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flogger:

Tröttsam är ordet. Vänta tills du har något att komma med innan du skriver, trolla mindre och undvik onödiga och dåliga begrepp som "maciban". Särskilt när du själv beter dig värre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elgot:

Tröttsam är ordet. Vänta tills du har något att komma med innan du skriver, trolla mindre och undvik onödiga och dåliga begrepp som "maciban". Särskilt när du själv beter dig värre.

Problemet är att apple strategi är som en sekt. Du har ett gäng fanatiker som tror blint på Steve Jobs. De skriver att det inte är något problem med antennen, apple är bäst och försvarar dom i alla lägen trots att de ljuger, gör fel.

Ska vi låta dessa lögner vara obesvarade ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flogger:

Problemet är att apple strategi är som en sekt. Du har ett gäng fanatiker som tror blint på Steve Jobs. De skriver att det inte är något problem med antennen, apple är bäst och försvarar dom i alla lägen trots att de ljuger, gör fel.

Ska vi låta dessa lögner vara obesvarade ?

Jag tänker inte påstå att det inte finns sådana fanatiker, men finns de verkligen här? Snarare är det väl de andra extremisterna (som av någon anledning skriker sig hesa över hur dåligt apple är) som väsnas? Dessutom är inte särskilt mycket känt i frågan; det är förmodligen till och med förhastat att utgå från att apple ständigt ljuger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Jag tänker inte påstå att det inte finns sådana fanatiker, men finns de verkligen här? Snarare är det väl de andra extremisterna (som av någon anledning skriker sig hesa över hur dåligt apple är) som väsnas? Dessutom är inte särskilt mycket känt i frågan; det är förmodligen till och med förhastat att utgå från att apple ständigt ljuger.

Som jag sagt, stora anledningen till att folk som jobbar med andra produkter än Apples reagerar för minsta lilla fel som Apple gör är helt enkelt för att visa att Apple e inte så perfekt som deras användare(eller de själva för den delen) försöker framstå dem till att vara.

Det som är extra intressant att se är hur Apple hanterar sina kunder. Jag tyckte jag läste i all hast någonstans att deras support fick inte först ge någon kompensation alls om kunder ringde o klagade på täckningen trotts att det var lite över 16 000 anmälningar om just detta? Jag kan ha fel, rätta mig då gärna. Efter som inte Apples produkter intresserar mig nämnvärt så gräver jag mig inte häller ner mig i alla ändringar de gör i sina uttalanden.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elgot:

Jag tänker inte påstå att det inte finns sådana fanatiker, men finns de verkligen här? Snarare är det väl de andra extremisterna (som av någon anledning skriker sig hesa över hur dåligt apple är) som väsnas? Dessutom är inte särskilt mycket känt i frågan; det är förmodligen till och med förhastat att utgå från att apple ständigt ljuger.

Vad är inte känt i frågan ?

Apple har en antenn som sitter utvändigt. Vilket betyder att du med handen kan påverka antennens impedans. Alla som läst det minsta om antenner och sändare kan bedyra hur viktig impedans är.

Våglägden bestämmer frekvensen och impedansen ska vara i harmoni med sändaren/mottagaren inre impedans. Om du äger en gammal transistor radio så jag du prova och ta i antenn i denna. Du kommer se att det påverkar motagnig avsevärt.

Du kan ju prova och koppla in tv med en 10meter telefon-sladd istället för en vanlig tv-kabel som har rätt impedans och se vad som händer när du påverkar impedansen

Vad är problemet ? Apple har gjort en jätte tabbe. Om inte en apple användare kan erkänna detta så är han en fanatiker. Räkna hur många apple användare här som inte tror på det och du har antalet fanatiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Problemet är att apple strategi är som en sekt. Du har ett gäng fanatiker som tror blint på Steve Jobs. De skriver att det inte är något problem med antennen, apple är bäst och försvarar dom i alla lägen trots att de ljuger, gör fel.

Ska vi låta dessa lögner vara obesvarade ?

Som sagt. Ingen här som försvarar Apple blint så sluta skriva som det vore så. Helt onödigt att använda ordet "maciban" i denna tråden. Dra upp nivån så blir diskussionerna så mycket trevligare.

Citat:

Sen kommer det påverka data-trafiken mycket mer än samtal. Hastigheten på datatrafiken kommer vara mindre än hälften mot en vanlig telefon så fort du påverkar antenn. Vilket är på det sättet man håller en mobil när surfar.....

Hur kan du möjligtvis kunna veta det om du inte sitter med en iPhone 4 själv? Jag och andra har postat länkar som visar andra telefoner som tappar datatrafik när man håller i dem. Varför är det ok att ta klipp som visar iPhone 4 göra det som sanning men inte när det gäller andra telefoner?

Här är ett klipp med speedtest på en nexus one om du lyckats missa det. När han håller den "fel" får han inte igenom nån datatrafik alls: YouTube - Nexus One 3G Problem Part 2 - After the OTA Update

Vi återkommer till samma sak. Det spelar ingen roll vad orsaken är, allt handlar om vilken singalstyrka du har till att börja med. Du kommer förlora datahastighet om din signalstyra redan är låg och du dämpar den med ytterligare ca 20 dB, det säger sig självt. Här är en som kör speedtest.net med och utan "dödsgreppet" på sin iPhone 4 och han har inte upplevt problemet: YouTube - Proof that the iPhone 4 reception issues don't effect everyone

Skrivet av SnowJim:

Som jag sagt, stora anledningen till att folk som jobbar med andra produkter än Apples reagerar för minsta lilla fel som Apple gör är helt enkelt för att visa att Apple e inte så perfekt som deras användare(eller de själva för den delen) försöker framstå dem till att vara.

Ingen här som påstår att Apple är perfekta. Alla vi som har diskuterat här är mig veterligen överrens om att Apple gjorde en designmiss med sin antenn i iPhone 4. Det vi försöker få fram är att det sannolikt inte är så illa som media har framställt det.

Permalänk
Skrivet av Flogger:

Problemet är att apple strategi är som en sekt. Du har ett gäng fanatiker som tror blint på Steve Jobs. De skriver att det inte är något problem med antennen, apple är bäst och försvarar dom i alla lägen trots att de ljuger, gör fel.

Ska vi låta dessa lögner vara obesvarade ?

Som tagits upp av andra så finns väl de du ogillar så mycket knappast här på SweClockers?
Däremot verkar de som är ”på andra sidan” vara vanligare, folk som tycker man är med i sekten så fort man inte tycker allt med Apple är skit. Jag har exempelvis blivit kallad Apple-fanboi här vilket jag anser vara tredubbel ”face palm”.

Jag kan säga dig att jag känner en hel del som kör Mac och ingen är så fanatisk som du beskriver. De går att tala med dem och man kan föra en dialog med dem. Förnekar inte att de finns, men de är antagligen väldigt få även och ibland känns lite som att Apple-sekten är påhittad av anti-Apple-sekten.
Att det skulle vara unikt för Apple som företag att alltid ha folk som försvarar dem i alla väder tror jag inte ett dugg på. Om det nu är så kan man ju fråga sig vad det beror på –är det för att Steve är en trollkarl eller för att man blir drogad så fort man köper en Apple-pryl?

Det känns lite som om detta med antennproblemet är lite som det svaga ”gulstick” i mitten och nedre delen av skärmen på iMac 27" led (och kanske lider) av. Det är väl ingen som direkt försvarar detta och tycker att det är bra, men trots det är iMacens skärm till sin helhet en mycket fin skärm och om man inte ska redigera bilder där det är färgkritiskt så är skärmen helt fantastisk. Vi beslutade att behålla flera av dem på jobbet trots att de hade detta skärmproblem och folk som sitter med dem är mycket nöjda.

Man kan väl alltid tillverka en bättre produkt?
Var går gränsen för när en produkt är OK och när den inte är det – det är väl inte alltid helt enkelt att dra den gränsen?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flogger:

Vad är inte känt i frågan ?

Hur mycket det påverkar, till exempel. Ja, användare verkar ha tappat samtal men så sker ju ständigt i amerikanska städer även utan iphone. Och visst finns det ett youtube-klipp där någon surfar långsamt, men det kan väl knappast räknas som någon bättre studie. Ovan hade ju också någon testat i svenska förhållanden och inte upplevt några större brister, så man kanske borde avvakta en smula?

Permalänk
Medlem

Vapor4 Gallery

De ska man ha! *drools*

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Hur mycket det påverkar, till exempel. Ja, användare verkar ha tappat samtal men så sker ju ständigt i amerikanska städer även utan iphone. Och visst finns det ett youtube-klipp där någon surfar långsamt, men det kan väl knappast räknas som någon bättre studie. Ovan hade ju också någon testat i svenska förhållanden och inte upplevt några större brister, så man kanske borde avvakta en smula?

Ja, avvakta till rev. 2 kommer Borde ju inte vara så jättekomplicerat att tex. pulverlacka med transparent färg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Hur mycket det påverkar, till exempel. Ja, användare verkar ha tappat samtal men så sker ju ständigt i amerikanska städer även utan iphone. Och visst finns det ett youtube-klipp där någon surfar långsamt, men det kan väl knappast räknas som någon bättre studie. Ovan hade ju också någon testat i svenska förhållanden och inte upplevt några större brister, så man kanske borde avvakta en smula?

Det svenska test jag sett testade enbart samtal, därmed inte hur hastigheten på datat blir. Men du har rätt mer test måste göras innan man rusar iväg och köper en IPhone4.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Problemet är att apple strategi är som en sekt. Du har ett gäng fanatiker som tror blint på Steve Jobs. De skriver att det inte är något problem med antennen, apple är bäst och försvarar dom i alla lägen trots att de ljuger, gör fel.

Ska vi låta dessa lögner vara obesvarade ?

o hur många sånna hittar du i denna tråd? och vad kallar man dem som tycker det är fel på alla apples produkter, oavsett? jag ser inte skillnaden mellan att nån inte tycker att apples produkter är felfria, och att nån tycker att allt apple gör är skit. så som du verkar tycka. det är ju lika mycket fanatism och sektlikt. frågar du mig så äre ju ännu värre. apple propaganda ser man sällan trummas ut i trådar som inte handlar om apple, medans de som hatar apple som företag, verkar ha en förkärlek för att leta reda på trådar där de enbart är inne för pajkastning. ibland känns det som om du läser mellan raderna och tolkar inlägg som nått helt annat än vad som står där. som när du började snacka om inlägg på första sidan, går man tillbaka o kollar dessa, står där inget som kan tolkas så som du antyder att det skulle stå där.när man säger detta, knäpptyst, inget svar får man vad du menade.

det är ju dessutom VÄLDIGT få här som påstått att det itne är nå fel på iphone 4. men så var vi där igen, du börjar gapa om filmerna apple gjorde om andra märkens mobiler, men du verkar ju ha missat att apple inte sagt att det är samma fel, utan att nästan alla smarthpnes antenner går att dölja så att de tappar signalstyrka. det är inte detsamma som att säga att det är samma fel. om t.ex. min bil startar inte, det betyder ju inte att det är samma fel på den som när din bil inte startar, men vi har samma symtom/problem, att bilen inte startar.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elgot:

Hur mycket det påverkar, till exempel. Ja, användare verkar ha tappat samtal men så sker ju ständigt i amerikanska städer även utan iphone. Och visst finns det ett youtube-klipp där någon surfar långsamt, men det kan väl knappast räknas som någon bättre studie. Ovan hade ju också någon testat i svenska förhållanden och inte upplevt några större brister, så man kanske borde avvakta en smula?

Om vovlo gör en bil och hästkrafterna varierar från att bilen stannade till 200hk beroende på temperatur/luftfuktighet skulle du då acceptera att volvo sa: Vi avvaktar det är inte alla som har problemet. Sen finns det ingen undersökning som visar exakt hur det påverkar.

Det är där vi står med apple antenn problem. Impedansen i handen ändras hur mycket fukt du har i handen och salter (svett).

Du sa att det inte fanns macibaner på forumet.

Skrivet av S_Z:

Hur kan du möjligtvis kunna veta det om du inte sitter med en iPhone 4 själv? Jag och andra har postat länkar som visar andra telefoner som tappar datatrafik när man håller i dem. Varför är det ok att ta klipp som visar iPhone 4 göra det som sanning men inte när det gäller andra telefoner

S_Z: forsätter att påpeka att andra telefon har samma problem. Det han pratar om är ett anat problem, folk som inte är så insatta kan tror honom till slut om han fortsätter upprepa felaktigheter (vilket troligen är hans och apple plan)

Själv kör du den med nästa myt och skyller på AT&T dåliga nät. Jag är lite nyfiken vad apple användare som har AT&T nät skyller på, eller erkänner de att Iphone4 är feltillverkad av apple ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flogger:

Om vovlo gör en bil och hästkrafterna varierar från att bilen stannade till 200hk beroende på temperatur/luftfuktighet skulle du då acceptera att volvo sa: Vi avvaktar det är inte alla som har problemet. Sen finns det ingen undersökning som visar exakt hur det påverkar.

Nu verkar ju inte problemet vara så stort; många är nöjda. Och även om volvo byggde konstiga bilar vet jag inte om det egentligen vore rationellt av folk som varken äger en volvo, funderar på att köpa en eller ens känner någon som har en att känna att de måste skrika ut sina egna teorier om vad som är fel och hur dåligt det ärnärhelst tillfälle ges.

Skrivet av Flogger:

Det är där vi står med apple antenn problem. Impedansen i handen ändras hur mycket fukt du har i handen och salter (svett).

Ja, så kan det vara men huruvida det är allvarligt nog för att klassas som ett problem är väl en annan fråga?

Skrivet av Flogger:

S_Z: forsätter att påpeka att andra telefon har samma problem. Det han pratar om är ett anat problem, folk som inte är så insatta kan tror honom till slut om han fortsätter upprepa felaktigheter (vilket troligen är hans och apple plan)

Vem bryr sig? Andra telefoner kanske har helt egna problem som vi inte ens har börjat tala om än. Det visar sig dock att väldigt många telefoners täckning försämras i många situationer; vad det sedan beror på är väl egentligen inte särskilt väsentligt för folk i allmänhet?

Skrivet av Flogger:

Själv kör du den med nästa myt och skyller på AT&T dåliga nät. Jag är lite nyfiken vad apple användare som har AT&T nät skyller på, eller erkänner de att Iphone4 är feltillverkad av apple ?

Och du envisas med att många inte skulle kunna erkänna sådant, om det nu vore fallet. Varför skulle de inte kunna det om det till exempel visar sig att de får sämre prestandan är med sina tidigare telefoner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Vem bryr sig? Andra telefoner kanske har helt egna problem som vi inte ens har börjat tala om än. Det visar sig dock att väldigt många telefoners täckning försämras i många situationer; vad det sedan beror på är väl egentligen inte särskilt väsentligt för folk i allmänhet?

Det som gör detta problem större än vad det är hos de flesta andra telefoner är väll att det är just när man håller IPhone4 så som man vill hålla en telefon normalt så uppstår problem. Men ja vi får väll se hur det ter sig i Sveriges nät.

Idags läget är ju inte IPhone4 ett alternativ förens man sett svart på vitt att problemet inte är ett problem.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide